Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 005 168
  • 12 943

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En tunne aluetta kovin hyvin, niin esitän tyhmän kysymyksen. Onko radanvarren taloissa tällä välillä vuokra- vai omistusasuntoja?
Ihan omistusasuntoja, asuin noissa kymmenisen vuotta sitten.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan omistusasuntoja, asuin noissa kymmenisen vuotta sitten.
Onhan siinä nuorisosäätiön kämppiä, joiden määrittely onkin hankalaa. Joku keuplainen viritys se on. Eikös sekin uudempi talo ole nuorisosäätiön missä on se Treffipub ja siitä seuraava? Mäen päällä oleva ainakin on.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onhan siinä nuorisosäätiön kämppiä, joiden määrittely onkin hankalaa. Joku keuplainen viritys se on. Eikös sekin uudempi talo ole nuorisosäätiön missä on se Treffipub ja siitä seuraava? Mäen päällä oleva ainakin on.
No joo, siinä Cittarin (KKK?) vieressä noita. Tarkoitin lähinnä ihan metron vieressä olevia taloja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Aamulehti teki jokin aika sitten linjauksen, että se käyttää jatkossa vain sukupuolineutraaleja ammattinimikkeitä. Mikäs siinä, mutta etenkin Puolustusvoimien kohdalla homma on mennyt sekä koomiseksi että säälittäväksi. Otetaan esimerkiksi tämä artikkeli, joka käsittelee yhtä kuumaa perunaa:

Lihansyöntiä vähennetään armeijassa – pelkkää kasvisruokaa jatkossa kahdella aterialla viikossa

Aamulehden mielestä varusmies ei ole varusmies, vaan varussotilas. Lehti myös viljelee nimeä Varussotilastoimikuntien liitto, vaikka sellaista ei ole olemassa. Ilmeisesti sillä tarkoitetaan Varusmiestoimikuntien liittoa. Tuossa artikkelissa sitä ei niinkään ole, mutta monessa aiemmassa artikkelissa noita väkisin väännettyjä neutraaleja termejä on yritetty tunkea tekstiin mahdollisimman paljon, jolloin tekstiä on ollut melkoisen hankalaa lukea. Sitä lehti ei ole kertonut, että mitä termejä tulisi käyttää mies-päätteisten sotilasarvojen tilalla.

Linkitetystä artikkelista tekee ehkä enemmän itkettävän se, että ensin se oli kirjoitettu asiallisesti, käyttäen termejä varusmies ja Varusmiestoimikuntien liitto. Yön aikana termit on vaihvihkaa vaihdettu. Päivityksestä ei ole laitettu artikkelin yhteyteen minkäänlaista tietoa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lehti myös viljelee nimeä Varussotilastoimikuntien liitto, vaikka sellaista ei ole olemassa. Ilmeisesti sillä tarkoitetaan Varusmiestoimikuntien liittoa.
On se jännä miten joku lehti vaan omavaltaisesti muuttaa jonkin järjestön nimen. Noku meist tää on parempi näi....

Linkitetystä artikkelista tekee ehkä enemmän itkettävän se, että ensin se oli kirjoitettu asiallisesti, käyttäen termejä varusmies ja Varusmiestoimikuntien liitto. Yön aikana termit on vaihvihkaa vaihdettu. Päivityksestä ei ole laitettu artikkelin yhteyteen minkäänlaista tietoa.
Siellä on varmaan joku saanut satikutia kun on kirjoittanut sanan mies. Minä en oikein tajua tätä pakonomaista tarvetta vääntää esim. ammattinimekkeitä uusiksi... Mutta maailma muuttuu ja sukupuolineutraloituu (vaikka hampaat irvessä).
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Facebookin kimppakyyti ryhmissä joku tarvis kyytiä muutamana päivänä viikossa. No kirjotin sitten et mun kyydissä pääsee kulkemaan arkipäivisin. Laitoin aikatauluni sille, niin tää kyrpänaama kysyy et enkö vois aikasemmin lähtee töistä ettei hänen tarviis tuntia ootella joka kerta. En tiiä pitäskö itkee vai nauraa, mä tarjoon kyytiä ja hän alkaa sanelemaan millon mun pitäs töistä lähtee että ei vaan joudu raukka odottelemaan. Tottakai mä lähden aikasemmin töistä, saan täten vähemmän palkkaa vaan sen takii et joku tuntematon mulkku pääsee mun auton kyydillä ajoissa kotiin.

Noh, saa ettii vakikyytinsä muualta. Ei mulla ois edes pokkaa kysyä tommosta ventovieraalta. Taitaa olla yksiä hullujen kokoontumispaikkoja nuo face ryhmät.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Facebookin kimppakyyti ryhmissä joku tarvis kyytiä muutamana päivänä viikossa. No kirjotin sitten et mun kyydissä pääsee kulkemaan arkipäivisin. Laitoin aikatauluni sille, niin tää kyrpänaama kysyy et enkö vois aikasemmin lähtee töistä ettei hänen tarviis tuntia ootella joka kerta. En tiiä pitäskö itkee vai nauraa, mä tarjoon kyytiä ja hän alkaa sanelemaan millon mun pitäs töistä lähtee että ei vaan joudu raukka odottelemaan. Tottakai mä lähden aikasemmin töistä, saan täten vähemmän palkkaa vaan sen takii et joku tuntematon mulkku pääsee mun auton kyydillä ajoissa kotiin.

Noh, saa ettii vakikyytinsä muualta. Ei mulla ois edes pokkaa kysyä tommosta ventovieraalta. Taitaa olla yksiä hullujen kokoontumispaikkoja nuo face ryhmät.

Kuka yleensä lähtee noihin kimppakyyteihin? Toki siinä muutaman euron säästää mutta vitun kiva otella joku Kyllikki Saaren murhaaja siihen etupenkille ottelemaan keppanaa. Tuommoinen "kimppakyytihomostelu" on muutenkin köyhien juttuja. Ei me rikkaat siitä välitetä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuka yleensä lähtee noihin kimppakyyteihin?
Emmääkään yleensä mut oli ihan kivan näköinen minkki kyseessä. Olikin hemmoteltu kyrpämulkku ja särki mun sydämen.
Tuommoinen "kimppakyytihomostelu" on muutenkin köyhien juttuja. Ei me rikkaat siitä välitetä.
Mä tykkään auttaa vähän köyhempiä, kuhan on nainen, iältään 25-40, hiukset päässä, ei liikaa lävistyksiä, ei liikaa tatuointeja, ei saa olla tyhmä, ei saa olla varattu, pituusrajaa ei oo, painoraja max 70kg, ei liikaa meikkiä, ei saa olla hippi, pitää pukeutua normaalisti ja mikä tärkeintä, täytyy tykätä jääkiekosta ja urheilusta. Näitä mä voin kyytsii.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Facebookin kimppakyyti ryhmissä joku tarvis kyytiä muutamana päivänä viikossa. No kirjotin sitten et mun kyydissä pääsee kulkemaan arkipäivisin. Laitoin aikatauluni sille, niin tää kyrpänaama kysyy et enkö vois aikasemmin lähtee töistä ettei hänen tarviis tuntia ootella joka kerta. En tiiä pitäskö itkee vai nauraa, mä tarjoon kyytiä ja hän alkaa sanelemaan millon mun pitäs töistä lähtee että ei vaan joudu raukka odottelemaan. Tottakai mä lähden aikasemmin töistä, saan täten vähemmän palkkaa vaan sen takii et joku tuntematon mulkku pääsee mun auton kyydillä ajoissa kotiin.

Noh, saa ettii vakikyytinsä muualta. Ei mulla ois edes pokkaa kysyä tommosta ventovieraalta. Taitaa olla yksiä hullujen kokoontumispaikkoja nuo face ryhmät.


Ajattelemattomuus on yleistä.

Aikoinaan kuljin paljon Vaasa-PK-seutu -väliä ja noita kimppakyytejä tuli harrastettua niin kyytiläisenä kuin kuskinakin. Kerran jouduin jättämään yhden naisen kyydistä, koska hänen matkalaukkunsa eivät mahtuneet autooni, koska kuskasin muutakin tavaraa siinä samalla. Siis kaksi isoa matkalaukkua eikä hän vaivautunut ilmoittamaan niistä etukäteen.
Sain vielä perääni syyttelyä siitä, että hän joutui turvautumaan kalliiseen pendolino-matkaan ehtiäkseen lentokentälle.

Muut kyytiläiset samalla keikalla olivat ihan asiallisia ja reiluja. En pyytänyt heiltä lisärahaa vaikka yksi jäikin pois, mutta he silti kimpassa tarjosivat mulle ruuat matkan varrella.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kuka yleensä lähtee noihin kimppakyyteihin? Toki siinä muutaman euron säästää mutta vitun kiva otella joku Kyllikki Saaren murhaaja siihen etupenkille ottelemaan keppanaa. Tuommoinen "kimppakyytihomostelu" on muutenkin köyhien juttuja. Ei me rikkaat siitä välitetä.

Ai saatana, osui kuin koukku maksankärkeen. Täysin samoja mietteitä täälläkin, sillä minunlaiselle introvertille tilanne olisi sietämätön ja ehkä vetäisin käsijarrusta moottoritiellä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
"Minusta on kivempi elää kaupungissa, jossa kohdellaan toisia ystävällisesti. Sanoin kokouksessa, että kaavoittaja huomioi paremmin mielipiteet, jos esitämme ne kivasti, ei niin, että hyökkäämme."

No onhan se toki noinkin.
Voi jeesus. Jos asukkaita alettaisiin kuuntelemaan niin eihän minnekkään saisi rakentaa mitään. Aina olisi joku vastarannan kiiski länkyttämässä vastaan .
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kumoutuuko tässä nyt samalla myös myytti miksi diplomi-insinöörejä on olemassa?
Diplomi-insinöörit ovat kenties seuraus sopimattomista epäkristillisistä homoavioliitoista ja peppuseksistä? Vaikuttavat, näyttävät... pa[SENSUROITU]lta, päättele itse.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tottakai mä lähden aikasemmin töistä, saan täten vähemmän palkkaa vaan sen takii et joku tuntematon mulkku pääsee mun auton kyydillä ajoissa kotiin.

Airbnb:lle on oma ketjunsa, mutta kaikenlaista sai joo kuulla isäntänä. Se on vain niin vitun uskomatonta mitä ihmiset kuvittelee kuinka juuri nyt pitäisi tapahtua näin. Miten ihmisen mieli toimii, silloin, jos ei ole siellä kotona, niin pitäisikö vähän olla hissukseen ja koittaa selvitellä mitenhän tämä juttu kenties mahdollisesti kuuluu tehdä.

Monet kaupat on jäänyt tekemättä, kun ei vain aikataulut ja muut menot sovi yhteen. Sitten mennään eri teitä minne ikinä ollaankaan menossa. Joskus sovitaan käyhän tuo muuten noinkin huomenna tai myöhemmin tänä iltana.

Jotkut vain kuvittelevat, jos tästä netistä tämän juuri nyt bongasin, niin tämä toimii juuri tähän aikaan milloin minä haluan.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Airbnb:lle on oma ketjunsa, mutta kaikenlaista sai joo kuulla isäntänä.
Juu näissä on yleensä kahta sorttia, joista pääsee selville kun vähän katselee ketä hyväksyy vieraaksi. Toiset kuvittelevat tulevansa 5-tähden all-inclusive hotelliin, johon kuuluu sekä matkaoppaat että joustavat aukioloajat ym. Suurin osa onneksi on sitten ihan järkeviä ja valoa aistivia ihmisiä, jotka tajuavat että tää on jonkun koti ja menot sovitetaan sen mukaan kun ne isännälle passaa. Tietysti tämä pitää tehdä selväksi siinä kun kämppää tarjolle laittaa, niin ei tule ylläreitä.

Itkunauruja saa taas kun seurailee A) Amerikan joukkoammuskelusta käytävää keskustelua erityisesti jenkeissä ja B) TripAdvisorin arvosteluja erityisesti ruokapaikkoja koskien. Ei vittu miten idiootteja ihmisiä maa päällään kantaa. "Menin oluella ja burgerilla jo nimessään mainostavaan mestaan kymmenlapsisen vegaaniperheeni kanssa ja annan paikalle yhden tähden koska siellä oli olutta ja burgereita ja kova meteli perjantai-iltana klo 22.00".
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kävin konsultoimassa yhtä kuntaa eräässä projektissa ja fiilis oli sellainen kuin meillä olisi tavoitteena kirjoittaa yhdessä näytelmä, mutta ensin meidän pitää opetella aakkoset.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itkunauruja saa taas kun seurailee A) Amerikan joukkoammuskelusta käytävää keskustelua erityisesti jenkeissä ja B) TripAdvisorin arvosteluja erityisesti ruokapaikkoja koskien. Ei vittu miten idiootteja ihmisiä maa päällään kantaa. "Menin oluella ja burgerilla jo nimessään mainostavaan mestaan kymmenlapsisen vegaaniperheeni kanssa ja annan paikalle yhden tähden koska siellä oli olutta ja burgereita ja kova meteli perjantai-iltana klo 22.00".

Ai niin, muistin vasta nyt, kun tuossa huvikseni hieman selailin hotellin palautteita. Kaikki toimi todella loistavasti ja normaalisti ja sillä tavalla mitä siinä hintaluokassa voi olla ja on.

Pitkä, todella pitkä, raamattu jenkkipariskunnalta mikä oikein matkustaa ympäri maailman ja näkee kaikenlaisia majapaikkoja. Oli kuulema paskin koskaan erinäisistä syistä. Kaikenlaisista valituksista paras oli se, että suurehkon kaupungin keskustassa sijaitsevaan hotelliin ei pääse vuokra-autolla ajamaan ovelle.

Olen tavannut paljon mukavia ja fiksuja amerikkalaisia. Miksi osa niistä pilaa kaikkien maineen.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Kaikenlaisista valituksista paras oli se, että suurehkon kaupungin keskustassa sijaitsevaan hotelliin ei pääse vuokra-autolla ajamaan ovelle.
Klassikko! Myös metelistä valittaminen jonkun miljoonakaupungin keskustassa sijaitsevassa halpishostellissa on elävää legendaa parhaimmillaan. 15€ yö jollain Barcelonan baarikadulla. Toki vaatimustasoa saa olla ja propsit siitä, että sentään avaavat nuo arvostelut sanallisesti niin osaa suhtautua oikein.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Klassikko! Myös metelistä valittaminen jonkun miljoonakaupungin keskustassa sijaitsevassa halpishostellissa on elävää legendaa parhaimmillaan. 15€ yö jollain Barcelonan baarikadulla.

Ensi viikonloppu menee jännäksi. IFK pelaa Puolassa CHL:aa ja otin huoneen vähän hallista ja keskustasta ulkopuolelle.

Kaikki antaa kehuja ja samassa lauseessa sanovat kuinka hotelli on hieno, mutta keskellä teollisuusalueen melua. Kartasta näkee kuinka se siellä on. Katsotaan miten käy, ei ole kuin reilun kilometrin kävely sinne, no, teollisuusalueelle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
@Freedom Trump -ketjussa. Kyseessä on joko erittäin viitseliäs trolli tai sitten aivan uskomattoman tyhmä ihminen.
Mä kun en ole tuota ketjua lukenut kuin pintapuolisesti ja tietty Freedominkin tekstejä, niin onko ne keksitty? Kaveri tuntuu tietävän paljon asioista ja kirjoittaa näistä sitten suhteellisen uskottavasti. Onko nuo silkkaa shittiä vai sinne päin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös