Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 006 042
  • 12 943
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos nyt tuhansittain jengiä näki tuon viittauksen saamelaisuuteen ja sitä kautta heistä jotkut kiinnostuvat paikasta ja ehkä joku eksyy euroineen Pohjois-Suomeen, luulisi paikallisten olevan suht otettuja asiasta.

Poutiaista varmaan jatkossa kiinnostaa ihan kympillä olla ajamassa saamelaisten asiaa ja edistää heidän tunnettuuttaan. Well played, sanoisin näille saamelaisruikuttajille.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näinhän se on. Jos Poutiaisella olisi ollut päällään esim. Jokerien pelipaita HIFK:n olkalogoilla, olisi pieni vähemmistö suuttunut vain.

Mullakin kävi mielessä tuo pelipaitaesimerkki. Jos joku julkkis esiintyisi maailmalla Ässien vanhentunut tai vaikka piraattipaita päällä, niin eiköhän tuosta lähinnä hyvä mieli kuitenkin tulisi. Epäolennaisuuksia suuressa kuvassa, positiivista mielikuvaahan tuossa Poutiaisen casessa oltiin rakentamassa. Tanja on muutenkin yksi maailman pirteimmistä ja edustavimmista urheilijoista, miten ihmeessä joku osasi tuon kääntää ihan päälaelleen?
Anteeksi varmaan pitäisi pyytää, kun tuolla tavalla kansaa häpäisee. Olisi vain vetänyt harmaan veryttelytakin päälle, näyttänyt keskaria kameralle ja poistunut kotiinsa murjottamaan.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä eilinen Suomen Masterchef pisti lähinnä naurattamaan. Kolmen kilpailijan eteen lätkäistiin kokonainen kuha, eikä kukaan heistä tunnistanut mikä kala on kyseessä. On kyllä ollut todella heikkotasoiset kilpailijat tämän vuoden Mastechefissä ja muutenkin koko ohjelma on juostenkustuna toteutettu. Kun katsoo Australian Masterchefiä niin ei uskoisi että samasta ohjelmaformaatista on kyse.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mielenkiintoista että Poutiaisen saamelaisille tuoma PR on epäonnistunutta, mitäköhän tämä sukkien virkkaaja ajattelee tästä Putouksessa esiintyneestä BB-Aslakista? Hyvää mainosta, kun oli oikeaoppisesti kudotut säärystimet jalassa?
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Onneksi Olkoon Voittaja!

Itsellä on ollut pari kuukautta Multiloton kautta kestona rivi tuota Amerikan lottoa eli Mega Millionssia ja tänä aamuna oli Multilotolta tullut maili otsikolla: Onnittelut!
ja Outlookin preview näytti tekstin " Onneksi Olkoon Voittaja! VOITIT JUURI MULTILOTTO.COMISSA
Lotto: USA - Megamillions
Arvonta: 19/03"

Ennen vittuilu soittoa pomolle, päätin kuitenkin mennä omilta sivuilta katsomaan, että montako miljardia voi pistää naisiin ja pekoniin, ja ilo oli mitä suurin kun voitto summa oli kokonaiset 0,72€.

Silloin itketti, nyt vähän naurattaa. Viitsikö tuota voittoa vaimon kanssa edes jakaa...
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä eilinen Suomen Masterchef pisti lähinnä naurattamaan. Kolmen kilpailijan eteen lätkäistiin kokonainen kuha, eikä kukaan heistä tunnistanut mikä kala on kyseessä.

Tämä kyllä pisti naurattamaan itseänikin. Ja kun eräs näistä neroista vielä ehdotti kalan olevan siika, paljasti hän samalla ettei todennäköisesti tunnistaisi siikaakaan jos se hänen eteensä kokonaisena tuotaisiin. Sen verran erinäköisistä kaloista on kuitenkin kyse. Ilmeisesti näiden wannabe-kokkimestareiden kalatietämys rajoittuu vain ruokakaupan kalatiskistä löytyviin valmiisiin fileisiin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en ole edes mikään kalamies, mutta kyllähän tämä haukiahven on hauen jälkeen helpoiten tunnistettava fisu tai lähellä ainakin ahventa, näin omasta näkökulmasta. Jonkun särjen voi kai johonkin sotkeakin, mutta ei kai nyt kuhaa voi vai?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä eilinen Suomen Masterchef pisti lähinnä naurattamaan. Kolmen kilpailijan eteen lätkäistiin kokonainen kuha, eikä kukaan heistä tunnistanut mikä kala on kyseessä.

Kyllä kuha tosiaankin pitäisi tunnistaa jos kyseiseen kilpailuun ottaa osaa. Yleensäkin näissä kilpailuissa kalan käsittely keulii todella paljon. Ihan ulkomaalaisia formaatteja myöden. Huomaa, että se valmis file käydään kalatiskiltä noutamassa kun on niin helppoa.

Mulle kuha on yksi rakkaimmista fisuista ja sitä kesäisin käynkin uistelemassa. Voissa paistettuna, suolalla, sitruunalla ja tillillä maustettuna on vakio resepti. Kylkeen peruna/sipuli muusi. Ei kastiketta vaan nokare voita sulamaan annoksen päälle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, ite olin kanssa että "eikö toi muka ole kuha?". Ja tunnistan ehkä neljä kalalajia, neontetra, kultakala ja suklaamonni poislukien.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Voissa paistettuna, suolalla, sitruunalla ja tillillä maustettuna on vakio resepti. Kylkeen peruna/sipuli muusi. Ei kastiketta vaan nokare voita sulamaan annoksen päälle.

Miksi et hae pakasteturskaa kaupasta, jos käytät kuhan kanssa sitruunaa? Sitruuna tai vaikka pippuri peittää kuhan ja ahvenen hienon maun tehokkaasti.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo, ite olin kanssa että "eikö toi muka ole kuha?". Ja tunnistan ehkä neljä kalalajia, neontetra, kultakala ja suklaamonni poislukien.

Myös valashai on melko helppo tunnistaa sen tummassa selässä olevien valkoisten laikkurivien perusteella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Myös valashai on melko helppo tunnistaa sen tummassa selässä olevien valkoisten laikkurivien perusteella.

Hui, en halua ajatellakaan mitään tuollaista, en pysty menemään uimaan enää, varsinkaan kun ottaa huomioon että kalat on vetteen pissanneet.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Miksi et hae pakasteturskaa kaupasta, jos käytät kuhan kanssa sitruunaa? Sitruuna tai vaikka pippuri peittää kuhan ja ahvenen hienon maun tehokkaasti.

En ymmärrä kysymystäsi, joten jätän vastaamatta.

Pippuria en käytä mutta sitruunan mehua pirskautan paistovoin joukkoon aivan lopuksi. Tällä voilla valelen filettä ennen lautaselle laittoa. Kyllä sitruunaa voi käyttää ahvenen tai kuhan kanssa mutta kohtuudella. Rasvaisen kalan kanssa sitten hieman runsaammin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En mä oikein ymmärrä miksi kokkien pitäisi kaloja osata tunnistaakaan, se riittää että osaavat siitä ruokaa tehdä. Noin yleisesti ottaen kuitenkin kun ruokaa tehdään, on tiedossa mitä ne ruoka-aineet on, joita käytössä on. Kalastajalle varmasti ihan hyvä taito tuo erilaisten kalojen tunnistaminen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä oikein ymmärrä miksi kokkien pitäisi kaloja osata tunnistaakaan, se riittää että osaavat siitä ruokaa tehdä. Noin yleisesti ottaen kuitenkin kun ruokaa tehdään, on tiedossa mitä ne ruoka-aineet on, joita käytössä on. Kalastajalle varmasti ihan hyvä taito tuo erilaisten kalojen tunnistaminen.

Käsittääkseni hyvät kokit hankkivat itse raaka-aineensa, jolloin olisi kohtuullista erottaa kuha lahnasta, ettei tulisi kusetetuksi. Ihan vastaavasti toivon, että kokki erottaa possun niskan ja nauden sisäfileen, ainakin silloin kun minä tilaan pippuripihvin.

Toivottavasti ajoin johonkin mukahauskuuttelu miinaan.

VLen:

Kuhan ja ahvenen maku on mielestäni niin mieto, että niihin riittää suola ja voi, muuten kalan maku peittyy. Mutta makuasioista voi vain kiistellä. Rakkaudella.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En mä oikein ymmärrä miksi kokkien pitäisi kaloja osata tunnistaakaan, se riittää että osaavat siitä ruokaa tehdä. Noin yleisesti ottaen kuitenkin kun ruokaa tehdään, on tiedossa mitä ne ruoka-aineet on, joita käytössä on. Kalastajalle varmasti ihan hyvä taito tuo erilaisten kalojen tunnistaminen.

Kyllä omasta mielestä kokkien olisi hyvä osata tunnistaa tärkeimmät kalalajit, ja sama pätee muihinkin ihmisiin. Jos kokki ei tiedä miltä jokin hänen käyttämänsä raaka-aine luonnossa näyttää, niin se on verrattavissa automekaanikkoon joka ei tiedä miltä auton korjaukseen tarvittava varaosa näyttää. No ehkä ei paras esimerkki mutta kuitenkin.

Alkaa olla hommat mallillaan jos kalat tunnistetaan pakastealtaasta niiden pahvikääreiden värien perusteella. Ei noita tärkeimpiä ruokakaloja suomessa nyt kuitenkaan niin hirveää määrää ole, että niiden ulkonäön tunnistaminen olisi jotenkin ylivoimainen haaste.

E: Saatoinpa polkaista miinaan kyselemäti, mutta mitäpä pienistä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Käsittääkseni hyvät kokit hankkivat itse raaka-aineensa, jolloin olisi kohtuullista erottaa kuha lahnasta, ettei tulisi kusetetuksi. Ihan vastaavasti toivon, että kokki erottaa possun niskan ja nauden sisäfileen, ainakin silloin kun minä tilaan pippuripihvin.

Toivottavasti ajoin johonkin mukahauskuuttelu miinaan.

Eikös tää Master Chef ole kilpailu joillekin kotikokeille? Aika vähän tekemistä sillä on itse raaka-aineensa hankkiville kokeille.

Muutenkin nämä kokkiohjelmat vääristävät aika reippaasti ihmisten käsitystä kokin arjesta ja työstä. Suomessa on joku kourallinen keittiömestareista, jotka itse hankkivat raaka-aineensa jostain toreilta, pieniltä kalastajilta ja halleista. Loput tilaavat ne ihan normaalisti eri toimittajilta. Ei se sikakaan sinne keittiöön tule kokonaisena, kuten monesti ei kalakaan. Suurin osa keittiömestareista ja vuoromestareista varmasti tunnistaa kalatkin, kuten lihatkin, mutta ihan normaaleista kokeista löytyy varmasti paljon sellaisia joille voisi tuottaa suuria vaikeuksia erottaa varsinkin kaloja, koska niitä ei välttämättä ole koulun jälkeen nähnyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös tää Master Chef ole kilpailu joillekin kotikokeille? Aika vähän tekemistä sillä on itse raaka-aineensa hankkiville kokeille.

TosiFanin pippuripihvivertaus oli minusta aika osuva. Miten kommentoit?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
TosiFanin pippuripihvivertaus oli minusta aika osuva. Miten kommentoit?

Väitän että moni kokki tunnistaa kokonaisen sian kokonaisesta lehmästä. Yhtä moni tunnistaa myös naudan sisäfileen porsaan niskasta, eli varmasti jokainen. Ei ollut musta kovin osuva.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös tää Master Chef ole kilpailu joillekin kotikokeille? Aika vähän tekemistä sillä on itse raaka-aineensa hankkiville kokeille...

Jos menee kilpailemaan television kokkiohjelmaan, voisi olettaa, että kyseessä hieman parempi kotikokki. Itse tunnistan kyllä kalat ja lihatkin, erotan possun naudasta, mutta en kuvittele olevani Master Chef.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Väitän että moni kokki tunnistaa kokonaisen sian kokonaisesta lehmästä..

Aivan yhtä helppoa olisi erottaa siika kuhasta, joten kun se ei kokkikilpailussa onnistu, niin onhan se hauskaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos menee kilpailemaan television kokkiohjelmaan, voisi olettaa, että kyseessä hieman parempi kotikokki. Itse tunnistan kyllä kalat ja lihatkin, erotan possun naudasta, mutta en kuvittele olevani Master Chef.

Sä varmaan kalastat? Samoin moni sienestäjä tunnistaa varmasti kaikki sienet, muttei välttämättä osaa tehdä kunnollista ruokaa.

Mun mielestä noi kokkiohjelmat nyt on muutenkin ihan perseestä, joten ei yllätä pätkääkään jos eivät tunnistaisi sikaa naudasta. Kaikenmaailman vitun piperryksiä kyllä treenataan, mutta perushommat on monesti ihan hakusessa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aivan yhtä helppoa olisi erottaa siika kuhasta, joten kun se ei kokkikilpailussa onnistu, niin onhan se hauskaa.

No jaa, mun mielestä kalat näyttää enemmän toisiltaan kuin vaikkapa lehmä ja sika, nuo nisäkkäät on monelle ehkä vähän tutumpia. Toki eri juttu sitten varmasti rannikon kalastajille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sä varmaan kalastat? Samoin moni sienestäjä tunnistaa varmasti kaikki sienet, muttei välttämättä osaa tehdä kunnollista ruokaa.

Mun mielestä noi kokkiohjelmat nyt on muutenkin ihan perseestä, joten ei yllätä pätkääkään jos eivät tunnistaisi sikaa naudasta. Kaikenmaailman vitun piperryksiä kyllä treenataan, mutta perushommat on monesti ihan hakusessa.

Eli alkuperäinen viesti oli ihan oikeassa, jos Master Chef kilpailija ei tunnista kuhaa, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No jaa, mun mielestä kalat näyttää enemmän toisiltaan kuin vaikkapa lehmä ja sika, nuo nisäkkäät on monelle ehkä vähän tutumpia. Toki eri juttu sitten varmasti rannikon kalastajille.

Voihan naudan sisäfile ja possun niskasta tehty pihvikin näyttää samalta, tuskin keittiössä nautaa tai sikaa teurastetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös