Onpa syöpäinen ketju :D Tappara vie meitä 100-0 eikä vastalääkkeitä ole kolmeen vuoteen keksitty. Ollaan siis huonompia. Puusilmäisyyksiä sivusta toiseen. Lauantaina itkivät Tapparan kannattajat koska he saivat enemmän jäähyjä, ja nyt HIFK:n.
Mä ymmärrän ihan täysin itkun tuosta Tapparan pelitavasta, mutta suotakoon se heille jos tykkäävät katsella tuon näköistä voittavaa kiekkoa. Itse olen enempi nopean lätkän kannalla, jolloin saadaan viihdearvoa ihan eri tavalla kuin nyt. Mutta kyllähän nää Tapparasarjat on aina ihan helvetin puuduttavia jos verrataan nyt vaikka tämän kauden kahteen edelliseen sarjaan, tai viimekauden Pelicans ja JYP sarjaan joissa ihan oikeasti nähtiin sitä taistelua. Nyt nähdään taistelua siitä saadaanko edes kerran erässä luotua maalipaikka jompaankumpaan päähän kenttää. Kiekko on enemmän molempien maalin takana kuin liikkeessä. Mä en ikinä halua nähdä IFK:n puuduttavan tempoa noin ja nyt ollaan jouduttu itsekin siihen pakotettuina.
Alkukaudesta koitettiin pelata nopeammin mutta melko nopeasti tuli selväksi ettei tän kauden jengi siihen kykene viimekauden tapaan. Loukkaantumiset varmaan söivät tätäkin, eikä Antin pelikirjassa ollut muita sivuja. Sitten alettiin pelaamaan sitä kärsivällisyys-kiekkoa ja siitä lähtien koko kausi on ollut melkoista paskaa, jonka kruunaa tämä sarja jossa ei tapahdu mitään muuta kuin se mihin on jo totuttu, eli Tapparan juhlii pelin päätyttyä. Kärppä ja TPS sarjoissa meidän hyökkäyspelissä alkoi näkymään liikettä ja syöttöjä jotka edistivät peliä ja peli virtasi päästä päähän molemmilla ollessa omat momentuminsa. Tässä sarjassa ne momentumit on nollassa lukuunottamatta jotain pieniä pyörityksiä mitä molemmat joskus saavat aikaan. Ihan helvetin tylsää katsottavaa. Pleijareissa on tottunut näkemään taistelua, kovaa vauhtia, maalineduspaineja, väkisinrunnottuja maaleja sekä taistelun taannuttua omat ruskeaksi värjäytyneet kalsarit.
Sanoin jo ennen sarjan alkua kaverille että Tapparan mentyä 1-0 johtoon voit huoletta sulkea television koska pelissä ei tule tapahtumaan enää mitään. Ja niinhän se on ollut. Varmasti suurin syy on IFK:ssa ettei sitä kunnon takaa-ajoa olla käyntiin saatu. Meidän peli kun perustuu siihen tunteeseen ja vauhtiin jotka Tappara mestarillisesti tappaa meitä vastaan.
Sekava postaus, mutta niin on tunnetilakin, kun ei tiedä haukkuako omat vai vastustajat vai molemmat tuollaisen oksennuksen tarjoamisesta maksaville katsojille. Tuli kai tehtyä kaikki noista :D