Minä kyllä henkilökohtaisesti toivoisin, että se kaikkien rakastama Hifki pifki sinne ruotsiin katoais, kaipaamaan en jäis
Älä nyt viitsi, kaikki näkevät sinusta läpi. Suuresti rakastamasi vastustaja HIFK suuntaa katseitaan toisaalle ja tietenki ero tuo tuskaa niille, jotka joutuvat HIFK:sta luopumaan. Mutta aina on televisio, jonka kautta voit suurta ja mahtavaa seurata.
ja yhtä vähän jokereita.
No kyllähän sinä vähän jäisit noita narrejakin kaipaamaan =) et sinä muuten täällä niin kovaa mesoaisi asiasta, joka mielestäsi pitäisi olla täysin toteuttamiskelvoton (jos näin todella olisi, niin miksi vaivautuisit täällä asiaa vastaan jauhamaan näin pitkään). Selviä erotuskia on tekstistäsi havaittavissa.
Muista esille tuomistasi tapparalle se olisi kuolinisku (ilman ilvestä nääs ei mansessa selviä, ihan sama olis hifkipifkin ja jokereiden teitten erkanemisessa tulos, vaikkei niin vahvasti, kun niitä kiekkoperinteitä siellä puuttuu sen verran)
Ei se Tapparalle varma kuolinisku ole, mutta erittäin suuri haaste. Sitä en kiistä. Toisaalta suuret haasteet on suurille joukkueille ja suomalaisessa kiekkoscenessä näkisin Tapparan yhtenä suurista joukkueista. Täysin ymmärrettävää, ettei tällainen haaste ole pikkujoukkueille.
Mutta sitten toi jälkimmäinen väittämä. Mitä oikein tahdot sanoa? Eli kun perinteitä puuttuu sen verran, niin Helsingissä tällainen ero ei vaikuttaisi niin paljon? Mitäs perinteitä ne sellaset on, että hylätään oma joukkue, jos se siirtyy isompiin ympyröihin. Ehkä tässä on jotain logiikkaa jypin kannattajille, mutta itse en tällaista ymmärrä lainkaan. Myönnän toki, että vituttaisi jonkin verran, jos jouduttaisiin tilanteeseen, jossa ei enää Jokereita vastaan pelata, mutta en minä sen takia joukkuetta hylkäisi. Joillekkin tällainen joukkueen hylkääminen ilmeisesti edustaisi isänmaallisuutta, minulle se edustaisi lähinnä rintamakarkuruutta.
Tepsi ei siihen taloudellisesti kykenisi vastaamaan reiluun viiteen vuoteen ja sekin sillä edellytyksellä, että tastä eteenpäin homma pysyisi puikoissa taloudellisesti.
Täysin naurettava väite. Uudessa tilanteessa taloudellinen puoli voi hyvinkin nopeasti lähteä nousuun ja kun puoli ilmaisia pelaajia (siis niitä urallaan eteenpäin pyrkiviä pelaajia) saisi Porista, Raumalta, ehkä jopa Jyväskylästä asti, niin mikäs siinä on joukkuetta kasatessa. Mahdollisesti suljettu pohjolanliiga antaisi myös edellytykset rakentaa joukkuetta pitkällä tähtäimellä. (sama hedelmä, mistä muun muassa jyp on saanut nauttia suljetun sm-liigan aikana).
Kärpät olisi kaiketikin ainoa joukkue jolla organisaatio, taloudelliset seikat ja urheilullinen potentiaali ruottalaisten seuraan riittäisi, vaan eikös se riitä, kun on jo valmiiks puolen suomen joukkue, tai niin ainakin itse sanovat.
No jostain ollaan ainakin samaa mieltä =) Eihän tää niin toivottomalta näytä.
Lahjakkaasti kyllä sivuutat tuon "minä ja hurrit" onanointisi keskellä sen tosiasian, että moinen muutos vaikuttaisi niin isosti koko suomalaisen kiekon kehitysinfraan,
Niin, ja taivaskin varmasti putoaisi niskaamme, jos pohjolanliiga perustettaisiin. Kehitysinfraan pohjoismaisella liigalla ei ole mitään negatiivisia vaikutuksia. Ainoa negatiivinen vaikutus voisi olla niillä seuroilla, jotka itkupotkuraivareissaan lopettaisi junioritoiminnan. Vai pitäneekö muistuttaa, että Suomessa on lukematon määrä juniorijoukkueita, joilla ei ole edustusjoukkuetta. Silti sitä juniorityötä jaksetaan tehdä. Mistähän tämä johtuu? ja miksi "lahjakkaasti" sivuat tämän faktan jatkuvasti?
vittumaisimmillaan kansainvälinen liitto voi yhdellä nuijan kopauksella pistää koko liigan dispoon, että siinähän haalitte pelaajia siihen liigaan, voi olla taso huikea, no, tutinaa ja sitä kuuluisaa tötinää ainakin riittäis, vaikka kiekkoa pelattais ihan muualla.
Voi voi sun kanssas =) Ero tuska näyttää olevan hirvittävä. Voin kuitenkin vakuuttaa, että tuollaisella päätöksellä on tuskin mainittavaa vaikutusta pelaajien hankintaan. kv tai kansallinen liitto ampuisi vain omaa jalkaansa, jos se sulkisi nämä joukkueet kaikesta muusta toiminnasta. Minä tiedän sen, sinäkin taidat tietää sen ja niin sen tietää jokainen, joka pelaa täydellä pakalla.
Tähän loppuun olisi varmaan vielä paikallaan kiittää sinua siitä, että olet ansiokkaasti jaksanut pitää tätä keskustelua yllä. Pidä toi, niin saan jauhaa tästä vielä keväälläkin =)