Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 007 467
  • 12 943

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Sopii varmaan kertoa asiani tähän ketjuun. Siitä syystä että ekana miltei itkin ja sitten nauroin.

Tuli tuossa S7 puhelimen mukana gear vr lasit. Eli siis laitat ne päähän ja avaat niillä uuden 360 asteen maailman joko kuvien, videoiden tai pelien muodossa. Loi melko huikean vau efektin aivoissani. No koska olen melkoinen kauhufanaatikko niin päätin mennä lataamaan kauhupelin. Ei nuo kauhuleffatkaan nykyään enää pahemmin suurempia säikähdyksiä tuo. Ajattelin olevani siis jotenkin jo immuuni kaikenlaiselle virtuaaliselle tai näytellylle kauhulle. Ikäväkseni/ilokseni huomasin olevani täysin väärässä. Kuulokkeet korvilla ja nuo lasit päässä luo niin aidonoloisen kauhuntunteen että miltei lensin peffalleni ja oli pakko laittaa paussi hetkeksi. Huikea kokemus silti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jonkun espoolaisen teinipojan äiti itkee kun poika ei päässyt mihinkään lukioon:

Pojan liki 8:n keskiarvo ei riittänyt lukioon – äiti kimpaantui kaupungille | Länsiväylä

Montakin asiaa mille naurahdin tuossa uutisessa. Kuulemma tuolla 7,8 keskiarvolla pääsisi Oulun, Turun tai Tampereen huippulukioihin sisään. Noista kolmesta kaupungista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Jyväskylän Norssista taidettiin uutisoida kesällä että sinne keskiarvoraja on ollut 9. Ihmetyttää myös miksi poika haki vain kolmeen lukioon kun yhteishaussa saa kuitenkin viiteen paikkaan hakea. Ja naurattaa se että poika asuu jumalauta Espoossa, ja sietä pitäisi lähteä Turkuun asti lukioon. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi Rovaniemi, mutta jumalauta Espoo. Luulisi että parinkymmenen kilometrin säteellä Espoosta nyt löytyisi joku lukio mihin poika pääsisi sisään.

Pisteet vielä vetoamisesta minun vero vitun rahoihini.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
"– Pitääkö poikani lähteä Helsingin Kannelmäkeen tai Pihlajamäkeen päästäkseen lukioon? Miksi sitten asumme Espoon Haukilahdessa? äiti ihmettelee kipakassa viestissään espoolaisille koulutusvaikuttajille."

Kuka on pakottanut asumaan Haukilahdessa? :D

Ymmärtääkseni tuo on ihan normaalia pääkaupunkiseudulla, että lukiolaiset kulkevat yli kaupunkirajojen. Itsekin matkustin seutulipulla lukiovuodet. Eikä äitini valittanut medialle, kun ei keskiarvoni riittänyt yläasteeni yhteydessä olevaan lukioon.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Espoossakin taitaa olla muutama lukio, joihin pojan keskiarvolla olisi päässyt.

Taitaa olla samaa ilmiötä kuin se postaus, jossa valiteltiin, kun keskiverto-oppilas ei saanut stipendiä. Kovasti tekee töitä ja parhaansa yrittää, mutta saa silti seiskaa ja kasia todistukseen. Mutta tuosta yrittämisestä pitäisi jonkun mielestä palkita stipendillä. Entäs ne, jotka kovasti tekee töitä ja parhaansa yrittää ja saa todistukseen ysiä ja kymppiä. Ehkä ne on enemmän ansainneet sen stipendin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Espoossakin taitaa olla muutama lukio, joihin pojan keskiarvolla olisi päässyt.

Taitaa olla samaa ilmiötä kuin se postaus, jossa valiteltiin, kun keskiverto-oppilas ei saanut stipendiä. Kovasti tekee töitä ja parhaansa yrittää, mutta saa silti seiskaa ja kasia todistukseen. Mutta tuosta yrittämisestä pitäisi jonkun mielestä palkita stipendillä. Entäs ne, jotka kovasti tekee töitä ja parhaansa yrittää ja saa todistukseen ysiä ja kymppiä. Ehkä ne on enemmän ansainneet sen stipendin.

Mun mielestä ois paras jos kaikille oppilaille annettaisiin stipendi. Ja että kaikki oppilaat pääsisivät juuri sinne lukioon, mihin ovat ensisijaisesti hakeneet. Näin vältytään syrjäytymiseltä, ja verorahat on käytetty oikein. Ja kansa kiittää.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mun mielestä ois paras jos kaikille oppilaille annettaisiin stipendi. Ja että kaikki oppilaat pääsisivät juuri sinne lukioon, mihin ovat ensisijaisesti hakeneet. Näin vältytään syrjäytymiseltä, ja verorahat on käytetty oikein. Ja kansa kiittää.

Eihän tässä viestissä ole mitään järkeä käytännössä. Lisäksi ehdotuksesi olisi tasapäistävä ja lahjakkaita ihmisiä itse asiassa syrjivä, mikä on se kaikista perustavanlaatuisin ongelma koko koulujärjestelmässä.

Saatoin astua ansaan, mutta pidän sinua parempana kirjoittajana kuin trollina.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eihän tässä viestissä ole mitään järkeä käytännössä. Lisäksi ehdotuksesi olisi tasapäistävä ja lahjakkaita ihmisiä itse asiassa syrjivä, mikä on se kaikista perustavanlaatuisin ongelma koko koulujärjestelmässä.
Joo, sorry. Oli tarkoitus hakamussutella.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aku Ankan taskukirjan kannesta poistettiin Kristus-patsas: ”Jotkut olisivat vetäneet herneet nenään” - Sarjakuvat - Nyt mihin tämä maailma on menossa, kun yksi maailman kuuluisimmista nähtävyyksistä täytyy poistaa kannesta, ettei kenenkään tarvitse pahoittaa mieltänsä. Voi voi.

Syy poistoon oli patsaan "ankallistaminen":

”Tiedän, että Suomessa on muutamia lukijoita, jotka olisivat vetäneet herneet nenään ’ankallistetusta’ Jeesus-patsaasta. Vitsinähän se on ihan lystikäs, mutta mielestäni Aku Ankan ei tarvitse tällaiselle ideologiselle alueelle ketään tökkiä.”
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Syy poistoon oli patsaan "ankallistaminen":

”Tiedän, että Suomessa on muutamia lukijoita, jotka olisivat vetäneet herneet nenään ’ankallistetusta’ Jeesus-patsaasta. Vitsinähän se on ihan lystikäs, mutta mielestäni Aku Ankan ei tarvitse tällaiselle ideologiselle alueelle ketään tökkiä.”
Tekeekö tämä sensuroinnista mielestäsi jotenkin ymmärrettävämmän vai halusitko vain tarkentaa, koska I am not Jesus jätti syyn mainitsematta?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tekeekö tämä sensuroinnista mielestäsi jotenkin ymmärrettävämmän vai halusitko vain tarkentaa, koska I am not Jesus jätti syyn mainitsematta?

Joskus "ankallistaminen" unohtuu.

"Turkissa kapinalliset sotilaat nousivat maan hallintoa vastaan ja yrittivät kaapata vallan viime perjantaina. Kaksi päivää aiemmin Aku Ankassa Roope Ankka nousi Turkin ministeriä ja armeijaa vastaan etsiessään Kroisoksen aarretta.

Turkissa hallituksen joukot kukistivat vallankaappausyrityksen. Aku Ankassa Roope Ankka karkotti armeijan."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001222610.html

Sarjakuvien ja elokuvien väsääjät ovat vuosikymmenet keksimään fiktiivisiä valtioita lippuineen kaikkineen tämän kaltaisiin tarinoihin, mutta ideat ovat ilmeisesti nyt loppuneet.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tekeekö tämä sensuroinnista mielestäsi jotenkin ymmärrettävämmän vai halusitko vain tarkentaa, koska I am not Jesus jätti syyn mainitsematta?

Ei, olen täysin samaa mieltä poistamisesta, maailma pyörii liikaa mielensäpahoittajien ympärillä. Nyt kyse oli ilmeisesti uskonnollisista ihmisistä, jotka pahastuisivat kristuspatsaan muuttamisesta ankaksi, eikä ateisteista, jotka olisivat pahoittaneet mielensä kristillisestä patsasta Aku Ankassa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei, olen täysin samaa mieltä poistamisesta, maailma pyörii liikaa mielensäpahoittajien ympärillä. Nyt kyse oli ilmeisesti uskonnollisista ihmisistä, jotka pahastuisivat kristuspatsaan muuttamisesta ankaksi, eikä ateisteista, jotka olisivat pahoittaneet mielensä kristillisestä patsasta Aku Ankassa.

Vahva sama. Kyseessä lienevät ne samat kiihkouskovaiset, jotka ovat vuosikymmenien ajan vaatineet Suvivirren laulamista maallisissa kouluissa kiellettäväksi ja kokevat vain kirkot sen arvolle sopiviksi esityspaikoiksi.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei, olen täysin samaa mieltä poistamisesta, maailma pyörii liikaa mielensäpahoittajien ympärillä. Nyt kyse oli ilmeisesti uskonnollisista ihmisistä, jotka pahastuisivat kristuspatsaan muuttamisesta ankaksi, eikä ateisteista, jotka olisivat pahoittaneet mielensä kristillisestä patsasta Aku Ankassa.
Näin ymmärsin alkuperäisenkin viestin idean, siksi ihmettelin tarkennusta. Toki siinäkin mielessä hyvä mainita noin oleellinen osa uutisen sisällöstä, että kuitenkaan monet eivät vaivaudu itse sitä lukemaan, mutta silti saattavat asiaa päivitellä kahvihuoneissaan.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kämppis tuli pari päivää sitten kertomaan, että etsivät tyttöystävänsä kanssa yhteistä asuntoa. Kuulemma haluavat pois kaupungin vilskeestä, kun miettivät asioita pitkällä tähtäimellä ja molemmat haluavat lapsiakin tulevaisuudessa. No eipä siinä, vähän huvittuneena kuuntelin tuota selostusta mutta luonnollisesti toivotin onnea ja menestystä asunnon hankintaan. Todellinen kahvit näppikselle-reaktio tuli vasta äsken, kun juttelin asiasta yhden yhteisen kaverimme kanssa. Kämppis oli kertonut tälle suoraan, että he ovat jo viime päivät yrittäneet saada lasta aluille. Tämän tarinan koukku piilee siinä, että pariskunta tutustui Tinderissä n. kuukausi sitten ja ovat seurustelleet about 3 viikkoa.

Nyt yritän miettiä mahdollisimman diplomaattista tapaa sanoa kämppikselle, että toi on todennäköisesti paskin idea mitä olen ikinä kuullut. Jo yhteen muuttaminen jonnekin maaseutuidylliin kolmen viikon seurustelun jälkeen tuntui vitun typerältä ajatukselta, mutta kämpästä sentään voi muuttaa pois. Sen skidin kanssa kaverilla on pallo jalassa parikymmentä vuotta sen jälkeenkin, kun vastarakastuneiden alkuhuuma on laantunut ja hammasharjoja sovitetaan taas eri osoitteisiin. Asiaa ei ainakaan paranna se, että kämppis on tälläkin hetkellä työttömänä, korviaan myöten veloissa ja luottotiedoton. Ei helvetti, että tekisi vaan mieli vedellä tuota jätkää ympäri korvia, että herää nyt jumalauta tähän maailmaan. Ihmekös jätti tämmöisen pienen detaljin kertomatta mulle, kun aivan varmasti tiesi mikä meikäläisen kanta tähän asiaan tulee olemaan.

Toisaalta eihän tämä homma edes kuulu mulle, varsinkaan kun virallisesti en edes tiedä asiasta. Eikä kämppis ole koskaan aiemminkaan neuvojani kuunnellut yhdessäkään asiassa, vaikka monessa tapauksessa olisi säästynyt todella paljolta paskalta jos olisi. Kai se on vaan niitä ihmisiä, joiden on pakko päästä tekemään omat virheensä ja oppia kantapään kautta ihan joka ikinen asia.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toisaalta eihän tämä homma edes kuulu mulle, varsinkaan kun virallisesti en edes tiedä asiasta. Eikä kämppis ole koskaan aiemminkaan neuvojani kuunnellut yhdessäkään asiassa, vaikka monessa tapauksessa olisi säästynyt todella paljolta paskalta jos olisi. Kai se on vaan niitä ihmisiä, joiden on pakko päästä tekemään omat virheensä ja oppia kantapään kautta ihan joka ikinen asia.

Tämä ei toimi sisaruussuhteessakaan, joten kämppikselle ehkä hyvä koittaa olla hiljaa. Kokemusta on, koska 8 vuotta nuorempi siskoni synnyttämässä pian toista lastaan, ensimmäinen taisi saada alun täydestä huolimattomuudesta. Tämä isosisko oppi olemaan neuvomatta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tiedän myös tapauksen, joka meni ensin lisääntymään hullun kanssa, joka toki jo on lapsensa isää haastamassa oikeuteen (ei kuitenkaan vielä pedofiliasta, mutta eiköhän siihen vielä päästä, nyt vasta vaaditaan rahaa), ja nyt on vuorossa naimisissa oleva kahden lapsen äiti. Veikkaisin, että seuraavaksi tulee naimisissa oleva romaniväestön edustaja, kenties rouva on myös vankilassa. Hiukkasen huimaa, kun kuulee uutisia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sain tänään ekan ja toistaiseksi myös viimeisen palkkani pätevänä historianopettajana, tilille tuli 60% enemmän rahulia kuin aiemmin. Kiva juttu, enkä valita tilanteestani todellakaan, vaan ylpeä olen, että jaksoin paperit punnertaa itselleni, mutta en voi kiistää, etteikö käynyt mielessä seitsemän vuoden aikana tuottamani rahallinen hyvä kaupungille. Mutta tää on tätä. Töitä on, palkka tulee ja kaikki on lopulta hyvin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kiva juttu, enkä valita tilanteestani todellakaan, vaan ylpeä olen, että jaksoin paperit punnertaa itselleni
Onnea ja tervetuloa "muodollisesti" pätevien maistereiden joukkoon. Saatko jatkaa entisessä työsäsi vai onko edessä koulun vaihto?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onnea ja tervetuloa "muodollisesti" pätevien maistereiden joukkoon. Saatko jatkaa entisessä työsäsi vai onko edessä koulun vaihto?
Kiitokset! Työtehtävä vaihtuu ainakin vuodeksi, mutta työpaikka pysyy samana. Hissa+yhteiskuntaoppi on tällä paikkakunnalla virkojen kautta miehitetty vielä vuosiksi, mutta sain ok paketin ensi vuodeksi kunnon tunneilla ja lomalla, joten otin sen vastaan oikein mielelläni. Ensi keväänä sitten hakurumbaan. Paradoksaalista tietysti on se, kovan pätevöitymisurakan jälkeen olen jälleen osin epäpätevänä tehtävässäni ja näen päivittäin tyypin, joka "vei" tuntini, mutta toisaalta ihan mielelläni jatkan nyt vuoden vielä tutussa työyhteisössä.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
toisaalta ihan mielelläni jatkan nyt vuoden vielä tutussa työyhteisössä.

Pääasia on se, että on töitä. Välillä on tässä itse kukin joutunut sietämään erilaisia tilanteita. Nuo muut työtehtävät ja roolit/valmius tehdä "paketti "on sitä plussaa. Tässä maassa on ylitarjontaa perushissa+yhy opettajista. Ratkaisevaa viran/päätomisen tuntiopettajan duunin saannin kannalta on se, mitä muuta pystyt työyhteisölle/oppilaille/reksille tarjoamaan.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ratkaisevaa viran/päätomisen tuntiopettajan duunin saannin kannalta on se, mitä muuta pystyt työyhteisölle/oppilaille/reksille tarjoamaan.
Blow jobs?
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Alkaa itkettää ja naurattaa tämä oma kädettömyys tällä palstalla. Jotain kun yrität etsiä, niin ei onnistu. Perkele ihan sama mitä ketjua täältä etsin, niin ikinä ei tärppää. Ei vaan osaa vissiin tai sitten tää hakuominaisuus on todella hankala.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös