Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 972
  • 788

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Ei toisaalta kyllä käy Nianticin äijiä yhtään kateeksi. Nintendon puolelta varmasti tulee ihan käsittämätöntä painetta... tai mitä ihmeen painetta, vaan tiukka käsky levittää mahdollisimman nopeasti peli joka puolelle, viis siitä toimiiko kunnolla. Sitten kun peliteollisuudesta on kyse, niin siellä on kaverit ihan varmasti vetäneet hiki hatussa viimeisen kuukauden päivät eikä varmasti olla mitään 8-16 työpäiviä tunnettu, saati lomia. Eikä asia ole niin yksinkertaista kuin että hankittaisiin lisää porukkaa jeesimään, jokainen tarvitsisi kouluttaa pelimoottoriin kiinni eikä sekään tapahdu tunneissa, saati edes viikoissa. Jonkun ongelman korjaaminenkaan ei tapahdu sormia napsauttamalla kun jonkun asian korjaaminen voi tuottaa muutaman bugin lisää katsastuskierroksella ja sitten ollaan taas sormi suussa. Ja koko ajan hiostava katse niskassa.

Nintendoa kiinnostaa yksi asia, osakkeen arvon nousu. Prioriteetit ja käskyt kehittäjälle ovat sen mukaiset. Metsään mennään kyllä ja pahasti, kun puolivalmista tuotetta on pakko työntää laajemmalle alalle.
 

koohela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oon tässä miettinyt kun ollut juttua tuosta jenkkien primetimestä että tökkii (ja tökkiihän se) ja nyt tuli japsit eikä itsellä ainakaan toiminut aamupäivällä peli ollenkaan, niin että kuitenkin tuolla serverilistalla joka maalla on oma servu. Välillä tosin loginit on kaatunut, mutta missäköhän se pullonkaula on, vai onko tuo eri maiden serverisysteemi ainoastaan jonkunasteista kusetusta?

Pelistä sen verran, että onhan tämä kiva oheisajanviete. Varsinkin näin landella puolitosissaan tulee lasten kanssa kierrettyä muutama spotti (ja samalla kilometri) enemmän mitä normaalisti. Ja tuo epäsosiaalinen, puolisulkeutunut sukulaispoikateinikin kertoo tutustuneen uusiin ihmisiin.

Itse uskon tämän näyttävän massoille suuntaa mihin mennään pelien kanssa, ja näin ison ja tunnetun teeman kanssa on hyvä totuttaa porukka nykyajan tekniikan mahdollisuuksiin. Voi kunpa mobiilien akut vielä kehittyisivät samaa tahtia.

Nimimerkillä, lisätyn todellisuudfn mariokarttia odotellessa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuli käytyä istumassa 3 pokestopin ja luren paikkeilla about tunnin verran. Ihan karmeaa, mutta samalla toki koukuttavaa. Noin 90 pokemonia tuli ainakin journalin mukaan. Ei tuossa ole mitään järkeä! Ensin tuli fiilis, että tämä on ihan perseestä, mutta toisaalta taas olihan se aika koukuttavaa, varsinkin js sattui joku harvinaisempi pokemoni sinne sekaan tai isompi mörsäri. Menen kyllä uudestaankin, mutta en silti tykkää, jotenkin vain tuo tuntuu olevan väärin, siis siihen nähden miten itse näkee pokemonit. Toisaalta taas ihan saamarin sama, kun kerran kaikki tekee, niin miksi en minäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tuli käytyä istumassa 3 pokestopin ja luren paikkeilla about tunnin verran. Ihan karmeaa, mutta samalla toki koukuttavaa. Noin 90 pokemonia tuli ainakin journalin mukaan. Ei tuossa ole mitään järkeä! Ensin tuli fiilis, että tämä on ihan perseestä, mutta toisaalta taas olihan se aika koukuttavaa, varsinkin js sattui joku harvinaisempi pokemoni sinne sekaan tai isompi mörsäri. Menen kyllä uudestaankin, mutta en silti tykkää, jotenkin vain tuo tuntuu olevan väärin, siis siihen nähden miten itse näkee pokemonit. Toisaalta taas ihan saamarin sama, kun kerran kaikki tekee, niin miksi en minäkin.
Onpas outoa. Mun lähistopilla oli lure ja sain max 10 pokemonia ja kaikki oli pidgey tai rattata.

Tasan ei mene :)
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Miten tässä pelissä oikein tapellaan?

Viereisessä salissa oli 650 Golbat pomona. Pistin kuusikon, jonka keskiarvo oli 400 CPtä. Silti en saanut kun kolmasosan vietyä kaverin terveydestä...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onpas outoa. Mun lähistopilla oli lure ja sain max 10 pokemonia ja kaikki oli pidgey tai rattata.

Tasan ei mene :)
Siinä tuli aina pokemoneja ihan jäätävään tahtiin. Kun ei kerennyt niistä pokestopeista, jotka respawnas aina noin 5 minutin välein, ottaa tarpeeksi palloja, kuin mitä tuli pokemoneja. Pallot oli ihan loppu osan aikaa ja oli jo pakko alkaa skippaamaan huonoimpia. En tiedä systeemin perusteita, mutta se oli jo hauskuuden rajoissa ja ei se spawn aika ei ollut lähelläkään 5 minuutin oman hajusteen käyttöä, vaan himpurasti tiheämpi.
 

RaZzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, Los Angeles Kings, KelA
Kai kaikki on tietoisia tuosta Quick Throwista, millä pokemonin saa aika nopeasti ja helposti poke palloon? Nappasin reissussa ollessani 800 cp Pokemonin tavallisella pokepallolla ja ensimmäisellä heitolla. Taistelun alussa ruutu on zoomattuna lähelle pokemonia. Kun ruutu alkaa palaamaan takaisin normaaliksi, heitä pokepallo suoraan ylös ja se osuu hyvin usein pokemonia suoraan lärviin. How to Quick Throw (POKEMON GO TRICK SHOT) - YouTube
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten tässä pelissä oikein tapellaan?

Viereisessä salissa oli 650 Golbat pomona. Pistin kuusikon, jonka keskiarvo oli 400 CPtä. Silti en saanut kun kolmasosan vietyä kaverin terveydestä...
Minä pudotin 1000CP tulipokemonin ihan säkällä, kun oli 2 kappaletta vesipokemoneja mukana omat oli n. 200 sarjaa. Eli siis sä näpytätä sitä vihun jamppaa ja se jotenkin "välähtää" kun se hyökkää ja silloin pyyhkäset sivuun ja ehkä väistät. Mutta pääosin vaan näpytät ja hetken pitämällä sormea vihun päällä tulee jokin kovempi hyökkäys, siellä sellanen pieni palkki täyttyy. Siinä se, eli enempi kyse siitä, että hyökit tulta vastaan vedellä jada jada. Siihen löytynee jostain jotain ohjeita.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt mietityttää minkä tiimin valitsisi. Turussa asustelen eli onkohan alueellisesti jotain merkitystä tiimillä?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nyt mietityttää minkä tiimin valitsisi. Turussa asustelen eli onkohan alueellisesti jotain merkitystä tiimillä?

Eipä liiemmin, itse valitsin saman tiimin, jossa kavereita on. Myös Moltres on oma suosikkini noista legendaarisista linnuista, joten oli helppo.

Vielä on pelkkiä huhuja eikä mitään varmuutta, mutta ilmeisesti loppuvuodesta on tulossa jonkinlainen event, jossa tiimit kilpailevat toisiaan vastaan valtaamalla noita saleja, joita pystyy nyt jo siis myös valtaamaan. Tämä oli toiselta kädeltä kuultua ja jatkoi sitä vielä niin, että kaikki voittajatiimin pelaajat saavat kuulemma mahdollisuuden napata itselleen oman tiimin legendaarisen Pokemonin.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viikon jaksoin. Sitten alkoi taas vituttaa mäihäfaktori,bugaaminen ja se fakta että isoissa kaupungeissa asuvat ovat auttamatta edellä.

Mäihäfaktoria on se että yksi kaveri saa aina noista 10km munista jotain 1000cp mörköjä,itse 200cp paskakasalta näyttäviä sieniä ja jotain poneja. Itse kun pistää luren niin paikalle ilmaantuu 5kpl rattatataa ja 2 pidgeytä,sama kaveri repii 1000cp mörköjä ja harvinaisuuksia.

Itse tuhlaa 100 pokepalloa jonnekin 400cp Golbattiin ja kaveri repii vieressä 900cp Pidgeotin ekalla heitolla.

Pelin jäätyminen juuri kun olin saanut 900cp Tentacruelin nalkkiin sinetöi peliurani tämän kökön paskan parissa.

Niin ja juu. Vitun ärsyttävää että tietyssä kaupungissa on aina omat vakipokemoninsa. Esim. omalla kylällä Drowzeet,Hypnot ja Jynxit hyppivät silmille kun taas ihan perus Bulbasaurit ja Caterpiet ovat ärsyttävän harvinaisia. Pikachua ja Charmanderia ei ole vielä tullut ikinä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
En nyt jaksa selata onko tästä jo keskusteltu niin kysäsen.

Kun pistää insensen päälle niin tuleeko ne pokemonit luokse vaikka istuisi paikallaan vai täytyykö silloinkin mennä ympäri kyliä. Ymmärrän että meneminen varmasti helpottaa mutta onko noinkin mahdollista?
 

Nick Neim

Jäsen
@Sisäliitin tuossa yllä jo hyvin avasikin asiaa, vähän alkaa viikon jälkeen jo puuduttamaan. Tällaisessa alle 10 000 asukkaan kunnassa pelissä ei ole oikein järkeä.

Lähes 70 erilaista pokemonia on nähty ja pyydystetty, ja pariin päivään ei uusista ole ollut tietoakaan. En tiedä onko sitten pelkästään paskaa mäihää, mutta aika työn ja tuskan takana alkaa uusien pyydystäminen olemaan. Munistakin tulee samoja paskoja, ja esimerkiksi Magikarpin olen nähnyt yli 50 kilometrin vaellusreissuillani kokonaiset kolme kertaa. Ala siinä sitten kehittämään 400 candya vaativaa Gyaradosia.

Vähän joo väsynyttä, ehkä pieni tauko lienee paikallaan.

E: Väärä nimimerkki korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En nyt jaksa selata onko tästä jo keskusteltu niin kysäsen.

Kun pistää insensen päälle niin tuleeko ne pokemonit luokse vaikka istuisi paikallaan vai täytyykö silloinkin mennä ympäri kyliä. Ymmärrän että meneminen varmasti helpottaa mutta onko noinkin mahdollista?

Fiksuinta on liikkua, silloin on mahdollista törmätä useampaan, mutta tulee ne kyläilemään vaikka kotisohvalle. Riippuu tietysti paikasta, Helsingin keskustassa kun pistin insensen päälle, niin viereen tulivat Gengar, Pidgeot ja Bulbasaur pakollisten Drowzee-mafian lisäksi.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Yhden perkeleen ötökän kävin nappaamassa tuosta olohuoneen pöydältä jonka jälkeen totesin pelin järjettömäksi ja poistin sen.
Ei ole mun juttu, mutta paljon tuota tuntuu porukat hakkaavan!
 
Viikon jaksoin. Sitten alkoi taas vituttaa mäihäfaktori,bugaaminen ja se fakta että isoissa kaupungeissa asuvat ovat auttamatta edellä.

Mäihäfaktoria on se että yksi kaveri saa aina noista 10km munista jotain 1000cp mörköjä,itse 200cp paskakasalta näyttäviä sieniä ja jotain poneja. Itse kun pistää luren niin paikalle ilmaantuu 5kpl rattatataa ja 2 pidgeytä,sama kaveri repii 1000cp mörköjä ja harvinaisuuksia.

Itse tuhlaa 100 pokepalloa jonnekin 400cp Golbattiin ja kaveri repii vieressä 900cp Pidgeotin ekalla heitolla.

Pelin jäätyminen juuri kun olin saanut 900cp Tentacruelin nalkkiin sinetöi peliurani tämän kökön paskan parissa.

Niin ja juu. Vitun ärsyttävää että tietyssä kaupungissa on aina omat vakipokemoninsa. Esim. omalla kylällä Drowzeet,Hypnot ja Jynxit hyppivät silmille kun taas ihan perus Bulbasaurit ja Caterpiet ovat ärsyttävän harvinaisia. Pikachua ja Charmanderia ei ole vielä tullut ikinä vastaan.
Amen. Juuri kävin tunnin lenkin houkutin päällä+onnenmuna. Vastaan tuli juurikin noita samoja paskoja. Rattataata, Pidgeytä, Spearowta, Weedleä... Eilen käväsin kaupungilla terassilla, niin samantien viereen istuu viissatanen Jynxi. Ei mee tasan ötökkäkarkit. Tällä menolla tätä tuskin enää montaa päivää jaksaa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mikäs noiden gymi-hommien nimi oli? Jos käyn paikallisessa saman värin salissa niin mun on voitettava ne kaikki 3 samalla pokemonilla että sinne pääsee keikkumaan?

Pieneltä kotimaankierrokselta juuri kotiutuneena onhan tämä surkeaa täällä vähän syrjemmässä. Porukka istuu kaupunkien keskustoissa ja kerää puolessa tunnissa paremmat mitä täällä viikossa. Itekkin kun tänään vartin siinä norkoilin niin puolet aikaisempia vahvempi körmy siihen pätkähti. No näillä mennään niin kauan kun kiinnostaa jollain tavalla...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mikäs noiden gymi-hommien nimi oli? Jos käyn paikallisessa saman värin salissa niin mun on voitettava ne kaikki 3 samalla pokemonilla että sinne pääsee keikkumaan?

Pieneltä kotimaankierrokselta juuri kotiutuneena onhan tämä surkeaa täällä vähän syrjemmässä. Porukka istuu kaupunkien keskustoissa ja kerää puolessa tunnissa paremmat mitä täällä viikossa. Itekkin kun tänään vartin siinä norkoilin niin puolet aikaisempia vahvempi körmy siihen pätkähti. No näillä mennään niin kauan kun kiinnostaa jollain tavalla...
Sepä se. Johonkin viikkoon tullut alle 40 eri pokemonia. Tylsäksi pian käy.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mäihäfaktoria on se että yksi kaveri saa aina noista 10km munista jotain 1000cp mörköjä,itse 200cp paskakasalta näyttäviä sieniä ja jotain poneja. Itse kun pistää luren niin paikalle ilmaantuu 5kpl rattatataa ja 2 pidgeytä,sama kaveri repii 1000cp mörköjä ja harvinaisuuksia.
Jos pitäisi arvata, niin kaverisi on selkeästi isommalla levelillä. Villien pokemonien cp kasvaa levelin mukana ja siinä on loppupeleissä kohtalaisen vähän tuuriefektiä olemassa. Se, että yhdestä tai kahdesta luresta ei tule ihmeempiä ei vielä ole huonoa, vaan normaalia tuuria. Minä olen kohtalaisen monen luren verran istuskellut kaupungilla ja millään tasolla harvinaisiksi laskettavia pokemoneja on ehkä viisi. Ylivoimainen enemmistö on pidgeytä, zubattia, rattataa ja drowzeeta ihan riippumatta missä päin Helsinkiä sen luren on nakannut. Veden äärellä oli lisäksi goldeenia ja magikarpia. Suurin osa niistäkin cp:ltään aika kehnoja, mutta levelin 20 jälkeen sentään alkoi aika säännöllisesti löytymään jo 800+ kamaa.

Lopeta ihan rauhassa, mutta niiden 200 cp pokemonien läpi pitää kaikkien kavuta, jos meinaa pelissä edetä.

Muutenkin jengillä tuntuu olevan vähän hassut odotukset pelistä. Yläpuolella kirjoittaja on löytänyt viikossa 40 erilaista pokemonia ja se meinaa jo kyllästyttää? Niitä on yhteensä 150, joten samaa tahtia ylläpitäen peli olisi kuukaudessa ohi. Mä en oikein usko, että tämän pelin tarkoituskaan on niiltä samoilta metsäreiteiltä heittää sulle kaikki 150 erilaista hirviötä, vaan itse ainakin olen varautunut joitakin reissuja tekemään erilaisiin paikkoihin, joissa kokoelma karttuu paremmin. Tyhmältä tuntuisi, jos kotipihaa pidemmälle ei tarvitsisi lähteä ja että jokaisella juoksulenkill löytyisi joku uusi ja jännittävä Pokemon. Sehän tässä kai on pointtikin, ettei kaikkien nappaaminen ole helppoa.

Luulen, että pelistä saa eniten irti harvemmalla pelaamisella. Availee peliä lähinnä silloin, kun lähtee vähän kauemmaksi kotoa/uudelle alueelle. Kotipiirissä/lenkkipolulla sitten pelailee sen verran, että munat hautuvat ja saa pidgeyta ja rattataa jauhamalla vähän leveliä lisää. Lisäksi. Tämä peli tulee tästä laajenemaan vielä isosti. Jos tällä hetkellä meinaa tekemisen puute vaivata, niin varmaan syksyllä viimeistään on jo ihan eri tilanne.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pieneltä kotimaankierrokselta juuri kotiutuneena onhan tämä surkeaa täällä vähän syrjemmässä. Porukka istuu kaupunkien keskustoissa ja kerää puolessa tunnissa paremmat mitä täällä viikossa. Itekkin kun tänään vartin siinä norkoilin niin puolet aikaisempia vahvempi körmy siihen pätkähti. No näillä mennään niin kauan kun kiinnostaa jollain tavalla...

Luulisi että homma tulee hieman vielä kehittymään niin että pokeja ja pokestoppeja tulee enemmän myös "maalle" ja niin että ne harvinaisimmat pokemonit pitäisi ihan oikeesti metsästää jostain metsän perukoilta tai luontopoluilta, nyt vähän tuntuu että se riittää kun menee puistoon istumaan Jyväskylässäkin ja siinä istuessa on neljä pokestoppia rinnakain ja jatkuvat luret pyörii, maalla saat lenkkeilä monta kilsaa että yksi peruspokemoni osuu kohdille.. sekin tuossa on outoa että itse omassa asunnossa kun pistää pelin päälle ei osu yhtään pokea, mutta kun valkeakoskella pistää tyttöystävän asunnossa päälle niin yön aikanakin osuu varmaan 15 pokemonia 20 käynistyskerrasta, toki nekin vaan jotain perus samaa settiä, mutta miten isoja eroja voi olla
 

Nick Neim

Jäsen
Mä en oikein usko, että tämän pelin tarkoituskaan on niiltä samoilta metsäreiteiltä heittää sulle kaikki 150 erilaista hirviötä, vaan itse ainakin olen varautunut joitakin reissuja tekemään erilaisiin paikkoihin, joissa kokoelma karttuu paremmin. Tyhmältä tuntuisi, jos kotipihaa pidemmälle ei tarvitsisi lähteä ja että jokaisella juoksulenkill löytyisi joku uusi ja jännittävä Pokemon. Sehän tässä kai on pointtikin, ettei kaikkien nappaaminen ole helppoa.
No jaa. Jos peli toimisi suunnitellusti, niin mullakin olisi 70 pokemonin sijasta lähemmäs 100 kasassa, enkä minäkään mitään älyttömän pitkiä reissuja lähikaupunkeja lukuunottamatta ole tehnyt. Nearby-listan kun saisivat toimimaan kunnolla, niin peli olisi huomattavasti mielenkiintoisampi myös näin maalaisen näkökulmasta. Nyt se on ainoastaan turhauttavaa, koska se yksi harvinainen näkyy kerran kolmeen päivään, eikä sitäkään pysty kunnolla jäljittämään. Olen duunissa kaupungissa, ja ero on huomattava ja ymmärrän Ötökän pointin paremmin kuin hyvin. Lurejen alla istuva kaupunkilainen sitä ei välttämättä ymmärrä vittuilultaan.

Johan se eräs jenkki sai kerättyä kaikki mahdolliset pokemonit pieneltä alueelta. New Yorkissa asuva mies joutui käymään jopa New Jerseyssä asti.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös