Ai tänäänkö, vai onko koskaan?Jatkoajassa saa viikon pelikiellon kun kysyy joltain onko hän saanut pillua.
Ilmeisesti koskaan, vai miten tulkitaan kun kysyy, moi penalalli ootko saanu pillua?Ai tänäänkö, vai onko koskaan?
Mun mielestä lähes kaikki finglishit sekä englannin turha käyttö on ihan kamalaa kakkaa. Paras toki on se suomalaisen musiikin museo Fame. Sijaitsee Mall of Triplassa.A-talk lausutaan Suomessa ”aa-took” ihan ohjelman toimittajien suusta. Siis mitä helvetin vittua näitä englannin kielen sanoja tungetaan näihin, kun sitten lausutaan osittain suomenkielisesti. Klassikkohan tässä on naurunpyrskähdyksiä aiheuttava S-Market lausuttuna ”äss market”.
No tästä olen jo kiukkuani purkanut useampaan kertaan, joten lopetan tähän.
Äsken satuin vilaukselta näkemään kotimaisen tv-sarja Ivalon alkutekstit. Ohjelmalla oli executive tuottajat. Siellä luki oikeasti noin. Executive tuottajat. Ei vittu.Mun mielestä lähes kaikki finglishit sekä englannin turha käyttö on ihan kamalaa kakkaa. Paras toki on se suomalaisen musiikin museo Fame. Sijaitsee Mall of Triplassa.
Ei siinä, joillekin englanninkielisille sanonnoille ja sanoille on vaikea keksiä suomenkielistä vastinetta.
Pakko oli käydä Areenasta tarkistamassa kun tosiaan ohimennen sen silloin aikaisemmin näin. Ja virhehän minulle oli käynyt. Siellä ei lukenut executive tuottajat, vaan executive-tuottajat. Väliviiva jäi minulta pois välistä. Se ei silti poista sitä pää- ja silmäsärkyä mitä tuo aiheutti.Jos siellä todella luki "executive tuottajat" se on paha. Uskottavuus siinä menee, ei kahta sanaa. Voitaisko kuitenkin ajatella että me (setämiehet) ollaan vähän jäljessä tässä asiassa ja olla armollisia sille? Välillä tekee tiukkaa, tiedän, mutta ei kaikki ole niin vakavaa kuitenkaan.
@Malkkinen @Tadu Kommenteista päätellen olette ainakin lähellä setämies ikäluokkaa, niinkuin minäkin. Nuorisokieli on meille vierasta ja kummallista, mutta ei me sille mitään voida. Kieli muuttuu, me vanhukset vain yritetään pysyä kärryillä ja muistellaan vanhoja hyviä aikoja.
En tiedä tarkoittaako @Johnny B. Goode elokuvaa Veljeni vartija- joka tulee nyt Neloselta. Kertoo Cheekistä ja on fiktiota joka osittain pohjaa todellisuuteen. Tyyppi kuitenkin lopetti uransa joten kai siitä urasta voi tehdä yhteenvedon vaikka on nuori... elokuvan muodossa jos on sille yleisöä.Kenestä on kyse?
Ei tule mieleen yhtään Cheekin biisiä. Liekö muistissa vikaa vai onko se niin shaibaa, etten ole sitä koskaan kuunnellut.No jaa, kyllä mä arvottaisin Cheekin isokihoksi vaikkakin vain Suomen mittapuulla, mutta silti. Ihan hyvää musiikkia minusta.
Vähän niinku nykynuorison Dingo tms. ilmiö jonka musiikillinen anti on vaatimaton ja teknisesti köyhää tekemistä.Ei tule mieleen yhtään Cheekin biisiä. Liekö muistissa vikaa vai onko se niin shaibaa, etten ole sitä koskaan kuunnellut.
Miten mä aina päädyn Turhiksen viestien perään? No, vastauksena kysymykseen: ei sillä ole. Sulla on yksi a liikaa tuossakin kirjoituksessa.Eikö Sokkaa irti -niminen kappale löydy Cheekiltä? En tunne kuitenkaan kyseistä kappaletta, mutta olen päässyt siihen käsitykseen, että tuonniminen biisi sillä on. Häh.
Miten mä aina päädyn Turhiksen viestien perään? No, vastauksena kysymykseen: ei sillä ole. Sulla on yksi a liikaa tuossakin kirjoituksessa.
KVG on ystävä.
Sitten löytyy myös Sukka irti -versio joltain Smurffit-levyltä.
Aika kovat "en ole kartalla"-nimet vetäisit, kun nuo kolme ovat 2010-luvun kuunnelluimmat artistit Suomessa listan 1. 2. ja 9.Jos tietovisassa olisi ollut kysymys, että kenen biisi on sokka irti. Vaihtoehdot a:JVG, b:Antti Tuisku c:Cheek, olisin vastannut a:n tai b:n. En ole kartalla, vaikka tiedän ulkomuistista noi bändit/artistit nimeltä. Suurta osaa artisteista joita suomipop soittaa, en edes tunnista vaikka sanotaan nimi, eikä kiinnosta jostain syystä edes painaa mieleen.
Aika surullista luettavaa. Tämä maailma ei ole entisensä. Tiedän ko. artisteilta varmaan pari biisiä. Olisiko Sannin se joku vittu ja Robinin Frontside Ollie tms.Aika kovat "en ole kartalla"-nimet vetäisit, kun nuo kolme ovat 2010-luvun kuunnelluimmat artistit Suomessa listan 1. 2. ja 9.
Spotifyn mukaan niin kotimaiset artistit kuin rap-musiikki ovat selvästi suomalaisten mieleen. Kuunnelluimpien artistien TOP 10 -listalla on yhteensä seitsemän kotimaista artistia ja ykköspaikan 2010-luvun kuunnelluimpana artistina Suomessa nappasi vuonna 2018 uransa lopettanut Cheek.
Vuosikymmenen kuunnelluimmat artistit Suomessa:
1. Cheek
2. JVG
3. Eminem
4. Haloo Helsinki!
5. Mikael Gabriel
6. David Guetta
7. SANNI
8. Ed Sheeran
9. Antti Tuisku
10. Robin Packalen
Kalle ja Ville-Galle?Miten mä aina päädyn Turhiksen viestien perään? No, vastauksena kysymykseen: ei sillä ole. Sulla on yksi a liikaa tuossakin kirjoituksessa.
KVG on ystävä.
Jos et tiedä JVG:n (pienissä) Häissä biisiä, niin mitä teet jääkiekkopalstalla? :DAika surullista luettavaa. Tämä maailma ei ole entisensä. Tiedän ko. artisteilta varmaan pari biisiä. Olisiko Sannin se joku vittu ja Robinin Frontside Ollie tms.
No, juu, ei tullut toi häähomma mieleen, onhan se kuultu. Cheekilläkin se joku timantti kai oli. Kuvanveistosta en ymmärrä mitään, jääkiekkoa tullut seurattua vähän pidempäänkin...Jos et tiedä JVG:n (pienissä) Häissä biisiä, niin mitä teet jääkiekkopalstalla? :D
Se soi 2011 turnauksen aikana ja kultajuhlissa ainakin 200 kertaa.
Tietysti, jos on vaihtanut kuvanveiston seuraamisen jääkiekon seuraamiseen vasta 2020 past korona aikana, niin on sekin mahdollista, ei tosin kovin todennäköistä?
Maailma on pilalla, ihan pilalla, tv. Coco ceellä.