Voin erittäin lämpimästi suositella erästä varsin väsynyttä pokausrepliikkiä, joka on tuottanut minulle varsinaisen onnistumisen elämyksen. Kuulin tämän huikean tarinan kaveriltani erään dokausillan aloitteluvaiheessa. Oli kuulemma toiminut varsin hyvin, joten lupasin että illalla baarissa saat valita naisen, niin mä kokeilen sitä repliikkiä.
No baarissa sitten sopivassa nousussa kaverin osoitti parhaimman näköistä naista mikä silmään osui, kävelin luokse kaverin seuratessa ja naureskellessa häpeästä perässäni, ja avasin keskustelun varsin huikea pilke silmäkulmassa:
-Anteeksi neiti... (tämä ei huomaavinaankaan)
-Neiti, anteeksi mutta oletko kenties hengästynyt?
-Häh?
-Hengästyttääkö sua?
-Miten niin?
-No, kun olet juossut mun mielessäni koko illan...
Ensin aikamoinen repeäminen, sitten huudettiin parasta kaveria paikalle, "sun on pakko kuulla tää". No, tämän jälkeen jouduin hetkeksi poistumaan WC:n puolelle tekemään "vallukonoset" turhan tiukan aloittelun seurauksena. Mutta mitäs sitten tapahtuu! Palatessani neitokainen odottelee samassa paikassa, kaveri huutaa että nyt tänne, ja piti sitten neidin kanssa numeroita vaihtaa ja lähteä kuulemma leffaankin. Ja sen jälkeen tuli vielä lisää treffejä. Neitokaisen lähdettyä puoleksi vuodeksi ulkomaille yhteydenpito loppui, mutta mitä vielä: puolen vuoden jälkeen tulee vielä viestiä! Aivan käsittämätöntä.
Neiti tosin joka kerta tavatessamme vakuutti, ettei koskaan lankea pokausrepliikkeihin ja ettei tämäkään siitä johdu. Niin varmaan! Ei se nyt mustakaan voinut johtua. Eli ei muuta ku kokeilemaan, poijjaat.