Ikävänkantaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Minä taas odotan edelleen edes yhden sellaisen tahon nimeämistä, joka hyötyisi sodasta Korean niemimaalla. Niin kauan kuin tällaista tahoa ei löydy - ellei mukaan lasketa tässäkin ketjussa spekuloitua P-Korean johdon välikäsien kautta haalimaa osakeomistusta ulkomaisissa aseyhtiöissä tai jotakin muuta vastaavaa salaliittokamaa - mitään sotaa ei yksinkertaisesti tule. On siis aivan sama, laskeeko Torsti mahdollisten kuolleiden lukumäärän tuhannella tai kahdella vikaan.Minä olen sitä mieltä, että jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa napsahtaa joko isommasti tai vähän pienemmästi tuolla.
Kaikille hypoteettisen sodan potentiaalisille osapuolille, Koreoille, Yhdysvalloille, Kiinalle sekä mahdollisesti Venäjälle ym., voi nimittäin laskea koituvan täysimittaisesta alueellisesta konfliktista pelkästään haittaa; Pohjois-Korean johdolla ei ole ensimmäistäkään syytä riskeerata todellisuudessa yltäkylläistä asemaansa eikä Yhdysvalloilla tai muilla ulkovalloilla ei ole käytännössä mitään intressiä kaataa julmintakaan hirmuhallintoa maassa, jossa ei ole minkäänlaisia luonnonvaroja.
Shakissa tätä kutsutaan pattitilanteeksi, dramaturgiassa tragikomediaksi.
Viimeksi muokattu: