Mainos

PMMP – neroutta vai naiiviutta

  • 108 080
  • 557

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Stadionin pitää olla käytännössä loppuunmyyty, että järjestäminen siellä kannattaa ja mieluiten kaksi, tai enemmän iltaa kuin yksi. Näin etenkin ulkkareiden kohdalla. Ensimmäinen virke oikaistu jutun lopussa. Ei siis sold out muuten kuin OP:n ennakko-ostokiintiön osalta.

Hauskaa, että bajamajat mainittiin yhtenä hintaa merkittävästi nostavana tekijänä. Kuseminen ja paskominen maksaa. Pitäisiköhän sitä rajoittaa jotenkin, esimerkiksi kerta per konsertti? Yksi kusi- ja yksi paskalippu.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Hauskaa, että bajamajat mainittiin yhtenä hintaa merkittävästi nostavana tekijänä. Kuseminen ja paskominen maksaa. Pitäisiköhän sitä rajoittaa jotenkin, esimerkiksi kerta per konsertti? Yksi kusi- ja yksi paskalippu.
Ei kovin montaa kusiputkaa tarvitse olla, niin se on tonnin siivu.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainaisten bajamajojen sijaan Stadionin edustalle voisi rakentaa pari erillistä, arkkitehtoonisesti tyylikästä käymälärakennusta, mitkä olisivat käytössä tapahtumien aikaan. Saa ottaa kopin!

Sikäli en myöskään ihmettelisi, mikäli stadionkeikkojen myydessä loppuun PMMP kiinnitettäisiin kesän isoimmille festareille ja päälle esiintyminen Altaalla. Talvella 2024-2025 sitten konserttisalikiertue ja 2025 uutta musiikkia. Rautaa kannattaa takoa kun se on kuumaa.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ainaisten bajamajojen sijaan Stadionin nedustalle voisi rakentaa pari erillistä, arkkitehtoonisesti tyylikästä käymälärakennusta, mitkä olisivat käytössä tapahtumien aikaan. Saa ottaa kopin!
Museovirasto varmasti tykkäisi.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Nohei saako nostaa esiin The WC maailman!

Mitään hyvää sanottavaa siitä ei toki ole, kun en sitä kertaakaan ole vielä löytänyt.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Omasta mielestäni noloa rahastusta. Myöntäisivat edes sen, kun rahat loppuvat teostosta ja haluavat lisää rahaa. Nolo paluu todellakin, pelkästään rahasta.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Omasta mielestäni noloa rahastusta. Myöntäisivat edes sen, kun rahat loppuvat teostosta ja haluavat lisää rahaa. Nolo paluu todellakin, pelkästään rahasta.
Menetkö töihin maanantaina ilmaiseksi? Ai et? Noloa. Tähän voisi vain kommentoida, että mitä sitten?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tosiaan hyvin jännä ilmiö, että vaikka muuten suhtautuminen työntekoon ja yrittäjyyteen on kannustavaa ja nähdään (tietenkin) positiivisena asiana, niin esiintyvien taiteilijoiden kohdalla kyse on ”säälittävästä rahastuksesta”.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
On tosiaan hyvin jännä ilmiö, että vaikka muuten suhtautuminen työntekoon ja yrittäjyyteen on kannustavaa ja nähdään (tietenkin) positiivisena asiana, niin esiintyvien taiteilijoiden kohdalla kyse on ”säälittävästä rahastuksesta”.

Kyllä. Kai tässä on jotenkin se ajatus, että musiikkia kuuluu tehdä puhtaasti rakkaudesta lajiin, ja kaikki kaupallisuus on perseestä. Samaa ilmiötä edustaa Eka demo oli paras-ajattelu, jossa menestyksen myötä tuomitaan levyt kaupalliseksi paskaksi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Rakastamani Hassisen Koneen kohdalla voidaan varmasti myös, jos oikein ilkeämieliseksi heittäytyy, puhua vanhan lämmityksestä ja rahastuksesta, kun 40-vuotisjuhliensa kunniaksi nousivat Ratinan lavalle. Mutta jos sen dokumentin katsoi ja ihmisten ajatuksia bändistä siinä, niin täytyy olla kyllä umpiluu, jos asiaa tarkastelee vain sen pohjalta miten bändin jäsenten tilille ilmestyy rahaa. Se oli monelle vanhalle fanille ihan hemmetin kova juttu nähdä bändi livenä taas vuosikymmenten jälkeen. "Koneen" musan kanssa oltiin kasvettu ja yhden perheen kohdalla yhteiseksi aiotusta keikkaretkestä tulikin Ratinassa muistotilaisuus. Pointtina siis se, että se bändi, vaikka naftaliinista kaivetaankin, voi edelleen toimittaa korkealla tasolla, antaa elämyksiä, tuoda muistoja mieleen ja palvella kahden tunnin ajan niin, ettei tarvitse juuri silloin ajatella kaikkea muuta paskaa elämässä. Se on musiikin ja jäljempänä taiteen voima. Mutta tiedättekö mitä? Suomessa on se fantastinen tilanne, että ei tarvitse ostaa pilettiä siihen konserttiin, jos ei tahdo.

Lisätään tähän OT:na vielä se, että bändi oli treenannut kuin eläin (julkinen?) ja kuulosti Ratinassa ihan helvetin hyvältä.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihme ininä tuosta, kun Vesala on joskus sanonut, ettei halua laulaa enää koskaan Rusketusraitoja ja nyt haluaakin.

Se on Vesalan ihan oma päätös. Mieltään saa muuttaa. Ja PMMP:n paluu on ihan bändin oma päätös. Jos ei maistu, älkää menkö katsomaan.

Ja minä en edes mene, koska en tykkää PMMP:stä. Mutta kyllä heillä on oikeus tulla takaisin, ihan kuin kenellä tahansa muullakin artistilla.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kyllä. Kai tässä on jotenkin se ajatus, että musiikkia kuuluu tehdä puhtaasti rakkaudesta lajiin, ja kaikki kaupallisuus on perseestä. Samaa ilmiötä edustaa Eka demo oli paras-ajattelu, jossa menestyksen myötä tuomitaan levyt kaupalliseksi paskaksi.
No kaikki kaupallisuus on perseestä. Siis yhtään nyt ottamatta kantaa miten on tai ei ole PMMP tapauksessa.

Mulla on varmaan suhteellisen erilainen ajatus musiikista kuin monella, mutta itse tekisin ainakin omasta mielestäni hyvää musaa ja muut tykkää, jos tykkää. Se on aina tietysti positiivista siihen päälle, mutta ei mikään itsetarkoitus musiikin tekemiselle.

Jotenkin tuntuu, että monelle artistille ja yhtyeelle ei ole niin väliä onko omasta mielestä materiaali hyvää kunhan vaan muu iso massa siitä tykkää. Kaikilla levy-yhtiöillä ei edes pysty tekemään sellaista materiaalia kuin haluaisi.

Toki tässä nyt taidettiin puhua enemmänkin paluusta keikoille jne.
 
Jotenkin tuntuu, että monelle artistille ja yhtyeelle ei ole niin väliä onko omasta mielestä materiaali hyvää kunhan vaan muu iso massa siitä tykkää. Kaikilla levy-yhtiöillä ei edes pysty tekemään sellaista materiaalia kuin haluaisi.

Aivan varmasti sillä on väliä, mutta jos kyse on omasta toimeentulosta, niin kompromisseja joutuu tekemään ja sieltä taiteellisesta vapaudesta joudutaan usein nipistämään markkinatalouden kustannuksella.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Aivan varmasti sillä on väliä, mutta jos kyse on omasta toimeentulosta, niin kompromisseja joutuu tekemään ja sieltä taiteellisesta vapaudesta joudutaan usein nipistämään markkinatalouden kustannuksella.
Varmasti saattaa joutua, jos on päämäärä olla suosittu tai tehdä elanto musiikillaan. Tietty riippuu vähän markkinoista, että aina ei ole mikään pakko tehdä taloudellisia kompromisseja musiikkinsa suhteen. Silloin toki varmaan on jo mielessä, että ehkä siitä ei koskaan mitään miljoonia tule samaan.

Se on sitten toinen kysymys, että tarviiko sillä musiikilla tehdä paljon rahaa tai sillä tienata pelkästään elanto ja samalla tehdä kompromisseja.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Omasta mielestäni noloa rahastusta. Myöntäisivat edes sen, kun rahat loppuvat teostosta ja haluavat lisää rahaa. Nolo paluu todellakin, pelkästään rahasta.
Kannattaa lukea ihan oikeasti verotietoja vaikka. Vesala on miljonääri ja Luoti melkein ja miehenä toinen melkein miljonääri. Kyllä nää keikat tehdään hyvin monesta syystä joista raha ei ole suurin varsinkaan näille kahdelle. Paljon isompi merkitys muulle musiikki infralle
 

Spire

Jäsen
No kaikki kaupallisuus on perseestä. Siis yhtään nyt ottamatta kantaa miten on tai ei ole PMMP tapauksessa.

Mulla on varmaan suhteellisen erilainen ajatus musiikista kuin monella, mutta itse tekisin ainakin omasta mielestäni hyvää musaa ja muut tykkää, jos tykkää. Se on aina tietysti positiivista siihen päälle, mutta ei mikään itsetarkoitus musiikin tekemiselle.

Jotenkin tuntuu, että monelle artistille ja yhtyeelle ei ole niin väliä onko omasta mielestä materiaali hyvää kunhan vaan muu iso massa siitä tykkää. Kaikilla levy-yhtiöillä ei edes pysty tekemään sellaista materiaalia kuin haluaisi.

Toki tässä nyt taidettiin puhua enemmänkin paluusta keikoille jne.
Näin ajattelen itsekin. Kyllähän levy-yhtiöillä on usein merkittävääkin sanavaltaa siihen millaista materiaalia albumeille lopulta päätyy. Ettei mene ihan off topiciksi niin en tiedä kuinka paljon näin on ollut PMMP:n tapauksessa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Näin ajattelen itsekin. Kyllähän levy-yhtiöillä on usein merkittävääkin sanavaltaa siihen millaista materiaalia albumeille lopulta päätyy. Ettei mene ihan off topiciksi niin en tiedä kuinka paljon näin on ollut PMMP:n tapauksessa.
Näin itsekkin ajattelen tai olen siinä käsityksessä.

Ja tosiaan PMMP oli kova juttu yläasteella kuten aikaisemminkin taisin mainita. Kyllä minä silloin Rusketusraidat biisiä pumppasin ihan onnessani väliin. Nyt ei ihan omiin makuhermoihin kyllä osu.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä. Kai tässä on jotenkin se ajatus, että musiikkia kuuluu tehdä puhtaasti rakkaudesta lajiin, ja kaikki kaupallisuus on perseestä. Samaa ilmiötä edustaa Eka demo oli paras-ajattelu, jossa menestyksen myötä tuomitaan levyt kaupalliseksi paskaksi.
Olisivat vain niinkuin Darkthrone ja Burzum jotka eivät keikkailleet kun totesivat että kaupallista paskaa. Toki Darkthronen meni joskus käymään keikalla jopa Suomessa asti, mutta siinä käyvät molemmat herrat oikeissa töissä ja välillä sitten tekaistaan levy jota sitten ihmiset ympäri maailman kuuntelevat. Pikkuisen tulee fyrkkaa että kulut saadaan katettua ja sitten tehdään seuraava levy.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Oletteko ny oikeasti sitä mieltä, että PMMP on tehny kompromisseja musiikissaan? Aika vaikea uskoa, jos on tuotantoaan kuunnellut.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Eli tehtäisiin musiikkia puolivillaisesti päivätöiden ohessa ilman mahdollisuutta antautua täysin sille omalle taiteelleen. Se jos mikä on kompromissien tekoa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Eli tehtäisiin musiikkia puolivillaisesti päivätöiden ohessa ilman mahdollisuutta antautua täysin sille omalle taiteelleen. Se jos mikä on kompromissien tekoa.
Miksi se tarkottaisi sitä, että musiikkia tehtäisiin puolivillaisesti? Voitaisiinhan sitä silti tehdä hemmetin tosissaan ja laadulla, vaikka toki siinä silloin olisi kovempi työmäärä, jos pitäisi vielä "oikeissa töissä" käydä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös