Pitäisikö Jatkoajan vapaa-osio poistaa?

  • 22 428
  • 229

Pitäisikö Jatkoajasta poistaa vapaa-osio?

  • Kyllä, yksikään ketju ei kiinnosta minua

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    270

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Noin kymmenen vuotta sitten palstalla vaikutti vielä mm. hahmo nimeltä @ervatsalo. Hänhän avasi ketjuja vapaalle puolelle kaikesta mahdollisesta Linda Lampeniuksen tisseistä nakkikioski- ja kebabskeneen. Ervan teksteissä oli jatkuvasti hakamussuttelua, loistavaa huumoria - ja toisinaan jopa suoraa vittuiluakin. Tästä huolimatta erva oli armoton lätkämies - HPK:n mies henkeen ja vereen.
Olin hallissa paikalla v. 1989 ratkaisupelissä, kun Kärpät tipahti SM-liigasta. Olin paikalla, kun Kärpät v. 2000 nousi SM-liigaan. Olin paikalla mm. viime kevään kaikissa Raksilassa pelatuissa finaalipeleissä. Vuonna 2010 kävin katsomassa A-junnujen ratkaisupelin erään palstaveljen kanssa, kun Kärpät ja Karhunen juhlivat mestaruutta. Olen paikalla tässä kuussa, kun Jari Viuhkolan paita nostetaan Raksilan jäähallin kattoon. Lisäksi kerroin tässä ketjussa Jatkoajan Kärppien osion kirjoitustilastoja viestimäärissä, olen muutamassa ketjussa jopa ketjuun eniten kirjoittanut nimimerkki. Ja minä en sitten muka ole jääkiekosta kiinnostunut - enkä kirjoita jääkiekosta - ilmeisesti koska olen tänä vuonna kirjoittanut noin 9 viestiä kuukaudessa Kalsarikänniketjuun.

Sinä olet Mr. Fox noissa minuun kohdistuneissa syytöksissäsi totaalisen kujalla ja pihalla. Kaiken huippuna käytit kirjoitustaukoani hyväksesi tilastoissa, että katsokaa nyt, kun se ei seitsemään kuukauteen kirjoittanut lätkästä ja sait jonkun tosi pienen keskiarvon paljolti sen turvin esitettyä. Tuo vaahtoamisesi on noloa, monin paikoin täysin valheellista ja moraalitonta, sekä myös koska et huomioi faktoja: pahimmanlaatuista trollausta.

Ervatsalon sanoin: täältä tähän!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Olin hallissa paikalla v. 1989 ratkaisupelissä, kun Kärpät tipahti SM-liigasta. Olin paikalla, kun Kärpät v. 2000 nousi SM-liigaan. Olin paikalla mm. viime kevään kaikissa Raksilassa pelatuissa finaalipeleissä. Olen paikalla tässä kuussa, kun Jari Viuhkolan paita nostetaan Raksilan jäähallin kattoon.

Joo, mutta oletko paikalla, kun Kärpät kohtaa loskaisen marraskuun keskiviikkopelissä Espoo Bluesin täysin merkityksettömässä pelissä? Vasta sitten saa edes tulla Jatkoajan vahtimestarilta tulla portin pieleen anelemaan, jotta "saanko mä edes yhden pienen viestin inahtaa?" Sitten, kun sulla on se K-Laserin C-junnujen kausikortti, ja sä käyt kaikissa niiden peleissä, ja sä muistat kaikki Mika Häkkisen paalupaikat, niin sit sä voit kuvitella, että sä ehkä olet tarpeeksi jääkiekkomies.

Minusta Jatkoaikaan pitäisi olla pääsykokeet. Essee aiheesta Relative Corsi ja Fenwick Close, sekä 500 monivalintakysymystä aiheesta Izvestia-turnaus.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osin ervan jalanjäljissä palstalle on pesitynyt (ehkä vuodesta 2007 lähtien?) mielestäni ei-toivottua retalejengiä. Hakamussuttelijoita, huumorimiehiä sekä vittuilijoita - näillä on kuitenkin ervaan nähden yksi paha puute: he eivät ole lätkäjätkiä. Kuten olen jo useampaan kertaan todennut: palstan siivoaminen pitäisi aloittaa näistä kirjoittajista, jolloin Vapaa keskustelukin voisi hiljalleen palata juurilleen: samanhenkiset kirjoittajat vääntävät juttua aiheesta kuin aiheesta!

Pidän palstan kiekkotietämystä suurelta osin loistavana ja uskoisin suurimman osan käyttäjistä allekirjoittavan tämän väitteen. Tämä tosiasia johtaa myös siihen, että kaikkien ei ole tarvetta kommentoida jokaista kiekkoon liittyvää asiaa, koska asia on kirjoitettu jo muiden toimesta.

Toisaalta myös ihmettelen intoasi peräänkuuluttaa "lätkäjätkiä" palstalle, varsinkin kun ko.henkilöiksi määritteleminen tulisi olemaan melkoisen vaikeaa. Oletan sinun pitävän itseäsi "lätkäjätkänä" koska kirjoitat ko.osioihin enemmän kuin jokin muu nimimerkki. Tähän voisi tietenkin sinua mukaillen kysyä, että mikä sinä olet arvostelemaan jotain kiekkoa vuosia pelannutta mutta vähän tästä asiasta kirjoittavaa? Tämä joku nimimerkki on saattanut piirrellä jäähän enemmän viiltoja kuin sinä olet kirjoittanut tekstejä tälle palstalle. Tämä nimimerkki voisi myös tarjota sinulle klubitakkia ja tulla itse esittelemään unisia tilastoja.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kaiken huippuna käytit kirjoitustaukoani hyväksesi tilastoissa, että katsokaa nyt, kun se ei seitsemään kuukauteen kirjoittanut lätkästä ja sait jonkun tosi pienen keskiarvon paljolti sen turvin esitettyä.
Pitääkö mun nyt oikeasti tarkastaa läpi koko sun tuotantosi "jälleensyntymäsi" jälkeen (06.01.2015 - 02.09.2015) ja lyödä sulle todelliset faktat pöytään? En todellakaan tee sitä, mutta ehkä sunkin kannattaisi avata silmäsi ja vähän ajatella omilla aivoillasi.

Kun pari päivää sitten katsoin lukujasi, niin olit kirjoittanut aikavälillä 06.01.2015 - 31.08.2015 tasan 100 viestiä Kärpät-osioon. Vastaavasti Kierrätyskeskukseen sulta oli tullut 200 viestiä 70 vuorokaudessa (oliko aikaväli 23.06.2015 - 31.08.2015). Palstalta poissaolosi ei vaikuta paskankaan vertaa noihin suhdelukuihin.

Tuo vaahtoamisesi on noloa, monin paikoin täysin valheellista ja moraalitonta, sekä myös koska et huomioi faktoja: pahimmanlaatuista trollausta.
Mielenkiintoista sillä trollithan pääsääntöisesti saavat täältä yhdensuuntaisen matkalipun Ikuisille Banaanisaarille hyvin nopeasti. Nyt tätä mun pahimmanlaatuista trollaustahan ollaan täällä jouduttu ihmettelemään jo kolmetoista ja puoli vuotta. Raporttinappi laulamaan pahimmanlaatuisesta trollauksesta, niin kyllä se Kettuherrakin täältä lentää kuin leppäkeihäs.

Pidän palstan kiekkotietämystä suurelta osin loistavana ja uskoisin suurimman osan käyttäjistä allekirjoittavan tämän väitteen. Tämä tosiasia johtaa myös siihen, että kaikkien ei ole tarvetta kommentoida jokaista kiekkoon liittyvää asiaa, koska asia on kirjoitettu jo muiden toimesta.
Tästä olen täysin samaa mieltä!

Toisaalta myös ihmettelen intoasi peräänkuuluttaa "lätkäjätkiä" palstalle, varsinkin kun ko.henkilöiksi määritteleminen tulisi olemaan melkoisen vaikeaa.
Öh... millä tavalla mä olen peräänkuuluttanut "lätkäjätkiä" palstalle? Ennemmin mä olen peräänkuuluttanut "ei-lätkäjätkien" poistamista palstalta.

Ehkä "lätkäjätkän" määritteleminen saattaa olla vaikeaa. Juuri siitä syystä "ei-lätkäjätkän" tunnistaminen lienee helpompaa. Sellaisia ovat mm. henkilöt, jotka jo Jatkoajan keskustelupalstalle rekisteröityessään ilmoittavat, että heitä ei jääkiekko kiinnosta pätkääkään.

Oletan sinun pitävän itseäsi "lätkäjätkänä" koska kirjoitat ko.osioihin enemmän kuin jokin muu nimimerkki.
Oletat aivan oikein - mutta syyt ja seuraukset sulla menevät täysin perseelleen!

Pidän itseäni "lätkäjätkänä" - syy: seuraan intohimoisesti eurooppalaista jääkiekkoa seuratasolla ja rakastan kotikaupunkini mustavalkoista joukkuetta
Pidän itseäni "lätkäjätkänä" - seuraus: kirjoitan jääkiekkoaiheisiin osioihin (erityisesti TPS) jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla (Jatkoaika)

Tähän voisi tietenkin sinua mukaillen kysyä, että mikä sinä olet arvostelemaan jotain kiekkoa vuosia pelannutta mutta vähän tästä asiasta kirjoittavaa? Tämä joku nimimerkki on saattanut piirrellä jäähän enemmän viiltoja kuin sinä olet kirjoittanut tekstejä tälle palstalle. Tämä nimimerkki voisi myös tarjota sinulle klubitakkia ja tulla itse esittelemään unisia tilastoja.
Koska mä tällaisia henkilöitä olen arvostellut?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Osin ervan jalanjäljissä palstalle on pesitynyt (ehkä vuodesta 2007 lähtien?) mielestäni ei-toivottua retalejengiä. Hakamussuttelijoita, huumorimiehiä sekä vittuilijoita - näillä on kuitenkin ervaan nähden yksi paha puute: he eivät ole lätkäjätkiä. Kuten olen jo useampaan kertaan todennut: palstan siivoaminen pitäisi aloittaa näistä kirjoittajista, jolloin Vapaa keskustelukin voisi hiljalleen palata juurilleen: samanhenkiset kirjoittajat vääntävät juttua aiheesta kuin aiheesta!
Riittävä lätkäjätkyys on aika lailla tulkintakysymys, mutta ymmärrän näkökantasi vaikka en sitä jaa. Lähtisin siitä, että ihmisten "siivoamisen" pitää nojautua keskustelupalstan sääntöjen konkreettiseen rikkomiseen. Jos sääntöjä rikotaan toistuvasti ja riittävän raskaasti, niin ennen pitkää ovi saa kutsua. Tällainen mekanismi palstalla on jo olemassa.

On absurdia mielivaltaa, jos joillakin viestimäärillä ja prosenteilla ryhdytään määrittelemään, kuka on lätkäjätkä ja kuka on retale. Tuollaisella siivoamisella ei välttämättä olisi hakemaasi tervehdyttävää vaikutusta palstaan, vaan yleinen fiilis todennäköisesti laskisi ainakin joksikin aikaa. Myös moni lätkäjätkä voisi tuossa aallossa heittää lapasensa tiskiin, kun touhu menee mielivaltaiseksi. Ehkä minäkin joutuisin tuollaisessa siivouksessa viemäriin, kun viime vuosina olen kirjoittanut jääkiekko-osioihin max. jokusen kymmenen viestiä vuodessa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Parin viime vuoden ajan on ollut aika verkkainen tahti, myönnän. Minulla ei välttämättä ole niin väliä, olen ikämies ja kohta vuosikymmenen ajan täällä vaikuttanut, ja muutakin tekemistä on ihan tarpeeksi. Jollekin muulle tuollainen stalistinen siivoaminen voisi olla pahempi kolaus, olettaen että palstakeskustelu on hänelle merkittävä vapaa-ajan harraste, ja henkilö on koettanut noudattaa tarkkaan sääntöjä. Sitten käykin ilmi, että sori, et ole riittävän lätkäjätkä, kirjoitusoikeutesi on poistettu.

Mielestäni epälätkäjätkien noitavainoa olennaisempi asia on se, millä tavalla Jatkoajan jääkiekkokeskustelun laatua ja ehkä myös määrää voidaan nostaa. Sitäkin voi kysyä, onko sellainen peräänkuulutettua lätkäjätkyyttä, jos enin osa viesteistä on otteluseurannan yksirivisiä tyyliin "1-0 Hakametsässä, Kuusela teki"? Kai se on. Yhtä kaikki, täältä löytyy runsaasti monipuolista jääkiekkotietoa, kokemusta ja myös sisäpiiritietoa, joten lähtökohdat vieläkin parempaan pyrkimiselle ovat erinomaiset. Nimimerkin @Kisapuisto tavoin näen, että palstalla on voimakasta samanhenkisyyttä lajin ja sen ympärille rakentuvan ekosysteemin kautta. Tuon päälle rakentuu myös yhteisöhenki, riippumatta siitä kuinka paljon ja millä tavalla itse kunkin kirjoittajan panos liittyy missäkin kirjoittajauran vaiheessa itse jääkiekkoon. Nähdäkseni käytännössä kaikki ovat täällä jonkin sortin jääkiekkoihmisiä, paitsi ehkä ne pari jotka ovat suoraan jotakin muuta todenneet.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos Vapaa -osio poistettaisiin voisi koko Jatkoajan keskustelupalstan sulkea touko-syyskuun väliseksi ajaksi.
Tai pysyvästi, sillä ajatusrikoksia voi tehdä myös jääkiekkokeskustelussa. Suorasanaisesti tai kiertoilmauksin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oottakaa nyt ainakin vuodenvaihteeseen, että ehdin saada päivän kysymys -kisan loppuun!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koska mä tällaisia henkilöitä olen arvostellut?

Tässä tulee juurikin ongelma tilastoja tuijottamalla. Kuvitteellinen nimimerkki kirjoittaa vain joka kymmenennen viestinsä kiekkoa käsitteleviin ketjuihin ja muut vaikka rectumia koskettavaan ketjuun. Oletetaan vielä että kyseisellä nimimerkillä on laaja pelaajatausta, huomattava määrä sisäpiirin tietoa sekä loistavia kirjoituksia kiekkopuolen teksteissään. Kaikki kirjoitukset ovat myös sääntöjen sisällä.

Käyttämällä sinun tilasto-oppia, tämä henkilö menee näihin "retaleisiin" ja poiston perusteena olisi tällöin mielivaltainen mielipide, ei palstan säännöt tai sisällön parantaminen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Riittävä lätkäjätkyys on aika lailla tulkintakysymys, mutta ymmärrän näkökantasi vaikka en sitä jaa. Lähtisin siitä, että ihmisten "siivoamisen" pitää nojautua keskustelupalstan sääntöjen konkreettiseen rikkomiseen. Jos sääntöjä rikotaan toistuvasti ja riittävän raskaasti, niin ennen pitkää ovi saa kutsua. Tällainen mekanismi palstalla on jo olemassa.
Koko ajatus taisi lähteä liikkeelle yhdestä cobolin viestistä maanantaina 31.08.2015:

Mitäpä jos Jatkoaika palautettaisiin alkuperäiseen tarkoitukseensa? Keskityttäisiin siis keskusteluun jääkiekosta. Vapaan keskustelun kaikki ketjut lopetettaisiin. Näin siksi, että niissä ääripäät jankkaavat nykyään propagandaansa ja tämä uusi "keskustelukulttuuri" heijastuu myös jääkiekkopuolelle pudottaen palstan ytimen keskustelun tasoa useilla eri tavoilla.

Ehdotan tätä aivan vakavissani. Suomen paras - ainakin vielä - jääkiekkoon keskittyvä palsta on tilanteessa, jossa olisi vihdoin aika tehdä jotain. Helpointa olisi lopettaa vapaa keskustelu kokonaan. Tällöin persutrollaus kuin vihervassariänkyröinti palaisivat omille foorumeilleen ja Jatkoajan ilmapiiri paranisi.

@Cobol on käsittääkseni ihan arvostettu kirjoittaja - hän on saanut tässäkin ketjussa jo ainakin yhden maininnan laadukkaasta tuotannostaan nimenomaan jääkiekkopuolelle.

On absurdia mielivaltaa, jos joillakin viestimäärillä ja prosenteilla ryhdytään määrittelemään, kuka on lätkäjätkä ja kuka on retale. Tuollaisella siivoamisella ei välttämättä olisi hakemaasi tervehdyttävää vaikutusta palstaan, vaan yleinen fiilis todennäköisesti laskisi ainakin joksikin aikaa.
Tästäkin asiasta tuli erinomainen viesti noin pari tuntia tuon ensimmäisen ehdotuksen jälkeen. Siinä käsiteltiin juuri tuota mainitsemaasi "ongelmaa". Tuollainen siivous todennäköisesti tuntuisi epäoikeudenmukaiselta. Toisaalta viestissä todetaan myös hyvin selkeästi, että joku musiikkiaiheinen palsta on pelastettu vastaavalla keinolla eli Vapaan keskustelun poistamisella kokonaan. Itse en lähtisi näin radikaaliin toimenpiteeseen, vaan tyytyisin lähinnä kirjoittajien "siivoamiseen" sekä nk. runkkurinkien hajoittamiseen.

Olen myös sillä kannalla että vapaan osion voisi hyvin jättää jatkoajan tarjonnasta pois. Luultavasti vapaa on myös se moderaattoreita eniten työllistävä osio. Eräs musiikkiaiheinen palsta aikanaan pelastettiin yllä mainitulla keinolla. Itseasiassa siellä oli paljolti samoja ongelmia mitä jatkoajassa mielestäni on. Runkkurinkien hajottaminen on toinen keino mutta se saattaisi tuntua epäoikeudenmukaisemmalta kuin kaikkia koskettava keskustelun lopettaminen.
En tiedä mistä palstasta on kyse, mutta melko mielenkiintoinen pointti, että jollain toisella harrastepalstalla on ollut samanlaisia ongelmia kuin Jatkoajassa koetaan olevan tällä hetkellä. Ongelma on siis käsittääkseni se, että rekisteröityneiden käyttäjien joukossa on liikaa kirjoittajia, joita itse palstan pääaihe ei kosketa laisinkaan.

Jollekin muulle tuollainen stalistinen siivoaminen voisi olla pahempi kolaus, olettaen että palstakeskustelu on hänelle merkittävä vapaa-ajan harraste, ja henkilö on koettanut noudattaa tarkkaan sääntöjä. Sitten käykin ilmi, että sori, et ole riittävän lätkäjätkä, kirjoitusoikeutesi on poistettu.
Mielenkiintoista, että palstakeskustelu jääkiekkoaiheisella palstalla voi olla jollekin niin merkittävä vapaa-ajan harraste, vaikka jääkiekkoa lajina ei kiinnostakaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Käyttämällä sinun tilasto-oppia, tämä henkilö menee näihin "retaleisiin" ja poiston perusteena olisi tällöin mielivaltainen mielipide, ei palstan säännöt tai sisällön parantaminen.
Hmm... miksi tämä asia pitää jatkuvasti nähdä näin saatanan mustavalkoisena? Lainaan omaa viestiäni peräti neljän tunnin takaa!

Mähän olen koko ajan puolustellut esim. vladin palstallaoloa - 20.000 viestiä, vaikka hän ei pahemmin tainnut lätkästä kirjoittaakaan (mahdollisesti jotain tekstejä tuli Detroit Red Wings -ketjuihin).
Voiko vladin panos jääkiekkokeskusteluun olla jopa 1% luokkaa hänen koko tuotannostaan? Siitä huolimatta hänellä oli selkeästi annettavaa koko palstalle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
@Mr.Fox ei ole edelleenkään ottanut kantaa siihen, että miten on mahdollista, että olen niin monessa Kärppien osaston ketjussa kärkipäätä, jopa ykkösenä, kun en paljoa jääkiekosta kirjoita? Kärppien osio ei kuitenkaan ole mikään hiljainen osio.

Ja olenhan tosiaan kaudesta 1987-1988 lähtien käynyt joka kausi Kärppien peleissä. Mutta ei sekään varmasti mitään merkitse, koska ervatsalolla oli joskus joku lakana jossain.

Eräänlaisena loppumanifestina urhelukeskustelusta ylipäänsä, linkitän vielä yhden viestini toissa vuodelta. Voi olla, ettei Mr. Fox tajua viestistä paljoakaan, siinä kun ei ole tilastoja, mutta onpahan yritetty: Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus | sivu 415 | Jatkoajan keskustelupalsta

Voisit kenties jotakin syvällisemminkin ymmärtää mistä on kyse, kun on kyse keskustelusta ja keskustelun keskustelusta. Löydät sieltä loppupäästä itsesikin, kahden viimeisen väliotsikon alta.

Koomista suorastaan on se, että Mr. Fox alun perin sanoi, ettei ole nähnyt mun jääkiekkokirjoituksia juuri missään ja nyt hän vakuuttuneena kertoo kuinka kirjoitukseni ovat paskaa.
 
Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hmm... miksi tämä asia pitää jatkuvasti nähdä näin saatanan mustavalkoisena? Lainaan omaa viestiäni peräti neljän tunnin takaa!

Voiko vladin panos jääkiekkokeskusteluun olla jopa 1% luokkaa hänen koko tuotannostaan? Siitä huolimatta hänellä oli selkeästi annettavaa koko palstalle.

Ymmärrän kyllä mitä olet kirjoittanut mutta tämänkin jälkeen päädymme nimimerkin poistamiseksi mielipiteen arvioimiseen. Mielipiteet tunnetusti aiheuttaa eniten polemiikkia ympäri palstaa, joten järkevintä nämä poistot olisi tehdä nykyiseen tapaan sääntörikkeistä.

Huomauttaisin vielä, monesti mainitsemasi ja toivomasi kohta jääkiekkopalstana ei ole sääntö vain johdanto sääntöihin.
 

Nick Neim

Jäsen
Voiko vladin panos jääkiekkokeskusteluun olla jopa 1% luokkaa hänen koko tuotannostaan? Siitä huolimatta hänellä oli selkeästi annettavaa koko palstalle.

Ja siitäkin huolimatta Käyttäjänimetön kirjoittelee mielestäsi täyttä paskaa. Oletko sinä siis oikea henkilö arvioimaan toisten kirjoituksia, ts. koitatko pompata Moderaattoreiden saappaisiin? Kai tiedät, minkä sortin toimintaa tuo on? Vai miten vladin kirjoittelu eroaa Käyttäjänimettömästä? Sinähän olet nyt aivan selvästi todennut toisen kirjoittavan paskaa, ja toisella olleen selvästi annettavaa palstalle. Eikö nuo hommat kuuluisi jättää ihan muille tahoille arvioitavaksi...

Vihdoinkin tosin selvästi myönsit, että pointtina ja perusteena ei varsinaisesti ollut Käyttäjänimettömän kirjoitusmäärät, vaan ihan rehellinen henkilökohtainen vitutus ja agenda. Olisi tämäkin ketju ~5 sivua lyhyempi, jos olisit myöntänyt sen saman tein alkuunsa, etkä laskenut jotain naurettavia höpöhöpötilastoja.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voiko vladin panos jääkiekkokeskusteluun olla jopa 1% luokkaa hänen koko tuotannostaan? Siitä huolimatta hänellä oli selkeästi annettavaa koko palstalle.

Mikä siis on määritelmäsi kirjoittajasta, jolla on annettavaa jääkiekkopalstalle? Kuka saa jäädä ja kuka ei? Aiemmin olet sanonut, että kirjoittajan pitäisi jääkiekkoaiheisella palstalla kirjoittaa pääasiassa jääkiekosta, muuten tulee lähtö kuin TomiP:lle. Kuitenkin olet myös sitä mieltä, että minä ja nimimerkki vlad kuulumme palstalle, vaikka emme juurikaan ole jääkiekosta kirjoittaneet. Omasta mielestäni toki kirjoittajat, jotka sanovat että jääkiekko ei kiinnosta, ovat väärässä paikassa kun puhutaan jääkiekkoaiheisesta palstasta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ja siitäkin huolimatta Käyttäjänimetön kirjoittelee mielestäsi täyttä paskaa. Oletko sinä siis oikea henkilö arvioimaan toisten kirjoituksia, ts. koitatko pompata Moderaattoreiden saappaisiin?
Heh... kai minulla saa olla oma mielipiteeni kenen kirjoitukset ovat täyttä paskaa ja kenen täyttä asiaa?

