Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 689
  • 12 943

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei helevetti, et tää maailma menee hulluksi.

Enemmän kiinnostaa ketä kiinnostaa joku vitun hymypoika patsas. Muistan kun se omassa koulussa äänestettiin vittuiluperiaatteella yhdelle tyypille, jonka naama nyt vaan näytti vähän hymyilevältä.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Enemmän kiinnostaa ketä kiinnostaa joku vitun hymypoika patsas. Muistan kun se omassa koulussa äänestettiin vittuiluperiaatteella yhdelle tyypille, jonka naama nyt vaan näytti vähän hymyilevältä.
Jaa mua enimmäkseen kiinnostaa ketä kiinnostaa ketä kiinnostaa hymypoikapatsaat.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Väärään someryhmään (äärioikeistolaiseen) kuuluminen voi johtaa poliisissa potkuihin.
On kuitenkin todennäköistä, että monet poliisihenkilöt joutuvat työnsä puolesta lukemaan nassesivustoja tarkasti. Ehkä myös soluttautumaan ryhmien jäseniksi.
 

axe

Jäsen
Maissilapsista tulee tänä vuonna uusi elokuva. Tällä kertaa ilmeisesti esiosa, eli mitä Nebraskan Gatlinissa tapahtui ennen ensimmäistä, vuoden 1984 elokuvaa. Taitaa tulla nyt tusina täyteen Children of the Corn -leffoja. Oon nähnyt luultavasti kolme.

Lyön vetoa, ettei edes Stephen King vallattoman mielikuvituksensa kanssa kyennyt 45 vuotta sitten visioimaan, että hänen "oikeiden töidensä" välissä nakuttamastaan pikku novellista tulisi tällainen loputon franchise.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ilta-Sanomien Tuomas Mannisella on faniklubi. Tämä jos mikä kuuluu tähän ketjuun.


Ilta-Sanomien toimittaja Tuomas Mannisen kirjoittamat jutut tunnistaa usein jo otsikosta. Niin hyviä ja omalaatuisia ne ovat.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Norovirus lapsiperheessä. Yö valvottu, pienistä ihmisistä tulee uskomaton määrä tavaraa ulos.
Pysäyttävä hetki eilen illalla kun tajusi, että game on.

Olen ainoa joka pysyy tolpillaan nyt kun vaimokin taudissa, eli voi saatana. Rooli on vittumainen.

Vanhempi muksu sentään osaa oksentaa ämpäriin mikä on vieressä. Nuorempi koheltaa ympäri kämppää lataus valmiina. Koskaan ei tiedä mikä paikka on tulilinjalla.

Surkean koomista.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ilta-Sanomien Tuomas Mannisella on faniklubi. Tämä jos mikä kuuluu tähän ketjuun.

Itse hymyilin, kun taannoin bongasin ryhmän, jonka nimi meni öbaut näin: Antti Heikkilä sosiaali- ja terveysministeriksi (Heikkilä itse ei ollut ryhmässä). Jostain syystä tuon ryhmän nimi vaihdettu. Nykyinen nimi: Koronapaskaa. Kaunista.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ilta-Sanomien Tuomas Mannisella on faniklubi. Tämä jos mikä kuuluu tähän ketjuun.

Liittyitkö?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Norovirus lapsiperheessä. Yö valvottu, pienistä ihmisistä tulee uskomaton määrä tavaraa ulos.
Pysäyttävä hetki eilen illalla kun tajusi, että game on.

Olen ainoa joka pysyy tolpillaan nyt kun vaimokin taudissa, eli voi saatana. Rooli on vittumainen.

Vanhempi muksu sentään osaa oksentaa ämpäriin mikä on vieressä. Nuorempi koheltaa ympäri kämppää lataus valmiina. Koskaan ei tiedä mikä paikka on tulilinjalla.

Surkean koomista.
Tätä samaa ihanuutta oli myös meidän perheessä ja yksi yö tuli vaihdettua pojalle kolmet petivaatteet. Aamulla lähdettiin sitten vaimon kanssa synnytyssairaalaan, niin oli pientä lisäjännitystä mukana. Ei onneksi jännäkakkaa kummempaa kummallakaan. Kotiin jäi odottamaan vielä 1-2 koneellista petivaatepyykkiä.
 

Glove

Jäsen
Tätä samaa ihanuutta oli myös meidän perheessä ja yksi yö tuli vaihdettua pojalle kolmet petivaatteet. Aamulla lähdettiin sitten vaimon kanssa synnytyssairaalaan, niin oli pientä lisäjännitystä mukana. Ei onneksi jännäkakkaa kummempaa kummallakaan. Kotiin jäi odottamaan vielä 1-2 koneellista petivaatepyykkiä.
Onneksi nämä ajat on jo ohi ja lapset on aikuisia.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Norovirus lapsiperheessä. Yö valvottu, pienistä ihmisistä tulee uskomaton määrä tavaraa ulos.
Pysäyttävä hetki eilen illalla kun tajusi, että game on.

Olen ainoa joka pysyy tolpillaan nyt kun vaimokin taudissa, eli voi saatana. Rooli on vittumainen.

Vanhempi muksu sentään osaa oksentaa ämpäriin mikä on vieressä. Nuorempi koheltaa ympäri kämppää lataus valmiina. Koskaan ei tiedä mikä paikka on tulilinjalla.

Surkean koomista.
Tuttua muutaman vuoden takaa. Taloudessa neljä lasta, joilla oli kaikilla yhtä aikaa joku vastaava paskatauti.

Yksi sissi nukkui ilmeisesti koko yön omassa paskassaan ja oksennuksessaan. Oli aikamoinen näky, kun kävin aamulla poikaa herättelemässä. Tukka oksennuksesta pystyssä ja sänky täynnä molempia eritteitä. Tämä jätkä ei koskaan turhasta valita. Ei siis tullut herättämään vanhempia yöllä. Hän oli ensimmäinen taudin uhri.

Juniorille tauti iski kesken potkuautolla ajamisen. Potkuauton tavaratila oli täynnä pikkuautoja ja tietenkin myös oksennusta.

Kaksi vanhinta muksua onnistuivat onneksi osumaan ämpäriin tai ehtimään vessaan.

Tämä tauti ei tullut meihin vanhempiin lainkaan. Onneksi, sillä yötä myöten sai pestä lakana- ja vaatepyykkiä. Ja tietenkin sai pestä suihkussa lapsia.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onneksi ollaan jo voiton puolella.

Testasin itse tuota, että otan 10 valkopippuria päivittäin. Toistaiseksi olen säilynyt oireettomana. Vissiinkin lisää mahalaukussa liman eritystä ja estää pöpön tarttumista...tai jotain. Ihan sama kunhan pysyy kaukana minusta tuo tauti.

Vittumainen tauti kyllä. Nyt kun on perheessä ollut korona ja noro, niin näistä kahdesta ottaisin koska vaan uudelleen koronan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Yle alkanut sulkea Facen kommenttikenttiä. Se johtaa tällaiseen pohdintaan hörhöjen kesken (eli siis Kuningatar Elisabet on saanut koronatartunnan): "Taitaa olla feikki Ellu, aito ei elä." Toivottavasti tämä joku vitsailee ja voin oikeasti nauraa.
 

ace

Jäsen
Kuinkahan kusipääksi sitä itse tulisi jos olisi paljon mainetta ja mammonaa, eikä millään olisi mitään väliä? Nyt sitä ajattelee ettei muuttuisi mitenkään, mutta mistä sitä voi tietää.

Sitten ne piristeet jotka luultavasti tulisi kuviin myös, yhdistettynä siihen omaan kuuluisuuden ja rahan tuomaan erinomaisuuteen. Varmaan saisi tehtyä itsensä noloksi tämänkaltaisissa haastatteluissa.


Kuka lie se kaksikko tässä jotka molemmat ovat sekaisin kuin seinäkello ja toisella hampaat kuin Rooman rauniot ja päättävät alkaa laulaa haastattelun aikana. Toinen törmää seinään sekopäissään.

Noloa on myös oman suosikkini Kissin käyttäytyminen haastattelijaa kohtaan videon alussa. Hyi saatana.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kuinkahan kusipääksi sitä itse tulisi jos olisi paljon mainetta ja mammonaa, eikä millään olisi mitään väliä? Nyt sitä ajattelee ettei muuttuisi mitenkään, mutta mistä sitä voi tietää.

Sitten ne piristeet jotka luultavasti tulisi kuviin myös, yhdistettynä siihen omaan kuuluisuuden ja rahan tuomaan erinomaisuuteen. Varmaan saisi tehtyä itsensä noloksi tämänkaltaisissa haastatteluissa.


Kuka lie se kaksikko tässä jotka molemmat ovat sekaisin kuin seinäkello ja toisella hampaat kuin Rooman rauniot ja päättävät alkaa laulaa haastattelun aikana. Toinen törmää seinään sekopäissään.

Noloa on myös oman suosikkini Kissin käyttäytyminen haastattelijaa kohtaan videon alussa. Hyi saatana.
Shane MacGowan on tuo helmiäishampainen kaveri.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Norovirus lapsiperheessä. Yö valvottu, pienistä ihmisistä tulee uskomaton määrä tavaraa ulos.
Pysäyttävä hetki eilen illalla kun tajusi, että game on.

Olen ainoa joka pysyy tolpillaan nyt kun vaimokin taudissa, eli voi saatana. Rooli on vittumainen.

Vanhempi muksu sentään osaa oksentaa ämpäriin mikä on vieressä. Nuorempi koheltaa ympäri kämppää lataus valmiina. Koskaan ei tiedä mikä paikka on tulilinjalla.

Surkean koomista.
Pikkuisen viiveellä lueskellut näitä noro-juttuja, mutta elävästi muistui mieleen vastaava tapaus aikoinaan meidän perheessä, kun kolme lasta sai tartunnan. Viikonloppu tulossa ja perjantai-iltana pyykinpesukone sanoi varoittamatta sopimuksen irti. Oli muuten melkoinen haiseva läjä liina- ym. vaatteita pesuhuoneen lattialla, kun lauantaiaamuna hyppäsin autoon ja ostamaan uutta pesukonetta. Ryntäsin ensimmäiseen kodinkoneliikkeeseen, minkä muistin ja viidessä minuutissa oli kaupat tehty. Myyjä mietti varmaan, mitä oikein oli tapahtunut, kun epämääräiseltä haiseva väsyneen näköinen mies onnessaan suorastaan halasi uutta pesukonetta sitä autoon sovitellessaan.

On tämä tosiaan välillä tällaista pintavitutusta, mutta kuitenkin syväonnelisuutta.
Näin jälkeenpäin muisteltuna asiat ovat juurikin noin, vaikkei se ehkä tilanteen päällä ollessa siltä aina tuntunutkaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

Kuka lie se kaksikko tässä jotka molemmat ovat sekaisin kuin seinäkello ja toisella hampaat kuin Rooman rauniot ja päättävät alkaa laulaa haastattelun aikana. Toinen törmää seinään sekopäissään.

Noloa on myös oman suosikkini Kissin käyttäytyminen haastattelijaa kohtaan videon alussa. Hyi saatana.

Olipa "piristävä" (kenties myös piristeellinen) video.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Olen tästä jo niin monelle avautunut, että miksei tännekin:

Olen kahden lapsen isä. Toinen lapsista on päiväkodissa neljä päivää viikossa ja toinen on äitinsä kanssa kotona, koska on kahdeksankuinen.

Päiväkodissa käyvä lapsi tuo ajoittain "tuliaisia" päiväkodista, eli ollaan suht usein kipeinä. Milloin enemmän milloin vähemmän. Siis jo ennen tätä koronahärdelliäkin.

Viime syksynä tuliaiset tarttuivat meikäläiseen kahdesti. Ensin olin töistä sairauslomalla yhtenä lokakuisena perjantaina 5,5 tuntia, sitten kaksi päivää marraskuussa, muistaakseni torstai ja perjantai 25.-26.11. Molemmista kerroista ilmoitin esimiehelleni tai hänen sijaiselleen puhelimitse/tekstiviestitse, koska omalla ilmoituksella on ok olla pois pari päivää.

Viime syksynä olin myös sysännyt liikkeelle projektin, jonka seurauksena saisin muutaman (vaarattomiksi todetun) patin poistettua päästäni. Sain lopulta poisto-operaatioon ajan 21.12. ja tästä ilmoitin esimiehelleni hyvissä ajoin. Operaatiosta sain yhden päivän (eli sen 21.12.) sairauslomaa lääkärin kirjoittamana. Lähetin sähköpostitse kuvan todistuksesta palkanlaskentaan ja esimiehelleni. Esimieheni totesi, ettei hänen tarvitse moisia todistuksia nähdä, on vain turhaa vaivaa kun pitää huolehtia yksityisyydensuojasta jne.

No, tammikuussa sitten tuli sähköpostiin heräte, jossa luki, että pitäisi käydä varhaisen välittämisen mallin mukainen keskustelu, jossa käydään läpi syyt poissaoloilleni (kolme erillistä poissaoloa kolmen kuukauden ajanjaksolla). Viesti tulee poissaolojärjestelmästämme automaattisesti, joten ajattelin vain, että "No perhana, taisi juu osua kolmen kuukauden sisään nuo vajaat neljä päivää poissaoloja. No, pitää sitten sanoa, että flunssaa ja ennaltasovittu operaatiohan siinä oli, niinkuin esimies hyvin tietää." Keskustelu käytiin siis esimieheni kanssa.

Ajattelin, ettei tuollainen keskustelu varmaan viittä minuuttia kauempaa kestä, kun syyt olivat tiedossa. Olinpa raskaasti väärässä. Esimies jaksoi muistuttaa useampaan otteeseen, että tämä oli vasta toinen kerta, kun moinen keskustelu pitää käydä, joten "hän on vähän ruosteessa". Rivien välistä olin kuulevinani myös kritiikkiä poissaolojen tiuhuutta kohtaan. Voi olla, että kuulin väärin.

No, yritin siinä sössöttää, että tosiaan likka on päiväkodissa ja vaimo on kotona, että aina kun likka jonkun taudin sieltä tuo, niin mä en pysty olemaan "lapsen sairaus" -syyllä pois töistä kuten muut tiimimme pienten lasten isät, joilla myös vaimo on työelämässä. Esimies kertoi auliisti vinkkejä, että peruskuntoa pitäisi kasvattaa ettei flunssa tartu niin helposti. Keskustelu kesti lopulta 45 minuuttia (mukana ehkä 10 minuuttia muuta työasiaa).

Olin siis pandemia-aikaan yhteensä 21,5 tuntia pois töistä flunssan ja 7,5 tuntia ennalta sovitun operaation vuoksi ja tuon ansiosta minulle selitettiin, että kannattaa hankkia nastapohjat kenkiin, että pääsee liukkaallakin kelillä lenkille. Jäi esimiehelle kertomatta, että käyn kyllä koiramme kanssa joka aamu 30-40 minuutin lenkillä, oli liukasta tai ei.

Päästiinpä keskustelussa myös siihen tulokseen, että HR:llä ei kuulemma ole mitään keinoa tietää oliko 21.12. operaatio oikeasti edes mikään operaatio vai olinko kenties AA-klinikan tapaamisessa.

Olin suhteellisen sanaton ja sanoin sitten, että pitää vissiin katsoa kalenterista koska on seuraavan kerran "lupa" pitää saikkua. Esimies sanoi, että "totta kai kipeenä ollaan saikulla". Sanoin vain, että aiemman keskustelun perusteella asia ei todellakaan vaikuta olevan näin.

No, kalenterista katsottuna päivät tulivat tuosta 25.-26.11. saikusta täyteen eilen (laskuri ei siis nollaannu keskustelusta). Se nyt ei auta, että olen ollut tämän viikon koronassa (kotitesti tehty perjantaina illalla). Buranaa on mennyt, mutta saikulle "pääsisi" vasta huomenna. Toki oikeasti sinnehän pääsisi koska tahansa ja tuo tämänviikkoinen oli typerä protesti ja omalla terveydellä leikkimistä, mutta ei tässä ole kuume kunnolla noussut eikä mitään ns. kovia oireita ainakaan vielä ole ilmaantunut.

Tähän väliin muokkaan tiedon siitä, että olen tietenkin ollut etätöissä (jo keväästä 2020), ettei kellekään tule sellainen kuva, että olisin tartuttamassa muita. Napsin parhaana päivänä yhteensä neljä nelisataista buranaa pysyäkseni työkykyisenä.

Lähetin tästä postia jo työterveyshoitajalle ja -psykologillekin. On mielessä laittaa viesti myös HR:lle, mutten tiedä onko siitä sen suurempaa apua. Vedonnevat siihen, että esimies on niin vähän keskusteluja pitänyt ja esimies mainitsi myös, että "ehdottomasti ollaan kipeinä poist töistä." Eniten auttaa, että tästä pääsee avautumaan.

Kaveri ehdotti, että seuraavan saikun voisi ottaa ihan rehellisesti ryyppäämisen takia, jos kerran ei ole mitään keinoa tietää onko saikut otettu sen takia tai ei. On vakaassa harkinnassa...

PS. kirjoitus on täyttä tajunnanvirtaa, joten epäjohdonmukaisuuksia saattaa ilmetä ja niitä korjaillaan sitten tarpeen mukaan.
PPS. olen töissä suht suuressa firmassa (yli 1000 työntekijää), joten välipomojen välipomoja löytyy.
PPPS. ymmärrän, että maailmassa on suurempiakin murheita juuri nyt, mutta tämä on vaivannut jo yli kuukauden.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä jätän tän vaan tähän.
 

Liitteet

  • 584E4678-1438-4BE0-BB5A-BD83E0E3602B.jpeg
    584E4678-1438-4BE0-BB5A-BD83E0E3602B.jpeg
    97,7 KB · kertaa luettu: 208
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös