Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 162 153
  • 788

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olen duunissa kaupungissa, ja ero on huomattava ja ymmärrän Ötökän pointin paremmin kuin hyvin. Lurejen alla istuva kaupunkilainen sitä ei välttämättä ymmärrä vittuilultaan.
VIttuilultaan, heh. Minä tosiaan asun kaupungissa ja pääsy loputtomille lureille on noin vartin matkan päässä. Silti mulle on kahdessa viikossa kertynyt ne samat 70 erilaista kuin sinullekin. Luret tuovat silloin tällöin esiin harvinaisempia pokemoneja ja esimerkiksi niiden yleisimpien toisia muotoja, mutta mitään kultakaivoksia ne eivät pokedexin kerryttämisen kannalta ole, vaan arvo on enemmänkin expan keräämisessä. Siitäkin alkaa kadota pointti joskus 25 levelin kohdalla, joten tuossa parin viikon päästä etuni on suurimmaksi osaksi huvennut. Jos tälläisten asioiden toteaminen on vittuilua, niin sitten se varmaan on.

On tottakai selvää, että Helsingissä on helpompi kerätä leveleitä kuin Kihniössä, mutta toisaalta kilpailukin täällä on ihan eri luokkaa. Ehkä kaikista suurin etu on niillä, jotka käyvät päivittäin isossa kaupungissa kohtalaisen matkan päässä ja saavat täten kiinni enemmän pokemoneja, mutta pääsevät kotona silti hakemaan helpot salit haltuunsa. Asia erikseen on sitten se, että mitä merkitystä tälläisillä eduilla on ja ketä vastaan tässä edes kilpaillaan.

Askelbugi on ilmeisesti harkittu ominaisuus, jolla vakautetaan servereitä. Perseestä se on silti ja ymmärrän turhautumisen. Tuo pokevision onneksi vähän helpottaa tuskaa. Vielä enemmän perseestä on niiden mestojen tilanne, jonne pokemoneita ei spawnaa ollenkaan ja pokestopeille matkatessa pitää ottaa eväät mukaan. Heillä on mun puolesta oikeus valittaa ja vittuuntua.

Johan se eräs jenkki sai kerättyä kaikki mahdolliset pokemonit pieneltä alueelta. New Yorkissa asuva mies joutui käymään jopa New Jerseyssä asti.
Joo, kävelemällä 8 mailia (reilu 12km) päivässä ympäri Nykiä. Siinä saa haudottua ihan tajuttoman määrän munia ja todennäköisesti pääsee omaa kotikortteliaan kauemmaksi katsastamaan vaikka rantoja, huvipuistoja tai vastaavia keskittymiä. Pesunkestävänä etelän vetelänä en ajatellut kehä kolmosta ylittää metsästysretkilläni, vaan uskon kyllä pystyväni tuohon nykiläismiehen saavutukseen ennen pitkää ihan täällä pk-seudulla. Jos se ei ole mahdollista, niin saavat pitää tunkkinsa.

Ilmainen (tai, ei oikeastaan yhtään ilmainen) vinkki vähän syrjemmässä asuville pokemonkannan yksipuolisuuteen kyllästyineille on sijoittaa muutama euro noihin hautomoihin. Vajaalla parilla eurolla per kappale saa kolme munaa haudottua ja niistä kuoriutuu jos jonkinmoista vipeltäjää, joihin ei luonnossa törmää kuin vahingossa. Samalla tulee jotain järkeä siihen metsässä pyörimiseen ja pelin perimmäisen idean toteutuminen on vähän lähempänä. Incenset ovat muuten yhtä hyviä, mutta harvinaisia elukoita ei tule ihan samalla prosentilla.
 

Nick Neim

Jäsen
Jos tälläisten asioiden toteaminen on vittuilua, niin sitten se varmaan on.
Itse asiassa mä tajusin vasta tämän viestin myötä, että se ei ollutkaan vittuilua. Se olikin puhdasta tietämättömyyttä. Pahoittelut siitä.

Onhan se toki helppoa kuvitella ja huudella samoista metsälenkeistä, mutta kun ihan oikeasti kokee sen, että päivittäisellä reippaan tunnin lenkillä tulee vastaan maksimissaan se 6-7 pokemonia joista 3 on Rattataa ja 4 on Pidgeytä, niin tajuaa Ötökän pointin oikein hyvin. Ei siinä oleteta minkään ilmestyvän kotipihoille, mutta jumalauta jos ne ilmestyisivät ylipäätään edes johonkin. Ilman duunia kaupungissa tämä peli olisi ollut parissa päivässä pelattu, koska se samojen grindaaminen on aivan tajuttoman tylsää puuhaa.

Onhan tuo varmaan aika hankalaa hahmottaa, jos sitä ei itse joudu kokemaan.

E: Sinänsähän se Nykin äijän kävelysuoritus ei ollut edes mikään älytön. Mulla tuli viikkoon 50 kilometriä, vaikka olin 40 tuntia viikosta töissä. Nykin kaveri käveli kahteen viikkoon sen 150 kilometriä, eli mun olisi pitänyt lisätä kävelyä ainoastaan tuollainen muutama kilometri päivässä. Jos niistä kilometreistä olisi hyötyä, niin eiköhän nuo aika helpolla olisi tulleet.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onhan se toki helppoa kuvitella ja huudella samoista metsälenkeistä, mutta kun ihan oikeasti kokee sen, että päivittäisellä reippaan tunnin lenkillä tulee vastaan maksimissaan se 6-7 pokemonia joista 3 on Rattataa ja 4 on Pidgeytä, niin tajuaa Ötökän pointin oikein hyvin.
Sattuipa sillä tavalla sopivasti, että olen tämän vuorokauden puolella tehnyt tunnin ja kuuden minuutin kävelylenkin (ensimmäisen ja viimeisen tapahtuman välinen aika logissa) ja matkallani kohtasin seitsemän pokemonia, joista yksikään ei ollut uusi ja ainoa yleisimmän nelikon ulkopuolelta oli Horsea. Niitä mulla on iso kasa. Metsään en päässyt kävelemään, mutta onneksi helsinkiläiset lähiöt ovat vähintään yhtä viihtyisiä. Saatana kun on etuoikeutettu olo.

E: Sinänsähän se Nykin äijän kävelysuoritus ei ollut edes mikään älytön. Mulla tuli viikkoon 50 kilometriä, vaikka olin 40 tuntia viikosta töissä. Nykin kaveri käveli kahteen viikkoon sen 150 kilometriä, eli mun olisi pitänyt lisätä kävelyä ainoastaan tuollainen muutama kilometri päivässä. Jos niistä kilometreistä olisi hyötyä, niin eiköhän nuo aika helpolla olisi tulleet.
Oliko sulla jatkuvasti täydet 9 munaa hautumassa? Kiersitkö alueita spesifien pokemonien perässä? Jos et, niin jäät tehokkuudessa auttamatta jälkeen. 50 kilsaa viikkoon on silti todella hyvin. Mulla on 80 kilometriä kahteen viikkoon ja ainakin omasta mielestäni olen kävellyt vähän helvetisti päivittäin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Oli "hieman" tuskaa aloittaa pelaaminen landella nyt viikonloppuna, kun lähimailla ei ollut stopin stoppia. Joutui hullut matkat kävelemään, jotta sai edes muutaman hassun pokemonin.

Ja sitä autuuden määrää kun saavuin eilen stadiin ja siitä @Silkkeri :n kanssa tripla-lurelle bissettelemään.

Nyt lvl 12 ja päivän tai parin päästä olisi tarkoitus massa-kehittää isompi joukko monneja lucky eggin kanssa.
 

Gemondo

Jäsen
Mä olen tästä Pokemonien keräämisestä vähän vastakkaista mieltä kuin monet muut tuntuu olevan. Minusta Pokemoneja löytyy aivan liikaa ja aivan liian helposti. Vaikea löytää mitään mielenkiintoa noiden keräämisestä kun niitä on joka pusikko ja kadunkulma täynnä. Nyt on reilut 30 erilaista Pokemonia löytynyt, vaikka varsinaisesti kertaakaan en ole niitä erityisemmin metsästänyt.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Pokevisionista on kyllä hyötyä, huomasin itse, että ihan lähistölle spawnaa 20 minuutin välein jotain. Kannattaa tuota käyttää, jos tuntuu siltä ettei tule muita kuin samoja vastaan koko ajan.
 

RaZzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, Los Angeles Kings, KelA
Pitkä grindaamisen jälkeen sain vihdoinkin kaikki alku-pokemonit evolvattua! All Starter Pokemon Evolutions (Pokemon Go) - YouTube . Nyt löytyy Raichu, Venusaur, Blastoise sekä tietenkin Charizard. Vielä muutama evoluutio ja on kaikki evoluutiot saatu nauhalle.

Mitä Pokevisioniin tulee, omasta mielestäni sen käyttö on sallittua johtuen ensinnäkin siitä, että tällä hetkellä Nearby Pokemons lista on epäkunnossa ja siitä, että pelin pokemonien spawnaus systeemi on niin surkea.
 

Nick Neim

Jäsen
Sattuipa sillä tavalla sopivasti, että olen tämän vuorokauden puolella tehnyt tunnin ja kuuden minuutin kävelylenkin (ensimmäisen ja viimeisen tapahtuman välinen aika logissa) ja matkallani kohtasin seitsemän pokemonia, joista yksikään ei ollut uusi ja ainoa yleisimmän nelikon ulkopuolelta oli Horsea. Niitä mulla on iso kasa. Metsään en päässyt kävelemään, mutta onneksi helsinkiläiset lähiöt ovat vähintään yhtä viihtyisiä. Saatana kun on etuoikeutettu olo.
Tämä on kaupungissa poikkeus, kun maalla se on sääntö. En usko, että et mukamas tajua mitä tässä olen hakenut takaa, vaikka sitä vastaan koitat ihmeellisillä esimerkeilläsi todistellakin puhuessasi "surkeista/heikoista" lureista tai poikkeuksellisesta kävelylenkistä.

Mikäli sinä tekisit viikossa seitsemän vastaavaa lenkkiä, ja käytännössä joka kerta tulos olisi tuo sama, maksimissaan seitsemän* pokemonia ilman "erikoisuuksia", josta tosin Horsea ainakin maalla olevalle on kyllä erikoisuus, niin kyllästyminen varmaan olisi aika lähellä. Tai sitten olet jonkin sortin poikkeus ja pidät samojen grindaamisesta. Minä olen siinä mielessä etuoikeutettu, että työmatkaa kaupunkiin tulee yli 30 kilometriä, ja tässä on siedettävän ajomatkan päässä 4 kaupunkia joihin kulkea, joten minä saan "virikkeitä" peliin niin halutessani.

En minä siltikään edes kehtaisi alkaa moralisoimaan Ötökkää tai kumppaneita siitä, kuinka vääriä odotuksia heillä on peliä kohtaan, kun ei koko aika ole pompsahtamassa harvinaisuuksia eteen kävelylenkeiltä. Harvinaisuus voi olla jo Meowth, Eevee tai Venonat, mitkä kaupungeissa asuville tuntuu aivan peruskauralta. Duunipaikalta tulee Eeveetä siihen tahtiin, että olen saanut jo kaikki kolme muotoa kehitettyä (+ kiitos 10 kilometrin paskan munatuurin.....) ja olen täältä kotikyliltä nähnyt tasan yhden Eeveen viikossa. Olisikin mielenkiintoista laskea, kuinka monta pokemonia täältä on oikeasti pyydystänyt, ja minä olen ihan varma, että vastaus on selvästi alle 20. Mutta joo, vääriä odotuksiahan jengillä, kun odottavat jotain Meowthia tai Magikarpia joskus iltalenkille. Jotenkin nuo kommentit ovat siinä mielessä hauskoja, kun viestit ovat selvästi vain omia kuvitelmia vailla empiiristä kokemusta lisättynä ihmeellisillä esimerkeillä ja selvällä vähättelyllä.

*Tämä oli melkeimpä vaikein osuus uskoa, mutta kai se sitten on mahdollista. Jos kävelee kaupungissa 4 kilometriä (oletus, aika hiljainenkin vauhti) ja kohtaa vain ja ainoastaan 7 pokemonia, niin käy kyllä poikkeuksellisen paska mäihä. Varmaan harvemminkin kuin kerran tuhannesta tuollainen, ainakin oman kokemuksen perusteella. Logit toki eivät nappaa talteen jo pelkkiä havaintoja, vaan ainoastaan pyydystettyjä pokemoneja, joten siinä mielessä tuon saattaa jopa uskoa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä on kaupungissa poikkeus, kun maalla se on sääntö. En usko, että et mukamas tajua mitä tässä olen hakenut takaa, vaikka sitä vastaan koitat ihmeellisillä esimerkeilläsi todistellakin puhuessasi "surkeista/heikoista" lureista tai poikkeuksellisesta kävelylenkistä.

Mikäli sinä tekisit viikossa seitsemän vastaavaa lenkkiä, ja käytännössä joka kerta tulos olisi tuo sama, maksimissaan seitsemän* pokemonia ilman "erikoisuuksia", josta tosin Horsea ainakin maalla olevalle on kyllä erikoisuus, niin kyllästyminen varmaan olisi aika lähellä. Tai sitten olet jonkin sortin poikkeus ja pidät samojen grindaamisesta.
Varmaksi en voi väittää kun en lenkkejäni tilastoi, mutta aika normaalilta tuo seitsemän tuntuu. Jos oikein optimoisi tuntemieni spawnipaikkojen ohi kävelemisen, niin varmaan pääsisi kymmeneen/tunti, mutta pokestopit ja salit ovat niistä enimmäkseen vähän syrjässä.

Samojen grindaaminen nimenomaan on tylsää, mutta sitä se on niillä muiden kovasti kadehtimilla lurespoteilla. Tunnin istuminen kaivopuistossa tuottaa jotain 40 pidgeytä sekä drowzeeta ja satunnaisen kasan zubateja, rattatoita ja spearoweita, joita evolvaamalla kyllä pääsee leveleissä ylöspäin, mutta Pokedex ei edisty ja pelaaminen on todella kaavamaista suorittamista. Siksi tykkään enemmän noiden munien hautomisesta ja sitä voi tehdä ihan yhtälailla maallakin. Olettaen että pääsee edes parille stopille pyörimään.

En minä siltikään edes kehtaisi alkaa moralisoimaan Ötökkää tai kumppaneita siitä, kuinka vääriä odotuksia heillä on peliä kohtaan, kun ei koko aika ole pompsahtamassa harvinaisuuksia eteen kävelylenkeiltä. Harvinaisuus voi olla jo Meowth, Eevee tai Venonat, mitkä kaupungeissa asuville tuntuu aivan peruskauralta. Duunipaikalta tulee Eeveetä siihen tahtiin, että olen saanut jo kaikki kolme muotoa kehitettyä
Tässä alkaa kokoajan tuntumaan enemmän ja enemmän siltä, etten minä asu kaupungissa ollenkaan. Venonateja olen saanut 9.7. alkaneen kouluttajan urani aikana kolme. Meowtheja neljä ja Eeveetä varmaan viisi tai kuusi, tarkkaa lukua en tiedä kun yksi tuli munasta, jolloin sain ensimmäisen ja ainoan eeveelutioni kehitettyä. Arkipäiväksi ei voi noista mitään kutsua.

Ei mulla ole elämässä varaa moralisoida oikein ketään, enkä niin koe tehneeni. Ihmettelen silti kyllä edelleen tilannetta, jossa joku on viikossa edennyt pelissä neljäsosan kokonaistavoitteesta ja purkaa tänne tuntojaan, että onpa hidasta. Subjektiivinen kokemushan se on, mutta mulle on niistä alkuperäisistä peleistä jäänyt kyllä päähän, että kaikkien 150 pokemonin metsästämisen ainakin kuuluisi olla todella kovan työn takana.

Jotenkin nuo kommentit ovat siinä mielessä hauskoja, kun viestit ovat selvästi vain omia kuvitelmia vailla empiiristä kokemusta lisättynä ihmeellisillä esimerkeillä ja selvällä vähättelyllä.
Mulle pitää kyllä varmaan selittää empiirisen kokemuksen määritelmä, jos nämä esimerkkini eivät niitä täytä. Maaseudulla en ole viettänyt kuin yhden viikonlopun, mutta sen ja tämän ketjun juttujen perusteella asiat eivät ole niin kovin eri tavalla. Pl. se, että mulla on mahdollisuus lähteä keskustaan istumaan lureilla silloin kun tahdon.
 

Nick Neim

Jäsen
Maaseudulla en ole viettänyt kuin yhden viikonlopun, mutta sen ja tämän ketjun juttujen perusteella asiat eivät ole niin kovin eri tavalla.
No siinä tapauksessa kuulunet aika harvaan joukkoon, mikä voidaan todeta esimerkiksi tätäkin ketjua lukemalla. Hattua kouraan, joko jääräpäisyydestä tai sitten jostain toisesta syystä.

Mielenkiinnollahan noista pokemonien määristä kuulisi myös muilta helsinkiläisiltä, kun tuollainen 1 / 10 minuuttia Helsingin kokoisessa kaupungissa kuulostaa aivan helvetin vähältä, eikä täsmää millään tavoin muilta kuultuihin puheisiin jo ennen tätä keskustelua. Tai sitten sulla sattuu käymään vaan satumaisen paskaa tuuria jatkuvasti. Melkein kallistun värikynän ja vähättelyn puolelle, vaikka noin huono tuurikin on toki jollain tapaa mahdollista.

Kyllä niillä - maaseudulla ja kaupungilla - vaan asiat aika eri tavoilla on, näin päivittäin sen kokevana. Muutenkin kuin mahdollisten lurespottien suhteen.

Ja toki, lureissa grindataan pääosin sitä expaa pidgeyllä ja kumppaneilla, mutta jälleen tuo edellisessä viestissä oleva vähättelysi on kummallista. Ihan oikeasti, onko täällä kukaan muu Variksen kanssa samaa mieltä? Pokedex ei lureissa istumalla edisty? Kyllä ennen pitkää sen puolituntisen aikana sinne jokin harvinaisempi tai tavallisuudesta poikkeava ilmestyy, oli kyse sitten Psyduckista, Staryusta tai jostain Squirtlesta.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä niillä - maaseudulla ja kaupungilla - vaan asiat aika eri tavoilla on, näin päivittäin sen kokevana. Muutenkin kuin mahdollisten lurespottien suhteen.
Maaseutuja ja kaupunkejakin on erilaisia. En tosiaan asu keskustassa, vaan suht keskikokoisessa lähiössä, jossa on vähän laskutavasta riippuen kai reilu 20k ihmistä. Siihen lukemaan ja asukastiheyteen pystyy aika moni pienempikin kaupunki vastaamaan ja Pokemonit ilmestyvät eniten sinne, missä on puhelinliikennettä. Helsingin keskusta on Suomen mittakaavalla varmaan aika ylivoimainen mesta, mutta eivät ne sieltä tänne asti ajaudu. Oma merkityksensä on noilla spawnipointeillakin. Minä tiedän mestoja, joista löytyy Drowzee, Jynx tai Electabuzz (joka on monilla alueilla harvinainen) todella isolla todennäköisyydellä, mutta eipä niitä jaksa tieten tahtoen kiertää, kun optimaalisin reitti vaikka seuraavalla stopille kulkee muualta. Kuljen enemmänkin munien ja stoppien vuoksi ja jos jotain napattavaa tulee matkalla, niin kiva. Erikoisemmat pokemonit etsitään sitten oman ympyrän ulkopuolelta, sillä tämä on kaluttu jo loppuun.

Puhuit, että olet kotiseuduiltasi napannut ehkä 20 erilaista pokemonia, eikä se lukema mulla ihan hirveästi isompi ole. Tietyillä alueilla vaan sattuu olemaan omat pokemoninsa ja harvinaisia löytöjä saa odotella vaikka loppuvuoden.

Ja toki, lureissa grindataan pääosin sitä expaa pidgeyllä ja kumppaneilla, mutta jälleen tuo edellisessä viestissä oleva vähättelysi on kummallista. Ihan oikeasti, onko täällä kukaan muu Variksen kanssa samaa mieltä? Pokedex ei lureissa istumalla edisty? Kyllä ennen pitkää sen puolituntisen aikana sinne jokin harvinaisempi tai tavallisuudesta poikkeava ilmestyy, oli kyse sitten Psyduckista, Staryusta tai jostain Squirtlesta.
Psyduckeja, Staryouta ja Squirtlea löytyy aika hyvin, eli silloin tällöin, veden ääreltä. Ei siihen lureja tarvita. Yhden kerran sain lurelta dratinin ja sen voi kyllä laskea eduksi, sillä muilla reissuilla on tullut vastaan vain yksi lajitoveri. Enimmäkseen luret toimivat kuitenkin kuin incenset. Ne houkuttelevat paikalle alueella yleisiä pokemoneja ja hyvin satunnaisesti jotain erikoisempaa. Yritin tuossa pokedexiä selailla ja kolme sellaista pokemonia keksin, joita en olisi löytänyt muualta kuin lurejen yhteydestä ja niistäkin yksi oli Weezing, jonka ensimmäistä muotoa on silloin tällöin kylillä näkynyt. Muut kaksi olivat Geodude ja Magnemite. Yhä edelleen toistelen sitä asiaa, että munat ovat uusien pokemonien löytämisessä aivan ylivoimaisia.

Keskimääräisen puolituntisen aikana ei ainakaan minun kokemukseni mukaan mitään kovin harvinaista löydy. Ollaan kyllä kavereiden kanssa yritetty tutkia teoriaa, jossa sekä tasatunnein, että aina puolelta tuollaisiin keskittymiin ilmestyy jotain vähän erikoisempaa, mutta usein ne tuntuivat olevan jotain gastlyja ja jigglypuffeja, joiden metsästäminen ei mahdotonta ole muutenkaan. Lisäksi täyttä varmuutta teoriaan ei saatu, sillä välillä mentiin tunti ilman mitään edes puoliksi erikoista. Tietysti eri ihmisille harvinaisia ovat eri pokemonit, mutta ainakin mun seurueessa se näkemys on jaettu että melkoista paskaa noista paikoista tarttuu. Levelaamisen kannalta toki elintärkeää ja siksi siellä istutaankin.

Edit. Lähdenpä tästä vetämään iltalenkin. Voin ihan tieteen vuoksi raportoida tänne tulokset.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Gymien prestige nousee, jolloin muiden tiimien on vaikeampi vallata salia.
Ok. Eli ainoa keino parantaa pokemonei on käyttää noita palloja ja pölyy?

Näkeekö muuten mistään kuinka kovaksi pokemonit voi kehittyä, ihan numeroissa siis. Tuo kaari antaa jonku kuvan kuinka lähellä maksimia pokemon on, mutta näkeekö sitä maksimia siis numerona mistään?
 

Nick Neim

Jäsen
Ok. Eli ainoa keino parantaa pokemonei on käyttää noita palloja ja pölyy?
Potionit ja revivet ovat tätä varten. Minä tosin en ole niinkään innostunut noista salihommista, joten viskaan ne aina mäkeen. Pokestopeiltahan noita tosiaan saa. Revive "herättää" pokemonin ja potionit täyttävät healthia.

Yhä edelleen toistelen sitä asiaa, että munat ovat uusien pokemonien löytämisessä aivan ylivoimaisia.

Tästä ehdottomasti samaa mieltä, joskin tuuri muutaman viimeisimmän munan kanssa on ollut aivan kamalaa. Eiköhän sekin siitä taas käänny, kunhan jaksaa jälleen alkaa pelaamaan. Pari päivää taukoa on tehnyt ihan hyvää.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Potionit ja revivet ovat tätä varten. Minä tosin en ole niinkään innostunut noista salihommista, joten viskaan ne aina mäkeen. Pokestopeiltahan noita tosiaan saa. Revive "herättää" pokemonin ja potionit täyttävät healthia.
Tarkoitin sitä cp arvoa.

Tuleeko Lucky eggejä, lureja tai incensejä noista stopeista vai onko ne ainoastaan level upissa saatavilla? Rahaa kun en ole laittamassa tähän peliin niin ei nuita kolikoitakaan taho saaha...
 
Viimeksi muokattu:

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näkeekö jonkun sivun kautta Pokestopit? Tekisi mieli suunnitella vähän erilaisia pyörälenkkejä, mutta helposti se menee noihin tuttujen pokestoppien näkemiseen.
 

Nick Neim

Jäsen
Tarkoitin sitä cp arvoa.

Tuleeko Lucky eggejä, lureja tai incensejä noista stopeista vai onko ne ainoastaan level upissa saatavilla? Rahaa kun en ole laittamassa tähän peliin niin ei nuita kolikoitakaan taho saaha...
Ahaa, joo sitä saa kehitettyä ainoastaan sillä stardustilla ja niillä candyilla.

Joskaan en suosittele tekemään sitä, ensimmäiset "power upit" kannattaa suorittaa vasta jossain level 20 tienoilla. Oma levelisi merkkaa siihen, minkälaisia cpn omaavia pokemoneja tulee "luonnossa" vastaasi. Tällöin nuo power upit ja käytetyt stardustit alussa menevät aivan hukkaan.

Lucky eggit, luret, incenset ja munahautomot tulevat käsittääkseni vain level upeissa. Potionit, revivet, kaikki ballit ja eggit ovat ainoat mahdolliset tavarat pokestopeilta.
 
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
Joskaan en suosittele tekemään sitä, ensimmäiset "power upit" kannattaa suorittaa vasta jossain level 20 tienoilla. Oma levelisi merkkaa siihen, minkälaisia cpn omaavia pokemoneja tulee "luonnossa" vastaasi. Tällöin nuo power upit ja käytetyt stardustit alussa menevät aivan hukkaan.

Itse kun olin 8levu niin parhaat pokemonini olivat luokkaa 200-300cp. Sitten yhdestä 10km munasta sain n. 300cp Scytherin. Stardustiakin olin saanut päivän aikana monta tuhatta niin päätin kehittää Scytheristä oman ihan ykköspyssyn. Lopputulos n. 600cp. Ymmärrän että Stardustia kannattaa säästää kehittäkseen parempia pokeja mutta onko se ihan kauheata jos nyt yhden vähän heikommankin kehittää tuommoiseksi siedettäväksi. Stardustia ei kuitenkaan mikään mahdottoman vaikea ole saada.
 

Nick Neim

Jäsen
Itse kun olin 8levu niin parhaat pokemonini olivat luokkaa 200-300cp. Sitten yhdestä 10km munasta sain n. 300cp Scytherin. Stardustiakin olin saanut päivän aikana monta tuhatta niin päätin kehittää Scytheristä oman ihan ykköspyssyn. Lopputulos n. 600cp. Ymmärrän että Stardustia kannattaa säästää kehittäkseen parempia pokeja mutta onko se ihan kauheata jos nyt yhden vähän heikommankin kehittää tuommoiseksi siedettäväksi. Stardustia ei kuitenkaan mikään mahdottoman vaikea ole saada.
Ei tietenkään, ja tapoja pelata on monia. Esimerkiksi Scyther on sen verran harvinainen, että dustit menivät varmaan ihan hyvään käyttöön, koska tuota ei joka (edes viikko) päivä vastaan tule.

Sen sijaan pidin esimerkiksi Jynxiä alussa harvinaisena, ja juuri samoilla leveleillä kehittelin sitä omaa 200 CPn Jynxiäni tuonne lähemmäs jopa 400 CPtä. Muutama päivä tuosta vastaan tulikin jo 550 Jynx, ja omistan tällä hetkellä 670 CPn Jynxin jonka poimin suoraan vastaan tullessa. Stardustia saa joo aika helposti, mutta onhan se tuossa omassakin tapauksessa aivan hukkaan heitettyä. Tosiaan, jotenkin ajattelin Jynxin harvinaisemmaksi kuin se onkaan, joten siinä mielessä oma moka.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Level 21 taulussa ja 65 erilaista Pokedexissä. Parikymmentä saisi lisääkin, jos lähtisi evolvaamaan, mutta olen vähän pihi noiden candyjen käyttämisen suhteen. Vähän nihkeästi tullut mitään superharvinaisuuksia vastaan: Lapras, Magmar ja Porygon varmaan ainoat, jotka voi hyvällä omallatunnolla harvinaisuuksiksi mieltää. Kabuto ja Dratini sitten siinä kintaalla. Ensimmäistä kertaa lähdin vähän polttelemaan Stardustejakin ja tein pienen keihäänkärjen salitappeluita varten 1366cp Hypnon ja 1054cp Jynxin muodossa. Harvemmin noita saleja on kyllä jaksanut lähteä valtaamaan, kun se tappelu on niin väsynyttä hommaa, ja pääosin nuo Revivet ja potionit lähtevät roskiin tekemään tilaa palloille. Jos saisivat sen pokemon-pelien vuoropohjaisen taistelun tähän jotenkin sovellettua, nostaisi se kyllä tämän pelin ihan uudelle tasolle.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harvemmin noita saleja on kyllä jaksanut lähteä valtaamaan, kun se tappelu on niin väsynyttä hommaa, ja pääosin nuo Revivet ja potionit lähtevät roskiin tekemään tilaa palloille. Jos saisivat sen pokemon-pelien vuoropohjaisen taistelun tähän jotenkin sovellettua, nostaisi se kyllä tämän pelin ihan uudelle tasolle.
Näinpä. Gameboylta tuon taistelusysteemin kun saisi siirrettyä tähän peliin vähän uudistettuna, olisin täysin myyty. Nyt kun on kavereiden tappeluita noilla gymeillä seurannut, niin eipä allekirjoittanutta oikein sytytä.
Viikon ajan olen tässä maaseudulla lurettanut ja munia hautonut. Tänään sitten piipahdin Oulun keskustassa ja huh sitä pokestoppien ja loputtomien lurejen määrää. Levelit nousi suorastaan silmissä. Ja tulihan sieltä ihan uusiakin örkkejä vastaan, mistä ei voi kuin haaveilla täällä maalla :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös