Playoffs 2019 finaalit: Kärpät (1.) – HPK (5.)

  • 263 621
  • 2 304

Ralph

Jäsen
Kovista paikoista ei vielä ole juuri kokemusta, ei esimerkiksi junnu maajoukkueistakaan kun on niin myöhäisherännyt.
22-vuotias kaveri pelaa kolmatta kautta Liigassa hyvällä tasolla ykkösenä ja taskussa U20-MM-kulta. Joten hauska kutsua myöhäisheränneeksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt kun on katsonut maanantaina maalit vielä uudestaan, niin aika haparoivan oloinen näytti olevan Larmi siellä Kerhon maalissa. Kovista paikoista ei vielä ole juuri kokemusta, ei esimerkiksi junnu maajoukkueistakaan kun on niin myöhäisherännyt.
On sillä kultamitali 2016 junnukisoista, missä Kaapo Kähkönen hoiti homman kotiin. Ja se haparointi on vain showta. Pitää miehen vireessä.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
22-vuotias kaveri pelaa kolmatta kautta Liigassa hyvällä tasolla ykkösenä ja taskussa U20-MM-kulta. Joten hauska kutsua myöhäisheränneeksi.
Sehän upposi pahasti, 2 peliä junnujen maajoukkueissa siis pelannut. Saman ikäisiä tai lähes saman ikäisiä enemmän pelanneita esimerkiksi Kähkönen, Korpisalo, Juvonen, Saros, Kaarlehto, Harald, Kulmala, Perhonen, Jukuri.. ja lista vain jatkuu. Totean vain, että on noussut tosiaan vasta 20-vuotiaana kaikkien tietoisuuteen, ja tehnyt sen sitten ihan kunnolla. Loisto kassari.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Aika erilaiset joukkueet vastakkain. Pieni vastaan suuri, välierien perusteella hyökkäyspeliin enemmän nojaava HPK vastaan aika inhorealistisesti puolustuspeliin ja vastaiskuihin keskittyvä Kärpät.

Ulkopuolisen silmin viihdyttävyyden kannalta mukava, ettei finaali ole Tappara-Kärpät trap-taistelu, vaan HPK ainakin pyrkinee laittamaan peliin vauhtia ja hyökkäämään jatkumona. Saa nähdä miten käy, Kärpät tietysti suuri suosikki, mutta HPK ilmeisesti jo voittanut kaksi alisuorittajaa putkeen.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tapparasta tehtiin jännästi heti iso alisuorittaja, kun tippui Kerholle. Sillä ei ole nähtävästi mitään merkitystä, että Tapparan edellinen tappio varsinaisella peliajalla jotain muuta kuin Kerhoa vastaan on tullut 27.2. Sportille ja jatkoilla tappio 1.3. JYPille. Tuohon ja maanantain väliin mahtuu 15 peliä, joissa Tappara ei ole Liigassa hävinnyt kenellekään muulle kuin Kerholle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Saman ikäisiä tai lähes saman ikäisiä enemmän pelanneita esimerkiksi Kähkönen, Korpisalo, Juvonen, Saros, Kaarlehto, Harald, Kulmala, Perhonen, Jukuri.. ja lista vain jatkuu. Totean vain, että on noussut tosiaan vasta 20-vuotiaana kaikkien tietoisuuteen, ja tehnyt sen sitten ihan kunnolla. Loisto kassari.
Unohdit listasta Veinin. Veini nousi muistaakseni kaikkien tietoisuuteen samoista junnukisoista Larmin kanssa. Liekö myöhäisherännäinen vai junnutähti?
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
HPK:lla on kyllä ovelat taktiikat käytössä, kun saavat vastustajat alisuorittamaan kerta toisensa jälkeen. Mitähän myrkkyjä siellä on vastustajan juomapulloihin sekoitettu.

Joukkueet ja vastustajat vaihtuvat pleijareissa, mutta jokainen vuorollaan täysin sattumoisin aina alisuorittaa HPK:ta vastaan. Silloin on ihan hyvä mahdollisuus pärjätä.

En ole aivan varma menikö pointtini perille, mutta se oli siis sarkasmia. Sivusta seurattuna huvittaa, että aina kun ns. altavastaaja voittaa, niin se on sen ns. paremman tai ennakkosuosikin alisuoriutumista ja heikkoutta. Sellainen kuva keskusteluista on jäänyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Unohdit listasta Veinin. Veini nousi muistaakseni kaikkien tietoisuuteen samoista junnukisoista Larmin kanssa. Liekö myöhäisherännäinen vai junnutähti?
Muuten en aiheeseen ota kantaa, mutta tämä ei kyllä nyt oikein osunut. Ensinnäkään Larmi on tuskin kovin monelle jäänyt mieleen mistään junnukisoista. Syy tähän pitäisi olla selvillä, jos Larmin uraa jokseenkin tuntee.

Sen sijaan Veini on maajoukkueita kiertänyt junnuikäisenä läpi jo paljon ennen mitään U20-kisoja. Ensimmäisen kerran Veini iski nimensä kunnolla lätkämaailman tietoisuuteen U18-kisoissa, joissa pelasi ihan jäätävän hyvin, kun Suomi saavutti hopeaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkueet ja vastustajat vaihtuvat pleijareissa, mutta jokainen vuorollaan täysin sattumoisin aina alisuorittaa HPK:ta vastaan. Silloin on ihan hyvä mahdollisuus pärjätä.

En ole aivan varma menikö pointtini perille, mutta se oli siis sarkasmia. Sivusta seurattuna huvittaa, että aina kun ns. altavastaaja voittaa, niin se on sen ns. paremman tai ennakkosuosikin alisuoriutumista ja heikkoutta. Sellainen kuva keskusteluista on jäänyt.
Sarkasmin tunnistin ja jatkoin samaa sarkasmilinjaa myös itse. Kieroituneessa mielessäni päätin kuitenkin jättää viestin sellaiseksi, että se sarkasmi ei siitä ehkä helposti aukea.

Täsmälleen samaa asiaa olen pitkään jo ihmetellyt, että miten se on niin vaikeaa nähdä oman joukkueen suoriutuvan huonommin sen vuoksi, että vastustaja pelaa hyvin.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Unohdit listasta Veinin. Veini nousi muistaakseni kaikkien tietoisuuteen samoista junnukisoista Larmin kanssa. Liekö myöhäisherännäinen vai junnutähti?
Taisi nousta kaikkien tietoisuuteen keväällä 2015, kun oli U18 -kisojen Allstar joukkueessa ja pokkasi nuista kisoista hopeaa ykkösmaalivahtina. Yhteensä nuorten maajoukkue pelejä taitaa olla Veinillä noin 40 pelattua ottelua. Eli vastaus kysymykseen: junnutähti, joka pelasi jo 18-vuotiaana Jypin paidassa 28 ottelua runkosarjaa. Aika moni tiesi.
 
K

Kiekkokatsoja

Hyvä että saatiin finaalin joukkue, joka on yllättänyt positiivisesti (HPK). Pystyykö HPK haastamaan Kärpät, vai onko eväät jo syöty? Luulen että pystyy haastamaan, mutta lopulta kannu menee Ouluun.
 

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Hämeenlinna onkin uusi tuttavuus, olen ainakin siinä käsityksessä että tunnelma siellä on matseissa ihan kohillaan.

Tunnelma itsessään on yleensä tiivis, mutta kyllä tämä #läpsytinhelvetti korpeaa. Tän vihtomisen vois sallia vasta mestaruussaunassa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tapparasta tehtiin jännästi heti iso alisuorittaja, kun tippui Kerholle. Sillä ei ole nähtävästi mitään merkitystä, että Tapparan edellinen tappio varsinaisella peliajalla jotain muuta kuin Kerhoa vastaan on tullut 27.2. Sportille ja jatkoilla tappio 1.3. JYPille. Tuohon ja maanantain väliin mahtuu 15 peliä, joissa Tappara ei ole Liigassa hävinnyt kenellekään muulle kuin Kerholle.

Olen itse asiasta samaa mieltä eli turhan herkästi näitä kuittaillaan alisuorituksilla. Peli on kuitenkin aina suhteessa vastustajaan ja HPK:ssa on tehty kerrassaan erinomaista työtä. Uskon, että sama jatkuu myös Kärppiä vastaan ja joukkueella on varmasti sellainen kiima päällä, että helpolla ei Kärpät tule pääsemään. Toisaalta uskon myös, että Kärpät pelaa nyt vapautuneempaa ja entistäkin uhrautuvampaa kiekkoa.

Noilla tilastoilla on kuitenkin toinenkin puoli. Tuosta 27.2. lähtien Tappara voitti Jukurit, Ässät, KooKoon ja HIFK:n ja hävisi Sportille, Jypille sekä HPK:lle. Helmikuun alusta lähtien Tappara voitti 8 ja hävisi 7 runkosarjapeliä. Vain kolme voitoista tuli pleijareihin päässeitä joukkueita vastaan. Tuota ennen joukkueella oli erittäin hyvä ja sitä ennen huono putki.

Puolivälierät hoituivat sitten hienosti, joten hyvän joukkueen HPK joutui varmasti tiputtamaan ja itse ainakin annan HPK:lle kaiken mahdollisen kunnian tuosta suorituksesta. Olen ollut taustalla koko vuoden ja jatkan nyt samalla meinigillä, joten toivottavasti finaaleista tulee huikeat ja homma täällä palstalla pysyy asiallisena ja mielenkiintoista luettavaa riittää meille vapaamatkustajillekin!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Meinaako HPK -fanit pahoittaa mielensä meidän POHJOINEN -huudosta vai annatteko asian olla? Valitettavasti läpsyttimet on molemmilla niin niistä on meidän turha keskenään vääntää.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Meinaako HPK -fanit pahoittaa mielensä meidän POHJOINEN -huudosta vai annatteko asian olla? Valitettavasti läpsyttimet on molemmilla niin niistä on meidän turha keskenään vääntää.
Ai kun me ei lähdetä siitä vänkäämään niinkuin muut niin nostetaan itse kissa pöydälle? Tulee mieleen ihan turkulaiset ja Supercell.

Vastaus kysymykseen: Ihan sama. Itse en halua kansallislauluamme raiskata mutta se ei ole minulta pois jos joku muu haluaa niin tehdä.

Läpsyttimet tuli mukaan kuvioihin ikävä kyllä playoffeihin myös Hämeenlinnassa. Muuten niistä ollaankin pitkälti pysytty erossa. Sama tulee varmasti jatkumaan finaalissa kun seuran puolelta on oikein fiilistelty tuota läpsytintunnelmaa.
 
Mielenkiintoista nähdä lähteeko Veini vieläkään Columbukseen vai jääkö vielä vuodeksi Kärppiin. Larmia huhuiltu Kärppiin niin hurjin skenaariohan on että ensi kauden Kärppien ykkönen ja kakkonen on finaaleissa. Eikait nyt sentään.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Ihan mitä vaan, kunhan ne mahat pysyvät piilossa.

Mahatifo vasta pelin ja voiton jälkeen. Myös POHJOINEEEN-huuto sallitaan, jos sitä muutenkin tulee huudettua satunnaisesti erilaisissa tilanteissa esim. töissä, linja-autossa sun muissa paikoissa. Silloin se on sellainen asia, että huutaja ei luultavammin voi impulsseilleen mitään ja silloin pitää toista ymmärtää. Se että se huuto sattuu tulemaan vain ja ainoastaan kansallislaulun aikana, kertoo taas huonosta mausta ja punaniskaisen junttimaisesta tavasta tuoda oma erikoisuutensa esiin juhlallisen kansallislaulun aikana. Kunnioitusta pitää ja voi osoittaa kansallislauluamme kohtaan laulamalla se siten kuten kansallisrunoilijamme on sen sanoittanut. Synnyinpaikkansa tai muuten vain tärkeämmän ilmansuuntaansa voi osoittaa muilla keinoilla, esim. sanomalla se ihmisille.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
En tiedä mihin nämä "raskaat lukijat" ovat tottuneet, mutta itse en näe tätä ketjua minään ylitsepääsemättömän raskaana kirjoituksiltaan. Pieni kuittailu, vanhojen kaivelu, munanmittaukset, väittelyt, Junnon ruskeat kirjekuoret jne. nyt vaan kuuluu tähän hetkeen. Olisihan se stanan tylsää jos täällä olisi silkkaa kiekkopolitikointia antina. Tämä tietysti vain minun mielipide, joka olen neljännes savolainen, neljännes karjalainen, syntyjään hämeenlinnalainen ja eritoten asun TURENGISSA ja olen ylpeä siitä!

Mä olenkin aina ihmetellyt että miksi Editin jutut tuntuvat niin mukavilta ja selvisihän se. Sen verran muutan että nykyisellä pääterveysasemalla tuli maailmaan puolet piällysmiestä, vartit Karjalaa & Hämettä + kovasti eppäilen koskaan Turenkissa asuvani. Olen kyllä Meskussa käynyt ja ravintola Emmissä saunomassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Edit

Risujemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mahatifo vasta pelin ja voiton jälkeen. Myös POHJOINEEEN-huuto sallitaan, jos sitä muutenkin tulee huudettua satunnaisesti erilaisissa tilanteissa esim. töissä, linja-autossa sun muissa paikoissa. Silloin se on sellainen asia, että huutaja ei luultavammin voi impulsseilleen mitään ja silloin pitää toista ymmärtää. Se että se huuto sattuu tulemaan vain ja ainoastaan kansallislaulun aikana, kertoo taas huonosta mausta ja punaniskaisen junttimaisesta tavasta tuoda oma erikoisuutensa esiin juhlallisen kansallislaulun aikana. Kunnioitusta pitää ja voi osoittaa kansallislauluamme kohtaan laulamalla se siten kuten kansallisrunoilijamme on sen sanoittanut. Synnyinpaikkansa tai muuten vain tärkeämmän ilmansuuntaansa voi osoittaa muilla keinoilla, esim. sanomalla se ihmisille.

Sanojen mukaanhan sitä lauletaankin? Hieman korostaen yhtä sanaa tietysti. Ja totta kai tuo huuto menee muilla faneilla tunteisiin. Joka ikinen hallissa oleva tuon kuulee, mutta kukaan ei siihen voi vastata, kuten muihin huutoihin voisi.
 

Ralph

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä lähteeko Veini vieläkään Columbukseen vai jääkö vielä vuodeksi Kärppiin. Larmia huhuiltu Kärppiin niin hurjin skenaariohan on että ensi kauden Kärppien ykkönen ja kakkonen on finaaleissa. Eikait nyt sentään.
Olisi outo ratkaisu Vehviläiseltä jäädä Kärppiin kakkosvahdiksi.

Paitsi, että Larmi ei edelleenkään Kärppiin siirry.
 
Suosikkijoukkue
Pohojonen Peto
Voi että Suomella ja meillä kaikilla menee hyvin ja elämä kukoistaa kun ihmisiä vituttaa vain läpsyttimet ja Pohjoinen -huuto.

Tästä on hyvä jatkaa finaalisarjaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös