Eihän tuo tuossa varmaan isoin ongelma olekaan, isoin ongelma on nuo erilaiset serverionelmat ja bugit palloa heittämässä ym.. ja viimepäivien päivitykset. Aika paljon riippuu että pelaatko aktiivisesti montatuntia päivässä/yössä vai satunnaisesti. Jos paljon niin jatkuvat ongelmat helposti alkaa jossain kohti ärsyttää.
Joo, tarkoitus ei ole vähätellä sitä, että joillakin esiintyy jatkuvasti ongelmia, mutta on kuitenkin outoa, ettei peli saa joiltakin yhtään kehuja, koska on kuitenkin onnistunut tuotos. Ainakin omasta mielestäni.
Saanko tarkennuksia tähän serveri-ongelmaan? Suomen julkaisun jälkeen oli pari päivää ongelmia ja seuraavan kerran hieman pitkäaikaisempia ongelmia olen huomannut silloin, kun peli julkaistiin Japanissa. Ehkä olen onnekas, kun muistan esimerkiksi lukeneeni turkulaisten Pokemon GO Facebook-ryhmästä jatkuvista ongelmista, mutta itselläni toimi moitteetta, kun olin Helsingissä silloin.
Heittobugeista en ole tietoinen, jos kyse ei ole siitä hetkellisestä "ongelmasta", kun monnien nappaamista vaikeutettiin hieman. En itse huomannut muuta eroa kuin sen, että jos rinkulan sisälle ei osunut heitollaan, niin monnit saattoivat hieman useammin karata pallosta pois.
Viimeisimmillä päivityksillä jos tarkoitetaan tuota nearby-ominaisuuden pois ottamista, niin minä en ainakaan huomaa mitään eroa aikaisempaan. Valikossa ensimmäisenä oleva on aina lähimpänä ainakin siellä missä asun sekä vanhemmilla, kun takapihalle ilmestyy monni säännöllisin väliajoin. Välillä joutuu käydä vähän pidemmällä ja jopa pettyä pahasti, mutta kyllä se toimii jotenkin tai voi olla, että kuvittelen tai on käynyt hyvä tuuri.
Olen itse levelillä 28, en pelaa sinällään paljon (liikkunut olen Suomen julkaisun jälkeen 122 kilometriä), mutta opettelin nämä konstit millä saa "nopeasti" levelit ylös ja sitä kautta todennäköisemmin vähän erilaisia monneja sekä CP:n myötä tasokkaampina. Tulee vain liikuttua suhteellisen paljon nykyään ja tossahan se kätsysti kulkee mukana, on myös lureiltu jonkun verran. Auttanee aika paljon meikäläistä, että asun aivan ydinkeskustassa.
EDIT: oikea km-määrä korjattu.