Playoffs 2019 finaalit: Kärpät (1.) – HPK (5.)

  • 265 880
  • 2 304
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tilliliha on toki Tapparan, mutta #oranssikevät on kylläkin ihan tasan tarkkaan Kerhon(kannattajien) lanseeraama juttu, minkä on sitten häpeilemättä kaksi suurseuraa yrittäneet itselleen varastaa, kun oma kikkapussi on täysin tyhjä, eli sekä Tappara, että Kärpät.
Joni "Puppe" Puurula lanseerasi muistaakseni "tillilihan" joskus keväällä 2003. Kai se Tappara sieltä sen omi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin ja Kerhon kannattajat jo 2013 keväällä finaaleissa Bluessia vastaan A-junnuissa. Sillon se keksittiin ja ylläri pylläri "puoli suomea" heti pokkana kopioi seuraavalle keväälle muilta, kun mitään omaa ei ole antaa.
No onhan sen pakko olla kyllä sieltä sitten pöllitty.

Itse tosin veikkaan että se on ihan vaan sattumaa. Mutta minulla ei olekaan foliohattua.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Eka erässä HPK näytti lähinnä suupalalta, joten tuo "lähelläkään" on kyllä aika vahva ilmaus. Aivan hyvin olisi voinut kääntyä myös toisinpäin.
3-1, yhtäkään ei tyhjiin. Mulla on ylävartalovamma, lue ihan itse.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No onhan sen pakko olla kyllä sieltä sitten pöllitty.

Itse tosin veikkaan että se on ihan vaan sattumaa. Mutta minulla ei olekaan foliohattua.
Joo on varmana sattumaa, kun A-junnuissa painetaan yleisöennätyksiä, tifoillaan, niitä jaetaan ja foorumilla huudetaan oranssia kevättä ja seuraavana keväänä Kärpät keksii täysin saman idean "ihan tyhjästä". Kyllä on suorastaan nerokkaita markkinatoimistontyyppejä teillä siellä pohjosessa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo on varmana sattumaa, kun A-junnuissa painetaan yleisöennätyksiä, tifoillaan, niitä jaetaan ja foorumilla huudetaan oranssia kevättä ja seuraavana keväänä Kärpät keksii täysin saman idean "ihan tyhjästä". Kyllä on suorastaan nerokkaita markkinatoimistontyyppejä teillä siellä pohjosessa.
Niin en osaa sanoa. Itse en ole oranssistakeväästä kuullutkaan ennen tätä. Mutta hieno homma.

Toisaalta, onko se niin kamalaa jos ideaa onkin muualta lainattu?
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Onpas osuva suosikkijoukkue sinulla! Mutta hienoa, että Pennanen sai viime pelin jälkeisillä itkuillaan tänään kerholle (osuva nimi tämäkin kys. seuralle) omat tuomarit, ja näin ollen yhden lohtuvoiton matal... hit... häm... junt... hämeenlinnalaisille! Seuraavan pelin jälkeen Penalta nähdäänkin varmaan jo Tucca-tason raivoamista?
3-1, 1-1.

Ota rauhallisesti, hopeakaan ei ole häpeä dynastialle. Kaikki loppuu aikanaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
HPK:han keksi oranssin värinkin, tämä tapahtui kuusi-, seitsemän- ja kahdeksankymmentäluvun taitteessa.
Nyt höpötät. Juhani Tamminen keksi kaikki maailman värit, tästä on todiste usealta keväältä kun Tamminen on pukeutunut kaikkiin maapallon väreihin MM-kisojen studioissa.

Naurahdin vähän kun Kärppien tappiota kutsuttiin Ilta-Sanomissa "shokkitappioksi". Iso vau. Siis todellinen shokki että hyvän kevään pelannut joukkue onnistuu hurmoksessa voittamaan finaalipelin kotiyleisönsä edessä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulihan sitä tunnetta tännekin, tulta munille vaan!

Hirmu tappelu täälläkin, nostetaan tikunnokkaan tilanteita molemminpuolin filmauksesta. Itseä tässä nyt eniten huolestuttaa kokonaisuus. Siis tänä keväänä ollut aivan järjetön määrä filmausta näissä pleijjareissa. Useammin se on ollut yksittäisiä pelaajia sieltä täältä ketkä tätä harrastaa, mutta tänä keväänä se on ollut mielestäni enemmän kun sitä. Joillain joukkueilla joka toinen kaveri onkii koko ajan. Tänäänkin jo siinä pelkästään kakkoserä niin helposti oli 5-10 tilannetta jossa pelaaja koittaa filmata. Menee aivan naurettavaksi koko paska tätä menoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
On hieno. Mutta en vieläkään ymmärrä miksi se on niin paha asia vaikka samaa ideaa lainaakin? Eikai sitä kukaan ole HPK:lta pois ottamassa.
Sitä asiaa saat miettiä ihan itse, että kuinka hävettävää on pokkana kopioida toisten ideaa ja lanseerata sitä omanaan. Lienee katsojien silmissä tälläiset. Jos sua ei haittaa, niin helvettiäkös siinä. Jokainen taaplaa tyylillään. Minä en katselisi yhtään #meidänjätkät hashtagia ilman että avautuisin. Mutta eihän massijoukkueita haitta, vie pelaajat ja vie markkinointisloganit. Onneksi ei ole #punainenkevät juttuja hirveästi näkynyt, kun joillain on sentään ees vähän tyyliä ja tyylitajua.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
No niin, paineet siirtyy jälkeen Kärpille. Hieno peli, hieno voitto, hieno fiilis hallissa, ja Kärppäleiriinkin ehkä pieni epävarmuuden siemen kylvetty siitä, että Rinkelinmäellä voittaminen ei tule helpolla onnistumaan. Tämä siirtyy sitten helposti ajatukseksi, että kotonakaan ei siis saisi hävitä. Eli pikkupaineet siitä Kärppien niskaan, kun Kerho tulee torstaina Raksilaan yrittämään toisen kerran The Big Stealia.

Palataan asiaan
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sitä asiaa saat miettiä ihan itse, että kuinka hävettävää on pokkana kopioida toisten ideaa ja lanseerata sitä omanaan. Lienee katsojien silmissä tälläiset. Jos sua ei haittaa, niin helvettiäkös siinä. Jokainen taaplaa tyylillään. Minä en katselisi yhtään #meidänjätkät hashtagia ilman että avautuisin. Mutta eihän massijoukkueita haitta, vie pelaajat ja vie markkinointisloganit. Onneksi ei ole #punainenkevät juttuja hirveästi näkynyt, kun joillain on sentään ees vähän tyyliä ja tyylitajua.
Ota ihan iisisti. En käsitä miksi keuhkoat tästä aiheesta. Saat toki olla tuota mieltä että väärin tehty, mutta en minä tässä näe mitään sen isompaa väittelyn aihetta. Rauhassa vaan ja keskitytään peleihin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ota ihan iisisti. En käsitä miksi keuhkoat tästä aiheesta. Saat toki olla tuota mieltä että väärin tehty, mutta en minä tässä näe mitään sen isompaa väittelyn aihetta. Rauhassa vaan ja keskitytään peleihin.
Taitaa ottaa koville siellä kun paljastu nolo toimiston suora copy&paste ja suoraan reisille. Minusta moinen on säälittävää, en minä ole muuta "keuhkonnut". Rahalla saa ja hevosella pääsee, onneksi vain on olemassa pieniä ja pippurisia ja innovatiivisia jotka voi vielä laittaa kampoihin, sekä kertoa totuuden, kun isot yrittää jyrätä ja vaimentaa. Sitä voi sitten laittaa joka kannattaja viestiä itse toimistolle, jos kokee/ei koe että tollanen härski kopiointi on heidän juttu. "En gång Kärpät, Alltid Kärpät" vaan teille sinne, #kunmikääneiolepyhää
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No niin, paineet siirtyy jälkeen Kärpille.
Ihmeellisenä pitäisin jos tässä ei paineita olisi suht tasaisesti molemmissa leireissä. Puhutaan kuitenkin joukkueista jotka on enää kolmen voiton päässä mestaruudesta. En minä nimittäin usko hetkeäkään että HPK olisi siinä mielessä "paineettomassa" tilassa että siellä ajateltaisiin hopean riittävän. Tai jos näin olisi niin Kärpät olisi vienyt jo molemmat pelit. Perustan tämän keittiöpsykologian siihen että jos kautta pidettäisiin jo "voitettuna" niin ei joukkue enää kaikkeaan tuolla antaisi. Voin olla väärässäkin.

Kärppäleiriinkin ehkä pieni epävarmuuden siemen kylvetty siitä, että Rinkelinmäellä voittaminen ei tule helpolla onnistumaan. Tämä siirtyy sitten helposti ajatukseksi, että kotonakaan ei siis saisi hävitä.
Uskon että Kärpät luottaa tasaisesti omaan tekemiseen niin kotona kuin vieraissa. Ihan samoinhan sitä on voitu lyödä jo aiemmin painetta HPK:n niskaan että voitto Raksilassa ei tule helpommalla onnistumaan ja se kääntyy siihen ajatukseen että se yksi vierasvoitto on pakko ottaa. Sitten meneekin mailastapuristamiseksi jne jne...

Hyviä pelejä.
 

Hahmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Puolueettomasta näkökulmasta? Salli mun nauraa...

On se kumma, kuinka keväisin kaikki köyhien häviämään tottuneiden seurojen fanit liittyy yhteen, jos toinen yhtä surkea sattuu pääsemään play offeihin.

Tässä ketjussa taitaa homman ydin olla siinä, että jollakin on todella mennyt tänään vati nurin ja Turunen ihon alle. Sinulle kukaan ei ole puolueeton. Kaikki ovat surkeita voittajia ja vielä paskempia häviäjiä. Ja pienten, menestymättömien seurojen kannattajia. Näetkö kaikkialla jonkinlaisen suuren salaliiton?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Taitaa ottaa koville siellä kun paljastu nolo toimiston suora copy&paste ja suoraan reisille.
Mikä ottaa koville? Mitä nyt tässä viestejä luen niin jos täällä jollain joku ottaa koville niin se en ole kyllä minä. Veikkaan että kovin moni joka tuon valkeakevät -jutun on joskus nähnyt ei jaksa paljon miettiä että joo se hoopeekoo käytti samanlaista joskus.

Minusta moinen on säälittävää, en minä ole muuta "keuhkonnut".
Kovasti sulla on tarvetta jatkuvasti olla ihmeen hyökkäävä.

Rahalla saa ja hevosella pääsee, onneksi vain on olemassa pieniä ja pippurisia ja innovatiivisia jotka voi vielä laittaa kampoihin, sekä kertoa totuuden, kun isot yrittää jyrätä ja vaimentaa.
Kukaan ei yritä jyrätä ja vaimentaa. Pistä joku juttivinkki vaikka johonkin, en usko että keskustelupalstalla huutelu asiaa kauheasti auttaa.

Sitä voi sitten laittaa joka kannattaja viestiä itse toimistolle, jos kokee/ei koe että tollanen härsi kopiointi on heidän juttu.
Ei minulla ole oikeastaan mielenkiintoa laittaa mitään viestiä kenenkään toimistolle. Voithan sinä laittaa viestiä jonnekin että joku puuttuisi tähän karmeaan rosvoukseen.

"En gång Kärpät, Alltid Kärpät" vaan teille sinne, #kunmikääneiolepyhää
Tsemppiä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ihmeellisenä pitäisin jos tässä ei paineita olisi suht tasaisesti molemmissa leireissä.

Kyllä niitä paineita molemmilla tässä sarjassa on kokonaisuutena. Oli ne lähtökohdat tässä nyt mitkä tahansa, niin molemmat hakee ihan tosissaan sitä mestaruutta. Kuitenkin näkisin niin, että kun tässä on kaksi rautaisen kovaa kotijoukkuetta vastakkain, niin jokaisessa pelissä mielestäni kotijoukkue kantaa kuitenkin sitä isompaa painetta. Tänään oli paineet Kerholla voittaa, mutta selvittiin. Sitten on Kärppien vuoro. Kärpät toki tässä on siinä mielessä paremmassa asemassa, että sitä vierasvoittoahan ei ole ihan pakko ottaa mestaruuden saamiseksi, mutta eivät tietenkään halua ajautua siihen tilanteeseen, että Hämeenlinnassa on pakko voittaa.

Hyviä pelejä.

Samaa mieltä
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikä ottaa koville? Mitä nyt tässä viestejä luen niin jos täällä jollain joku ottaa koville niin se en ole kyllä minä. Veikkaan että kovin moni joka tuon valkeakevät -jutun on joskus nähnyt ei jaksa paljon miettiä että joo se hoopeekoo käytti samanlaista joskus.


Kovasti sulla on tarvetta jatkuvasti olla ihmeen hyökkäävä.


Kukaan ei yritä jyrätä ja vaimentaa. Pistä joku juttivinkki vaikka johonkin, en usko että keskustelupalstalla huutelu asiaa kauheasti auttaa.


Ei minulla ole oikeastaan mielenkiintoa laittaa mitään viestiä kenenkään toimistolle. Voithan sinä laittaa viestiä jonnekin että joku puuttuisi tähän karmeaan rosvoukseen.


Tsemppiä.
Millä tavalla Kärpät on yrittänyt varastaa #oranssikevät :tä? Jos nyt tuohon Kärppien #valkeakevät -juttuun viittaat niint Kärpät käytti sitä jo muistaakseni vuonna 2014. Toki voihan se olla että HPK kerkesi käyttää aiemminkin, mutta ei tämä Kärppien #valkeakevät mikään uusi juttu ole. Toki nyt sitä on viety sen verran pidemmälle että joukkue pelaa kaikki pelinsä valkoisissa.
No onhan sen pakko olla kyllä sieltä sitten pöllitty.

Itse tosin veikkaan että se on ihan vaan sattumaa. Mutta minulla ei olekaan foliohattua.
Foliohatut mainittu ja et edes tiennyt mistään mitään, mutta puolustella piti. Ei tunnu missään, mutta piti silti kuitenkin puolustella, kunnes totuus tuli vasten kasvoja.
Kiitos, nauran tälle.
 
Sitä asiaa saat miettiä ihan itse, että kuinka hävettävää on pokkana kopioida toisten ideaa ja lanseerata sitä omanaan.
Siis väitätkö nyt ihan tosissasi, että kerholaiset ovat ensimmäisenä keksineet yhdistää kannattamansa seuran värit ja vuodenajan toisiinsa? Ja tämä kaikki tapahtui siis ensimmäistä kertaa historiassa Herran vuonna 2013 kekseliäiden hämäläisten toimesta, minkä jälkeen muut ovat törkeästi plagioineet? Vai onko tällä vuodatuksella joku oikeasti syvempi humoristinen tarkoitus mitä vaan en ymmärrä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Foliohatut mainittu ja et edes tiennyt mistään mitään, mutta puolustella piti. Ei tunnu missään, mutta piti silti kuitenkin puolustella, kunnes totuus tuli vasten kasvoja.
En minä nyt varsinaisesti puolustellut, se oli ihan puhdas kysymys. En koe tätä edelleenkään silti niin vakavana asiana että tarvitsisi kovin pulttia ottaa.

Kiitos, nauran tälle.
Juu olen minäkin nauranut sinulle jo vuosia täällä. Tuskin olen ainoa.

Mutta tässä kohti #valkeaakevättä, en gång alltid hengessä.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Tuli noista fimaamishommista mieleen.

Itse en oo lätkää seurannut silleen suht täysvaltaisen ymmärryksen tyyppiinä kuin vasta kolmisen kymmentä vuotta. Siksi tuntuu kovin oudolta nää filmauspuheet.

Peli on muuttunut nopeammaksi ja äijät isommaksi. Kuolleita joutsenia, löysiä polvia, taskuissa olleita kiviä, selän kääntelijöitä ja naaman pitelijöitä oli joku kymmenen kautta sitten hemmetisti enemmän.

Tänään käytiin hyvää painia ja vääntöä sääntöjen rajoilla. Ja en kyllä voi sanoa edes rehellisyyden nimissä, että kummastakaan jengistä olisi kukaan yrittänyt kalastella. Pl. meidän Eemelillä pari kertaa meni luistimen terä tolpaan aika kovaa sivutaisliikkeessä.

Nii mitäs vittua täällä nyt itketään?
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Parasta mitä on koskaan tapahtunut suomalaiselle kiekkoilulle, olisi HPK:n mestaruus tässä sarjassa. Kyllä se pohjoisen ylimielisyys ja vittuilu muille alkaa riittämään. Harmittaa kun ne vastenmielisimmät Kärppien kannattajat ovat niin aktiivisia palstalla. Koska mainioitakin tyyppejä on. Kuten ne kaverit joiden kanssa ryyppäsin kun otettiin pari vuotta sitten pataan Kärpiltä. Oli silti hyvä tunnelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös