Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 340
  • 12 943

Baldrick

Jäsen
Suomeenkin mahtuu monen moista hiihtäjää ja hiihtofania.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aikuisten värityskirjat mukavaa puuhastelua etenkin näin sadekeleillä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mitihän vittua mä juuri katselin telkkarista?

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen piti naisten tangofinaalin avajaispuheen: "Menoja on leikattava... blaablaa... veroja on nostettava... blaa blaa... kaikkien on kärsittävä... blaa blaa... Suomessa tuotettu ruoka on hyvää... blaa blaa..."

Nyt on Sipilän hallituksen propagandaosastolla kaikki keinot käytössä! Oli muuten katsomossakin kansalla haavit auki.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitihän vittua mä juuri katselin telkkarista?

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen piti naisten tangofinaalin avajaispuheen: "Menoja on leikattava... blaablaa... veroja on nostettava... blaa blaa... kaikkien on kärsittävä... blaa blaa... Suomessa tuotettu ruoka on hyvää... blaa blaa..."

Nyt on Sipilän hallituksen propagandaosastolla kaikki keinot käytössä! Oli muuten katsomossakin kansalla haavit auki.
Juu, samaa ihmettelin hetken aikaa ja sitten päätin vaihtaa kanavaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mitihän vittua mä juuri katselin telkkarista?

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen piti naisten tangofinaalin avajaispuheen: "Menoja on leikattava... blaablaa... veroja on nostettava... blaa blaa... kaikkien on kärsittävä... blaa blaa... Suomessa tuotettu ruoka on hyvää... blaa blaa..."

Nyt on Sipilän hallituksen propagandaosastolla kaikki keinot käytössä! Oli muuten katsomossakin kansalla haavit auki.
Nyt on sellaista settiä, että kerrankin saatan käydä jälkikäteen katsomassa tangomarkkinalähetystä jälkikäteen. Tässä on sellainen taiteenlaji, jota en vapaaehtoisesti seuraa sitten millään. Enkä nytkään varsinaisesti aio, mutta Tiilikaisen spede pitää nähdä.

Olen joskus hekumoinut ajatuksella, että pitäisin kutsuttuna puheen vaikka jonkin lukion lakkiaisjuhlassa, ikään kuin entisaikojen ylioppilaan ominaisuudessa. Aloittaisin itäblokin kaatumisesta ja Berliinin muurin murtumisesta. Jatkaisin viitoittamallani tiellä enkä puolella sanalla viittaisi itse juhlaan tai uusiin ylioppilaisiin. Kaikkia mahdollisia metaforia välttäisin, ettei kukaan vaan kuvittelisi puheen pitävän sisällään jotakin suurempia totuuksia. Puhe kestää loputtomiin. Sen ei olekaan tarkoitus loppua. Tarkoitus on katsoa, kuka on se rohkea, joka tulee keskeyttämään papan ja taluttaa tämän pois mikrofonin edestä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nyt on sellaista settiä, että kerrankin saatan käydä jälkikäteen katsomassa tangomarkkinalähetystä jälkikäteen.
Katsotteko, parahin palstaveli, tangomarkkinoita ns. tiilikaisettomana versiona etukäteen jälkikäteen vai jälkikäteen etukäteen? Aikomukseni oli harmittomasti mukahassutella, mutta päädyin pohtimaan, mitä eroa em. vaihtoehdoilla olisi neliulotteisen aika-avaruusjatkumon kausaliteettirakenteen kannalta. Mietintäni jatkuu.
Olen joskus hekumoinut ajatuksella, että pitäisin kutsuttuna puheen vaikka jonkin lukion lakkiaisjuhlassa, ikään kuin entisaikojen ylioppilaan ominaisuudessa. Aloittaisin itäblokin kaatumisesta ja Berliinin muurin murtumisesta. Jatkaisin viitoittamallani tiellä enkä puolella sanalla viittaisi itse juhlaan tai uusiin ylioppilaisiin. Kaikkia mahdollisia metaforia välttäisin, ettei kukaan vaan kuvittelisi puheen pitävän sisällään jotakin suurempia totuuksia. Puhe kestää loputtomiin. Sen ei olekaan tarkoitus loppua. Tarkoitus on katsoa, kuka on se rohkea, joka tulee keskeyttämään papan ja taluttaa tämän pois mikrofonin edestä.
Arvostan! Myös tässä asiassa pohdin, jatkuisiko puheen aiheena oleva tarina Berliinin muurin murtumisesta ja David Hasselhoffin legendaarisesta "Looking for Freedom" -show'sta kohti nykyhetkeä ja tulevaisuutta, vai toiseen suuntaan kohti kaiken alkua: alkuräjähdystä ja multiversumien kvanttivaahtoa. Vai kulkisivatko tarinan kehityskulut sittenkin rinta rinnan, molempiin suuntiin, sekä-että; silloin tarina itsessään osoittaisi, että aika on illuusio, aistiharha: alku, keskikohta ja loppu yhtä, ja olevaisen ontologinen muoto kuin läpinäkyvällä käärmeellä, joka syö omaa häntäänsä. Se olisi hyvä puhe. Kuuntelisin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Katsotteko, parahin palstaveli, tangomarkkinoita ns. tiilikaisettomana versiona etukäteen jälkikäteen vai jälkikäteen etukäteen? Aikomukseni oli harmittomasti mukahassutella, mutta päädyin pohtimaan, mitä eroa em. vaihtoehdoilla olisi neliulotteisen aika-avaruusjatkumon kausaliteettirakenteen kannalta. Mietintäni jatkuu.
Nyt on välttämättä vastattava, että aika-avaruudelliset tai edes puhtaan vektoriavaruudelliset käsitteet eivät muodostuneet tässä katsannossa ratkaiseviksi. Tangomarkkinoita en aio katsoa etukäteen enkä perätilassa, enkä varsinkaan tiilikaisettomuutta tihkuvissa olosuhteissa. Ainoastaan Tiilikaisen puhe kiinnostaa, ja puheen mahdollisesti aikaansaaman onkalosuisuuden tai minkä hyvänsä näkyminen tangoyleisössä. M.A. Numminenkin kertoi suurimman taiteellisen saavutuksensa tapahtuneen Sähkökvartetti-kokoonpanon esiintyessä olisiko ollut Bulgariassa, kun yhtye onnistui tyhjentämään suuren salillisen yleisöä minuuteissa. Luultavasti palohälytyskään ei olisi kyennyt aivan vastaavaan. Tällaiset poikkeukselliset esiintyjän ja yleisön väliset kohtaamiset ovat sanguudessaan kiehtovia!
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitihän vittua mä juuri katselin telkkarista?

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen piti naisten tangofinaalin avajaispuheen: "Menoja on leikattava... blaablaa... veroja on nostettava... blaa blaa... kaikkien on kärsittävä... blaa blaa... Suomessa tuotettu ruoka on hyvää... blaa blaa..."

Nyt on Sipilän hallituksen propagandaosastolla kaikki keinot käytössä! Oli muuten katsomossakin kansalla haavit auki.

Katselin samaa lähetystä ja alkoi niin vituttamaan nuo Tiilikaisen horinat että oli pakko lähteä ulos tupakille. Näyttää saaneen huomiota myös mediassa tuo puhe joka oli kyllä todellinen pohjanoteeraus.
 

Ameno

Jäsen
Joensuun rautatieasemalla Helsinkiin menevän junan kyljessä lukee pääteasemana Helsinki ja että juna kulkee Kouvolan kautta. Joku 50v naisihminen kysyy ihan hämmästyneenä junan ulkopuolella että "mitäs tuo tarkottaa että helsinkikouvola, kai se nyt helsinkiin menee?" *facepalm*
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
WTC- ja P-Korea -ketjujen viimeaikainen sisältö on oman palstahistoriani surkuhupaisin tapahtuma. Välillä itken kun ajattelen tuon ajatusten Tonavan, suuren P-Raumalaisen Johtajan kertovan Totuutta tosissaan. Sen jälkeen kuitenkin nauran, sillä onhan hulluus tavallaan hauskaa.
Samaa olen pohdiskellut hieman eri näkövinkkelistä. Ketjun sekoilu naurattaa vielä, koska ketjun rauhallisesta viestitahdista sekoiluviestit eivät tee ketjun tolkullisempien viestien löytämistä mahdottomaksi. Sama sekoilu jossain vilkkaammassa (esim. NATO) ketjussa puolestaan ei naurata, sillä ketjun seuraaminen on ajoittain haastavaa pelkästään asiaviestien (riippumatta näkökulmasta) määrästä johtuen, saatikka sitten kun sekaan tulee pari sivua jotain täysin absurdia höpötystä.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
En tiedä pitäisikö minun itkeä vai nauraa matematiikkapähkinäketjuni kanssa. Ketju on melkoista yksinpuhelua, vaikka palsta oli viestien perusteella täynnä matematiikkaneroja. Tällaista viestiä tuli lähinnä palstan itseään järkevänä pitämältään oikeistosiiveltä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En tiedä pitäisikö minun itkeä vai nauraa matematiikkapähkinäketjuni kanssa. Ketju on melkoista yksinpuhelua, vaikka palsta oli viestien perusteella täynnä matematiikkaneroja. Tällaista viestiä tuli lähinnä palstan itseään järkevänä pitämältään oikeistosiiveltä.

Tännekö sinä stallariressukka tulit itkemään, kun menit tyhmyyttäsi väittämään minua uskovaiseksi? No, odottele rauhassa, eiköhän joku aatesisaristasi saavu jossain vaiheessa tarjoamaan lohduttavaa olkapäätä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@TomiP eikö kukaan leiki sinun kanssasi? Ei vaan ihan oikeastikkin kerro ihmeessä kuka täällä on itseään matikkaneroksi tituleerannut? Voihan palstalla olla vaikka minkälaisia matikkaneroja, mutta kiinnostusta sinun pähkinöiden ratkaisuun on nolla. En tiedä myöskään pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joku koittaa nostattaa omaa virtuualipippeliään "Onpa hiljaista tässä minun omassa matikkaketjussani, taidanpa olla ainut matikkanero palstalla, lällislää"
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
@TomiP eikö kukaan leiki sinun kanssasi? Ei vaan ihan oikeastikkin kerro ihmeessä kuka täällä on itseään matikkaneroksi tituleerannut? Voihan palstalla olla vaikka minkälaisia matikkaneroja, mutta kiinnostusta sinun pähkinöiden ratkaisuun on nolla. En tiedä myöskään pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joku koittaa nostattaa omaa virtuualipippeliään "Onpa hiljaista tässä minun omassa matikkaketjussani, taidanpa olla ainut matikkanero palstalla, lällislää"

Ainakin @Geezer ja @Daespoo siihen suuntaan vikkuuttelivat, että olisivat päteviä matematiikassa.

Oma viestini oli silkkaa vittuilua. En itseäni sillä halunnut korostaa.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Tännekö sinä stallariressukka tulit itkemään, kun menit tyhmyyttäsi väittämään minua uskovaiseksi? No, odottele rauhassa, eiköhän joku aatesisaristasi saavu jossain vaiheessa tarjoamaan lohduttavaa olkapäätä.

En ole stallari. Mutta tällä palstalla vasemmistolaisia on vähän, ja en kaipaa lohdutusta.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ainakin @Geezer ja @Daespoo siihen suuntaan vikkuuttelivat, että olisivat päteviä matematiikassa,

Höpsistä. Siihen tartuttiin, kun laskutoimituksesi ja pyöristelysi Nobel-väännössä olivat aivan päin sitä itseään. Niihin tuli tolkkua, vasta kun jälkikäteen kerroit muokanneesi lukuja, karsimalla pois "mielipide-Nobelit", vai kuinka niitä mahdoitkaan niitä nimittää(, jotta sait mieleisesi vastaukset?). Se, mikä edellä mainitun yhteys on matematiikkaan, jäänee ikuiseksi mysteeriksi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En ole stallari. Mutta tällä palstalla vasemmistolaisia on vähän, ja en kaipaa lohdutusta.

Höpsistä. Vasemmistolaisia on todella vähän, jos muut kuin kiihkeimmät punikit ovat, joko persuja tai persuhenkisiä, kuten nokkela ilmauksesi kuuluu.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sub näyttää tällä viikolla kaikki Poliisiopisto-elokuvat ja aloittaa Simpsonien uusinnat ensimmäisestä jaksosta. Mitäpä siihen lisäilemään.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Onko muuten mones kerta kun Simpsoneita aletaan näyttämään alusta? Ei siinä sinänsä mitään, koska kyllähänen ekojen kausienkin Simpsonit on parempia kuin nykyiset jaksot, vaikka se kovin tykitys alkoi vasta jostain 6.kauden tietämiltä. Mietin vaan, että ei taida olla edes kahdeksas kerta kun niitä aletaan alusta näyttämään. Saattaa kyllä olla, että olen seonnut laskuissa kun Englannin neloskanavallakin tuntui joka kolmas kuukausi alkavan Simpsonit ekasta jaksosta alkaen uudelleen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sub näyttää tällä viikolla kaikki Poliisiopisto-elokuvat ja aloittaa Simpsonien uusinnat ensimmäisestä jaksosta. Mitäpä siihen lisäilemään.
Ja tähän päälle AVA:lla pyörii Frendien uusintoja, Subilta voi katsoa myös Rillit huurussa -uusintoja, TV5 esittää jo tavaramerkikseen muodotuneen 70's Shown uusintoja ja YLE TV1 palaa Kyläsairaalaan.

Uuno-leffoja odotellessa...
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Talle iltasanomien jutulle: Implantin näköisissä lihaksissa pullisteleva 47-vuotias poliitikko palasi tyrmäämään nyrkkeilykehään – kaikki ottelut sovittuja? - Nyrkkeily - Ilta-Sanomat

Eli miljonaariperija luulee olevansa kovakin nyrkkeilija ja maksaa vastustajille makoilusta. Pistaa implantit olkapaihin ja rintoihin. Melkein sokea kun vaihtoi silmien varinkin. Tuossa video viimeisesta matsista: Jorge Kahwagi Knockout 2015 - YouTube

Ei saatana, kuten kuuluu niin lapsetkin nauraa tuolle touhulle. Kaikki nakee homman nimen. Missakohan maailmassa herra elelee? Luuleeko se oikeasti olevansa vitun seksi ja kova nyrkkeilija? Toivottavasti tulisi laki maailmanlaajuisesti, etta liian rikkaat joutuu paantsekkaukseen vuoden valein.
 
Viimeksi muokattu:

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Kaksi romania pyysi 40 suomalaiselta puhelinta lainaan – katso, mitä tapahtui

Romanit kysyivät 40 henkilöltä kännykkää lainaan, viisi antoi. Yksikin tyttö tuossa hieman empii ja romppumamma kysyy ihan suoraan että johtuuko tämä siitä että hän on romani. Tyttö vastasi, ettei anna kännykkäänsä kenellekkään lainaan.

Mielestäni koko video on paskaa. Tekemällä tehdään ihmisistä rasisteja, vaikka romanit itse ovat montakymmentä vuotta toimillaan edesauttaneet tätä tilannetta jossa kukaan ei heihin luota. Toki, eivät kaikki romanit varastele ja onhan niitäkin jotka oikeasti ovat luottamuksen arvoisia. Mutta jos minulta tulisi romani kysymään yhtään mitään lainaan, niin todennäköisesti sanoisin aivan suoraan että en lainaa, koska olen todella varma siitä että yrität kusettaa. Vuosien saatossa on niin moni romani tullut tutuksi, että vähemmästäkin on usko mennyt. Kaikki ovat olleet ihan hauskaa seuraa, mutta myös rötöstely tuntui olevan kaikilla verissä - osa vie autoja, toiset bensaa. Voin myöntää, että olen erittäin ennakkoluuloinen näiden ihmisten suhteen ja ihan syystä. En lainaa romanille kännykkää, samasta syystä kuin ystäväni Abdul ei lähde samaan baariin niiden ihmisten kanssa joilla on hakaristi tatuoituna käteen. Toivottavasti joku päivä ennakkoluulot hälvenevät eikä mitään varastamisen riskiä enää ole olemassakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös