VIttuilultaan, heh. Minä tosiaan asun kaupungissa ja pääsy loputtomille lureille on noin vartin matkan päässä. Silti mulle on kahdessa viikossa kertynyt ne samat 70 erilaista kuin sinullekin. Luret tuovat silloin tällöin esiin harvinaisempia pokemoneja ja esimerkiksi niiden yleisimpien toisia muotoja, mutta mitään kultakaivoksia ne eivät pokedexin kerryttämisen kannalta ole, vaan arvo on enemmänkin expan keräämisessä. Siitäkin alkaa kadota pointti joskus 25 levelin kohdalla, joten tuossa parin viikon päästä etuni on suurimmaksi osaksi huvennut. Jos tälläisten asioiden toteaminen on vittuilua, niin sitten se varmaan on.Olen duunissa kaupungissa, ja ero on huomattava ja ymmärrän Ötökän pointin paremmin kuin hyvin. Lurejen alla istuva kaupunkilainen sitä ei välttämättä ymmärrä vittuilultaan.
On tottakai selvää, että Helsingissä on helpompi kerätä leveleitä kuin Kihniössä, mutta toisaalta kilpailukin täällä on ihan eri luokkaa. Ehkä kaikista suurin etu on niillä, jotka käyvät päivittäin isossa kaupungissa kohtalaisen matkan päässä ja saavat täten kiinni enemmän pokemoneja, mutta pääsevät kotona silti hakemaan helpot salit haltuunsa. Asia erikseen on sitten se, että mitä merkitystä tälläisillä eduilla on ja ketä vastaan tässä edes kilpaillaan.
Askelbugi on ilmeisesti harkittu ominaisuus, jolla vakautetaan servereitä. Perseestä se on silti ja ymmärrän turhautumisen. Tuo pokevision onneksi vähän helpottaa tuskaa. Vielä enemmän perseestä on niiden mestojen tilanne, jonne pokemoneita ei spawnaa ollenkaan ja pokestopeille matkatessa pitää ottaa eväät mukaan. Heillä on mun puolesta oikeus valittaa ja vittuuntua.
Joo, kävelemällä 8 mailia (reilu 12km) päivässä ympäri Nykiä. Siinä saa haudottua ihan tajuttoman määrän munia ja todennäköisesti pääsee omaa kotikortteliaan kauemmaksi katsastamaan vaikka rantoja, huvipuistoja tai vastaavia keskittymiä. Pesunkestävänä etelän vetelänä en ajatellut kehä kolmosta ylittää metsästysretkilläni, vaan uskon kyllä pystyväni tuohon nykiläismiehen saavutukseen ennen pitkää ihan täällä pk-seudulla. Jos se ei ole mahdollista, niin saavat pitää tunkkinsa.Johan se eräs jenkki sai kerättyä kaikki mahdolliset pokemonit pieneltä alueelta. New Yorkissa asuva mies joutui käymään jopa New Jerseyssä asti.
Ilmainen (tai, ei oikeastaan yhtään ilmainen) vinkki vähän syrjemmässä asuville pokemonkannan yksipuolisuuteen kyllästyineille on sijoittaa muutama euro noihin hautomoihin. Vajaalla parilla eurolla per kappale saa kolme munaa haudottua ja niistä kuoriutuu jos jonkinmoista vipeltäjää, joihin ei luonnossa törmää kuin vahingossa. Samalla tulee jotain järkeä siihen metsässä pyörimiseen ja pelin perimmäisen idean toteutuminen on vähän lähempänä. Incenset ovat muuten yhtä hyviä, mutta harvinaisia elukoita ei tule ihan samalla prosentilla.