Summaselle kahdeksan peliä kakkua +4000€ sakot Unitedille.
edit. Päätös kerkesi tulemaan ennen enteriä, mutta en ala viestiäni poistamaan, koska seison mielipiteeni takana rangaistuksen osalta. Selvennetään sen verran kaavaa millä laskin pelikieltoa, että en ollenkaan älynnyt ottaa huomioon uusijalisää (3 ott), case Lämsään liittyvää myönnytys lisää (1-2 ott)* ja runkosarja vs play off (1 ott).
Järvisen antamaa rangaistusta on vaikea ennakoida. Linjahan näissä on ollut että vitun homosta ei saa mitään - paitsi kympin jos sen sanoo tuomarille.
Mustalaisesta ja
ryssästä saa yhden pelin tai joskus 5 + PRK ja sen yhden pelin. Paljonko saa sitten pedofiilista? Jos saa kovin paljon enemmän kuin yhden pelin, niin valittavatko nuo mainitut ryhmät syrjintäasiamiehelle?
Veikkaan, että rangaistus tulee olemaan 2-3 ottelua ja Unitedille jonkinlainen uhkasakko. Esimerkkinä antamasi 1 ottelun pelikiellot ja sitten aikanaan Summasen 5 ottelun pelikielto Lämsälle huutelusta. *Lämsän tapaukseen en ihan suoria yhtäläisyysmerkkejä vetäisi, koska siihen liittyi todella vahvasti surullisen kuuluisa Nordlund-case, jossa vaihdettiin koko Liigan kurinpito, että saatiin annettua pelikieltoa Peltosen loukkantumisen aiheuttaneesta taklauksesta. Hieman ylimitoitettu toimitsijakielto ja sakko omasta mielestäni oli pieni myönnytys Nordlundin pelikiellon mahdollistamiseksi. Tapaukseen liittyy paljon muutakin, mutta niistä on aikanaan jauhettu tarpeeksi omissa ketjuissaan, joten en tähän ala kaikkea tarinoimaan.
Uhkasakosta löytyy esimerkkiä, kun aikanaan Tami piti omaa show'ta Sportissa, ja silloin kurinpito totesi, että seura vastaa pelaajien ja toimihenkilöiden käytöksestä ottelutapahtuman aikana.
Ottelusarjaan ainakin tuli kerralla väriä, jossei sitä ollut tarpeeksi jo Edelman vs Tirronen- tapauksen pohjilta, joka myös Summasen huutelulle toimi osatekijänä. Toisaalta on hienoa, että Mestikseen saadaan hieman väriä, mutta tällä kertaa ylitettiin hyvänmaun raja ja kirkkaasti. Itse seuraan mielenkiinnolla jatkoa, koska välierissä SaPKo kohtaa kyseisen parin voittajan ja olen niin kusipäinen ihminen, että ajattelen vain SaPKon etua.
Toimitsija-aition suosimiseen ja hylättyyn maaliin sen verran otan kantaa, että itse olen toisessa lajissa ollut käsiaikana (mikä on se virallinen aika), ja olen nähnyt kaverilla tuskanhien puskevan, kun tulostaulunpitäjänä ei saa näytön kelloa heti päälle ja siinä äkkiä vierähtää aikaa, kun muutaman kerran nappia painaa ja kello ei lähde päälle ja alkaa tarkistaminen onko kaikki johdot kunnolla kiinni jne. Päätelaitteessa, mikä on siinä toimitsija-aitiossa, ei välttämättä ole erillista summerin käynnistävää nappia.