Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 968
  • 788

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onko vain mun Pokemon Go mapit rikki, vai muillakin? Näyttää siltä, että kävelen vain pääsääntöisesti pellolla. Muutamia hassuja teitä voi näkyä. Pokestopit ja gymit on kyllä paikallaan ja peli noin muuten toimii. Aamulla toimi vielä normaalisti, mutta töistä kun 17 pintaan lähti katosi tiet pelistä.

Täällä mennään levelillä 19. 65 pokemonia löytynyt. Isoin on 1122 CP Hypno, en ole dusteja vielä käyttänyt. Pihtailen niitä jonnekkin 20-22 leveille ja kun joku isompi ystävä jostain löytyisi. Kahdesti olen istunut lurella noin 20 minuuttia kerta, muuten vain polkenut pitkin itä-Helsinkiä ympäri ja kertaalleen Tampereella käynyt. Näkyi Tammerfest lauantaina 16 lurea ruudussa kerralla.

Gymejä itä-Helsingissä on voinut ihan hyvin valloittaa 600 cp pokemoneilla, toki aika nopsasti on lähtö tullutkin, mutta saanut nyt muutamat coinit sillä kerättyä.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Muilla hävinnyt kävelyreitit pelin kartoista?
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaakohan joku neuvoa? Miksi puhelimessani ei näy sitä karttaa josta näkyy mistä kukin otus on pyydystetty, pelkkää valkoista vain, kerran tainnut joskus toimia hetken aikaa. Puhelimena Motorola Moto G 3rd.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Tulipahan hurahdettua tähänkin näin kesälomalla. Toisaalta hauskaa ollut siskopuolen ja tytön kanssa pyöriä turistina omassa kaupungissa ja yhdessä vieraassakin. Juuri eilen pääsin lvl 20 ja yhteensä 80 erilaista örkkimörkkiä löytyy Pokedexista. Ainakin Helsingissä kävelyreitit toimivat ihan normaalisti vielä eilen illalla klo 20.00 aikaan.

Osaakohan joku neuvoa? Miksi puhelimessani ei näy sitä karttaa josta näkyy mistä kukin otus on pyydystetty, pelkkää valkoista vain, kerran tainnut joskus toimia hetken aikaa. Puhelimena Motorola Moto G 3rd.

Aluksi näkyi minullakin, mutta on ollut valkoisena jo pidemmän aikaa. Puhelimena iPhone 6s, joten eiköhän tuokin ole ihan pelin ominaisuus, jolla hiukan lievennetään palvelimen kuormaa tjms?
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Ymmärtääkseni siis paras tapa nostaa leveliä on käyttää näitä lucky eggejä mahdollisimman tehokkaasti. En kovin tarkkaan osaa vielä sanoa, että kuinka paljon xp:tä saa mistäkin jutusta pelissä mutta ilmeisesti lucky eggin aikana tärkeintä olisi evolvata mahdollisimman paljon omia pokemoneja. Lisäksi toki samalla kannattaa olla lure päällä ja vaikutusta voi tehostaa entisestään incensellä, jotta saisi napattua pokemoneja tiuhaan tahtiin puolituntisen aikana. Eikä varmaan pahitteeksi olisi saada kilometrimuna täyteen juurikin lucky eggin aikana. Olenko kärryillä asiassa? Ja onko näin, että tuo evolvaaminen on tärkeintä eli saako siitä eniten xp:tä verrattuna nuihin muihin luettelemiini tekoihin?

Tätä luckyegg-rumbaa olen tässä säästellyt ja olenkin ruvennyt miettimään, että onko se ollut tyhmää, sillä en ole moneen leveliin nyt saanut yhtään lucky eggiä (nyt lvl 13) vaan niitä on koko ajan repussa 2 kpl, samoin kuin lureja ja incensejä. Kannattaisiko näitä siis käyttää tiuhempaan tahtiin eli saisikohan nuita heti lisää kun edelliset käyttää?
 

Nick Neim

Jäsen
Ymmärtääkseni siis paras tapa nostaa leveliä on käyttää näitä lucky eggejä mahdollisimman tehokkaasti. En kovin tarkkaan osaa vielä sanoa, että kuinka paljon xp:tä saa mistäkin jutusta pelissä mutta ilmeisesti lucky eggin aikana tärkeintä olisi evolvata mahdollisimman paljon omia pokemoneja. Lisäksi toki samalla kannattaa olla lure päällä ja vaikutusta voi tehostaa entisestään incensellä, jotta saisi napattua pokemoneja tiuhaan tahtiin puolituntisen aikana. Eikä varmaan pahitteeksi olisi saada kilometrimuna täyteen juurikin lucky eggin aikana. Olenko kärryillä asiassa? Ja onko näin, että tuo evolvaaminen on tärkeintä eli saako siitä eniten xp:tä verrattuna nuihin muihin luettelemiini tekoihin?
Aikalailla näin. Kaikista paras konsti on vieläpä evolvata uusia, eli Caterpie -> Metapod, Paras -> Parasect, Venonat -> Venomoth jne jos noita muotoja ei vielä omista. Tietysti evolvaaminen jo itsessään taisi antaa sen 500 xp normaalisti, mutta evolvaamalla uuden siihen saa muistaakseni 600 xp lisää, jolloin kokonaispotti nousee 2200 xp yhdestä evolvesta lucky eggin aikana.

Mikäli tosin omistaa jo esimerkiksi Pidgeotin ja Beedrillin, niin Weedlet ja Pidgeyt ehdottomasti kannattaa evolvaa vaan toisiin muotoihinsa, ja jättää siihen. Kolmansiksi muodoiksi kehittäminen vie candyja aivan perkeleesti turhaan ilman mitään hyötyä.

Samoin tosiaan pokestopeista saa sen 50 xp normaalisti ja pokemonin pyydystämisistä 100xp (+ heitoista tulevat lisät), joten lurejen lähellä tosiaan kannattaa tuo lucky egg käyttää. Ja mieluummin "liikaa" kehitettävää kuin liian vähän, koska tuon munan merkitys tosiaan leveleiden saannissa on aika suuri.

E: Ja siihen oleellisimpaan kysymykseen unohtui näemmä vastata....

Eggejä ei saa siis lisää sitä mukaan kuin niitä käyttää. Yhden lucky eggin saa level 9, level 10 ja level 15. Level 20 saa sitten lucky eggejä 2 kappaletta.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tätä luckyegg-rumbaa olen tässä säästellyt ja olenkin ruvennyt miettimään, että onko se ollut tyhmää, sillä en ole moneen leveliin nyt saanut yhtään lucky eggiä (nyt lvl 13) vaan niitä on koko ajan repussa 2 kpl, samoin kuin lureja ja incensejä. Kannattaisiko näitä siis käyttää tiuhempaan tahtiin eli saisikohan nuita heti lisää kun edelliset käyttää?
Ei niitä hirveästi lisää tule, 15 antaa yhden ja 20 antaa kaks lucky eggiä, 25 yhden ja 30 leveli 3 kappaletta, näin ainakin sanoo internet. Lisää voi ostaa coineilla joita saa valtaamalla gymejä, 80 coinia maksaa yksi joten 8 gymiä ja homma valmis.

Ja kyllä olet ymmärtänyt oikein, kuten tuossa @Kari Runk yllä mainitsikin. Tosin hänen juttuihin laittaisin sellaisen lisäyksen, että kaikkein tehokkainta on niitä pigleytä yms. roskaa, mitä tulee tuolta vastaan satamäärin evolvata 1 kerran ja monta putkeen, koska saat aina 1000xp per evolvaus. Sen 30 minuutin aikana ehtii noin 50 pokemonia evolvaamaan, joista voi vaikka 90% olla sitä samaa pigleytä, tai mitä muuta sinulla onkaan noista huonoista pokemoneista eniten. Ne 12 candyn evolvattavat on parhaita ja candyjä on varmasti ihan riittämiin, ihan sama millä CP:llä ne pokemonit on. Tuolla tavalla saa muutaman levelin 30 minuuttiin. Lisäksi kun heität ne evolven jälkeen tohtorille saat yhden candyn takaisin. Tuo on tällä hetkellä tehokkain tapa nostaa leveleitä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Olisi pitänyt tajuta alussa mennä siihen tiimiin, minkä jäseniä tällä alueella on paljon. Helppo olisi vaan tohon viereiselle gymille viedä pokemoni ja kerätä kolikkoja.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Siis ajatuksena hieno homma saada nuoret ja vanhemmat liikkeelle.. toteutuksena aika skeidaa kun jengi näköjään teiltä noita bongailee.. ei olisi varmaankaan vaikeaa, kun karttaan perustuu ettei noita teiden lähelle sijoitettaisi. Saapa nähdä koska ensimmäiset pahemmat onnettomuudet sattuu, sillä sen verran koukuttavalta vaikuttaa ettei jengi paljoa liikennettä ympärillään seuraa.

Itse en pelaa ja kaikki ihan mitä nähnyt jengin tuolla hölmöilevän kännyjensä kanssa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Siis ajatuksena hieno homma saada nuoret ja vanhemmat liikkeelle.. toteutuksena aika skeidaa kun jengi näköjään teiltä noita bongailee.. ei olisi varmaankaan vaikeaa, kun karttaan perustuu ettei noita teiden lähelle sijoitettaisi. Saapa nähdä koska ensimmäiset pahemmat onnettomuudet sattuu, sillä sen verran koukuttavalta vaikuttaa ettei jengi paljoa liikennettä ympärillään seuraa.

Itse en pelaa ja kaikki ihan mitä nähnyt jengin tuolla hölmöilevän kännyjensä kanssa.
Jep, pari kertaa on jo tullut läheltä piti -tilanteita tuolla kaduilla pyöräillessä. Onhan peli minunkin puhelimeeni ladattuna ja pari kertaa olen pyöräillessä sitä kokeillut, mutta huomannut, että liikenteessä ollessa täytyy keskittyä 100-prosenttisesti siihen liikenteeseen, eikä kännykkään.

Esimerkki tältä viikolta: Eräs jantteri pyöräili Rauman vanhan hautausmaan kohdilla maanantaina katse tiukasti kiinni kännykässä minua vastaan. Hän pyöräili keskellä tietä suht hiljaista vauhtia, mutta ajautui metri metriltä kohti vasenta reunaa (minusta katsottuna oikeaa). Noin 10 metriä ennen kohtaamistamme soitin pyöräni kelloa, kun näin, ettei jannulla ollut aikomustakaan nostaa katsettaan luuristaan. No, kellon soittaminen sai hänet katsahtamaan minuun, muttei vaihtamaan ajolinjaansa. Kaiken lisäksi hän jatkoi kännykän katsomista suunnilleen heti kellonsoiton jälkeen. Piti sitten väistää nurmikolle, ettei yhteentörmäystä olisi syntynyt.

Ei sillä etteikö piittaamattomuutta olisi ilmankin, mutta kyllä tämä peli on sitä lisännyt. Korostan silti, etten syytä peliä, vaan pelaajia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Voiko tiimiä vaihtaa? Vai olenko nyt ikuisesti punaisessa tiimissä (mikä tietenkin ainoa oikea väri) vaikka näyttäisi siltä, että minun olisi kannattavampaa olla sinisissä?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Muilla ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa? Ei vaan aunthenttaa ja tätä toistuu joka päivä. Kohta poistuu peli.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Nyt on noin reilu kaksi viikkoa ollut peli ladattuna, ja leveleitä on huikeat 9. Tiedän, melko säälittävää. Eräs kaveri latasi pelin eilen ja on samalla levelillä kanssani. Kotini välittömässä läheisyydessä ei ole pokestoppeja, eikä juurikaan mitään ihmeellisiä pokemoneja. Pidgeytä, weedleä ja rattataa kyllä löytyy, joten siitä syystä en ole juurikaan lähtenyt vielä kävelemään pelin takia.

Mutta eilen olin ensimmäistä kertaa frendien kanssa oikein pokemonjahdissa ja olihan se mukavaa. Heitimme kolmelta yöllä kolmeen pokestoppiin luret ja pokestopit oli juuri sopivasti niin että paikaltaan ylsi kaikkiin. Ei mennyt kauaa kun ympärille tuli taas kaikenikäistä porukkaa ja meitä oli siinä lurejen lopussa varmaan 50. Huvittavaa touhua kyllä kolmelta aamuyöstä.

Ensimmäinen "harvinainen" pokemon tuli eilen napattua kotisohvalla istuessa kun omalla takapihalla oli Electabuzz, todella huono CP mutta kuitenkin. Stardustia olen pyrkinyt säästämään parhaani mukaan, mutta muutamia pokemoneja olen power upannut, että saisi sitä pokemonlistaa vähän nätimmän näköiseksi.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Muutaman kerran olen Oulun keskustassa pelannut ja muuten pääosin lähiöissä. Vielä peli tuntuu tuoreelta, tosin gymeissä tuntuu olevan omiin monstereihin verrattuna melko kovat vastustajat. Nelisenkymmentä eri pokemonia on vastaan tullut. Uusia pokemoneja ei enää päivittäin näe, mutta ihan hauskaa silti kun ei omia menemisiä kuitenkaan pelin mukaan tee. Enemmänkin vastaan tulee mihin muutenkin menisi.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos pitäisi arvata, niin kaverisi on selkeästi isommalla levelillä. Villien pokemonien cp kasvaa levelin mukana ja siinä on loppupeleissä kohtalaisen vähän tuuriefektiä olemassa. Se, että yhdestä tai kahdesta luresta ei tule ihmeempiä ei vielä ole huonoa, vaan normaalia tuuria. Minä olen kohtalaisen monen luren verran istuskellut kaupungilla ja millään tasolla harvinaisiksi laskettavia pokemoneja on ehkä viisi. Ylivoimainen enemmistö on pidgeytä, zubattia, rattataa ja drowzeeta ihan riippumatta missä päin Helsinkiä sen luren on nakannut. Veden äärellä oli lisäksi goldeenia ja magikarpia. Suurin osa niistäkin cp:ltään aika kehnoja, mutta levelin 20 jälkeen sentään alkoi aika säännöllisesti löytymään jo 800+ kamaa.

Lopeta ihan rauhassa, mutta niiden 200 cp pokemonien läpi pitää kaikkien kavuta, jos meinaa pelissä edetä.

Muutenkin jengillä tuntuu olevan vähän hassut odotukset pelistä. Yläpuolella kirjoittaja on löytänyt viikossa 40 erilaista pokemonia ja se meinaa jo kyllästyttää? Niitä on yhteensä 150, joten samaa tahtia ylläpitäen peli olisi kuukaudessa ohi. Mä en oikein usko, että tämän pelin tarkoituskaan on niiltä samoilta metsäreiteiltä heittää sulle kaikki 150 erilaista hirviötä, vaan itse ainakin olen varautunut joitakin reissuja tekemään erilaisiin paikkoihin, joissa kokoelma karttuu paremmin. Tyhmältä tuntuisi, jos kotipihaa pidemmälle ei tarvitsisi lähteä ja että jokaisella juoksulenkill löytyisi joku uusi ja jännittävä Pokemon. Sehän tässä kai on pointtikin, ettei kaikkien nappaaminen ole helppoa.

Luulen, että pelistä saa eniten irti harvemmalla pelaamisella. Availee peliä lähinnä silloin, kun lähtee vähän kauemmaksi kotoa/uudelle alueelle. Kotipiirissä/lenkkipolulla sitten pelailee sen verran, että munat hautuvat ja saa pidgeyta ja rattataa jauhamalla vähän leveliä lisää. Lisäksi. Tämä peli tulee tästä laajenemaan vielä isosti. Jos tällä hetkellä meinaa tekemisen puute vaivata, niin varmaan syksyllä viimeistään on jo ihan eri tilanne.
Kaveri oli level 15 tai 16, itse muistaakseni 12.

Hassut odotukset? Odottaisin löytäväni 15km pyörälenkin aikana jotain muutakin kuin ainaista samaa paskaa rattataa tai drowzeeta. Kuukaudessa ohi jos viikon jälkeen on 40 joista 20 näitä kun pyörii joka kulmalla?Goldeenia ei muuten edes itsellä ole. Yksi Magicarppikin vain.

En nyt tarkoittanut että kotipihalta pitäisi löytyä jatkuvalla tahdilla jotain harvinaisuuksia vaan sitä että joku vitun ostoskeskus tai kaupungintalo on varma paikka löytää jotain parempaakin. Sitten taas yhtä suomen suurimmista järvistä kiertelemällä et löydä mitään,et siis edes rattataa. Paska peli.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Laitoin kaksi munaa hautumaan yhtä aikaa ja niissä on erit lukemat nyt, hassua. Pylräillessä ei muuten ainakaan mulla kerry kilometrit ollenkaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitoin kaksi munaa hautumaan yhtä aikaa ja niissä on erit lukemat nyt, hassua. Pylräillessä ei muuten ainakaan mulla kerry kilometrit ollenkaan.

eikös tuo jotenkin laske kuinka ison matkan on mennyt minuutin aikana tai jotain vastaavaa ja jos sen välin menee lian nopeasti tai jos peli tai netti bugaa niin ei kerry matkaa välttämättä :) mutta toki jännä jos eir matkaa mennyt munat. Olisiko joku 15 km/h tai jotain tuo nopeus joka maksimi, polkupyörälläkin pääsee yli jos ei hidastele :)
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eikös tuo jotenkin laske kuinka ison matkan on mennyt minuutin aikana tai jotain vastaavaa ja jos sen välin menee lian nopeasti tai jos peli tai netti bugaa niin ei kerry matkaa välttämättä :) mutta toki jännä jos eir matkaa mennyt munat. Olisiko joku 15 km/h tai jotain tuo nopeus joka maksimi, polkupyörälläkin pääsee yli jos ei hidastele :)
Justiinsa näin, peli lähettää minuutin välein paikkatiedot noiden munien osalta ja etäisyys vähenee sen verran, mitä tuossa minuutissa on matkaa kulunut linnuntietä mitattuna. Jos siis paljonkin poukkoilee edestakaisin tai vetää siksakkia, kävelee paljon kilometrejä mitkä eivät koskaan muniin asti päädy. Luotisuoraan käveleminen on siis tehokkain tapa kerryttää metrejä, ainakin silloin kuin serverit toimivat kuten kuuluisi. Hyvin usein ainakin meikäläiselle nuo munien matkat päivittyvät paljon harvemmin ja/tai eivät ota läheskään kaikkia käveltyjä metrejä, vaikka menisin suoraa tietä eteenpäin. Fillarilla vedin myös pienen lenkin, mutta matka ei kertynyt ollenkaan suhteellisen rauhallisesta vauhdista huolimatta, joten aika mateluvauhdilla saa kyllä fillarilla mennä. Edes reippaammalla juoksulenkillä ei metrejä kerry.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
jotenkin vaan perseestä että tuo matka kuluu helpommin kun jättää vaan appin auki kun katselee kitisohvalla televisiota :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jotenkin vaan perseestä että tuo matka kuluu helpommin kun jättää vaan appin auki kun katselee kitisohvalla televisiota :)

Samaa huomasin itsekin että satoja metrejä tulee muniin lisää kun jättää päälle, ainakin itsellä juoksentelee ukko pitkin lähikatuja :) toki varmaan enemmän kun bugeja korjataan niin ehkä se jatkossa ei ota jos vetää ympyrää oman talonsa ympärillä :)
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parahin @Ötökkä onko silla yhtään hyvää sanottavaa tästä pelistä, kun viestisi tänne on suurimmalta osalta luokkaa "perseestä kun tätä ja tota. Olisi vaan pitäny tätä ja tota".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös