Aika hankalaa on kyllä ajatella henkilökohtaista mielipidettä tästä Pohjolan liigasta. Itse kun tykkään SM-liigasta ja olen laitostunut.
Kyllä niitä pelejä tulisi silti katsottua. Johtuu varmaan eniten siitä, että sarjoista huolimatta on tullut aina urheilua seurattua, ja etenkin lätkää. Mikään ei muuttuisi. Kyllä siinä silti varmasti hetki menisi, että innostuu asiasta samalla mittakaavalla, kuten vaikkapa kotoisesta liigasta.
Tuolla sarjalla olisi kuitenkin muitakin mahdollisuuksia kuin pelkästään rahallisia tjms. Siellä olisi mahdollisuus lähteä sääntöjen ja tulkintojen kanssa kokonaan uudelle uralle. Tosin se uusi ura voisi olla ruotsalaisten "ei saa riidellä kaukalossa" -linja, jolloin tulos olisi juuri päinvastainen kuin haluttu. Toisaalta siellä voitaisiin hakea takaisin jääkiekon kovuus-aspekti eikä etsiä pelikieltoa jokaisesta taklauksesta.
Vastustajien ehdottomuudesta huolimatta tällainen PL voi silti olla mahdollisuus kaikille. Parhaimmillaan se lisää harrastajien määrää ja sitä kautta pelaajien määrää. Mikäli PL saisi taloudelliset resurssit kuntoon, ja palkkatason riittävän korkeaksi, voisi tuosta joskus tulla aivan varteen otettava sarja maailman lopuille "en ihan riittänyt nhllään, tai olin väärässä paikassa väärään aikaan pelaajille". Kyllä niistä Jagrin tapaisista veteraaneistakin olisi paljon iloa tuolla. Tai Radulovin tapaisista tapauksista. Tällä haen nyt sitä, että kun saadaan tänne vanhallekin mantereelle kiekkoon glamouria lisää, voi se tarttua nuorempiin pelaajan alkuihin yhä paremmin. Aivan kuten CHL saattaa tehdä nyt.