Onhan sinullakin (oletettavasti) oma mielipiteesi siitä, onko joku leffa hyvä vai huono? Jos sanot, että joku leffa on silkkaa paskaa, niin yritätkö silloin pompata elokuvakriitikoiden saappaisiin? Onhan tässäkin ketjussa jo lukuisia esimerkkejä siitä, kuinka jonkun mielestä Kettuherran tekstit ovat sataprosenttisesti höpöhöpötilastoilla täytettyä paskaa! Se on kyseisen henkilön mielipide meikäläisen kirjoituksista. Eikö mielipidettäänkään saa enää ilmaista?

Sinähän olet nyt aivan selvästi todennut toisen kirjoittavan paskaa, ja toisella olleen selvästi annettavaa palstalle. Eikö nuo hommat kuuluisi jättää ihan muille tahoille arvioitavaksi...
"Äiti, äiti... mä luin just tällaisen tekstin! Onko tää teksti hyvää vai huonoa?"

Totta vitussa mulla saa olla oma mielipiteeni ketä kirjoittaa palstalle pelkkää paskaa ja kenellä on selkeästi jotain annettavaa palstalle!

Mikä siis on määritelmäsi kirjoittajasta, jolla on annettavaa jääkiekkopalstalle? Kuka saa jäädä ja kuka ei? Aiemmin olet sanonut, että kirjoittajan pitäisi jääkiekkoaiheisella palstalla kirjoittaa pääasiassa jääkiekosta, muuten tulee lähtö kuin TomiP:lle. Kuitenkin olet myös sitä mieltä, että minä ja nimimerkki vlad kuulumme palstalle, vaikka emme juurikaan ole jääkiekosta kirjoittaneet. Omasta mielestäni toki kirjoittajat, jotka sanovat että jääkiekko ei kiinnosta, ovat väärässä paikassa kun puhutaan jääkiekkoaiheisesta palstasta.
Kettuherran määritelmä kirjoittajasta, jolla on annettavaa jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle?

- kirjoittaja, joka kirjoittaa pääasiassa jääkiekosta
 

Nick Neim

Jäsen
Heh... kai minulla saa olla oma mielipiteeni kenen kirjoitukset ovat täyttä paskaa ja kenen täyttä asiaa?

Saa toki, mutta reippaasti yli 10 viestin toistaminen toisten "paskoista kirjoituksista" voidaan tulkita monella tapaa. Mikäli mun mielestä joku leffa on huono, niin se on huono. Ei mulla kuitenkaan ole mitään ihmeellistä tarvetta toistaa sitä samassa ketjussa viestistä, ja tässä tapauksessa jo päivästä toiseen. Tuleehan se selväksi jo vähemmästäkin. @Moderaattorit käsittääkseni suosittelevat raportointinapin käyttämistä paskoista ja turhista viesteistä, luulisi sen noinkin kokeneelle palstakonkarille olevan selvää.

Olet muuten ihan hyvä kirjoittaja, mutta joissakin tapauksissa läikkyy näemmä todella pahasti yli. Tämä oli nimenomaan se mielipide, ja en koe tarpeelliseksi toistaa sitä useaan otteeseen vielä huomennakin. Se ilmeisesti johtuu siitä, että mulla ei ole mitään henkilökohtaista tässä jutussa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minä hivenen epäilen, että vapaan puolen poisto johtaisi "futisforumilmiöön" eli porukka vaihtaisi keskustelupalstaa vaikkapa Kiekkopesään tai johonkin ihan uuteen paikkaan.

Kannanottoni tähän kiihkeään keskusteluun palstan "tarkoituksesta: JA on muuttunut yhä enemmän yleisfoorumin suuntaan. Täällä voi keskustella asiantuntevasti Liigasta, KHL:stä, NHL:stä, politiikasta, musiikista tai vaikka Real Madridin touhuista. Mielestäni tämä kehitys ei ole lainkaan huono asia vaan ihan positiivinen ilmiö. Miksi lähteä muuttamaan toimivaa kokonaisuutta?
 

Nick Neim

Jäsen
Miksi lähteä muuttamaan toimivaa kokonaisuutta?

Siksi, koska äänestyksen perusteella tämä äänekäs ja meuhkaava vähemmistö on tätä mieltä. Viestin jossa asiasta mainitsin, hra Kettu luonnollisesti ohitti kuin ilmaa vain, vaikka muuten hän on ottanut asiakseen vastata jokaiseen viestiin, joka tähän ketjuun kirjoitetaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Mr.Fox

Tässä on nyt jankattu jo pari päivää Käyttäjänimettömän annista kiekkokeskustelulle. Alla lainaus eilisestä viestistäsi, boldattuna nyt se kaikkein oleellisin tähän vänkäykseen liittyen. Monen muun jäsenen kohdalla olet jo myöntänyt, että ei se vapaan puolelle tai kierrätyskeskukseen kirjoittaminen vaikuta kirjoittajan lätkäjätkyyteen jne. Vaikka ei siis edes kirjoittaisi lainkaan kiekkoketjuihin, niin voi olla hyvä lätkäjätkä ja ansaita paikkansa palstalla.

Jostain syystä olet kuitenkin sitä mieltä, että @Käyttäjänimetön on täysin asiaton lätkäkirjoittaja eikä hänen panoksensa kiekkokirjoitteluun näy missään. Kuitenkin aika moni on jo todistanut ja osoittanut, että kyllähän tuolla Käyttäjänimettömälläkin on tietämystä kiekosta ja hän jopa osaa siitä kirjoittaa. Ja myös kirjoittaa. Kirjoittaa toki enemmän tänne vapaalle, mutta niin tekee moni muukin, vaikka onkin annettavaa myös sinne kiekkopuolelle.

En muuten itsekään hirveästi osallistu joukkueiden alla käytävään keskusteluun enkä yksittäisiin otteluihin, spekulaatioihin, siirtohuhuihin tms. Kuitenkin koen minulla olevan yhä annettavaa sääntöasioissa, koska niitä tunnen mielestäni varsin hyvin. Ja silloin kun tulee kysymyksiä jääkiekon säännöistä, niin mielelläni vastaan.

Mutta kettuherranen, miksi et nyt vain voi myöntää ja tunnustaa, että alla boldattuna oleva väitteesi Käyttäjänimettömän kiekkoon liittyvien kirjoitusten tasosta ja laadusta taisi mennä pieleen? Vasitenkin, kun et oikeasti ole tainnut noiden kirjoitusten sisältöön pahemmin tutustua. Ei se niin vaikeaa ole. Eikä se edelleenkään vie pois tuota tilastollista tosiasiaa, jonka olet tuonut esiin.

Kyse on siis täysin henkilökohtaisista mielipiteistäni kysymykseen: "Pitäisikö Jatkoajan vapaa-osio poistaa?". Puolitoista tuntia tästä ja eräs sankari ratsastaa paikalle vittuilemaan: "Sinä nyt olet tietyllä tapaa aivan väärä henkilö lätisemään tästä aiheesta.". Vähemmän yllättäen paikalle siis saapuu yksi pahimmista Kierrätyskeskus-spämmääjistä. Juuri tämän vittuilun paljastin noilla tilastoilla: sankari, joka itse kirjoittaa Kierrätyskeskukseen 2,84 viestin päivätahdilla, väittää meikäläisen olevan täysin väärä henkilö kertomaan omia mielipiteitäni aiheesta "Pitäisikö Jatkoajan vapaa-osio poistaa?". Samainen sankari kuitenkin itse kuvittelee olevansa joku asiallinenkin lätkäkirjoittaja. Kas kummaa kun tämä ei vain näy mitenkään, jos tarkastellaan vähän pidemmällä aikavälillä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Saa toki, mutta reippaasti yli 10 viestin toistaminen toisten "paskoista kirjoituksista" voidaan tulkita monella tapaa.
Onko koskaan tullut mieleesi, jos joku juttu voidaan tulkita monella tapaa, että se ensimmäiseksi olettamasi tulkinta osoittautuu vääräksi?

Mikäli mun mielestä joku leffa on huono, niin se on huono. Ei mulla kuitenkaan ole mitään ihmeellistä tarvetta toistaa sitä samassa ketjussa viestistä, ja tässä tapauksessa jo päivästä toiseen. Tuleehan se selväksi jo vähemmästäkin.
Kirjoita yhden kerran mielipiteesi jostain mielestäsi paskasta leffasta vaikkapa Jatkoajan leffakerho -ketjuun. Sen luulisi tulevan kerrasta selväksi. Juuri tästä syystä mä ihmettelenkin, että miksi olen joutunut toistamaan itseäni tässä ketjussa niin useaan otteeseen. Mielipiteeni luulisi olevan jo käynyt kaikille selväksi - jotkut jankkaajat eivät vain pysty hyväksymään mun mielipidettäni, pyytävät perusteluja, lisäperusteluja, perusteluja lisäperusteluille, hakevat teksteistäni pienimpiäkin virheitä ja epäloogisuuksia jne. Mutta... tätähän tämä Jatkoaika on ollut jo pidemmän aikaa.

Moderaattorit käsittääkseni suosittelevat raportointinapin käyttämistä paskoista ja turhista viesteistä, luulisi sen noinkin kokeneelle palstakonkarille olevan selvää.
Hmm... suosittelevatko Moderaattorit raportointinappulan käyttöä myös "paskojen" ja "turhien" viestien raportointiin? Mitä hyötyä siitä olisi?

Kannanottoni tähän kiihkeään keskusteluun palstan "tarkoituksesta: JA on muuttunut yhä enemmän yleisfoorumin suuntaan.
- - -
Mielestäni tämä kehitys ei ole lainkaan huono asia vaan ihan positiivinen ilmiö.
Tässä asiassa olet aivan oikeassa!

Jatkoaika on muuttunut jääkiekkoaiheisesta keskustelupalstasta yhä enemmän yleisfoorumin suuntaan. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että tämä on erittäin huono kehityssuunta.

Siksi, koska äänestyksen perusteella tämä äänekäs ja meuhkaava vähemmistö on tätä mieltä. Viestin jossa asiasta mainitsin, hra Kettu luonnollisesti ohitti kuin ilmaa vain, vaikka muuten hän on ottanut asiakseen vastata jokaiseen viestiin, joka tähän ketjuun kirjoitetaan.
Mitä sä olisit siis halunnut viestiisi vastaukseksi? Mun nähdäkseni siinä ei ollut kuin yksi retorinen kysymys: "Miksi siis pitäisi korjata mitään, mikä ei suht selvän enemmistön mielestä ole rikki?". En ohittanut viestiäsi kuin ilmaa vain, mutta en ymmärtänyt, mitä mun olisi pitänyt siihen vastata.

Barnesilla on oma mielipiteensä Vapaa keskustelu -osion poistamiseen: "Miksi lähteä muuttamaan toimivaa kokonaisuutta?"
Mr.Fox:lla on oma mielipiteensä Vapaa keskustelu -osion poistamiseen: "Ei missään nimessä poisteta, mutta moderointia tulisi tiukentaa."

Mikä siinä on, että näitä erilaisia mielipiteitä on niin vaikeata kunnioittaa? Mä kunnioitan Barnesin mielipidettä asiassa - vaikka en olekaan asiasta samaa mieltä. En mä ala hänen kanssaan meuhkata päivätolkulla siitä, kuinka paska hänen mielipiteensä on, koska se ei ole samanlainen kuin omani.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitä sä olisit siis halunnut viestiisi vastaukseksi? Mun nähdäkseni siinä ei ollut kuin yksi retorinen kysymys: "Miksi siis pitäisi korjata mitään, mikä ei suht selvän enemmistön mielestä ole rikki?". En ohittanut viestiäsi kuin ilmaa vain, mutta en ymmärtänyt, mitä mun olisi pitänyt siihen vastata.

Luetko sä edes mihin vastaat? Miten ihmeessä voit olettaa, että me muut pysytään sun kärryillä (kun joudut kuulemma toistamaan ja toistamaan mielipidettäsi) kun et näemmä itsekään siihen kykene?

Koko keskustelu:

Ehdotus. Älä mene lukemaan otsikkoja jotka eivät kiinnosta
Eli ongelma poistuu silmät sulkemalla?
Mikä se ongelma oikeasti on, ja mitä haittaa tästä ongelmasta seuraa, muutakin kuin yksittäisen ketun vitutus?
Joku ongelma on ilmeisesti ollut - miksi muuten tällaista ketjuakaan olisi perustettu?

Ketjun aiheeseen liittyen olen todennut omiksi ratkaisuehdotuksiksini seuraavaa:
- Vapaa keskustelu -osiota ei saa poistaa
- moderointia kyseisellä alueella pitäisi tiukentaa
- yksi ehdotus moderoinnin tiukentamiseksi olisi juuri tiukempi linja: "onko kirjoittajalla jotain annettavaa myös jääkiekkoaiheiseen keskusteluun?"
- siivoaminen tulisi aloittaa jo nykyisistä kirjoittajista, jotka kirjoittavat valtaosan teksteistään esim. Kierrätyskeskukseen
- kirjoitusoikeuksia ei myönnettäisi hakijoille, jotka jo hakemuksessaan ilmoittavat vähät välittävänsä jääkiekosta
Katsomalla @Mr.Fox esimerkiksi tämän ketjun äänestystuloksia huomaat, että mitään ongelmaa ei suuren enemmistön mielestä ole. Vain hyvin äänekkään vähemmistön mielestä on. Miksi siis pitäisi korjata mitään, mikä ei suht selvän enemmistön mielestä ole rikki? 25% mielestä moderointia pitäisi tiukentaa, ja se ei tuossa äänestyksessä ole paljoa, vaikka äänekäs vähemmistö sen meuhkaamisellaan saa siltä näyttämäänkin.

Kaiken lisäksi ketjun perustaja selvensi, että tätä aihetta EI PERUSTETTU sen takia, että olisi ongelmaa. Toisin kuin virheellisesti oletat. Mä en ihan oikeasti keksi, miten tuosta saa retorisen kysymyksen, kun olet juuri aikaisemmassa viestissä kasannut ison läjän ratkaisuehdoituksia. Hienoja ratkaisuehdoituksia, mutta kuten jo aikaisemmin kysyin, niin mihin? Eihän enemmistön mielestä mikään ole rikki, joten miksi täällä tarvitaan ratkaisu? Kyselit aikaisemmin jo ainakin Leonilta ratkaisuja, mutta kun 70% ei keksi mikä siinä on se ongelma.

Eikä kukaan pakota vastaamaan mihinkään, joten turha tätä on Jatkoajan yleisen paskantason piikkiin tunkea. Ihmeellistä itsensä jalustalle nostamista, kuten nuo aikaisemmat lätkäjätkähöpinätkin.

Hmm... suosittelevatko Moderaattorit raportointinappulan käyttöä myös "paskojen" ja "turhien" viestien raportointiin? Mitä hyötyä siitä olisi?

Aivan 100% varmasti moderaattorit suosittelevat turhien viestien raportoimista. Voit kysyä vaikka vahvistusta heiltä itseltään, jos et minua usko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös