Playoffs 2019 finaalit: Kärpät (1.) – HPK (5.)

  • 265 495
  • 2 304

444

Jäsen
Ensin kehotat katsomaan pelin kolmannen erän, jossa "ilmeisesti" jäi paljon kärppäjäähyjä viheltämättä. Sen jälkeen toteat perään, että et itse katsonut peliä. Eli pätemään pitää päästä, vaikka ei tiedä mistä pätee.

Mulle on aivan sama seuraako jo pelinsä päättäneiden jengien fanit finaaleja tai jatkoajan palstaa, mutta toivoisi edes, että he olisivat kartalla mistä tulevat tänne kommentoimaan.

Melko ohuella pohjalla on argumentit jos ainut tiedossa oleva fakta on pelin tulos ja täältä löytyvät värilasikommentit.
Viestien lukeminen ajatuksella on ilmeisesti kovin vaivalloista. Sellainen vinkki, että jos minä lainaan viestissäni jotakuta kirjoittajaa, niin viestini on vastaus ko. kirjoitukseen. Ymmärrätkö? Eli jos joku murmeliini kehottaa katsomaan 2. erän, koska siinä kuulemma filmataan nim bal gauhiast, ja toisaalla potaatinpurija mainitsee siitä, että 3. erässä jäi sopuleilta huomattava määrä jäähyjä viheltämättä, niin miksi minun pitäisi katsoa vain se 2. erä? Vai jäikö huomaamatta, että vastasin toiselle kirjoittajalle, kun osui niin pahasti taljan alle? Kyse ei ole pätemisestä vaan siitä, että minulla ei ole tarvetta irrottaa pieniä palasia kontekstista. Usko pois, sinun mielipiteesi ei ole sen oikeampi kuin muidenkaan.
Kyllä mä väittäisin, että itse ottelun näkeminen olisi tärkeämpää, kuin joidenkin toimittajien taustatietojen tarkastaminen, ennen ku tulee suoltamaan tänne yhtään mitään ottelusta, jota et siis ole nähnyt. Ja peli näkyi ihan peruskanavillakin.

Jäikö sulla jotain hampaankoloon välieristä, vai mikä idea oli tulla provoilemaan tänne ottelusta, jota et ole nähnyt?
Näkyykö se ilmaiskanavilla edelleen? Jos näkyy, niin käyn katsomassa sekä 2. että 3. erän, koska ilmeisesti ensimmäisessä ei ollut mitään nähtävää. Sulla jäi myös vastaamatta kysymykseen, että tarkoitatko medialla tätä yhtä jatkiksen fanipoikaa vai onko ”ongelmaan” tartuttu laajemmaltikin?
Edelleenkään en ole suoltanut itse ottelusta yhtään mitään. Vai etsitkö seuraavaksi ne kommentit, joissa keskustelen itse ottelutapahtumista. Pro tip: älä rakenna olkiukkoja, koska se ei kanna kovin pitkälle.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pieni hairahtuminen polulta, kuten Niemelä totesi. Seuraavassa pelissä takaisin uomiin ja mestaruusjuna takaisin raiteille. Ei se sen kummempaa ole.
En minä silti pitä HPK:n mahdollisuuksia kummoisina, etenkin kun tuomarityöskentely ja filmaukset ovat nousseet tapetille. Seuraavissa peleissä nuo ei menekään enää läpi, HPK:kin joutuu pelaamaan sääntöjen mukaan ja Hämeeseen saadaan hopeaa.

Tätä kutsutaan itseluottamukseksi ja uskoksi omiin.

Tuota kutsutaan ylimielisyydeksi ja selittelyksi.

Ja tuo tuomarityöskentelyn vaikuttamiseen pyrkivä toiminta on sitten mediapeliä, mitä Tepsikin harrasti valmentajansa johdolla. Onneksi Manner on fiksu ja ammattilainen ja ei siihen lähde. Toisin kuin osa faneista täällä ja Jatkiksen toimittaja.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Näin ne eteni myös sarjat Ilvestä ja HIFKiä vastaan, kunnes noutaja tuli. Oikeastaan täysin identtisesti etenevät sarjat, sillä erotuksella, että Ilves nyt ei saanut sitä yhtäkään.
Samalla kaavalla menivät myös Kerhon välieräsarja Tapparaa vastaan, vieraspelistä ensin tappio nihkeän aloituspelin vuoksi ja tämän jälkeen selkeä tasonnosto kotipeliin, jonka myötä selkeä voitto. Seuraavat neljä peliä olivatkin sitten tasaista vääntämistä ja niistä mikä tahansa olisi voinut kääntyä kummalle vaan. Samat odotukset myös tämän finaalisarjan osalta.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En minä silti pitä HPK:n mahdollisuuksia kummoisina, etenkin kun tuomarityöskentely ja filmaukset ovat nousseet tapetille. Seuraavissa peleissä nuo ei menekään enää läpi, HPK:kin joutuu pelaamaan sääntöjen mukaan ja Hämeeseen saadaan hopeaa.
Pakko kysyä että missä on noussut tapetille? Jonkun jatkoajan fanipojan kolumnissa? Mikään uskottava media ei tasan jaa tätä kärppäfanien itkua missään muodossa, se että HPK:n kuviteltu filmaaminen on sinun tapetillasi ei varmasti vaikuta paskaakaan tulevien koitosten tuomarointiin ja hyvä niin.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Pakko kysyä että missä on noussut tapetille? Jonkun jatkoajan fanipojan kolumnissa?
Ehkä top3 säälittävin fanitoimitus tähän mennessä. Kolumnin sisältöä en tosin lukenut, koska pelkkä otsikko antaa ihan tarpeeksi viitteitä sen ala-arvoisuudesta.

Ihan tasan menee pellehypyt näissä skaboissa. Pleijarit kun käynnistyy, niin joka toinen pelaaja löytää itsestään sen jan-mikael filmisen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuota kutsutaan ylimielisyydeksi ja selittelyksi.
Siis hetkinen. Kärppien fanit ei saa luottaa omaan joukkueeseensa, tappiosta huolimatta, ilman että se on ylimielistä? Samalla periaatteella voin sanoa että ei HPK-fanitkaan saa luottaa omaan joukkueeseen eilisen jälkeen, siellä on vaan ylimielisyys noussut hattuun jonkun hikisen voiton jälkeen.

Muutenkin tuntuu usein siltä että AINA kun Kärppien fanit sanovat uskovansa oman joukkueen mahdollisuuksiin sarjassa niin kaikki perustelut kuitataan ylimielisyydellä. Hankala tässä on yrittää keskustella kun vastapuolen suurinpiirtein ainoa vasta-argumentti on että ollaanpa vaan ylimielisiä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vittu tätä huutelua filmaamisesta. Eräs Jussi Jokinen heitti kunnon kuolevat joutsenet HIFK-sarjassa, mies makaa kuin kuollut jäällä, tuomari viheltää jäähyn, ja avot, Jussi nousee kuolleista. Tuossa taisi olla korkea maila joka Jokiseen osui, mutta ihan yhtälailla Kärppien leirissä osataan korostaa rikkeitä.

Ja näin sivullisena, rikkeitä meni puolin jos toisin ohi, minusta tuomarit eivät onnistuneet eilen.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voi hyvä luoja tätä kommenttia.. et vissiin sattunut katsomaan peliä? Puustinen takakarvauksessa kurkotti ja YHDELLÄ kädellä heilautti mailaa (muistaakseni vielä rystylyönnillä) edessä luistelevaan pelaajaan. Tämä ilmeisesti rattiin nukahdettuaan säikähti ja pudotti mailansa. Tästä sitten jäähy... Kaikkien sormivoimien apostoli siinä teki kaikkensa, mutta ei voinut mitään kun 18vee finniposki huitaisi pitkulaisella perunalla mailan kädestä.

En katsonut, kuten aikaisemmin sanoin että jäi töiden vuoksi osittain ottelu näkemättä. Se Puustisen tilanne ei poista sitä faktaa, etteikö Turunen voisi pitää mailasta kunnolla kiinni.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Viestien lukeminen ajatuksella on ilmeisesti kovin vaivalloista. Sellainen vinkki, että jos minä lainaan viestissäni jotakuta kirjoittajaa, niin viestini on vastaus ko. kirjoitukseen. Ymmärrätkö? Eli jos joku murmeliini kehottaa katsomaan 2. erän, koska siinä kuulemma filmataan nim bal gauhiast, ja toisaalla potaatinpurija mainitsee siitä, että 3. erässä jäi sopuleilta huomattava määrä jäähyjä viheltämättä, niin miksi minun pitäisi katsoa vain se 2. erä? Vai jäikö huomaamatta, että vastasin toiselle kirjoittajalle, kun osui niin pahasti taljan alle? Kyse ei ole pätemisestä vaan siitä, että minulla ei ole tarvetta irrottaa pieniä palasia kontekstista. Usko pois, sinun mielipiteesi ei ole sen oikeampi kuin muidenkaan.

Näkyykö se ilmaiskanavilla edelleen? Jos näkyy, niin käyn katsomassa sekä 2. että 3. erän, koska ilmeisesti ensimmäisessä ei ollut mitään nähtävää. Sulla jäi myös vastaamatta kysymykseen, että tarkoitatko medialla tätä yhtä jatkiksen fanipoikaa vai onko ”ongelmaan” tartuttu laajemmaltikin?
Edelleenkään en ole suoltanut itse ottelusta yhtään mitään. Vai etsitkö seuraavaksi ne kommentit, joissa keskustelen itse ottelutapahtumista. Pro tip: älä rakenna olkiukkoja, koska se ei kanna kovin pitkälle.

Kertoo kyllä jonkin sortin Kärppä-pelosta kun joutuu kesälomalla vaivautumaan tänne provoilemaan ja kommentoimaan sarjaa, josta ei ole nähnyt peliäkään.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siis hetkinen. Kärppien fanit ei saa luottaa omaan joukkueeseensa, tappiosta huolimatta, ilman että se on ylimielistä? Samalla periaatteella voin sanoa että ei HPK-fanitkaan saa luottaa omaan joukkueeseen eilisen jälkeen, siellä on vaan ylimielisyys noussut hattuun jonkun hikisen voiton jälkeen.

Muutenkin tuntuu usein siltä että AINA kun Kärppien fanit sanovat uskovansa oman joukkueen mahdollisuuksiin sarjassa niin kaikki perustelut kuitataan ylimielisyydellä. Hankala tässä on yrittää keskustella kun vastapuolen suurinpiirtein ainoa vasta-argumentti on että ollaanpa vaan ylimielisiä.

Äläs nyt yleistä. Itseluottamus on ihan jees ja sitä pitääkin olla. Jos nyt maltat tunnepuuskasi ja luet tuon Hoitsun viestin vielä kerran, niin saatat snadisti nähdä pientä ylimielisyyttä. Ei paljoa, mutta sen verran, että pääsin sanomaan. Fanittaminen on itseluottamusta parhaimmillaan, mutta näinkin ansiokkaassa keskustelussa, mitä me täällä käydään itseluottamuksen ja ylimielisyyden raja on häilyvä. Bondina tiedät sen!
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En katsonut, kuten aikaisemmin sanoin että jäi töiden vuoksi osittain ottelu näkemättä. Se Puustisen tilanne ei poista sitä faktaa, etteikö Turunen voisi pitää mailasta kunnolla kiinni.

Tämä kommentti pätee varmaan sitten kaikkiin tilanteisiin missä ikinä on vihelletty jäähy huitomisesta. Onko samalla logiikalla kampituskin tilanne, missä kaadettu voisi vaan pysyä pystyssä hankkimalla lisää voimaa jalkoihin?
 

444

Jäsen
Kertoo kyllä jonkin sortin Kärppä-pelosta kun joutuu kesälomalla vaivautumaan tänne provoilemaan ja kommentoimaan sarjaa, josta ei ole nähnyt peliäkään.
Kertoisitko vielä sen, missä kohtaa provosoin mihinkään suuntaan? Ihan vaikka tarkat lainaukset, niin olen sitten tarkempi ensi kerralla.
Samoin haluaisin edelleen vastauksen siihen kysymykseeni mediasta. Eli mitkä kaikki mediat tarttuivat tuohon Hollywoodin PalloKerhon jatkuvaan filmailuun?
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä kommentti pätee varmaan sitten kaikkiin tilanteisiin missä ikinä on vihelletty jäähy huitomisesta. Onko samalla logiikalla kampituskin tilanne, missä kaadettu voisi vaan pysyä pystyssä hankkimalla lisää voimaa jalkoihin?

Pointti oli se, ettei se maila lennä 5m ilmaan tuollaisesta napautuksesta mikäli siitä pitää edes jotenkin kiinni.
 

kepardi

Jäsen
Melkein jo jännittää ottaako Nyholm jo seuraavassa lähetyksessä filmaamisen puheeksi. Itse en Tappara-sarjassa mitenkään erityisesti asiaa huomannut. Eikä näitä edes pitäisi korostaa koska hienoa finaalisarjaahan tänäkin keväänä pelataan. Mutta mitä enemmän puhutaan, sitä varmemmin vaikuttaa ainakin Oulussa yleisön ja sitä kautta tuomareiden reaktioihin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Kertoisitko vielä sen, missä kohtaa provosoin mihinkään suuntaan? Ihan vaikka tarkat lainaukset, niin olen sitten tarkempi ensi kerralla.
Samoin haluaisin edelleen vastauksen siihen kysymykseeni mediasta. Eli mitkä kaikki mediat tarttuivat tuohon Hollywoodin PalloKerhon jatkuvaan filmailuun?

Lueppa tarkkaan mitä itse olet kirjoittanut. Samoin haluaisin edelleen vastauksen siihen esittämääni kysymykseen.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
En kyllä voi käsittää miten voisi olla parempi, että pelit pelataan sääntökirjasta välittämättä ja vähämaalisina.
Sorry, tämä 1-0 on usein valmentajan näkemys pelistä. Varsinkin jos olet 1 puolen joukkueessa. 6-4 pelissä valmentaja on jo saanut useampia sydänkohtauksia, mutta fanit rakastavat peliä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Pointti oli se, ettei se maila lennä 5m ilmaan tuollaisesta napautuksesta mikäli siitä pitää edes jotenkin kiinni.
Miksi mailasta pitäisi pitää ihan vitusti kiinni silloinkin kun pyörii kiekottomana pelin ulkopuolella? Luulisi, että silloin pitäisi tiukemmin kun on kiekollinen. Paitsi että kun on olemassa tyhmä sääntö, ei siitä mailasta kannata oikeastaan pitää kiinni kiekollisenakaan. Mutta ei se tyhmä sääntö ole Turusen vika, eikä se ole Lindsteninkään vika. Se on tyhmä sääntö.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
En katsonut, kuten aikaisemmin sanoin että jäi töiden vuoksi osittain ottelu näkemättä. Se Puustisen tilanne ei poista sitä faktaa, etteikö Turunen voisi pitää mailasta kunnolla kiinni.
Huomioit varmaan myös, että Ohtamaa pääsee yllättämään Turusen kun tulee takaapäin. Ei siellä mailaa kokoajan puristeta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pointti oli se, ettei se maila lennä 5m ilmaan tuollaisesta napautuksesta mikäli siitä pitää edes jotenkin kiinni.
Mua kiinnostaa enemmän, kuinka helvetin lujaa siihen mailaan pitää lyödä, että se lentää noin korkealle. Mutta toki Turunen on yksin syyllinen mailansa seikkailuun. Onhan pelaaja vastuussa mailastaan. Täh?
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
On tää huvittavaa.

Eka toitotetaan, ettei se Ohtamaa tehny mitään. Seiso siinä vaan.

Sitten joudutaan myöntämään, että ehkä siinä olikin rike, mutta kun Turunen kuitenkin. Käsivoimat hei.

Kuparille vois antaa kivakaveri-palkinnon. Auttoi Turusta pysymään pystyssä. Voi ristus.
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Näitä Jatkoajan kirjoittajien näkemyksiä pitää katsoa aika kriittisesti. Siellä on faniasennetta taustalla lähes kaikilla kirjoittajilla, ja matka ammattimaiseen journalismiin on vielä kesken.

Hienoa, että kirjoittavat, niinhän me faneiksi tunnustautuvatkin täällä teemme. Jatkoajan kirjoittajaporukasta on noussut kelpo toimittajia. Se on aivan hyvä ponnahduslauta, mutta fanikulttuuri on siellä taustalla. Siinä ei tietenkään ole mitään pahaa.

Mitä itse filmailuun tulee, niin en kyllä näe Kärppien ja Kerhon välillä minkäänlaista eroa filmaamisen käyttämisessä. Kumpikaan joukkue ei ole jäänyt isommassa kuvassa mieleen filmaamisesta sen enempää kuin esim omat suosikit.

Teatteritoiminnasta paras kirjoittaja tässä ketjussa on tietenkin @Jurkka. Uskon hänen jokaista sanaansa. Pakko sen on tietää.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tylsää kun huomenna on taas peli. Näistä filmaamisista ja mailan heittelyistä riittäisi vielä jutunjuurta useammaksi päiväksi.

Kärppien pitää huomiseksi skarpata myös aloituksissa. Eihän tuosta tule mitään jos voittaa alle kolmasosan aloituksista kuten eilen kävi.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Päätin ja lupasin jo, etten kirjoita tähän paskanheittoketjuun, mutta laitetataanpa muutamama naamanpitely, jotka jokainen matsin tallentanut voi itse todentaa:

1. erä, 10:58 jäljellä: Ohtamaa
2. erä, 1:57 jäljellä, Ohtamaa
3. erä, 12:46 jäljellä, Paajanen
3. erä, 17:37 jäljellä, Friman

Nuo jäi itselle pelissä mieleen. Kertokaa nyt sitten, ketkä noista filmaavat. Minun mielestäni ei kukaan.

EDIT: täydennetty Paajanen.
 
Viimeksi muokattu:

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jurkka ei taida suostua vastaamaan. Jos vähänkin katsoisi nauhalta, niin huomaisi kuinka Ohtamaa lyö kiekottomalta Turuselta mailan kädestä. Tästä jäähy.

Tilanteessa Turunen seuraa peliä, Ohtamaa tulee takaa ja lyö mailan kädestä. Ei liity mitenkään mihinkään hyppyyn.
Eikö tuossa tapauksessa jäähyn syy olisi ollut huitominen, eikä estäminen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös