Mukava, että osallistut pohdiskeluun ja tuot toista näkökulmaa. Se on arvokasta. Kuulen mielelläni vielä lisää tuota toista näkökulmaa.
Kyllä minua edelleen kiinnostaa varsinkin HIFK:n kannattajien ajatukset näistä viime peleistä tulleista ikävistä tapahtumista noin kokonaisuutena. Mistä ne johtuvat? Onko kyseessä sattuma? Kuuluvatko ne väistämättömänä osana jääkiekkoon? Mitä mietteitä olisi, jos tapahtumat olisivatkin menneet toisin päin? Tuo Hytösen täysin epäonnistunut mailannosto aiheutti jo sellaisen älämölön, että aikamoista voisi olla meno, jos Heiskasta olisi hakattu polivitaipeeseen, O’Connor olisi polvitaklattu kesälomille sekä Tyrväinen olisi sikailtu loukkaantuneeksi ja kaikki tämä Kärppien toimesta neljässä viimeissä kohtaamisessa.
Mä näkisin, että ne johtuvat ylilatauksesta, kun lähdetään haastamaan selkeää ennakkosuosikkia. Lataus menee vähän yli, nopeassa pelissä tapahtuu ikäviä asioita. Tällä viittaan nyt tässä kohtaa esim. Åstenin polvitaklaukseen (kurinpitohistoriaa voi käydä läpi etsiäkseen edes lähes vastaavia törttöilyjä) tai O’Connorin tilanteeseen. On valitettavaa, mikäli näistä tulee loukkaantumisia. Tiedän, että polvitaklaus päätti Niemeläisen (?) kauden, mutta toivon mukaan Ruohomaa selviää buranalla ja venytyksillä. En toivo loukkaantumisia kellekään.
Tyrväisen teko oli mitä oli, tulisieluisen pelaajan kilahdus, josta onneksi ei seurannut vakavampaa.
Varakkaan taklaus oli perus Varakasta. Hakee pelistä toiseen ja vastustajasta riippumatta noita avojään vastapallopommeja. Toisinaan osuu nätisti, useammin ajaa ohi ja sitten joskus kolahtaa ikävästi. Pelikielto siitä oli ansaittu. Tykkään puhtaista avojään taklauksista, mutta niiden kanssa tulee olla tarkkana.
On toki ikävä tosiasia, että nämä ovat sattuneet samaa vastustajaa vastaan. Silti mun on hirveän vaikea nähdä näissä mitään ”vittu mä revin siltä pään irti” -mentaliteettia vain siksi, että paita on täynnä mainoksia. Jälkimmäisellä hassuttelulla viittasin vain siihen, että vastustaja pelaa kärppäturkissa. En ihmettele, jos joku näkee näissä selvää ajojahtia tai tietoista salaliittoa juuri Kärppiä vastaan, mutta mulla loppuu alufolio kesken siinä vaiheessa.
Eli kyllä, mun mielestä kyse on sattumasta. Jääkiekossa loukkaantuu pelaajia. Kun katsoo tuota IFK:n rosteria ja loukkaantumisten määrää tälläkin kaudella, niin on entistä vaikeampi kuvitella, että siellä tieten tahtoen halutaan aiheuttaa samaa myös muille.
Edellä IsoPunainenKissa käsittelikin sitten tapaus Jari Sailion, jonka rikehistorialla on enää vaikea nähdä asioita vahinkona ja huolimattomuutena. Lisäksi kysymysmerkkejä nostaa tapa, jolla kurinpito ei ota näitä aina edes käsittelyyn ja silloinkin kun ottavat, niin mittavasta historiasta samoista rikkeistä huolimatta löydetään aina jokin aspekti tulkita tilanne vahingoksi. Luulisi että jossain vaiheessa alkaisi jo itseäkin epäilyttää vahinkojen samankaltaisuus ja toistuvuus.