Tulta päin, ei niistä nuorista kehity mitään jos niitä ei käytetä tosipeleissä. Kalpa ja Ässät pelien jääaika ei kehitä. Kokemuksen lisäksi voi tulla vaikka voitto?! Onhan bluesinkin nuoret intoutuneet tehoihin ja vielä vähillä minuuteilla!
Tottahan se on, että kokemusta et saa kuin pelaamalla. Ja kyllä noille nuorille jannuille tulee sitä kokemusta ihan yhtä lailla Ässät- ja KalPa-matseista kuin vaikkapa Jokerit-väännöistä. Playoffsit ovat sitten asia erikseen. Minä ainakin näen asian niin, että nuoret kaverit tarvitsevat a) peliaikaa b) onnistumisia c) rutiinia d) sopivassa määrin virheitä. Pleijareissa vaan virheillä tuppaa olemaan hyvinkin ratkaiseva merkitys, mikä taas osaltaan vaikuttaa pelivarmuuteen, kun sitä rutiinia ei ole. Tokihan sieltä nyt aina joku nuorikin onnistuja saattaa nousta esille, mutta pääsääntöisesti runkosarjan peleillä on suurempi merkitys nuoren pelaajan kehittymiselle. Sitä kuitenkin väännetään lähes 60 kierrosta.
Mua vituttaa eilisessä pelissä se, että valmennusjohto nukkui maalien jälkeen. Heittää nyt Keräsen kenttä boxiin, kun omissa on juuri soinut. Kaikki kunnia nuorille jätkille, mutta kyllä se nyt vaan näyttää olevan niin, että heidän aikansa ei ole vielä näissä karkeloissa. Tuon em. mokan valmennus teki muuten kahdesti, eli eivät sitten oppineet yhdestä kerrasta. No, omissahan soi, että jospa ensi kerralla sitten. Oppia varmasti saivat, ainakin toivottavasti, mutta ainakaan mua ei just nyt huvita katsella tuollaista tähän aikaan vuodesta.
Pakistosta sen verran, että HPikkarainen on ollut positiivinen yllätys, vaikkakin hirveitä mokiakin on sattunut. Mutta asenne näyttäisi olevan enimmäkseen kunnossa ja se on Hankin kohdalla suuri plussa. Heikkinen oli eilen todella heikko. Kovanen on itseasiassa ollut meidän paras pakkimme. Holmberg pelaa kovaa, mutta kokemattomuus näkyy. Mutta saa tolla kokemuksella toki näkyäkin. Haverinen on valitettavasti aivan turisti. Eilenkin ihan hirveitä mokia.
Naurakaa vaan, mutta mua jännittää Haverisen kentällä olo vielä Korhostakin enemmän. Korhonen on tapaus erikseen, mutta sen verran täytyy eilistä esitystä kommentoida, että Niemisen päälle ajelu oli harmittava tapaus, joka olisi rehellisyyden nimissä voinut käydä kenelle tahansa, kun yrittää pysäyttää vastustajan. Ja mitä tulee Bluesin maalin, jossa Korhonen oli juuri tullut kentälle ja tilanteesta pahasti myöhässä, totean, että sitäkään ei oikein voi laittaa Lassen piikkiin, koska vaihto oli kesken ja muut jätkät hipsi vaihtoon ihan päin persettä. Aikaisempi miehistö jätti oikein kauniin kunniakujan Bluesille, jolla oli vielä kiekko hallussa. Mahtavaa! Korhosen kohdalla tilanne on muutenkin todella vaikea. Kentällä pihalla, mutta kun pääsee vetämään hajavaihtoja, ei pelituntumaakaan ole. Ja sitä Lasse nimenomaan tarvitsisi pystyäkseen edes siedettävään suoritukseen. Joten jos mä saisin päättää, mä laittaisin sekä Haverisen että Korhosen vetämään lyhyttä vaihtoa suhteellisen usein, jotta pysyvät jotenkin tuntumassa, mutta virheiden määrälle ei jää niin suurta sijaa.
Yv on ihan hirveetä paskaa, edelleen. Eikä se siitä miksikään näytä muuttuvan. Kukaan ei vedä ja jos vetääkin, niin päin vastustajan persettä. Kirjaimellisesti. Kaikki ukot on samalla puolella, vaikka toisella puolella on tilaa niin helvetisti. Kiekko on tietenkin siellä, missä ukotkin ja jos vastustaja sen sieltä itselleen saa on av:lla yv-hyökkäyksen paikka tarjolla. Pahimmassa tapauksessa pääsevät hyökkäämään jopa pelkkää veskaria vastaan. Jeejee, hienosti menee. Heti kun joku vetelee viivalta edes jokseenkin järkevästi, tilanteita tulee kuin liukuhihnalta. Paremmalla viimeistelyllä maaleja voisi olla nyt jo nykyistä paaaaaljon enemmän. Voisivat opetusmielessä katsoa omia kuvioitaan.
No, sota jatkuu. Toivottavasti Nieminen jatkaa maalissa ja Kovanen on kondiksessa.