Kiitos HIFK , kiitos Tappara.
HIFK:lla itse asiassa on hyvä jengi. Kun mietin senttreitä sillä on Elkins ja Malinen, molemmat taistelee samassa kastissa Lajusen kanssa. Siis edellä kaikkia muita Tapparan senttereitä. Sitten on Hinz ja Leino. Hinzistä en oikein tiedä mikä se on, enemmän sellainen ollijokinen tyyppinen "shooting center", kuten Kanadassa sanotaan. On niin nopea, että on usein hyökkäyksen kärkenä rakentamisen sijaan. Pari seuraavaa vuotta varmasti kertoo, mitä hänestä tulee.
Laitahyökkääjiä mm. Rask, Aaltonen, Puustinen ja Partanenkin veti hyvän lopun runkosarjassa. Kaikki nopeita taitavia pelimiehiä.
E: Samaan syssyyn on sanottava Åstenista, että hän on jäänyt vähän tuohon edaripaskaan kiinni. Siltä odotetaan sitä kaikkea säätöä, niin se kuluttaa energiansa sellaiseen. Minusta hänen kannattaisi lähteä johonkin maakuntaan hakemaan hiukan kiekollista vastuuta, tyyliin Sport tai Ässät. Uskoisin, että hänestä kuoriutuisi ihan kelpo pelimies tähän liigaan.
Maalivahteina Lankinen ja Backström. Hyvä tandemi, vaikkei ihan Hussoja olekaan.
Pakisto oli ainoa jossa muille annettiin eteen. Jos 17 vuotias vetää ykköspakkina, niin kaikki ei ole oikein. Tuon ikäinen taitava kaveri on hyvä olla osa runkoa, mutta kyllä vastustajan kärkijätkät pitäisi nollata muulla porukalla. Sit junnu onnistumaan kakkos- kolmospariin. Jos tulee hyviä suorituksia, niin kaikista plussaa. Mutta vastuun kantaisi pääosin muut.
Minusta tuo oli hyvä joukkue, joka ei vain pelannut hyvin.
Tuli tuossa mieleen, että tekikö Husso Törmäsestä hyvän valmentajan? Niinhän se sananlasku menee, että "näytä mulle hyvä maalivahti, niin mä näytän sulle hyvän valmentajan".
Hieno nousu HIFK:lta ysipaikalta mitalipeliin ja tosiaan toiset mitalipelit putkeen. On toi kuitenkin hyvä veto, vaikkei siltä ehkä juuri nyt tunnu.
Tapparan runko on kasattu sellaisista projektipelaajista. Pelaajista jotka ovat tulleet sinne menemään eteenpäin. Savinainen mukaanlukien, he ovat ehkä saaneet organisaatiolta muutakin kuin rahaa. Itsensä kehittämistä fyysisesti ja henkisesti. Ehkä silloin antaa organisaatiolle enemmän, kun siltä on saanut muutakin kuin rahaa. Valmiita huippupelaajia tuossa taitaa olla vain Lajunen ja Kuusela. Varauksin ehkä Kemiläinen ja Rantakari, jotka olivat jo hyviä pelimiehiä, mutta viimeinen valokeila vielä saavuttamatta. Nythän Kemiläinen sai jo EHT kutsun jne.
Voi olla vain fiilistelyä, mutta sellainen fiilis mulla on. :)