Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 007 447
  • 12 943

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ei minun tarkoitukseni ole haastaa riittaa, ihmettelen vain oikeuttaako sinisilmäinen käytös raiskaamiseen. "Mitäs oli niin tyhmä, että lähti vieraiden mukaan. Omaa syytä." Kyllä varovainen pitää olla, mutta ei hölmöys oikeuta raiskaamista.

Tämäkin on ainoastaan tahallista tyhmyyttä. Varmasti kukaan tänne kirjoittava ei ole sitä mieltä, että raiskaus olisi jossain tapauksessa oikeutettu. Suomen lakikin on ollut sitä mieltä vuodesta 1994.

Ja kyllä, raiskausta voi verrata muihin rikoksiin, kun puhutaan tilanteista, joissa voit joutua vaaraan. Kaikkia näitä rikoksia voi yrittää ehkäistä omalla käytöksellä. Vain yhden kohdalla asiasta ei ole suotavaa puhua julkisesti.
 

d2uce

Jäsen
Nähtävästi tässä raiskaustapauksessa Daespoo teki suurimman rikoksen laittamalla linkin väärään ketjuun.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä minä ainakin pidän tuota mimmiä melko saatanan tyhmänä ja rinnastan myöskin pimessä taksissa ryöstetyn miehen ja pakettiautossa joukolla raiskatun naisen kohtalot samoiksi; molempiin autoihin nouseminen on aina riski.
Puuttumatta polemiikkiin, onko tuo nainen oikeasti noussut siihen pakettiautoon vapaaehtoisesti? Enkä väännä myöskään aiheesta, vaikka olisi noussut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Äskeisen riidanhaastamisspektaakkelin jälkeen itken ja nauran naisille. Tulee vain mieleen, kuinka sietämätön keskustelupalsta jatkoaika olisi, jos naiset olisivat palstalla enemmistönä.

Terveiset bangbussista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Puuttumatta polemiikkiin, onko tuo nainen oikeasti noussut siihen pakettiautoon vapaaehtoisesti? Enkä väännä myöskään aiheesta, vaikka olisi noussut.

Tästä ei ole tarkempaa tietoa, eilinen uutinen antoi vahvasti näin ymmärtää mutta tänään on tullut tietoa jonka perusteella tuo ei ole varmaa, ts. poliisi ei asiasta kerro enempää.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Puuttumatta polemiikkiin, onko tuo nainen oikeasti noussut siihen pakettiautoon vapaaehtoisesti? Enkä väännä myöskään aiheesta, vaikka olisi noussut.

Ei silläkään ole enää mitään väliä koko ketjussa, koska Daespoo on jo se suurin konna. Alkuperäinen uutinen sanoi että "nousi" ja palstan virallisen toimittajanplanttumme lähdekritiikki osui Iltalehteen, jossa sanottiin, että poliisi ei ota kantaa. Poliisin kantaaottamattomuus ei suinkaan tee alkuperäistä uutista valheeksi, vaan virheellistä tietoa siitä tulee vasta sitten, kun se jotenkin uskottavasti (vahvistus viralliselta taholta tai useammasta lähteestä) kumotaan. Kyllähän tämän nyt pitäisi olla ihmisille selvää, mutta ymmärrän minä senkin, että palstan aktiivinaiset tarttuu juuri laput silmillä merkkijonoihin "raiskaus" ja "nauraa?" ajattelematta asiaa yhtään sen enempää. Tahallista tyhmyyttä, kuten sen joku tuolla aiemmin jo totesikin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Sivumennen sanoen, itse olen kerran noussut tuntemattoman miehen kyytiin keskellä yötä, koska oli ns. pakkotilanne. Sitä ennen tosin vaadin saada nähdä ajokortin ja tekstata sotun silloiselle äijälle.

Tähän on varmasti olemassa joku hieno tarina, mutta jos itse tarjoaisin hyvää hyvyyttäni autokyytiä jollekin, niin saisi kyllä jäädä sinne tien pientareelle jos se rupeaisi vaatimaan mun henkkareita itselleen ja sitten tekstaa sotun jollekin kolmannelle osapuolelle. Tosin ei tällainen identiteettivarkaus suomessa niin hyödyllistä ole kuin jossain jenkeissä, mutta puolirikollista toimintaa varmasti silti.
 

tutzba

Jäsen
Tähän on varmasti olemassa joku hieno tarina, mutta jos itse tarjoaisin hyvää hyvyyttäni autokyytiä jollekin, niin saisi kyllä jäädä sinne tien pientareelle jos se rupeaisi vaatimaan mun henkkareita itselleen ja sitten tekstaa sotun jollekin kolmannelle osapuolelle.

Mistäs toinen voi tietää, että kyytiä tarjotaan ihan hyvää hyvyyttään? Olkoonkin, että tuo TQoFE:n sotun ylösottaminen ei enää pahimman tapahtuessa olisi paljoa lohduttanut, mutta ymmärrän kyllä pointin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nainen oli kai sitten naurettavan typerä ja sinisilmäinen.

Ei minun tarkoitukseni ole haastaa riittaa, ihmettelen vain oikeuttaako sinisilmäinen käytös raiskaamiseen.....

Ei tietenkään oikeuta. Mikään asia ei voi olla raiskaajien puolella, mutta se on kokonaan toinen juttu. Kyllä minä olen tyttärelleni opettanut, että vieraiden kyytiin ei mennä, se on ihan normaalia käytöstä, että ollaan varovaisia ja varotaan näitä kaiken maailman raiskaajia ja ryöstäjiä yms. pohjasakkaa. Lyödääkö vetoa, että tämä nainen miettiin parikin kertaa jälkikäteen, että olinpa tyhmä kun menin kyytiin, olisi pitänyt tajuta ... jos siis oli mennyt kyytiin vapaaehtoisesti.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mistäs toinen voi tietää, että kyytiä tarjotaan ihan hyvää hyvyyttään?
- - -

Sattuneesta syystä, ymmärsin tuon uutisen suurin piirtein suomennettuna niin, että dösäpyskillä olleelle naiselle oli tarjottu kyytiä himaan ja nainen suostui, ilmeisesti koska ei tiennyt tuleeko seuraavaa dösää ennen aamua eikä jaksanut odotella.

Jos näin oli, olisi tuon naisen pitänyt tajuta että hei autossa on kolme non-original-finlandese äijää, ja että ehkä ei ole kaikkein viisain juttu hypätä kyytiin vaikka lupaavat viedä kotiin. TAI sitten mimmi on tuntenut jonkun noista, ei välttämättä sen paremmin mutta ehkä ohimennen-puolituttuna ja siksi on hypännyt kyytiin.

Enivei, naisten logiikkaan ei aina voi päästä kiinni. Tiedän vastaavan tyyppisiä tapauksia, mutta antaa niiden olla.
 

julle-jr

Jäsen
Enpä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa sille, että Alamummo ilmeisesti näkee jonkun tämän ketjun kirjoittajan olevan sitä mieltä, että mainittu raiskaus olisi ollut oikeutettu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valvookohan kukaan, mitä Subilla tapahtuu?

Kertausta: Frendien 50. uusintakierros päättyy muutaman minuutin jälkeen blue screeniin ja mainoskatkoon. Päälle toinen mainoskatko. Simpsoneiden 49. uusintakierros alkaa lähes vartin etuajassa. Noin 5 minuuttia myöhemmin ruutuun pärähtää "hetkinen".
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa tälle meidän kämpän sisälämpötilalle.

Sama. Vielä kun kyseessä on vuonna 2007 rakennettu talo. Luulisi, että 2000-luvulla osattaisiin rakentaa taloja, joissa olisi toimiva ilmanvaihto. Täällä on jokin "tehostettu ilmanvaihto", mutta sen hyöty on kyllä ihan 0.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Miksi sitten laitoit sen ketjuun, jossa pohditaan pitäisikö itkeä vai nauraa?

Paljon olen naisia ottanut kyytiin Vuosaaresta/Itäkeskusesta, eikä tähän asti ole yllätysseksiä tarvinnut harrastaa, joten itken ja nauran yhtäaikaa. Ihan vapaaehtoisesti ovat harrastaneet allekirjoittaneen kanssa seksiä.

Tuollaiset pakut ovat tietysti hieman riskialttiita paikkoja matkustaa kotiin. Minulla on ihan tavalinen henkilöauto...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tänne pitäisi selvistikin perustuu ketju "mille itket juuri nyt" ettei tällaisia väärinkäsityksiä pääsisi tulemaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Amerikassa on sattunut California 200 -rallissa paha onnettomuus jossa auto syöksyi yleisöön ja 8 ihmistä kuoli. Kahdeksan ihmisen kuolema ei tietenkään naurata yhtään mutta ei tiedä itkeäkö vai nauraa yleisön reaktioille tuon tilanteen jälkeen. Yleisö oli seisonut aivan radan vieressä ja välillä ei ollut minkäänlaista suojakaidetta, mutta silti yleisö oli käynyt erittäin vihamieliseksi, alkanut uhkailemaan ja heittelemään kivillä tätä ulos ajaneen auton kuljettajaa joten tämä oli joutunut pakenemaan paikalta! Siis ei vittu miten voi olla idiootteja ihmisiä! Ihan kuin se olisi kuljettajan vika jos järjestäjä ei ole huolehtinut millään tavalla yleisön turvallisuudesta, ja jos ihmiset ovat niin vitun idiootteja että menevät ihan tien viereen katsomaan autokilpailua.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Amerikassa on sattunut California 200 -rallissa paha onnettomuus... Siis ei vittu miten voi olla idiootteja ihmisiä!
Tuonlaisissa kisoissa ihmisten Gaussin käyrälle sijoittuminen on aina vasemman pakin puolella, joten siinä syy kaikkeen.

Kerran kävin (ilmaislipulla, syömässä, kuskina) jokkiskisoissa ja oli olo, kuin olisi ollut neandertalien keskellä. Ennakkoluuloni olivat oikeassa.

Lisäksi Jullen kanssa nauran samalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kerran kävin (ilmaislipulla, syömässä, kuskina) jokkiskisoissa ja oli olo, kuin olisi ollut neandertalien keskellä. Ennakkoluuloni olivat oikeassa.

Minä olen ihan vakiovieras jokkiskisoissa, olen ollut niitä järjestämässäkin, ja olen ollut paikalla tilanteessa jossa ulosajanut auto on osunut ihmisiin. Mutta ei jokkiskisoissa ole ollut yhtään niin idioottia ihmistä joka syyttäisi kuljettajaa tuollaisesta tilanteesta, saati alkaisi heittelemään tätä kivillä ja uhkailemaan.

Joo, juntteja jokkiskisoissa käyvät ihmiset hyvinkin paljolti ovat mutta eivät idiootteja. Noista amerikkalaisista vastineista ei voi kyllä sanoa samaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Voi hyvä sylvi ja pari muuta tyttöä. Lahtelaisopettaja tuomittiin oppilaan pahoinpitelystä.
Mitäs vittua nyt taas?
Lainaus jutusta:"Tapaus sattui lahtelaiskoululla viime joulukuussa. Oppilaskunta oli saanut oikeuden järjestää pikkujoulumusiikkia, ja opettajan mukaan musiikki soi liian kovaa.

Kun ääntä ei hiljennetty, opettaja tarttui solistin mikrofoniin. Syntyi käsirysy, jonka seurauksena mikrofoni osui laulaneen oppilaan huuleen.
"

Eli opettaja on käynyt käskemässä oppilaita hiljentämään musiikkia? Pikkunilkit eivät ole (taas vaihteeksi) viitsineet totella, jolloin musiikkia on yritetty hiljentää väkisin?
Käsirysy?
Ei tarvitse mennä helvetti soikoon kuin 12-13 vuotta ajassa taaksepäin, kun olin itse yläasteella. Jos ei tehty hyvällä opettajan sanomisten mukaan, tehtiin pahalla.
Vielä silloin olisivat musavehkeet lähteneet takavarikkoon, adios. Loppuu musiikki kokonaan, jossei osata olla.
Toki vaihtoehtona olisi opettajallekin ollut poistua paikalta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi hyvä sylvi ja pari muuta tyttöä. Lahtelaisopettaja tuomittiin oppilaan pahoinpitelystä.
Mitäs vittua nyt taas?
Lainaus jutusta:"Tapaus sattui lahtelaiskoululla viime joulukuussa. Oppilaskunta oli saanut oikeuden järjestää pikkujoulumusiikkia, ja opettajan mukaan musiikki soi liian kovaa.

Kun ääntä ei hiljennetty, opettaja tarttui solistin mikrofoniin. Syntyi käsirysy, jonka seurauksena mikrofoni osui laulaneen oppilaan huuleen.
"

Eli opettaja on käynyt käskemässä oppilaita hiljentämään musiikkia? Pikkunilkit eivät ole (taas vaihteeksi) viitsineet totella, jolloin musiikkia on yritetty hiljentää väkisin?
Käsirysy?
Ei tarvitse mennä helvetti soikoon kuin 12-13 vuotta ajassa taaksepäin, kun olin itse yläasteella. Jos ei tehty hyvällä opettajan sanomisten mukaan, tehtiin pahalla.
Vielä silloin olisivat musavehkeet lähteneet takavarikkoon, adios. Loppuu musiikki kokonaan, jossei osata olla.
Toki vaihtoehtona olisi opettajallekin ollut poistua paikalta.

Toisaalta tässä täytyy nauraa opettajan ammattitaidottomuudelle, miksi lähteä painimaan, kun voi tavalla tai toisella katkaista virrat äänentoistolaitteista?

Toisaalta itkettää ääniherkkyydestä kärsivän opettajana puolesta, joka on joutunut tuollaiseen tilanteeseen.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puumalan kunta muistaa Miikka Kiprusoffia (linkki vie IL:n uutiseen)

Helteiden aikaan ihmeteltiin, että miksi ne lämpöennätykset rikkoutuvat toisen toisensa perään juuri Puumalassa. Radio Suomipopillahan aamujuontaja Jaajo leikkisästi epäili, että Puumalassa on käyty ruuvailemassa mittareita tai vääristelty lämpötiloja, että paikka saisi näkyvyyttä. Tiedä siitä sitten, mutta jos tuo Kiprusoffin palkitseminen ei ole gloryhunttausta, niin mikä piru vie sitten?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös