vastaantulija
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Määrätietoisesti HPK
Kumman mantelitumakkeen? Eikös niitä ole kaksi?
Kuten myös kiveksiä, yleensä. Molemmista vois tehdä vielä voimasuhdevertailun ennen kuin jatketaan tätä eeppistä kevättä tiistaina.
Aika vanhaan vastaan, mutta mitä ne kaksi on?
Jonkun seinään spreijaama paska kaupunni ja toripolliisi?
Täällä on näemmä unohtunut jääkiekosta puhuminen.Tuollaista se jälki sitten on, kun toinen mantelitumake ei tiedä mistä toinen on tehty.
Sokerijuurikkaat täällä on menossa, pernat tuodaan lentsikalla eteläisestä Ruotsista. Kuorittuna.
Seisottiinko eilen paljon träpissä? Minä en huomannut. Varsinkin HPK pyrki mielestäni paineistamaan toistuvasti hyökkäysalueella.Minusta liigakiekkoa ei nimenomaan pitäisi viedä eilisen suuntaan. Hitaita lähtöjä ja träpissä seisomista. Luulin tästä päästyn jo eroon.
Kyllä siellä seisottiin. Ja ei paineistanut. Siis verrattuna IFKhon. Mutta se oli eri sarja se.Seisottiinko eilen paljon träpissä? Minä en huomannut. Varsinkin HPK pyrki mielestäni paineistamaan toistuvasti hyökkäysalueella.
Vitsi. Meikäläinen katsoi sellaista peliä, jossa HPK löi kiekkoa keskialueelta päätyyn ja pyrki voimakkaan paineistukseen kautta kiekonriistoihin hyökkäysalueellaan. Kärpät puolestaan pyrki rytmittämään enemmän peliä. En tiedä, voi olla, että minuun on iskenyt finaalisokeus.Kyllä siellä seisottiin. Ja ei paineistanut. Siis verrattuna IFKhon. Mutta se oli eri sarja se.
Varmaan se meni tuollai sitten. Minä en olekaan ammattikatsoja. Olen vaan amatööri joka katselee mielummin IFK-sarjan tapaista peliä kuin eilisenlaista. Minusta siellä kyllä molemmat joukkueet seisoi välillä varsin korostetussa träpissä, emmää tiiä sit.Vitsi. Meikäläinen katsoi sellaista peliä, jossa HPK löi kiekkoa keskialueelta päätyyn ja pyrki voimakkaan paineistukseen kautta kiekonriistoihin hyökkäysalueellaan. Kärpät puolestaan pyrki rytmittämään enemmän peliä. En tiedä, voi olla, että minuun on iskenyt finaalisokeus.
Maallikko olen minäkin. HIFK-sarja oli minustakin intensiivisempi kuin eilinen ottelu. Kärpät-HIFK välieräsarjassa kamppailupelaaminen oli kiihkeämpää, maalineduskärhämät olivat toistuvia ja tuomarilinja salli kovemmat otteet ylipäätään.Varmaan se meni tuollai sitten. Minä en olekaan ammattikatsoja. Olen vaan amatööri joka katselee mielummin IFK-sarjan tapaista peliä kuin eilisenlaista. Minusta siellä kyllä molemmat joukkueet seisoi välillä varsin korostetussa träpissä, emmää tiiä sit.
Minusta siellä kyllä molemmat joukkueet seisoi välillä varsin korostetussa träpissä, emmää tiiä sit.
Ymmärrän tämän kommentin, mutta siinä vaiheessa kun pelataan mestaruudesta niin mielestäni tarkoitus pyhittää keinot. Vielä ei ole taidettu kertaakaan liigamestaruutta voittaa railakkaalla hyökkäyspelillä. Varmasti tulevaisuudessa pelin evoluutiossa tämä muuttuu osittain, mutta kiekkokontrollipelaamisen peruselementit tulevat varmasti säilymään ainakin jossain osin.Minusta liigakiekkoa ei nimenomaan pitäisi viedä eilisen suuntaan. Hitaita lähtöjä ja träpissä seisomista. Luulin tästä päästyn jo eroon.
Luonnollisesti näin. Tilanteen tunnistaminen on voittavan pelaamisen keskiössä. Kaksivaiheinen paineistus oli HIFK:n bravuuri ja näyttää olevan myös HPK:n. Minun mielestäni eilen HPK:n hyökkäyspelaaminen perustui paljolti haluun saada kiekonriisto hyökkäysalueella. Tämä oli HPK:lla jopa isompi prioriteetti kuin HIFK:lla välieräsarjassa. Mielestäni HIFK asettui keskialueen ohjauspeliin Raksilassa mielummin kuin HPK. Saa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Veikkaan, että vauhtia piisaa.
Eli nyt häme luovutti. Harmi.Täällä ollaan sen verran joviaaleja, että halutaan jakaa hyvää mieltä ja kun sen noin pienellä teolla sai aikaan, niin ollos hyvä.
Mantelitumakkeesi paikalla lie jäkälää, poro!
Jokaisessa jääkiekkopeleissä näkee träppiä. Painotuksesta on kyse. Minusta eilen nähtiin vauhdikas kamppailu, jossa träppäys oli vähemmistössä.Jos eilen ei nähnyt träppiä niinpitää ottaa pelikirja uudelleen käteen.
Ok, toivottavasti se ei eilisestä ainakaan lisäänny. En tiedä mitä ja kuinka viihdyttävää lätkää näit.Jokaisessa jääkiekkopeleissä näkee träppiä. Painotuksesta on kyse. Minusta eilen nähtiin vauhdikas kamppailu, jossa träppäys oli vähemmistössä.
En kovinkaan viihdyttävää lätkää nähnyt. Viihdyttävyyttä ei kuitenkaan syönyt keskialueen tukkiminen, vaan intensiteetin puute. Kamppailupelaaminen oli valjua, eikä ytimeen eli vastustajan maalille pyritty kovinkaan himokkaasti. Veikkaan, että ylihuomenna on viihdyttävämpää.En tiedä mitä ja kuinka viihdyttävää lätkää näit.
Tähän asti jokainen kerhon sarja on räjähtänyt kunnolla käyntiin, kun ollaan siirrytty rinkelinmäelle. Luulen että tiistaina rytisee jälleen isosti.En kovinkaan viihdyttävää lätkää nähnyt. Viihdyttävyyttä ei kuitenkaan syönyt keskialueen tukkiminen, vaan intensiteetin puute. Kamppailupelaaminen oli valjua, eikä ytimeen eli vastustajan maalille pyritty kovinkaan himokkaasti. Veikkaan, että ylihuomenna on viihdyttävämpää.
Näistä tilastokaiveluista huomaa, että pääsiäisenä on ollut liian tylsää ja finaaleiden otteluohjelma on liian väljä kun kannattajat ehtivät matsien välissä kaivella kaiken maailman knoppeja lievittämään omaa jännitystä.Pääsiäisen ratoksi laskeskelin, että SM-liigan perustamisen jälkeen on mestaruuden voittanut 20 kertaa sellainen joukkue, joka pelasi edellisellä kaudella finaalissa, ja 23 kertaa sellainen, joka ei pelannut. Sieltä löytyi Kerhon voittoa puoltava tilasto.
Kärpät ovat 2000-luvulla voittaneet kaikki mestaruutensa kahden ryppäissä.