Apua! Sitten kun kerrot ketkä noista olisi vahvistuksia? Kannattaa suoraan jättää prospectit varmaan pois. Ketkä niistä tulevat Suomeen tai Ruotsiin samalla tai vähän suuremmalla palkalla pelaamaan?
Huoks. Arvasin, että tähän mennään. Meinaatko, että ne NHL:n rosterissa olevat pelaajat on keskimäärin niin paskoja, että eivät olisi Suomessa vahvistuksia?
Katsopas vaikka näiden Suomessa pelaavien ulkkareiden suorituksia. Noissa pikaisesti vilkaisemissani pelaajissa oli useita, joilla oli luokkaa 200 NHL-matsia, kun taas esimerkiksi SM-liigan parhaalla ulkomaalaisella, Daniel Corsolla niitä on 77, pisteitä kertyi 25. Otetaan nyt joku edes esimerkiksi:
Jannick Hansen (DEN): 55ott, 6+15, $500,000.
Alexandre Burrows: 262ott, 35+44, $525,000.
Adam Hall: 402ott, 54+61, $600,000.
Ryan Shannon: 89ott, 9+19, $605,000.
Clarke MacArthur: 112ott, 23+23, $552,500.
Tuossa ihan pikaisesti poimittuna pelaajia, joiden hankkiminen saisi Suomessa aika monen fanin ilopissat tirahtamaan, veikkaan. En edes tunne näitä sen kummemmin. Enkä sen kummemmin käynyt läpi listoja, sattuman varassa valitsin joukkueita ja klikkailin näitä tämän hintaluokan miehistä sellaisia, joilla on jonkun verran pelejä kasassa.
??????
Oletko sitä mieltä, että Jokerit lähtisi Latviaan ja Kärpät Itävaltaan vai mitä ajoit takaa?
Miten IIHF päättää, että joku sarja on "laiton"? Kummola sanoo niin?
Kuvittelitko, että Suomessa voitaisiin pelata IIHF:n alaisuudessa Itävallan sarjaa vastoin Jääkiekkoliiton tahtoa? Ei tässä mitään sarjaa tarvitse äänestää laittomaksi. Jos Suomen Jääkiekkoliitto niin päättää, ei Itävallan liiton alaisia sarjoja täällä pelata, mikäli Itävallan liitto haluaa pysyä IIHF:n jäsenenä. Meneepä vaikeaksi!!!!
No, kyllä minä kuvittelin, että yksi maa ei sanele IIHF:n sääntöjä, mutta kai minä olin sitten väärässä? Sitä minä en tiedä, oletko tosissaan tuon Itävaltasi kanssa vai mistä sen oikein vedit.
puoli miljoonaa euroa on usa:n dollareissa 630 000$. Älä kuitenkaan anna tällaisten faktojen häiritä, vaan jatka toki ihmeessä. Esim kertomalla ne pelaajat jotka liigassa ansaitsevat 400K€ tällä kaudella. Tai edes 300K€.
Noista verotiedoistahan ne näkee. Paljonkos se Berg tienasikaan? Mutta joo1, tuossa tuli minulla pientä Lapin lisää, vaikken Lapista olekaan..
Mutta joo2, näköjään taala on vahvistunut euroon nähden aika reilusti vuoden alusta, joulukuun lopussa tuo puoli miljoonaa euroa olisi ollut yli 710,000 taalaa. Ja jos hommat menee ennusteiden mukaan, taalan arvo romahtaa tänä vuonna...