Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 162 059
  • 788

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Kellään muulla ollut tänään ongelmia gps-signaalin kanssa? Itselle tulee vähän väliä ettei gps-signaalia löydy..?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Minun mielestäni on ihan hyvä, että ei ole mitään rankingeja. Saavat kilpailuhenkiset pippelinvenyttelijät nenilleen, kun eivät pääse pätemään pikkulapsille.
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaako Stardustia käyttää alussa lainkaan?

Tarkennetaan hieman. Eli hinkkasin heti aluksi 30 CP:n omaavan Pidgeotin CP:n 144 asti. Nyt kun olen kehittynyt löytyy vastaavia luonnosta jatkuvasti. Näin ollen nuo stardustit menneet tavallaan hukkaan. Onko tähän siis joku perustaktiikka olemassa?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kannattaako Stardustia käyttää alussa lainkaan?

Tarkennetaan hieman. Eli hinkkasin heti aluksi 30 CP:n omaavan Pidgeotin CP:n 144 asti. Nyt kun olen kehittynyt löytyy vastaavia luonnosta jatkuvasti. Näin ollen nuo stardustit menneet tavallaan hukkaan. Onko tähän siis joku perustaktiikka olemassa?

En ole varma, mutta jossain vaiheessa alkaa Pokemoneiden CP:t olla kuulemma jo pyydystäessä luokkaa 500 eikä siitä ilmeisesti pahemmin enää nouse. Näin mulle kerrottiin, saattaa olla, että tuon ylikin menee. Joka tapauksessa, vasta tuolloin kannattaa sitä Stardustia käyttää.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
En ole varma, mutta jossain vaiheessa alkaa Pokemoneiden CP:t olla kuulemma jo pyydystäessä luokkaa 500 eikä siitä ilmeisesti pahemmin enää nouse. Näin mulle kerrottiin, saattaa olla, että tuon ylikin menee. Joka tapauksessa, vasta tuolloin kannattaa sitä Stardustia käyttää.
Ei lopu viiteensataan. Olen levelillä 18 ja vastaan tulee päivittäin yli 700 arvoisia otuksia. Isoin on ollut 940, eikä sekään ole mitään verrattuna pitkällä oleviin pelaajiin, jotka pyydystelevät säännöllisesti yli tonnisia vonkaleita. Intternetissä olen nähnyt yli 2000 cp:n villejä pokemoneja, mutta ne eivät normaalille pelaajalle ole kovin realistisia. Ennen leveliä 15 ei ole oikein mitään järkeä käyttää stardustia ja mä sanoisin että kannattaa mielummin odottaa liian kauan kuin olla kärsimätön. Säästetyn dustin voi aina käyttää, mutta just tollasiin pidgeyhin tuhlattua kamaa ei saa enää takaisin. Olen paria kovinta pokemonia nostellut pari kertaa, mutta isommat operaatiot säästän 20+ leveleille, kun voi jo vähän olettaa, ettei se kärkikuusikko enää vaihdu joka päivä.

Asia ihan erikseen on sitten suosikkipokemonit ja muut, joille ihan kannatussyistä haluaa vähän lisäpotkua antaa. Se on mun mielestä ihan ok. Tehokkainta kuitenkin on säästää mahdollisimman pitkään.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Villien pokemonien CP:t kasvaa aina leveliin 30 asti, jonka ylittäessä ne pysyy sitten levelistä riippumatta samalla tasolla. Eli optimaalisesti pelatessa kannattaa odottaa tuonne asti, tosin siihen tarviikin sitten aivan helvetisti xp:tä, että tuonne levelille pääsee. Munia hatchatessa puolestaan pokemonit paranevat leveliin 20 asti, jonka jälkeen levelillä ei ole merkitystä tulevan pokemonin vahvuuteen.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ei lopu viiteensataan. Olen levelillä 18 ja vastaan tulee päivittäin yli 700 arvoisia otuksia. Isoin on ollut 940, eikä sekään ole mitään verrattuna pitkällä oleviin pelaajiin, jotka pyydystelevät säännöllisesti yli tonnisia vonkaleita. Intternetissä olen nähnyt yli 2000 cp:n villejä pokemoneja, mutta ne eivät normaalille pelaajalle ole kovin realistisia. Ennen leveliä 15 ei ole oikein mitään järkeä käyttää stardustia ja mä sanoisin että kannattaa mielummin odottaa liian kauan kuin olla kärsimätön. Säästetyn dustin voi aina käyttää, mutta just tollasiin pidgeyhin tuhlattua kamaa ei saa enää takaisin. Olen paria kovinta pokemonia nostellut pari kertaa, mutta isommat operaatiot säästän 20+ leveleille, kun voi jo vähän olettaa, ettei se kärkikuusikko enää vaihdu joka päivä.

Asia ihan erikseen on sitten suosikkipokemonit ja muut, joille ihan kannatussyistä haluaa vähän lisäpotkua antaa. Se on mun mielestä ihan ok. Tehokkainta kuitenkin on säästää mahdollisimman pitkään.

Ah, oorrait. Todennäköisesti tämä tieto, jota pidin faktana oli viikko sitten vielä se mitä luultiin. Mukava kuitenkin kuulla, että se katto on noinkin korkealla!
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulla on aamun lenkillä karannut pokemonit normaalia nopeammin. Ensimmäisen heiton jälkeen on voinut ottaa hatkat ihan pieni CP jannu, kuin vähän isompikin. Ennen ei ole tälläistä katoa käynyt.

EIlen tuli pyöräiltyä ihan oikean lenkin muodossa noin 25 km, mutta jätin pelin silti auki että muna ehkäpä välillä kerännee jonkun metrin lisää. Sain silti bongattua näyttöä nopeasti katsomalla kolme uutta pokemonia. Eikä pelin logikaan antanut tietoa että olisin missannut mitään muita rareja. Hyvin silmä on harjaantunut jo pokemonien suhteen mitkä ovat uusia itselle.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
@Ameno ja @hablaa Juu tuo oli hyvin tiedossa, että Pokemon Go on Niantic Labsin peli kuten Ingresskin. PG:sta liikkui juttua Ingress-piireissä jo aika kauan sitten, ja ilmeisesti käytännössä kaikki PG:n hot spotit on Ingressin portaaleja. Olen tässä ajatellut teettäväni paidan, jossa lukee, etten pelaa PG:ta, ja käyttäväni sitä aina kun pelaan Ingressiä.
 

Nukkumattix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Detroit Lions, Chelsea
Mistäs mä saisin lisää pokepalloja käyttämättä rahaa pankkitililtä? Noi 50 palloo jotka annetaa alussa ehti loppumaan...
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mistäs mä saisin lisää pokepalloja käyttämättä rahaa pankkitililtä? Noi 50 palloo jotka annetaa alussa ehti loppumaan...

Pokestopeilta ja sillon kun hahmon leveli kehittyy
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Onhan tämä ihan hauska idea, mutta toteutus on todella surkea. Itse kyllästyin jo päivässä koko touhuun, koska peli on todella yksitoikkoinen. En ymmärrä miksi näin keskeneräinen peli on pitänyt laittaa ulos. Hyvinhän tuo on varmaan jo tienannut.

Ei minua kiinnosta pätkääkään hengata ostareilla jonnejen kanssa pokemoneja nappailemassa. Jos pokemoneja näkyisi tuolla luonnossa, niin peli olisi paljon miellyttävämpi. Niin piirretyssä, kuin game boyn peleissäkin niitä pokemoneja ilmaantui ruohikossa ja metsikössä, ei missään keskellä vilkkainta moottoritietä.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ainakin näin ihan ydinkeskustan alueella asuvana toimii todella hyvin. Onhan toi toki perseestä, että pokemoneja tai stoppeja saattaa vähän syrjäisemmillä seuduilla joutua metskaamaan kilometrikaupalla. Näitä stoppejahan tosin voi lomakkeen kautta ehdottaa Nianticille, ei kyllä ole varmaan ihan prioriteettilistan kärkipäässä tällä hetkellä noiden lisäily.
En mä ainakaan ole missään lureilla istunut odottamassa pokemoneja, vaan paahdan tuolla ympäriinsä selkä hiessä ja pokemonit tulee jos on tullakseen. Lauantaina latasin pelin, 60km käveltynä ja lvl 18.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pitää myös huomioida se, että tuskin Niantic pystyy tuota ihan heti optimoimaan maiden ja kansalaisten mukaan. On vähän eri asia pelata tuota Manhattanilla, Dubain aavikolla, Islannin tulivuoren rinteellä ja Helsingissä. Pientä hiomista vaatii suuntaan jos toiseensa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pitää myös huomioida se, että tuskin Niantic pystyy tuota ihan heti optimoimaan maiden ja kansalaisten mukaan. On vähän eri asia pelata tuota Manhattanilla, Dubain aavikolla, Islannin tulivuoren rinteellä ja Helsingissä. Pientä hiomista vaatii suuntaan jos toiseensa.
Siinä on vain vähän se ongelma, että tuollaiset asiat, samaten se sisällön puute, on asioita mihin pitäisi olla puututtu jo alpha/beta vaiheessa, samaten se serveritestaus kuuluu sinne.

Nyt on oletettavaa, että suurin massa pelin hylkää ennen kuin lisäsisältöä tulee ja sen jälkeen heidän houkuttelu takaisin on lähes mahdotonta. Tästä syystä ei pelille voi povata kovin pitkää ikää, ellei ala oikeasti tapahtumaan niiden päivitysten suhteen, kuukauden päästä on jo myöhäistä. Mobiilimarkkinoilla pitäisi tälläisen pelin olla niin valmis jo julkaistaessa, että sillä voi ostaa aikaa lisäsisällön luomiseen. Supercell on onnistunut tuossa hyvin, Nianticilta en odoittele kummoista kun eivät ole saaneet viikoissa edes servereitä stabiileiksi.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Koitin lounaspaussilla kerätä vähän kilsoja ja pokemonei mut enpä päässy edes kirjautumaan peliin..
Kyllähän se käy pelin kuolemaksi jos ei ihmiset pääse edes pelaamaan jatkuvien serveri- ja kaatumisongelmien vuoksi.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Väänsin eilen peliä varmaan 12 tuntia ympäri Helsinkiä eikä ollut kertaakaan ongelmia servereiden kanssa. Tänä aamuna oli, mutta sekin poistui puoli tuntia sitten.

Mä en oo koskaan perustanut tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, mutta mietin sitä mahdollisuutta, kun peli on tuntunut kaatuilevan Suomen aikaan iltaisin ja aamuisin, että onko esimerkiksi amerikkalaisten pelikäyttäytymisellä jotain merkitystä? Suomen aikaan kymmeneltä illalla ollaan varmaan todella lähellä Yhdysvaltojen peakia pelaajamäärässä samaan aikaan, voiko se vaikuttaa vaikka eri mantereella ollaan?

Mietin myös sitä, että joskos Suomen aikaan aamulla (Yhdysvalloissa yöllä) peliä päivitetään, joka vaikuttaa Eurooppaan kaatuilemisen/toimimattomuuden kautta En pelaajamääristä tiedä, mutta veikkaisin tuolla olevan eniten pelaajia.

Tai sitten Aasiassa huntataan kunnolla, voi sekin olla. Mutta mä en närkästyisi, alkukankeutta edelleen. Ei se Suomessakaan aluksi toiminut, kun julkaistiin, sen jälkeen toiminut mielestäni erinomaisesti ihan vilkkaimmillakin alueilla.
 
Viimeksi muokattu:

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Nyt ne oli julkaissut vissiin Aasiassakin sen.. Vaikka oli jo valmiiksi liikaa pelaajia. Eipä tarvi enää pelata. Aikaisemmin toimi aamusta johonki klo 19.00 asti hyvin, mutta enää ei pääse edes sisään.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No mä mietinkin miksei tuossa lounastauolla saanut keräiltyä mitään, ennen on onnistunut hyvin. Twitteri sen paljasti, Japanissa peli saatavilla.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pari edellistä päivää toiminut ihan ongelmitta, nyt mennään taas. Perkele ettei voi niitä servereitä ja muita ongelmia laittaa kuntoon ennenkin julkaistaan taas uusissa maissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös