Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 022 760
  • 12 976

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silmiini osui Helsingin Sanomien nettisivuilla tällainen uutinen: [url="http://www.hs.fi/urheilu/Sel%C3%A4nteen+vierailu+voi+olla+Winnipegin+ainoa+juhlap%C3%A4iv%C3%A4/a1305547594714]Selänteen vierailu voi olla Winnipegin ainoa juhlapäivä[/url]. Ajattelin, että onpa kiva pikku-uutinen, jossa kerrottiin ihan pätevästi Thrashersin siirrosta Winnipegiin (mitä nyt Thrashers oli kirjoitettu väärin). Sitten luin alhaalta, että kirjoittaja on peruskoulun yhdeksäsluokkalainen. Jumalauta, jätkä kirjoittaa pätevämmin kuin 90% muista sanomalehtiin kirjoittavista lätkätoimittajista!

Eli itken lätkätoimittajien nykytasoa, mutta odotan innolla ja tyytyväisenä myhäillen tulevien sukupolvien lätkätoimittajia, jos ovat yhtään samaa tasoa kuin tuo Kivilä, niin mitään hätää ei pitäisi olla.

Eiköhän tuokin vielä saada pilattua vaikka tässä vaiheessa vielä hyvältä näyttää. Sille taotaan päähän että jutussa pitää mainita vähintään kerran sanat "ilmaveivi" ja "Kulta-Mikke" yms. niin kauan kunnes alkaa suoltamaan samanlaista paskaa kuin suurin osa muistakin urheilutoimittajista.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sitten luin alhaalta, että kirjoittaja on peruskoulun yhdeksäsluokkalainen. Jumalauta, jätkä kirjoittaa pätevämmin kuin 90% muista sanomalehtiin kirjoittavista lätkätoimittajista!


Tänään oli samalta kaverilta hyvä kirjoitus pistepörssin kärjestä ja sen eurooppalais edustuksesta. Ei sinänsä mitään ihmeellistä, mutta hyvää ja asiapitoista tekstiä. En nyt saa kännykästä linkitettyä, mutta Hesarin mobiilista löysin.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Jaa-a. Näillehän oli jossain oma ketjukin, mutta lähinnä itkettää/naurattaa näiden tyhmyys Jeesuksen Kristuksen nimissä! Äsken s-postista poimittua:

"Rouva Nina Mesonzhnik
Yhteystiedot Osoite: - 5,
Road 01 021 Klovskiy Uzviz
Kiev, Ukraina.

Rakkaat Kristuksessa,

Tervehdys teille Jeesuksen Kristuksen nimessä Vapahtajamme, olen edellä nimi henkilön Ukrainasta, mutta olen nyt lääkärinhoitoa yksityisessä sairaalassa Saksassa Frankfurtissa. Olen naimisissa tohtori Chemdel C. Mesonzhnik joka työskenteli Ukrainan suurlähetystön Iranissa yhdeksän vuotta ja puhun vähän Englanti.

Olen 71-vuotias, olen nyt uuden kristillisen muuntaa kärsivät pitkään syöpä keuhkoissa. Minun edesmennyt aviomies kuoli Ukrainan syöksyi. Olimme naimisissa jo yksitoista vuotta ilman lapsia. Ennen kuolemaansa joulukuussa 2002. Olimme molemmat hyviä kristittyjä.

Kaikista lääkinnällisistä minun terveydentila on todella huonontua ja on ilmeistä, että en saa elää yli neljä kuukautta saamieni lääkäreitä, tämä johtuu siitä, syöpä vaiheessa on mennyt hyvin kauhea vaiheessa.

Oma edesmennyt mieheni oli hyvin varakas mies ja hänen kuolemansa jälkeen olen perinyt kaikki hänen yrityksensä imperiumi ja vaurautta. Lääkäri on neuvoja minulle, että en aio elää yli neljä kuukautta, joten olen nyt päättänyt jakaa osa tätä rikkautta on edistää kirkkojen ja orpokodeissa Suomessa.

Oma edesmennyt mieheni oli hyvin varakas mies ja hänen kuolemansa jälkeen olen perinyt kaikki hänen yrityksensä imperiumi ja vaurautta. Lääkäri on neuvoja minulle, että en aio elää yli neljä kuukautta, joten olen nyt päättänyt jakaa osa tätä rikkautta on edistää kirkkojen ja orpokodeissa Suomessa.

Haluan teidän tietävän, että varat ovat talletus meidän pankki Euroopassa (ING Bank Belgia) ja minun ohjeet ING pankki vapauttaa varat sinulle minun Lähiomaiset ja edunsaajan, annan teille direktiivin miten saada reklamaatio hyväksymisasiakirjan puolestani kanssa ING Bank Belgia.

Jumalan kanssa kaikki asiat ovat mahdollisia Haluan sinun ja kirkkoon aina rukoilla minulle, koska Herra on minun paimeneni.

Lopuksi rehellisesti rukoilla, että rahat, jotka siirretään käytetään tarkoitukseen, koska olen huomannut, että varallisuuden hankintaan ilman Kristusta on turhuutta kun turhamaisuus.

Armo meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen, Jumalan rakkaus, ja Fellowship Pyhän Hengen olla kanssa sinulle ja perheellesi.

Odotan teiltä vastauksen kiireellisyyden.

Ystävällisin terveisin.

Rouva.NINA MESONZHNIK."

Nina rassukka!
 
Viimeksi muokattu:

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kattokaahan just nyt maikkarilta voittopotti vai mikä tuo ohjelma onkaan... juontajasta tuli tämä ketju HETI mieleen.

Liitteenä kuva kaunis äänisestä kaunottaresta..
 

Liitteet

  • kuva0013.jpg
    kuva0013.jpg
    55,9 KB · kertaa luettu: 960
Viimeksi muokattu:

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Eiköhän laiteta kyseisestä HS:n toimittajasta palautetta hyvästä jääkiekkojournalismista? On kaverilla jatkossakin työpaikka ja vielä on aikaa hioa tekstiään, kun vasta yhdeksäsluokkalainen on!
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kattokaahan just nyt maikkarilta voittopotti vai mikä tuo ohjelma onkaan... juontajasta tuli tämä ketju HETI mieleen.

Liitteenä kuva kaunis äänisestä kaunottaresta..

Kysymyksestä tuli ketju mieleen.

Ei sen nyt pitäisi mikään yllätys olla että jos vain kiinnostusta aihetta kohtaan löytyy, ja siinä sivussa vähän äidinkielen osaamista, etteikö ysiluokkalainen pystyisi tuollaista tekstiä tuottamaan. Ei se silti tuon jutun arvoa vähennä, toivottavasti Kivilä liittyy pian (Ellei ole liittynyt jo?) palstan aktiivisten Blues-kirjoittajien suht. vähälukuiseen joukkoon.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jaa-a. Näillehän oli jossain oma ketjukin, mutta lähinnä itkettää/naurattaa näiden tyhmyys Jeesuksen Kristuksen nimissä! Äsken s-postista poimittua:

"Rouva Nina Mesonzhnik

...

Odotan teiltä vastauksen kiireellisyyden.

Ystävällisin terveisin.

Rouva.NINA MESONZHNIK."

Nina rassukka!
Heti ajattelin, että tämän on pakko olla Nina Mikkosen salanimi. Laita siis äkkiä fyrkkaa sinne, niin saadaan Timo T&A taas jaloilleen!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Veikkaan, ettei Timo Torsti Antero näe tuossa ideassa mitään toteuttamisen arvoista.
No eihän siihen nyt ihan sokeasti pidä uskoakaan, mutta pitkällä tähtäimellä se voi tuntua ihan hyvältä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Miksi sillä pikku Pekka-Marjatalla pitää olla niin erikoinen nimi?
Tällä viikolla jo kuullut:

Jade-Ellen
Hesekiel (joka oli 4-5 ja jolla isänsä kanssa päällään samanlaiset popliinitakit ja pappahatut)
Huljustiina (En voinut kuulla oikein)
Ja kaverin tutun muksun nimi on Jami-Oliveri
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi sillä pikku Pekka-Marjatalla pitää olla niin erikoinen nimi?
Tällä viikolla jo kuullut:

Jade-Ellen
Hesekiel (joka oli 4-5 ja jolla isänsä kanssa päällään samanlaiset popliinitakit ja pappahatut)
Huljustiina (En voinut kuulla oikein)
Ja kaverin tutun muksun nimi on Jami-Oliveri
Vaimon entinen koulukaveri oli antanut pojalleen nimeksi Jaajo. Siis mitä helevettiä? Tuleeko tästä uusi Veeti? Ei kai se radio-Jaajo ole oikeasti Jaajo, kuten Veetitkin ovat tämän Veli-Matti Kallion lempinimen inspiroimia. Vittu näitä nimiasioita... Miehille riittäisi viisi: Raimo, Erkki, Pertti, Jorma ja Martti. Muut on teennäisiä.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Jaksan, viitsin ja uskallan kirjoitella tälle palstalle ainoastaan nousu, tai ihan oikeassa humalassa.
Selvinpäin luen päivittäin, mutta ajatus kirjoittamisesta, vituttaa ja pelottaa.

Näin känässä pystyy huumorilla lukemaan noita kirjoituksia mitä tuonne joukkue,otteluseuranta ketjuihin lyödään. Provosoituminen hautautuu hyvän olon ja naurun alle, eli naurattaa ja itkettää se että selvinpäin kieakko "keskustelun" lukeminen vituttaa.
Sitten ihan pelkästään itkettää ja naurattaa tämä yhteiskunta, joka ei todellakaan ole sitä mitä kersana sen kuvitteli olevan. Tieto lisää tuskaa ja sitä kautta alkoholismia.

Nöf ja sillain. Ilman naurua on vain köysi, ja mitä sillä köydellä tekee on jokaisen oma päätös.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miksi sillä pikku Pekka-Marjatalla pitää olla niin erikoinen nimi?
Tällä viikolla jo kuullut:

Jade-Ellen
Hesekiel (joka oli 4-5 ja jolla isänsä kanssa päällään samanlaiset popliinitakit ja pappahatut)
Huljustiina (En voinut kuulla oikein)
Ja kaverin tutun muksun nimi on Jami-Oliveri

Jade-Ellen ja Jami-Oliveri todennäköisesti lyhenevät ajanmyötä Jadeksi ja Jamiksi, mitkä ovat oikein neutraalin näpäköitä lempinimiä. Hesekiel on Raamatusta poimittua, mutta onhan noita muitakin, kuten Jeremias tai Joosua. Tai Markus, Maria, Hanna, Samuel, Johannes ja vaikkapa Luukas. No, Obadjan voinee jättää siksee. Tai Onanian.

Mun on vähän vaikea ymmärtää nimistä kitisijöitä. Tytölläni on nimi, joka löytyy vain häneltä koko maan mittakaavassa, mutta siinä ei ole mitään häröilyä seassa, vaan vain yhdistetty kaksi hiukan harvinaisempaa kaksitavuista perusnimeä. Hyvin kaunis nimi monen mielestä, eikä näin miehenkään mieleen mitenkään teennäinen. Keksi siitäkin joku teuvo tasalakki aukoa vaimolleni päätään pizzeriassa, kun kävivät lätyt pari vuotta sitten tyttäreni kanssa noukkimassa ja vaimoni sattui puhuttelemaan tyttöä nimeltään. Hupaisaa kyllä, kun kyseessä on täysin suomalainen ja lausuttavissa oleva nimi. Onneksi en itse ollut tilanteessa mukana.

Pojan nimi on yksiosainen, muttei sekään täysin hyllytavaraa, joten kai joku urpo siitäkin saa rytmihäiriöitä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun on vähän vaikea ymmärtää nimistä kitisijöitä.
Ei erikoisimmissa nimissä mitään vikaa ole, mutta kyllä itseäni vähän huvittaisi kuulla jonkun nimenneen lapsensa brittiläisen TV-kokin tai Taru Sormusten Herrasta -hahmon mukaan.

Luonnollisesti en kuitenkaan tästä menisi kellekään aukomaan vaan pitäisin mölyt mahassani. Ei se kenellekään muulle kuulu minkä nimen vanhemmat lapselleen antavat.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Luonnollisesti en kuitenkaan tästä menisi kellekään aukomaan vaan pitäisin mölyt mahassani. Ei se kenellekään muulle kuulu minkä nimen vanhemmat lapselleen antavat.
On se kyllä vanhemmilta aika sadistista muotoilla hiekkalaatikko- ja koulukiusaajille oikein design-pilkkakirves käteen. Voisi niille kersoille antaa sellaiset nimet, etteivät niiden takia joudu liikaa viettämään välitunteja pää vessanpöntössä. Siis jos yhtään muksuistaan välittävät.

Kersat osaa olla julmia toisilleen, syyksi käy paremman puutteessa "hassu" nimi. Vaan vanhemmista on niin kiva kun meidän pikku Ridge kokee kovia, se kasvattaa luonnetta!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
On se kyllä vanhemmilta aika sadistista muotoilla hiekkalaatikko- ja koulukiusaajille oikein design-pilkkakirves käteen. Voisi niille kersoille antaa sellaiset nimet, etteivät niiden takia joudu liikaa viettämään välitunteja pää vessanpöntössä. Siis jos yhtään muksuistaan välittävät.

Kersat osaa olla julmia toisilleen, syyksi käy paremman puutteessa "hassu" nimi. Vaan vanhemmista on niin kiva kun meidän pikku Ridge kokee kovia, se kasvattaa luonnetta!

Eli tästä pääsemme siihen, että kaikkien on oltava tasapäisiä virtasia ja korhosia, koska muuten voi käydä välitunnilla kylmät. Kaikki erilaisuus on haudattava, mikään ei saa erottaa lasta muista lapsista, onko muuten kaikkien lasten oltava hitsareiden lapsia, vai käykö muuten ohraisesti? Ja ei, en aja omaa asiaani, koska minulla on tuikitavallinen ja arkipäiväinen nimi, 70-luvun alun suosikki: Marko. Toki välitunnilla tuli toisinaan turpaan mutta se on toinen tarina se.

Tai sitten sinä, pirulainen, vedätät minua ja minä lankesin helvetilliseen ansaasi. Olet sinä piru mieheksi!

vlad.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset

Mun mielestä Evililla on tärkeä pointti. Sääliksi käy lapsia, jotka joutuvat kärsimään täysin mitättömistä asioista ilman, että he voivat itse asialle mitään tehdä! Se, että vanhemmat haluavat antaa mussukalleen hassun nimen, voi johtaa hirveään kierteeseen teini-iässä, pahimmillaan syvään masennukseen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Moderaattoreiden toiminta ja sääntöpykälä 10. Olenko ainoa jonka mielestä nyt alkaa mennä yli ja pahasti?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eli tästä pääsemme siihen, että kaikkien on oltava tasapäisiä virtasia ja korhosia, koska muuten voi käydä välitunnilla kylmät.

Tai sitten sinä, pirulainen, vedätät minua ja minä lankesin helvetilliseen ansaasi. Olet sinä piru mieheksi!

vlad.
Oikeastaan sekä että. Siis ei nyt ihan kaikkien tartte olla Erkkiä ja Perttiä, kuten isäni sukupolvessa, tai Mikaa ja Jaria kuten minun. Tai Nicoa ja Veetiä kuten nykyisin. Toisaalta sellaiset Ridge-Reinot ja Pörrö-Pulterit on oikeasti ihan karmeita; vaikka nimi olisi vanhemmasta ihanan persoonallinen, niin se on kuitenkin jotain mitä lapsi kantaa (yleensä) koko ikänsä. On aika itsekästä valita lapselleen eriskummallinen nimi ihan omaa kekseliäisyyttään korostaakseen, jos voi olla todennäköistä että jälkikasvu itse nimeään vihaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oikeastaan sekä että. Siis ei nyt ihan kaikkien tartte olla Erkkiä ja Perttiä, kuten isäni sukupolvessa, tai Mikaa ja Jaria kuten minun. Tai Nicoa ja Veetiä kuten nykyisin. Toisaalta sellaiset Ridge-Reinot ja Pörrö-Pulterit on oikeasti ihan karmeita; vaikka nimi olisi vanhemmasta ihanan persoonallinen, niin se on kuitenkin jotain mitä lapsi kantaa (yleensä) koko ikänsä. On aika itsekästä valita lapselleen eriskummallinen nimi ihan omaa kekseliäisyyttään korostaakseen, jos voi olla todennäköistä että jälkikasvu itse nimeään vihaa.
Tuosta olen kyllä sikäli samaa mieltä, että hyvää makua ja pelisilmää saa toki käyttää asiassa, jota toinen kantaa mukanaan vuosikausia tai peräti loppuelämänsä. Taiteiljasukuun ehkä syntyy vähän erikoisemman nimen kantajia enemmän, ja heille se ehkää natsaa, mutta voisihan noita funtsia tietysti kukin tahollaan hiukan. Jonkinlaista tyylitajuakin ovi käyttää. Omaan makuuni ei oikein iske perussuomalaisen perheen muksulle isketyt täysin ulkomaiset etunimet, mutta vapaus kullakin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Omaan makuuni ei oikein iske perussuomalaisen perheen muksulle isketyt täysin ulkomaiset etunimet, mutta vapaus kullakin.
Yhteen aikaanhan näitä bongaili lehdestä harva se päivä, kastettujen nimiä. Oli Ridge Römppästä ja Caroline Vattulaista. Mitä niitä oli, jotain Nico-Alexander Ryynäsiä.

Yleistääkin voi. Mitä kuppaisempi, työttömämpi ja toimeentulotukisempi lähiö, sitä kuninkaallisemmat nimet kakaroilla. On Stephaniet ja Victoriat ja Albertit, ja sukunimi loppuu -nen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yhteen aikaanhan näitä bongaili lehdestä harva se päivä, kastettujen nimiä. Oli Ridge Römppästä ja Caroline Vattulaista. Mitä niitä oli, jotain Nico-Alexander Ryynäsiä.

Ja kun tämä Taru Sormusten Herrasta elokuvien aiheuttama hype oli suurimmillaan niin muistan nähneeni Hesarin kastettuja -palstalla ilmoituksen jossa ilmoitettiin Mio Elendilin ja Lenni Gil Galadin ristiäisistä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja kun tämä Taru Sormusten Herrasta elokuvien aiheuttama hype oli suurimmillaan niin muistan nähneeni Hesarin kastettuja -palstalla ilmoituksen jossa ilmoitettiin Mio Elendilin ja Lenni Gil Galadin ristiäisistä.
Kyllähän Frodojakin taitaa olla Suomessa muutama kappale.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos luottaa lapsen geeneihin tarpeeksi, niin sitten voi antaa vähän haastavamman nimen. Lapsi pärjää jos on pärjätäkseen
Tässäkin on muuten pointti. Isäni ystävä, Yrjö nimeltään, antoi pojalleen, minun ikäiselleni, nimeksi Yrjö. Faija ihmetteli tätä, jolloin Yrjö senior sanoi ettei poika saa päästä elämästä sen helpommalla kuin isäkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös