Miksi ei kävisi?Etkö tosiaan tajua, että tuollaista ei tule tapahtumaan?
Ja kyllä minä luulen, että näin voi hyvinkin käydä. Onhan se nähty moneen kertaan, miten matala kynnys on jäädä pois MM-kisoista milloin mistäkin syystä.
Tuo uusi liiga kun olisi kilpailija IIHF:n CHL:lle niin tottakai IIHF haluaa pitää huolen omasta sarjastaan ja tällöin on täysin luonnollista, että kilpailevaan sarjaan osallistuvat pelaajat ja joukkueet suljettaisiin pois IIHF:n kilpailuista.
Luulen, että pelaajia ei tuollainen sarja missä kansainväliset pelit ovat mahdottomia ja palkka eikä sarjan taso ole oikeasti niin paljoa parempi kuin nykyisessä kiinnosta.
NHL on NHL ei mikään SM-liiga.Tuo palkkaspekulaatioisi on ihan täyttä huttua. Nyky-SM-liigassa huipuille maksetaan 300-400k€. Halvimmat NHL-miehet taitavat tienata jotain 600k$, eli nykykurssilla eipä juuri enempää (pl. halvempi verotus). Kahden suunnan sopimuksella riski selvästi huonommasta palkastakin on olemassa.
Eli väitteesi liigan sulkemisesta ulos maajoukkuetoiminnasta ja palkoista molemmat ovat ihan totaalista haihattelua ja pelottelua vailla sen kummempaa faktapohjaa. Eikös KHL:ääkin uhkailtu?
Lähes poikkeuksetta pelaajat haluavat pelata NHL:ssä ja nykyään siellä pelaaminen ei estä osallistumista Olympialaisiin eikä MM-kisoihin, lisäksi siellä on tuo Stanley Cup jota ei ole missään muualla.
Mikäli tuollaisessa kolmostason sarjassa pelaaminen estäisi osallistumisen IIHF:n alaisiin kilpailuihin niin kyllä se vaan kummasti vaikuttaa pelaajien päätöksiin mennä pelaamaan tuollaiseen sarjaan.
NHL:n osalta tuollaista ongelmaa ei ole kun sarjan taso on niin selvästi kovempi kuin muualla ja palkat kovemmat.
Sveitsissä nuo "nelosketjun" NHL-pelaaajat tienaavat parhaimmillaan yli 1M€ kaudesta sellaisia summia ei makseta ei Ruotsissa mutta ei myöskään Suomesta.
Millä faktoilla sinä perustelet sitä ettei IIHF tekisi tuota liikettä?
Tai mahdollisia palkkoja?
KHL on IIHF:lle yhteistyökumppani ja suora jatkaja Venäjän sarjalle, tämä uusi sarja olisi puhdas kilpailija.