Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 022 674
  • 12 976

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tuli tuossa viime yönä duunissa selailtua IS:a kun hirvittävältä kiireeltä hetkeksi ehti, niin eräästä nimeltä mainitsemattomasta ryssäliigassa pelaavasta kotimaisesta tissiposkesta oli aukeaman juttu ja spekulointia palkkojen leikkauksista. Jos -30% leikattaisiin niin pikainen soitto agentille olisi tehtävä.
Menisi vittu sorvaamaan johonkin pajalle 10e tuntipalkalla ja pitäisi tissinsä kiinni.

Lainasin tarkoituksella koko tekstin.
Olisiko tässä taas kyseessä perinteinen suomalainen kateus?

Eli jos sinä sorvaat pajalla 10e tuntipalkalla, niin sinua ei hetkauta jos pomo sanoo sulle huomenna että palkka on tästä lähtien muuten sit 7 euroa tunnissa. Etkä soittaisi tietenkään naapurifirmaan mistä saisit sen kympin edelleen, puhumattakaan siitä että sinua ei tietenkään vituttaisi vaikka työnantajasi ei pidä kiinni siitä mitä lupaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Lainasin tarkoituksella koko tekstin.
Olisiko tässä taas kyseessä perinteinen suomalainen kateus?

Eli jos sinä sorvaat pajalla 10e tuntipalkalla, niin sinua ei hetkauta jos pomo sanoo sulle huomenna että palkka on tästä lähtien muuten sit 7 euroa tunnissa. Etkä soittaisi tietenkään naapurifirmaan mistä saisit sen kympin edelleen, puhumattakaan siitä että sinua ei tietenkään vituttaisi vaikka työnantajasi ei pidä kiinni siitä mitä lupaa.

Ei kateus, vaan vitutus. Monethan puhuvat kuinka tekisivät tuota hommaa vaikka ilmaiseksi ja ovat onnellisia blaablaablaa, mutta tämäkin kyseinen pelle on suunnilleen paniikissa kun molotovit meinaavat vallan leikkauksia palkkoihin tehdä. On hivenen eri asia kun palkka tippuu esim miljoonasta eurosta 20-30% kuin tosiaan jossain paskapajalla 30ke:n vuosituloista saman verran.

Eli vitutukseni johtui nimenomaan siitä, että joku sorvaaja Matti ensio pellervo kullila olisi ollut huomattavasti loogisempi hahmo valittamaan palkkojen leikkauksista kuin joku ryssäliigaa miljoonapalkalla tahkoava.
 

Tuamas

Jäsen
Ei kateus, vaan vitutus. Monethan puhuvat kuinka tekisivät tuota hommaa vaikka ilmaiseksi ja ovat onnellisia blaablaablaa, mutta tämäkin kyseinen pelle on suunnilleen paniikissa kun molotovit meinaavat vallan leikkauksia palkkoihin tehdä. On hivenen eri asia kun palkka tippuu esim miljoonasta eurosta 20-30% kuin tosiaan jossain paskapajalla 30ke:n vuosituloista saman verran.

Eiköhän suurin osa Venäjälle pelaamaan menevistä mene sinne vain ja ainoastaan rahan takia, koska maa kuinkin on mitä on ja pelimatkatkin ovat kohtuullisen raskaita muihin Euroopan sarjoihin verrattuna...
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Iltalehden vai Ilta-Sanomien lööpissä tänään: "Jutta Urpilaisesta kuoritui (tms.) Glamour-kissa" ja kuvassa Urpilainen makaa kyljellään punaisessa asukokonaisuudessa, lyhyessä hameessa ja verkkosukkahousuissa.

Nyt kyllä on arvostelukyky pettänyt jossain osoitteessa. Imagonkohotuskamppanja from Hell.
 

tutzba

Jäsen
En tiedä naurattaako vai itkettääkö minua Jatkoaika. Aivan sama mikä ketju avataan, on se heti täynnä uskomatonta väittelyä jostakin turhasta. Esimerkkeinä vaikkapa seuraavat:

Vuosi 2010 ja hajoava Yhdysvallat -ketju
SM-liigan siirtohuhut -ketju
Suuri Katastrofi Ihmiskunnalle - Milloin napsahtaa? -ketju

Ei tarvita kuin yksi massasta poikkeava näkemys, ja sota on valmis. Millä ihmeellä sinä voit tuollaista väittää, tämä on väärin, olet perseestä, millä todistat tuon, saatanan porilainen.

Ymmärrän toki, että Jatkoaika on keskustelupalsta ja että väittelyt kuuluvat keskustelupalstalle. Jos kuitenkin yhden asian pystyisimme oppimaan, olisimme varmasti iloisempia: kirjoita siten, että pystyisit sanomaan sen kasvotusten omalla nimelläsi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tässäpä tosiaankin lööpit, joista ei tiedä, itkeäkö vai nauraa:

"Viina oli viedä minut". Matti Nykänen Iltasanomissa 28.1.1992
"Näin viina vei". Harri Olli Iltasanomissa 2.1.2009
 

Jotva

Jäsen
Tuosta ylempänä oli juttua Timo T.A. Mikkosesta ja siinä tuli mieleen, että onkohan Petteri Sihvosella omat nettisivut? Omakehu voisi olla samaa luokkaa kuin T.A:lla. Täytyykin lähteä googlettamaan, saa nähdä, joutuuko itkemään vai nauramaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuosta ylempänä oli juttua Timo T.A. Mikkosesta ja siinä tuli mieleen, että onkohan Petteri Sihvosella omat nettisivut? Omakehu voisi olla samaa luokkaa kuin T.A:lla.

Mistä näin päättelit? Itsekkään en pidä Urheilulehden Sihvosesta juurikaan, mutta Urheilukanavan Sihvonen on taasen todella hyvä. Eiköhän tästä Sihvosen maineesta voida "syyttää" Jukka Rönkää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sen puoleen, etteikö joku tarpeeksi hyvä musta näyttelijä voisi James Bondia näytellä, mutta että tuo yksi hemmetin samplenpäällepuhujapössyttelijä? Ja miten niin laittaa paremmaksi? Kai Diddy Daddy on sen verran vanhoja Bondeja katsonut, että tietää 008:n yleensä päätyvän ruumispussiin jo ennen alkutekstejä? Se olisi toki tässä tapauksessa ainoastaan positiivista.

Iltasanomien uutinen "Hänestäkö Agentti 008?"
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ymmärrä että minkä takia tuo vitun tasa-arvo pitää joka saatanan paikkaan tunkea. Minkä takia James Bondista pitäisi väkisellä tehdä musta? Tai homo? Tai nainen? Eikö James Bond voisi vaan olla sellainen brittiläinen "herrasmies" kuin mitä se on aina ollut? M:stä piti jo tasa-arvon nimissä tehdä nainen niin pitääkö itse Bondistakin vielä tehdä tummaihoinen homoseksuaali?

Tämä ei ole millään tavalla rasistinen kommentti, vaikka saattaa sellaiselta äkkiseltään kuulostaa, mutta jos Bondia esittämään valitaan tummaihoinen mies niin ihan 100% varmuudella en tule sitä elokuvaa katsomaan. En vaan pidä siitä että "pyhiin" asioihin kajotaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Minkä takia James Bondista pitäisi väkisellä tehdä musta?

Etenkin, kun jo valmiiksi on olemassa Bondiakin coolimpi kaveri — Shaft. Tuon äijän tunnusmusiikkikin pieksää mennen tullen Bondin soittolistan.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Pakit tuli mutta elämä hymyilee

Ajattelin ensin postata tämän naisasiaketjuun, mutta eiköhän se sovi tänne paremmin. Pitkä tästä näköjään tuli, vaan eipä näitä kai ole pakko lukea.

Tämä on tarina siitä, kuinka lemmenasiat voivat joskus tehdä aikamiehestä yhtä tumpelon kuin keravaviiksisestä mankipojasta. Tarina on vähän surullinen, vähän hassu, mutta loppu on (kai) semionnellinen.

Vaikutan tällä hetkellä Virossa, ja tässä jonkin aikaa takaperin pääsi käymään niin, että yksi eestitär työpaikaltani vei sydämeni. Tyttö oli (ja on, tuntuu vain luontevammalta tässä yhteydessä käyttää mennyttä aikamuotoa) aivan kaikkea, hän oli mukava, kaunis, älykäs, herttainen, oikeastaan jokainen unelmanaiseeni sopiva adjektiivi tuntui käyvän myös häneen.

Aloin viettää aikaa hänen seurassaan lounastauoilla, työn lomassa ja hieman vapaa-ajallakin. Välillä kahden, useimmiten pienessä porukassa. Tulimme mainiosti juttuun, kavereina ja kollegoina siis. Olen jo ihan luonnostani perushannari, jolle aloitteen tekeminen on työn takana, mutta nyt lisätaakkaa toivat tietyt esteet. Päällimmäisenä näistä silloin tällöin puheessa vilahtanut poikaystävä. Lienee syytä selittää tarkemmin. Koskaan hänen seurassaan ei ollut miestä, eikä hän ikinä maininnut töiden jälkeen menevänsä tapaamaan mitään poikaystävää. Rivien välistä kävi ilmi, että poikaystävä on ranskalainen ja Ranskassa. Koska keskustelumme olivat kuitenkin enemmän sellaista kollegoiden turinaa, ei niissä koskaan menty pintaa syvemmälle. Minulle ei täysin käynyt selväksi, oliko kyseessä meneillään oleva, tauolla oleva vai lopetettu suhde. En oikein keksinyt tahdikasta tapaa tiedustella asiaa, ja jos ihan rehellinen olen, saatoin myös alitajuisesti pelätä “väärän” vastauksen romahduttavan unelmani. Lapsellistahan tuollainen kuurupiilo on eikä sitä iän kaiken voi pelata, mutta kyllä sitä hetken aikaa umpi-ihastunut tollo jaksaa pitää päätään pensaassa. Aikajänne tässä tarinassa on vajaa kuukausi, johon sisältyy Suomessa viettämäni kaksiviikkoinen joululoma. Olin kyllä tuntenut hänet vähän pidempään, mutta noin kuukausi sitten tajusin ihastuneeni.

Tänään sitten nalli napsahti. Olimme olleet hänen ja erään toisen kollegan kanssa lounaalla, kun takaisin työpaikalle kävellessämme poikaystävä ilmaantui taas puheeseen. Tartuin aiheeseen ja aloin kautta rantain udella asioita. Saamistani vastauksista kävi 99,99-prosenttisen selväksi, että suhde oli olemassaoleva ja kestäväksi aiottu. Oikeasti prosenttilukema olisi sata, mutta pihkaantuneen tolvanan itsepetos riistää siitä sen 0,01%. Olin kai jossain vaiheessa innostunut kyselemään liikaa, koska mukanamme ollut kolmas pyörä jo huomautti minulle, että taitavat mennä kysymykset vähän henkilökohtaisiksi. Tyttö itse vain kikatteli kysymyksilleni, olin esittänyt ne ihan vain leikinlaskun varjolla, en tivaamalla.

Päästyäni takaisin toimistolle istuin työpöytäni ääressä mieli mustana. Päätin kuitenkin, että kuurupiilolle on aika panna piste. Minun pitäisi puhua tytön kanssa asiat selviksi, mieluiten vielä tänään. Näin jälkikäteen ihmettelen itsekin, mitä puhumista asiassa muka vielä oli. Osittain asiaan vaikutti ehkä se ylempänä mainittu promillen kymmenys, mutta kaipa minä vain halusin että hommaan saadaan jonkinlainen closure.

Minä, hän sekä kolmas pyörä olimme kaikki suhteellisen myöhään töissä. Kun näin hänen olevan aikeissa lähteä kotiin, kiskaisin nopsasti takin niskaani ja tein tikusta asiaa mennä läheiseen kauppaan ostamaan itselleni pientä purtavaa sekä tupakka-askin kolmannelle pyörälle, joka oli hetkeä aiemmin valitellut körssien olevan vähissä. Kun pääsimme ulko-ovesta pihalle, pyysin häntä odottamaan hetken, minulla olisi hieman asiaa. Aloitin mainitsemalla, että olin aiemmin päivällä ollut hieman tunkeileva. Hän kysyi ihmeissään että milloin muka. Tarkensin tarkoittavani niitä poikaystävää koskeneita kysymyksiäni. Hän arvatenkin luuli että yritin pyydellä anteeksi ja alkoi heti sovitella että hei mitä sä morningstar nyt tollasista, eihän tossa nyt mitään. Jatkoin kuitenkin päättäväisesti ja kerroin, että hänen “siviilisäätynsä” oli jäänyt minulle aiemmin hämärän peittoon, ja että syyni sen arvailemiselle oli yksinkertaisesti tarve tietää, sopiiko minun pyytää häntä kanssani treffeille vai ei.

Tässä vaiheessa en malta olla ylpeilemättä (lähinnä itselleni, en teille) sillä, miten tyylikkäästi hoidin tilanteen. Mankipoikaa ei näkynyt mailla halmeilla, mies minussa oli vihdoin astunut esiin. Tässä puhui nyt se morningstar, jonka pitäisi aina puhua naisille. Ryhdikkäänä, hillittynä, silmiin katsoen, selkeästi artikuloiden, rauhallisella äänellä puhuen mutta kuitenkin päättäväisenä. Kontrasti männäviikkojen tunariin oli tyrmäävä.

Kuultuaan selitykseni tyttö kertoi ystävällisesti, että olin tulkinnut asiat aivan oikein. Hänellä oli poikaystävä ja heidän suhteensa oli vankka. Tämän kuultuani totesin ainoan asian jonka herrasmies voi todeta; kerroin olevani onnellinen hänen puolestaan, mutta että valehtelisin jos väittäisin etten ole pettynyt. Tämän sanoessani loin (omassa päässäni ainakin) kasvoilleni hieman kaihoisan katseen, johon kuitenkin lisäsin pienen poikamaisen virnistyksen ikään kuin viestittämään että elämäähän tämä vain on ja I will survive. Tyttö osoitti loputtoman suloisuutensa vakuuttelemalla että kyllä sulle morningstar Virosta tyttö löytyy, tai löytyy sieltä minne menetkin. Loppuun minun oli aivan pakko saada lohkaista kornihko klassikko. Kerroin hänelle toivovani että se fransmanni todella osaa arvostaa sitä mitä hänellä on, “...because you, NN, are a classy woman.” Tämän sanottuani totesinkin sitten vain että huomenna nähdään ja erosimme molemmat nauraen.

Mikä nyt sitten oli syy, joka sai minut vuodattamaan tämän tragikomedian tänne? Syy on se käsittämätön mielenrauha, joka seurasi tuota viimeistä kohtaamista. Se nimittäin tuli täysin puun takaa. Vaikka kyse oli vain kuukausien tuttavuudesta ja kuukauden ihastuksesta, sisäinen mankipoikani ei ollut tarvinnut viikkoakaan, kun olimme jo riitelemässä elatusavusta. Eli vituttihan se tällaisen tytön missaaminen ihan oikeasti, varsinkin tänään lounaan jälkeen toimistossa istuessani olin jo ehtinyt kehittää kunnollisen onnettomasti rakastuneen miehen ajan-saatana-pääni-jäähän-angstin. Kun lähdin toimistostani astelemaan kohti final showdownia, olin varma siitä että tänä iltana löytäisin itseni jostain blues-räkälästä oksennus sylissä. Ja vielä mitä. Kun astelin kohti kauppaa ostamaan tupakkaa ja omenoita, oloni oli niin kepeä että teki mieli lauleskella. Osittain tuo hyvä olo varmaan johtui siitä, että asiaan saatiin ratkaisu, mutta yksinään se ei syyksi riitä – ratkaisuhan oli väärä. Pikemminkin se johtunee siitä ilosta ja ylpeydestä, jota koin, kun sain todeta vihdoin ja viimein kyenneeni ratkaisemaan asian kuin mies. Ja vielä herrasmies.

Huomenna näen tytön taas töissä. Ei jännitä pätkääkään. Tiedän voivani katsoa häntä silmiin, enkä epäile etteikö hän pystyisi katsomaan minua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Etenkin, kun jo valmiiksi on olemassa Bondiakin coolimpi kaveri — Shaft. Tuon äijän tunnusmusiikkikin pieksää mennen tullen Bondin soittolistan.

Pitäisikö Shaftistakin sitten ihan tasa-arvon vuoksi tehdä valkoinen? Näyttelijäksi vaikka Jim Carrey tai Adam Sandler. Tulisipahan sekin uudistettua sitten samalla ihan samalle tasolle kuin P. Diddyn Bond.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Eihän murhalle voi nauraa, mutta jollaintavalla tämä sai kuitenkin...

Nainen epäili miestään pettäjäksi, joten loogisin vaihtoehtohan on silloin tuikata kaverin kassit tuleen: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1631502

Tässä ketjussa saa onneksi myös itkeä. Tai voi ainakin kysyä pitäsikö.
Mutta tuolle naiselle voisi joku kertoa, että asioista saa ja kannattaa keskustella ennen mahdollisen säkkigrillauksen aloittamista.
Jäätävää logiikkaa kärventää kyrpää ettei kukaan muu saa sitä.
Tuolla ajattelutavalla kannattaa myös ruveta ompelemaan tyttöystävän pimppiä umpeen ennen paremmanpuoliskon tyttöjen iltaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vähän semmoinen fiilis tuli, kun katselin tänään hetken Israel-mielenosoitusta kolmen sepän patsaalla. Kymmenisen aktivistia (hihhulia) heilutteli Israel-lippuja ja huuteli megafoniin. Siinä vaiheessa tuli aika absurdi olo kun joku rupesi vertaamaan Palestiinan konfliktia Talvisotaan ja siihen miten palestiinalaiset ja terroristit ovat kuten Neuvostoliitto joka aiheutti konfliktin. Miten pihalla tuo jengi oikein on? Aika huvittuneita ilmeitä oli kyllä muillakin mielenosoituksen seuraajilla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän Vappu Pimiän kultainen tv -palkinto on sellainen asia, että ei tiedä oikein miten suhtautua. Jos tuo harppu on valtakunnan paras naisesiintyjä, niin millaisia ne vähän huonommat esiintyjät sitten ovat? Eipä ole tullut montaa nähtyä.

Joka tapauksessa, kansa on jälleen puhunut. Mahtoiko olla ihan tekstariäänestys, oliko plussia ja miinuksia millä pelata peliä, kuka tietää. Vappu Pimiä - Vuoden paras naisesiintyjä. Kukkuu.
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän Vappu Pimiän kultainen tv -palkinto on sellainen asia, että ei tiedä oikein miten suhtautua. Jos tuo harppu on valtakunnan paras naisesiintyjä, niin millaisia ne vähän huonommat esiintyjät sitten ovat? Eipä ole tullut montaa nähtyä.

Joka tapauksessa, kansa on jälleen puhunut. Mahtoiko olla ihan tekstariäänestys, oliko plussia ja miinuksia millä pelata peliä, kuka tietää. Vappu Pimiä - Vuoden paras naisesiintyjä. Kukkuu.

En kyllä voi ymmärtää miten tuo nainen saa minkäänlaista palkintoa. Muistan kun joskus kuuntelin radiosta jotain ohjelmaa Vappu Pimiän juontamana... Päättipä siinä soitella Poliisille ja kysellä poliisin mielipidettä rattijuopumuksesta.. Tässä vaiheessa meinasin ajaa ojaan, kun taoin nyrkillä otsaani.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On se kiva että suomalaiset osaavat arvostaa rautaista ammattitaitoa, parhaana esimerkkinä tuo Vappu "en osaa sanoa yhtään lausetta änkyttämättä" Pimiän valinta valtakunnan parhaaksi naisesiintyjäksi. Ihan käsittämätöntä!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllähän Vappu Pimiän kultainen tv -palkinto on sellainen asia, että ei tiedä oikein miten suhtautua. Jos tuo harppu on valtakunnan paras naisesiintyjä, niin millaisia ne vähän huonommat esiintyjät sitten ovat? Eipä ole tullut montaa nähtyä.
En ole nähnyt tätä Pimiää kuin iltiksen kannessa enkä puhettaan kuullut, mutta kyllähän loistavat ja palkitut esiintyjät kuten Riitta Väisänen ja Hannele Lauri ovat viitoittaneet oivan polun kulkea.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lempäälän jäähallin nimi on Xerox-areena. Ei voi olla totta. Katsomo on yhdellä seinustalla. Jotain rajaa tuolla Areena-sanan käytölle.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin saanut Facebookiin kaveripyynnön Susan Ruususelta! En tiedä todellakaan pitäisikö minun nyt itkeä vai nauraa. Olin Susanin kanssa ensimmäisen lukiovuoden samalla luokalla, mutta hänen myöhemmistä vaiheistaan en tiedä muuta kuin sen mitä median välityksellä on moni muukin suomalainen on saanut tietää.

Okei, naurattaa kyllä jossain määrin tämä kaveripyyntö, mutta en vahvistanut sitä.. ainakaan vielä.
 

d2uce

Jäsen
Okei, naurattaa kyllä jossain määrin tämä kaveripyyntö, mutta en vahvistanut sitä.. ainakaan vielä.

Kannattaa vahvistaa tai muuten Ruususen jälkikasvulta varastetaan valokuva-albumi jossa on kyseenalaisia fotoja sinusta ensimmäiseltä lukiovuodeltasi!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olin saanut Facebookiin kaveripyynnön Susan Ruususelta! En tiedä todellakaan pitäisikö minun nyt itkeä vai nauraa. Olin Susanin kanssa ensimmäisen lukiovuoden samalla luokalla, mutta hänen myöhemmistä vaiheistaan en tiedä muuta kuin sen mitä median välityksellä on moni muukin suomalainen on saanut tietää.

Okei, naurattaa kyllä jossain määrin tämä kaveripyyntö, mutta en vahvistanut sitä.. ainakaan vielä.

Olisitko Susanin ensimmäinen facebook kaveri??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös