PlayStation 5

  • 184 790
  • 868

HokiHero

Jäsen
Kävi tuuri kun kaveri laittoi viestiä ja kysyi kiinnostaako hakea PS5 verkkokaupasta kun hän on jo omansa toisaalta saanut.

Siitä sitten suoraan himaan asentelemaan ja kaikki näytti hyvältä kunnes uusi änäri sisään ja ohjain ei suostu tekemään mitään?! Konsolin omissa valikoissa kaikki toimii, mutta peleissä ohjain on täysin mykkä eli eipä tuosta mitään iloa ole.

Soitin jo Sonyn tukeen ja boottasin ohjaimen sekä konsolin, mutta ei mitään apua. Käskivät vielä laittaa sähköpostia jos homma ei lähde pelittää, mutta kummasta mitään siihen ei ole nyt pariin päivään vastattu.

Kysymys siis kuuluu: Kun se ilmeisin ratkaisuyritys ongelmaan on vaihtaa ohjain uuteen ja kokeilla sillä niin eikö nykyaikana tosiaan sitä voi vain käydä tekemässä liikkeessä mistä konsolin on ostanut? Yritin kaiken maailman botteja verkkokauppa.comin sivuilla ja aina vastaus on että ota yhteys Sonyn tukeen. Ei sillä muuten suurta väliä ole, mutta aika hidasta ja kankeaa tuntuu tuo Sonyn asiakaspalvelu olevan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysymys siis kuuluu: Kun se ilmeisin ratkaisuyritys ongelmaan on vaihtaa ohjain uuteen ja kokeilla sillä niin eikö nykyaikana tosiaan sitä voi vain käydä tekemässä liikkeessä mistä konsolin on ostanut? Yritin kaiken maailman botteja verkkokauppa.comin sivuilla ja aina vastaus on että ota yhteys Sonyn tukeen. Ei sillä muuten suurta väliä ole, mutta aika hidasta ja kankeaa tuntuu tuo Sonyn asiakaspalvelu olevan.

Kyllä minä olen edelleen siinä uskossa, että myyjäosapuolella on velvollisuus ottaa toimimaton laite itse vastaan ja hoitaa huolto tai vaihtaa uuteen ohjaimeen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävi tuuri kun kaveri laittoi viestiä ja kysyi kiinnostaako hakea PS5 verkkokaupasta kun hän on jo omansa toisaalta saanut.

Siitä sitten suoraan himaan asentelemaan ja kaikki näytti hyvältä kunnes uusi änäri sisään ja ohjain ei suostu tekemään mitään?! Konsolin omissa valikoissa kaikki toimii, mutta peleissä ohjain on täysin mykkä eli eipä tuosta mitään iloa ole.

Soitin jo Sonyn tukeen ja boottasin ohjaimen sekä konsolin, mutta ei mitään apua. Käskivät vielä laittaa sähköpostia jos homma ei lähde pelittää, mutta kummasta mitään siihen ei ole nyt pariin päivään vastattu.

Kysymys siis kuuluu: Kun se ilmeisin ratkaisuyritys ongelmaan on vaihtaa ohjain uuteen ja kokeilla sillä niin eikö nykyaikana tosiaan sitä voi vain käydä tekemässä liikkeessä mistä konsolin on ostanut? Yritin kaiken maailman botteja verkkokauppa.comin sivuilla ja aina vastaus on että ota yhteys Sonyn tukeen. Ei sillä muuten suurta väliä ole, mutta aika hidasta ja kankeaa tuntuu tuo Sonyn asiakaspalvelu olevan.
Kannattaa katsoa onko ohjaimeen tarjolla päivitystä, jos se vaikka auttaisi. Lisäksi kannattaa kokeilla jossain muussa pelissä, että ilmaantuuko sama ongelma kaikissa peleissä. Vai tuliko jo kokeiltua? Lisäksi kannattaa kokeilla langattomana ja kaapelin kanssa, että onko sillä vaikutusta.

Joka tapauksessa en oikein jaksa uskoa ohjaimen vikaan, jos se valikoissa toimii. Ohjaimen tai koko pleikan päivitykset voivat auttaa, jos niitä on tarjolla.
 

HokiHero

Jäsen
Kannattaa katsoa onko ohjaimeen tarjolla päivitystä, jos se vaikka auttaisi. Lisäksi kannattaa kokeilla jossain muussa pelissä, että ilmaantuuko sama ongelma kaikissa peleissä. Vai tuliko jo kokeiltua? Lisäksi kannattaa kokeilla langattomana ja kaapelin kanssa, että onko sillä vaikutusta.

Joka tapauksessa en oikein jaksa uskoa ohjaimen vikaan, jos se valikoissa toimii. Ohjaimen tai koko pleikan päivitykset voivat auttaa, jos niitä on tarjolla.

Joo, tuli vielä ladattua PGA 2k21 ja sama homma eli alkuvalikon kohdasta paina x ei pääse eteenpäin. (Änärin kohdalla ensimmäinen valikko on kielen valinta eikä myöskään pysty siinä nuolinäppäimillä liikkumaan sivulle)

Keskinäppäin kyllä heittää takaisin konsolin valikkoon, joten sovelluksen saa aina suljettua.

Ohjaimeen tsekattu uusin päivitys ja samoin kokeiltu langalla, täytyy varmaan jatkaa Sonylle soittelua niin jospa se siitä selviää.

Tätä se taitaa olla aina näiden uusien konsolien kanssa jos huono tuuri sattuu, onneksi koko konsoli tuli vähä bonarina eikä esimerkiksi kaveripiirissä juuri kellään laitetta ole, joten jaksaa odotella :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, tuli vielä ladattua PGA 2k21 ja sama homma eli alkuvalikon kohdasta paina x ei pääse eteenpäin. (Änärin kohdalla ensimmäinen valikko on kielen valinta eikä myöskään pysty siinä nuolinäppäimillä liikkumaan sivulle)

Keskinäppäin kyllä heittää takaisin konsolin valikkoon, joten sovelluksen saa aina suljettua.

Ohjaimeen tsekattu uusin päivitys ja samoin kokeiltu langalla, täytyy varmaan jatkaa Sonylle soittelua niin jospa se siitä selviää.

Tätä se taitaa olla aina näiden uusien konsolien kanssa jos huono tuuri sattuu, onneksi koko konsoli tuli vähä bonarina eikä esimerkiksi kaveripiirissä juuri kellään laitetta ole, joten jaksaa odotella :)
Itsellä on aina tapana hommata heti kättelyssä toinen ohjain, koska ärsyttäisi lopettaa pelaamista ohjaimen hajoamisen vuoksi ja tietysti myös akun loppuessa voi vaihtaa toisen käyttöön. Ei ole kovin huono investointi ostaa toista, vaikka ohjain olisikin kunnossa. Sun tilanteessa vielä kannattavampaa, jos oikeasti haluaa konsolia käyttää, koska toisen ohjaimen avulla myös selviää onko vika ohjaimessa vai jossain muualla.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Ohjattiin tänne mun kysymys. Eli en pääse jostain syystä kirjautumaan ps networkiin vaikka ps:n testit menee läpi netin suhteen. Network kuitenkin epäonnistuu aina. Apuja?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohjattiin tänne mun kysymys. Eli en pääse jostain syystä kirjautumaan ps networkiin vaikka ps:n testit menee läpi netin suhteen. Network kuitenkin epäonnistuu aina. Apuja?
Niin eli yhteys toimii, mutta kirjautuminen ei? Kokeile kirjautua PS-tilille selaimella, niin siinä voi selvitä jotain. Ettei olisi kirjautumistiedoissa jotain väärin?
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Kävi tuuri kun kaveri laittoi viestiä ja kysyi kiinnostaako hakea PS5 verkkokaupasta kun hän on jo omansa toisaalta saanut.

Siitä sitten suoraan himaan asentelemaan ja kaikki näytti hyvältä kunnes uusi änäri sisään ja ohjain ei suostu tekemään mitään?! Konsolin omissa valikoissa kaikki toimii, mutta peleissä ohjain on täysin mykkä eli eipä tuosta mitään iloa ole.

Soitin jo Sonyn tukeen ja boottasin ohjaimen sekä konsolin, mutta ei mitään apua. Käskivät vielä laittaa sähköpostia jos homma ei lähde pelittää, mutta kummasta mitään siihen ei ole nyt pariin päivään vastattu.

Melkein väittäsin että taitaa olla konsolissa vika. Jos ohjain muuten kerta toimii mutta pelit ei lähde kunnolla pyörimään.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Soitin jo Sonyn tukeen ja boottasin ohjaimen sekä konsolin, mutta ei mitään apua. Käskivät vielä laittaa sähköpostia jos homma ei lähde pelittää, mutta kummasta mitään siihen ei ole nyt pariin päivään vastattu.

Kysymys siis kuuluu: Kun se ilmeisin ratkaisuyritys ongelmaan on vaihtaa ohjain uuteen ja kokeilla sillä niin eikö nykyaikana tosiaan sitä voi vain käydä tekemässä liikkeessä mistä konsolin on ostanut? Yritin kaiken maailman botteja verkkokauppa.comin sivuilla ja aina vastaus on että ota yhteys Sonyn tukeen. Ei sillä muuten suurta väliä ole, mutta aika hidasta ja kankeaa tuntuu tuo Sonyn asiakaspalvelu olevan.

Mulla on ainakin tullut ohjaimiin 1-2 päivitystä, kannattaa valikoista tarkistaa piuhan kanssa että ohjaimet ovat varmasti ajan tasalla.

Itselläni alkuperäinen PS5:n mukana tullut ohjain hajosi toisen tattinsa osalta tuossa pari viikkoa sitten, driftasi väkisillä vain ylöspäin vaikka et tehnyt mitään ja tämäkös kismitti esimerkiksi Deathloopin kaltaisessa pelissä. Yksi soitto PS:n omaan huoltonumeroon, ottivat ohjaimen sarjanumeron ylös ja laittoivat mailitse tiedot joiden avulla sain postitettua ohjaimen eteenpäin veloituksetta. Olisiko mennyt viikko ja uusi ohjain tuli postissa kotiin. Hienosti toimi ainakin tuolla kerralla asiakaspalvelu aiheen tiimoilta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Kyllä minä olen edelleen siinä uskossa, että myyjäosapuolella on velvollisuus ottaa toimimaton laite itse vastaan ja hoitaa huolto tai vaihtaa uuteen ohjaimeen.
Siinä uskossa minäkin olin kun alkuvuodesta sain uuden pleikkarin joka osoittautui torsoksi parissa tunnissa - mutta verkkokauppa.com:in aspa oli että voivoi, ota Sonyn tukeen yhteyttä (hymiön kera, joka siinä vaiheessa vitutti erityisen paljon).

Sonyn ansioksi pitää sanoa, että kunhan pääsi viimein puhelimella läpi ja todisteltua että olen käynyt läpi kaikki perinteiset kotikikat, niin korjausprosessi oli oikein smooth. Sai tulostettua PDF:n jossa tarvittavat tiedot ilmaista postitusta varten, takaspäin tuo (tai uusi konsoli sarjanumeron perusteella) tuotiin ihan kotiovelle ja prosessissa meni yhteensä 13pv vaikka reissu oli Ranskaan ja takaisin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mietin tuon ohjainten lataustelakan hankkimista, mutta tuli mieleen että onko siitä jotain haittaa jos ohjaimia säilyttäisi vaikka jatkuvasti tuossa telakassa? Eli heikentääkö akkua, jos joka pelikerran jälkeen laitan sen takaisin laturiin, vaikka varauksesta olisi kulunut vain murto-osa?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
@Vintsukka en ole huomannut PS4:llä tuosta ainakaan isoa haittaa, tää PS5 lataustelakan kanssa on ollut käytössä vasta vajaan vuoden niin sen ohjaimien osalta tuon käyttö on vielä niin lyhyt ettei sen puolesta osaa sanoa juuta eikä jaata, mut ainakin täällä tuollainen on jatkuvassa käytössä ja kyllä ne ohjaimet aina välillä on akku tyhjäksikin pelattu. Kai se voi jotain akun kestoikään vaikuttaa mutta kuten sanoin ei tuo ainakaan PS4:n ohjaimilla isosti vaikuttanut, olisin yllättynyt jos näin PS5 ohjaimilla tulisi isoa dippiä akun kestoon.

Ja eihän sitä ohjainta ole aina pakko pistää telakkaan jos pelisessio on ollut lyhyt.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Jaahas... Nyt on jostain syystä R2 nappi lopettanut toiminnan toisesta ohjaimesta, joten huoltoon/vaihtoon pitäis Giganttiin viedä. Onko täällä ketään, joka olisi joutunut Gigantin kanssa takuuhommia hoitamaan? Miten on toiminut, antavatko sieltä uuden ohjaimen suoraan vai lähettävätkö huoltoon johonkin?
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Jaahas... Nyt on jostain syystä R2 nappi lopettanut toiminnan toisesta ohjaimesta, joten huoltoon/vaihtoon pitäis Giganttiin viedä. Onko täällä ketään, joka olisi joutunut Gigantin kanssa takuuhommia hoitamaan? Miten on toiminut, antavatko sieltä uuden ohjaimen suoraan vai lähettävätkö huoltoon johonkin?
Ite sain ainakin Gigantista uuden kapulan vaihdossa, kun PS4-ohjain hajosi n. vuosi sitten.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jaahas... Nyt on jostain syystä R2 nappi lopettanut toiminnan toisesta ohjaimesta, joten huoltoon/vaihtoon pitäis Giganttiin viedä. Onko täällä ketään, joka olisi joutunut Gigantin kanssa takuuhommia hoitamaan? Miten on toiminut, antavatko sieltä uuden ohjaimen suoraan vai lähettävätkö huoltoon johonkin?

Selitin tämän stoorin jo tuolla aiemmin, mutta itselläni hajosi toinen tatti ohjaimesta jonkin aikaa sitten. Kyselin ensin myyjältä eli Verkkokaupalta takuuhommista mutta ohjasivat ottamaan yhteyttä suoraan Sonyn huoltoon. Ihan suomenkieliseen numeroon soitin ja selitin tilanteen, aspan tyyppi otti ohjaimen sarjanumeron ylös ja laittoi sähköpostiin kaavakkeet joilla sain postitettua ohjaimen huoltoon ilman mitään veloituksia. Olisiko viikko-puolitoista mennyt kunnes postissa tuli takaisin täysin uusi ohjain. Erittäin nopea ja helppo prosessi siis ainakin omalla kohdallani.

Tuolta löytyy ko. numero: Ota meihin yhteyttä
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Olin tilannut digiversion verkkokaupasta ja nyt tuli viestiä, että saa konsolin jouluksi jos haluaa vaihtaa levyasemalliseen. Taitaa digiversion saatavuus olla todella heikko tällä hetkellä.

Samassa viestissä mainittiin, että tänään tuli erä konsoleita ja joulukuun alussa sitten seuraava erä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Olin tilannut digiversion verkkokaupasta ja nyt tuli viestiä, että saa konsolin jouluksi jos haluaa vaihtaa levyasemalliseen. Taitaa digiversion saatavuus olla todella heikko tällä hetkellä.

Samassa viestissä mainittiin, että tänään tuli erä konsoleita ja joulukuun alussa sitten seuraava erä.
Milloin tilasit oman tuotteesi?
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsellä ei oikeastaan mitään ajatusta ole ollut edes uusinta pleikkaria hankkia, mutta kaverin luona tuota kerran kokeilin ja olin myyty. Aikamoinen harppaus edellisestä pleikkarista tehty.

Olihan tuo työmaa sitten saada PS5 tilattua, mutta nyt on matkalla kotiin. Pari kuukautta kerkesin konsolia kärkkyä, ja nyt eilen kerkesin varata oman tuosta @Purkan Jauhaja mainitsemasta erästä mikä Verkkokauppa.comiin saapui. Minuutin sisällä näytti kaikki taas tehneen kauppansa.

Alkuviikosta kun konsoli saapuu, pitää testailla tuolla nykyisellä kohta kymmenen vuotta vanhalla LG:n televisiolla ja tarpeen tullen päivittää uudempaan mikäli ei tyydytä..
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Olin tilannut digiversion verkkokaupasta ja nyt tuli viestiä, että saa konsolin jouluksi jos haluaa vaihtaa levyasemalliseen. Taitaa digiversion saatavuus olla todella heikko tällä hetkellä.

Samassa viestissä mainittiin, että tänään tuli erä konsoleita ja joulukuun alussa sitten seuraava erä.

Jahas. Nyt tulikin viesti, että konsoli on lähtenyt kohti Purkan Jauhaja residenssiä. Tämäpä mukava yllätys.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänään tipahti Prismaan myyntiin erä levyasemallista versiota, jonka sainkin poimittua ostoskoriin. Kuitenkin, kun täyttelin yhteystietoja ja kaikki oli maksamista vaille valmista... Ostoskori tyhjeni yhtäkkiä. "Ostoskori tyhjennettiin, koska tuotetta ei ole enään saatavilla." Perkele, kun luulin, että silloin on turva kelkassa, kun tuote on jo ostoskorissa. Vaan mitä sitä paskaa.
 

Zerotta

Jäsen
Itse sain tänään Prisman erästä. Hiukan kuumotteli ettei pääse varasto ehtymään, kun piti kirjautua s-tilille sisään lahkopisteiden himoissaan. 2-6 arkipäivää lupaavat toimitusajaksi, nyt vain odottelemaan!
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itekkin pääsin jo kirjautumaan verkkopankkiin maksamista varten, mutta siinä kohtaa tuli vain joku ilmotus ettei maksua ole olemassa tms. Vähän harmitti, kun kerrankin olin tietokoneen ääressä valmiina tilaamaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tänään tipahti Prismaan myyntiin erä levyasemallista versiota, jonka sainkin poimittua ostoskoriin. Kuitenkin, kun täyttelin yhteystietoja ja kaikki oli maksamista vaille valmista... Ostoskori tyhjeni yhtäkkiä. "Ostoskori tyhjennettiin, koska tuotetta ei ole enään saatavilla." Perkele, kun luulin, että silloin on turva kelkassa, kun tuote on jo ostoskorissa. Vaan mitä sitä paskaa.

Asian vierestä, mutta ihmeellistä että S-ryhmäkin on lähtenyt tähän villitykseen mukaan.

Kiitos ja anteeksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Asian vierestä, mutta ihmeellistä että S-ryhmäkin on lähtenyt tähän villitykseen mukaan.

Kiitos ja anteeksi.
Tuossa kävi varmaan lainatulla käyttäjällä tuuri, selvästi on ollut joku feikkisivusto johon ei kannata mitään korttitietoja antaa. Hymiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös