Raha
Sanotaan että rahaa tulee niin että ranteet paukkuu, mutta ainoa VARMA asia on että rahaa menee paljon enemmän kuin nykyisellään.
Olen esittänyt olettamuksen viestissä #671 miten canalilta pienempi kokonaispanostus pohjoismaiseen kiekkoon toisi osallistujille suhteessa enemmän rahaa. Tähän ei ole kukaan "faktoja" kaipaava esittänyt vastaperustelua. Siten voidaan kait olettaa sen olevan hiljaisesti hyväksyttyä faktaa. Siinä yksi peruste rahasta.
Tuota menopuolta en jaksa ymmärtää. Mikä siellä niitä menoja niin huimasti kasvattaa? Matkustuskulut tietenkin kasvavat jonkin verran, mutta eihän HIFK tälläkään hetkellä ihan pelkästään uudellamaalla pelaa.
Pelaajien osalta olen jo useasti esittänyt olettamuksen, missä osallistuvien joukkueiden rosterit paranee, ilman suuria kuluja. Tätäkään ei ole sen suuremmin kommentoitu, koitettu vaan esittää jotain arvioita euroopan imusta, vaikka itse olen tässä yhteydessä puhunut vain niistä pelaajista, jotka eivät sinne eurooppaan mahdu, syystä tai toisesta. Ja uudessa tilanteessa hakeutuvat 14 joukkueen sijasta 5 joukkueeseen ja näin saadaan 5 "all star" joukkuetta siitä massasta, joka ei tosiaan ole Eurooppaan mahtunu / halunnu itse mennä.
En sitten tiedä paljonko tämä tuo lisää katsojia kun esim. meikäläinen ei ole kiinnostunut HIFK-joku ruottalainen pelistä tippaakaan. Osa katsojista varmaan siirtyisi katsomaan tätä, mutta lisääkö se katsojien määrää Suomessa ja Ruotsissa yhteensä? En usko.
Ei tarvitse välttämättä lisääntyä, kunhan pysyy samana ja miksi ei pysyisi? Loskainen marraskuun tiistai ja vaihtoehtoisina vastustajina Hpk tai Frölunda. Ei itelle olisi ollenkaan vaikeata valita. Kaiken muun lisäksi, näissä otteluissa olisi aina se Suomi-Ruotsi asetelma.
Ellei se sitä tee niin vaikea kuvitella että joku tv-soppari olisi niin järjettömän iso että sillä sitten kilpailtaisiin Venäjän kanssa tai oltaisi edes sm-liigaa edellä.
Edelleen, kukaan ei ole kilpailemassa tämän hetken venäjän liigan kanssa. Ollaan vaan jäljelle jäävästä massasta keräämässä parhaan yhteen ja tekemässä jäljelle jäävien "superliigaa". Hitaasti kulkeva kehityksen juna on parempi kuin paikoillaan seisova kehityksen juna. Ja tv-sopparissa viittaan edelleen tuolla ylhäällä mainitsemaani yhtälöön, jossa pienempi kokonaispanostus toisi osallistuville joukkueille enemmän rahaa. Kaikki osallistuvat tahot voittavat.
Tshekki tuossa kirjoitti paljon, mutta sisällöltään viestit oli pääsääntöisesti sitä "en saa kiksejä mistään". En tiedä miten sulle saisi kiksit voitetusta HPK ottelusta jos satutte voittamaan, mutta ellei siitä saa niin miten ylipäätään voi seurata kiekkoa Suomessa? Oletko siis kiekkoihminen vain siitä ilosta että joskus saattaisi saada pelata Tanskan mestaria tai Norjan mestaria vastaan? Siitä luulis olevan kiksit kaukana.
No ensinnäkin, Suomestahan löytyy myös niitä "isoja" joukkueita, joista innostua. Tilanne, missä kaikki muut "isot" lähtisi toiseen liigaan ja Hifk jäisi pienten kanssa pelaamaan, loppuisi minun lompakkoni vierailut ddr areenalla.
Tämä tekee minusta varmaan joidenkin mielestä huonon fanin. Omasta mielestäni se tekee minusta laatutietoisen/vaativan fanin (tästäkin varmaan riemu repeää jossainpäin Suomea) =)