Pitäisikö itkeä vai nauraa?

Glove

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Suomi, Liverpool FC
Hieno kirjoitus @Punamusta

Närkästymisyhteiskunta lienee iskenyt jatkoaikaankkn. Tai jotain. Onneksi ei ole pakko lukea semmoisia viestiketjuja, jotka ei kiinnosta, voi laittaa ignoreen tai vaikka olla käymättä koko palstalla. En osaa sanoa oliko ennen kaikki paremmin, vaikka 15 vuotta olen täällä seikkaillut. Ehkä oli, ehkä ei. Mutta tämä kelpaa mulle just semmoisena kuin se on, enkä aio alkaa don Quijoteksi ja taistella tuulimyllyjä vastaan. Maailma muuttuu, niin jatkiskin.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ennen oli tuollaisia pitkiä viestejä. Ne oli helppo kuitata aloittamalla vastaus sanoilla "jaksoin lukea vähän alusta".

Nykyään harva viitsii (ilmeisesti puhelimella) näpyttää kovin montaa riviä tekstiä.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ennen oli tuollaisia pitkiä viestejä. Ne oli helppo kuitata aloittamalla vastaus sanoilla "jaksoin lukea vähän alusta".

Nykyään harva viitsii (ilmeisesti puhelimella) näpyttää kovin montaa riviä tekstiä.
Minusta ko. teksti (jos siis viittasit nimim. Röörin Yläpesä-stooriin jostain vuodelta 2000) näyttää joltain tapetilta, koska siinä ei ole kappalejakoa. Pelkästään kymmeniä rivejä katkeamatonta tekstiä.

Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno kirjoitus @Punamusta

Närkästymisyhteiskunta lienee iskenyt jatkoaikaankkn. Tai jotain. Onneksi ei ole pakko lukea semmoisia viestiketjuja, jotka ei kiinnosta, voi laittaa ignoreen tai vaikka olla käymättä koko palstalla. En osaa sanoa oliko ennen kaikki paremmin, vaikka 15 vuotta olen täällä seikkaillut. Ehkä oli, ehkä ei. Mutta tämä kelpaa mulle just semmoisena kuin se on, enkä aio alkaa don Quijoteksi ja taistella tuulimyllyjä vastaan. Maailma muuttuu, niin jatkiskin.
Puit hyvin sanoiksi sen mitä olen yrittänyt sanoa, mutta en ole osannut. Toissapäivänä tuli näköjään liittymisestäni tänne 18 vuotta. Olen joskus ollut täältä pitkiäkin aikoja pois (naisasioiden eli parisuhteen takia), mutta ei tämä palsta nyt ole minun mielestäni muuttunut noita muutamaa mielensäpahoittajaa lukuun ottamatta mitenkään. Ärsyttävät nimimerkit vaihtuu, koska pahimmat pistetään pihalle. Vähän kyllä ihmetyttänyt aina tuo moderointi, kun pahimmat palstavittuilijat (viittaan speedoon tällä) saa jatkaa touhuaan vaikka kuinka kauan, mutta omaperäiset (tulevaton/abianos ja faslapsi) pistetään heti jäähylle ja punamustallekin virhepisteitä kun otteluseurantaketjuun erehtyy avautumaan (eivätkö nuo ketjut ole juuri tuota varten?).

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja Leijonat
Puit hyvin sanoiksi sen mitä olen yrittänyt sanoa, mutta en ole osannut. Toissapäivänä tuli näköjään liittymisestäni tänne 18 vuotta. Olen joskus ollut täältä pitkiäkin aikoja pois (naisasioiden eli parisuhteen takia), mutta ei tämä palsta nyt ole minun mielestäni muuttunut noita muutamaa mielensäpahoittajaa lukuun ottamatta mitenkään. Ärsyttävät nimimerkit vaihtuu, koska pahimmat pistetään pihalle. Vähän kyllä ihmetyttänyt aina tuo moderointi, kun pahimmat palstavittuilijat (viittaan speedoon tällä) saa jatkaa touhuaan vaikka kuinka kauan, mutta omaperäiset (tulevaton/abianos ja faslapsi) pistetään heti jäähylle ja punamustallekin virhepisteitä kun otteluseurantaketjuun erehtyy avautumaan (eivätkö nuo ketjut ole juuri tuota varten?).
Boldaus oma.

Niin, TPS oli siis iskenyt juuri 0-1 maalin ajassa 59:53 ja minua pänni aivan älyttömästi. Kävelin seisomakatsomon takana olevista ovista ulos ja aloin kävellä portaita alaspäin. Tuli sellainen tunne, että pakko päästä purkamaan vitutusta jollakin tapaa. Menin siis kiihkopäisenä otteluketjuun ja kommentoin, että "vittu mitä paskaa". Moderaattorit antoivat rikepisteen, koska moiset purkaukset kelpaavat kuulemma otteluseurantoihin ja vitutusketjuun.

Ymmärsin asian. En siis viitsi kantaa pientäkään kaunaa asiasta. Olisin voinut jättää koko viestin kirjoittamatta. Siinä oli kyse pelkästä puhtaasta vitutuksesta.

Voin allekirjoittaa sen, että joskus monet räväkät nimimerkit jäävät ilman erityisiä sanktioita, vaikka sisällön luulisi oikeuttavan siihen. Tähän pätenee sama toteamus kuin kiekkoonkin: ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä. Jännä jos vihellettäisiin, niin kaukalossa kuin täällä palstallakaan.

Ketjun otsikon mukainen olo syntyi siinä kohtaa, kun JYP sai maalihanansa auki ja Ässät kusi housuunsa. Oltiin aivan jaloissa eikä haastettu kuin ehkä sinnepäin. Enemmän tuli naurettua kuin itkettyä hallilta poistuessa. Tää on mun rakas Porin Ässät. Lauantai ja 0-7 selkään niin että hallin katto tärisee. Kerrassaan eriskummallista.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaksi vanhempaa (onko niitä muunlaisia?) metsämiestä oli tullut hirviliiterille tunnin liian aikaisin. Olivat aika hiilenä kun muut oli myöhässä... Toinen vaikutti kyllä siltä että brenkkua oli tullut otettua eilen illalla jonkin verran ettei ihme ettö kellonkäännöt oli mennyttä ohi. No onneksi sillä toisella oli ollut kännykkä niin soittamalla jahdin johtajalle olivat saaneet tietää että kelloja oli käännetty. Olivat sitten istuskelleet portailla röökiä vedellen (ja varmaan haukkuivat nykymenoa).

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllättävän paljon kassavammaisia. Tumput suorina seisoo, vaikka hihnaa on tyhjänä. Jostain hatustako mä taikoisin siihen lisää kaljaa häh. Siis jos sitä kapulaa ei vielä ole käden ulottuvilla että pistäisi siihen.

Suosikkijoukkue
HPK
Katariina vilkaisi puhelinlaskuaan ja järkyttyi

Onhan sitä ollut menneisyydessä uutisia jopa tonnien laskuista joissain roaming-tilanteissa tai kun lapset on vähän pelannut verkkopelejä luottokorttitietojen kanssa.

Että hieman hykerrytti tuo ylimääräinen kymppi puhelinlaskulla, vaikka en nyt kyllä itsekään ole tietoinen, että numeropalvelu voisi noin paljon maksaa jollain liittymillä. No itsehän on liittymänsä valinnut ja tarpeensa miettinyt, tai sitten ei.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katariina vilkaisi puhelinlaskuaan ja järkyttyi

Onhan sitä ollut menneisyydessä uutisia jopa tonnien laskuista joissain roaming-tilanteissa tai kun lapset on vähän pelannut verkkopelejä luottokorttitietojen kanssa.

Että hieman hykerrytti tuo ylimääräinen kymppi puhelinlaskulla, vaikka en nyt kyllä itsekään ole tietoinen, että numeropalvelu voisi noin paljon maksaa jollain liittymillä. No itsehän on liittymänsä valinnut ja tarpeensa miettinyt, tai sitten ei.
Joo ja vaikka vähän maksoikin niin ilmeisesti sai kuitenkin taksin paikalle.

Enemmän vielä tämän ketjun kamaa on jutussa poimituista esimerkeistä palvelunnumeroidenhinnoittelusta tuo palvelunumero ”ennustuspalvelunumero enkeliviesti.fi”.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi, Penguins

Osta kahvi, katso kun myyjä vetää siihen vettä vitusti sekaan. Maksa järjetön 4.9€ hinta, kiitä ja kävele pois. Valita tämän jälkeen asiasta somessa, muistamatta edes kahvilan nimeä. Suomalaisinta mitä tiedän.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Osta kahvi, katso kun myyjä vetää siihen vettä vitusti sekaan. Maksa järjetön 4.9€ hinta, kiitä ja kävele pois. Valita tämän jälkeen asiasta somessa, muistamatta edes kahvilan nimeä. Suomalaisinta mitä tiedän.
Luulisi noillakin ”työelämän saavutuksilla” saavan suunsa auki. Ai niin, mutta kun se vaan huvitti. Mikä se hauskempaa kuin maksaa jostain tuollaisesta.

” En muista kahvilan nimeä, se oli joku niistä keskeisistä lentokentän kahviloista”.

Tuosta voinee päätellä, että asia ei häntä varmaa sen kummemmin vaivannut.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Olin vaimon kanssa kerran menossa jonnekin ja siinä irkkubaarissa ottamassa perinteistä lähtöolutta, mikä on jotain 9€ stobe. Ennen meitä tiskiltä otti aamutv:n jälkipörssistä tuttu naishekilö kuoharin ja rouvani vaati saada samaa. Mikäpä siinä, varmasti taloudestaan tarkka ihminen on ottanut jotain järkevää. No, lasi kuoharia 35 egeä ja stobe päälle, vähän yli 40€. Kannatan vapaata kilpailua ihan syystä.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
45100, sympatiat 00100 ja 20100.

Jonottaa maton takia Ikean edessä yön yli.
Ei näitä pakosti kiinnosta se itse asia, vaan se, että on jossain ensimmäinen ja saa julkisuutta, kun iltapäivälehdet tulevat paikalle tekemään näitä hömppäjuttuja. Koomistahan tuo joka tapauksessa on.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
45100, sympatiat 00100 ja 20100.
Janne Puhakasta kertoneen Urheiluruutu-jutun alussa soi Petshop Boysin "Always on My Mind"-kappaleen intro. Kova biisu, ei siinä.
Jos juttu olisi haluttu vetää kunnolla, niin kyllähän siinä olisi pitänyt olla jotain kunnon homodiskoa:

Village People: Y.M.C.A.

Dan Hartman: Relight My Fire

Sylvester: You Make Me Feel

Ja siis sanottakoon, että homodisko on parhaimmillaan oikein hyvää musiikkia. Hakkaa nykyisen rnb-ähkimisen satanolla.

Partakus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa

Jonottaa maton takia Ikean edessä yön yli.
Joonaksella on kuitenkin selkee idea tuossa eli tienata. Hienoahan se kun nuori yrittää elättää itsensä ja selkeesti kokenut tämän tavan toimivaksi.

Aina ei tarvita ämpäreitä jonoja synnyttämään. Tavallaan surullista, kun ämpärit on kuitenkin niin suomalaista, mutta pitänee ymmärtää. Suomikin vaan muuttuu, vaikkakin ämpäri on mielestäni hyvinkin sukupuolineutraaliesine.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan O’Reily (Oz), Ryan O’Reilly (Blues)
Ehkä isoin muutos on tän palstan vaihtuminen chatiksi, ainakin joidenkin enimmäkseen uusien nimimerkkien toimesta. Miksi ei kirjoita viestiin asiaansa kun se turhanpäiväinen vuorovaikutus on muidenkin näkyvillä ja hankaloittaa palstan lukemista kun pitää paljon hyppiä yli. Vai onko se joku datailijoiden rillit huurussa -rinki, ala-astetason vitseineen. Jatkoaika matkalla Suomi24-suuntaan, verkkolehti meni jo Seiskaan päin.

Ja päälle tietty ne päiväkirjamaiset ei niin informatiiviset tai edes viihdyttävät viestit.
Jäbä veti viisi virkettä putkeen. Siitäs saitte te, jotka ajattelette että pettterin aivot ovat jo sulaneet.

Yllättävän paljon kassavammaisia. Tumput suorina seisoo, vaikka hihnaa on tyhjänä. Jostain hatustako mä taikoisin siihen lisää kaljaa häh. Siis jos sitä kapulaa ei vielä ole käden ulottuvilla että pistäisi siihen.
Tuo kassakapula on aika hauska. Täällä meillä päin siinä lukee vaan että seuraava asiakas, mutta Etelä-Suomessa ollaan kohteliaampia. Toisella sivulla lukee nasta kundi. Mie aina siellä päin käydessä kiittelen kassatyttöjä, että ei minua kotiseudulla nastaksi kundiksi sanota. Yleensä ne ei vastaa mitään, jauhavat vaan purkkaansa ja sanovat ostoksen hinnan. Outoa. Kohteliaisuus muuttuu hetkessä välinpitämättömyydeksi, kun sen ottaa puheeksi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Se on täällä jo päätetty että se on Pulikka!
Sinä se muistat tuon vielä... Pulikka on pieni polttopuu. On myös olemassa piirakkapulikka jolla kaulitaan (karjalan)piirakoiden pohjat litteiksi. Että ei ihme että siitä pienestä kikkeestä joka laitetaan ostosten väliin, tuli käytettyä sanaa pulikka (kun joskus ihmettely-ketjuun viestin kirjoitin).

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihaan melkein kaikkia.
Runoilija ja sanataideohjaaja Susinukke Kosola kuittaa kulttuurirahastolta 120 donan apurahan projektiinsa, joka tulee kuulemma aiheuttamaan pöhinää runouden äärellä. Kuinkakohan moni noitakin tuotoksia lukee?
Veikkaan että Susinukke saa sadallakahdellakymmenellä donalla itselleen todella hyvät pöhinät ja pitkäksi aikaa, yliannostuksen vaarakin on ilmassa.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Runoilija ja sanataideohjaaja Susinukke Kosola kuittaa kulttuurirahastolta 120 donan apurahan projektiinsa, joka tulee kuulemma aiheuttamaan pöhinää runouden äärellä. Kuinkakohan moni noitakin tuotoksia lukee?
Tossa nimessä on aikamoista paradoksia viritteillä. Etunimi vie pohtimaan Haitin papa docin voodoo-harrastuksia pohjoismaisella jänkhä-twistillä, mutta sukunimi onkin sitten perinteistä Lapuan liikettä.

No, ei siinä, hyvä että ihmiset löytävät mieleisiään nimiä ja nimiyhdistelmiä. Eiköhän tuossakin brändi-arvo ole kohdillaan, kun meikäläinenkin asian noteerasi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy