Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 150
  • 12 943

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Juu, sen löytymiseen en usko ihmisen pystyvän, mutta minä nyt en olekaan uskovainen, enkä tarvitse ainakaan omia totuuksia.
Mutta tämähän juuri on sinun henkilökohtainen usko, uskomus tai epäusko eikä sitä pidä kenenkään kyseenalaistaa. Ymmärrätkö, mitä ajan takaa?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mutta tämähän juuri on sinun henkilökohtainen usko, uskomus tai epäusko eikä sitä pidä kenenkään kyseenalaistaa. Ymmärrätkö, mitä ajan takaa?

Ymmärrän hyvinkin, varsinkin nyt kun tiedät ettei kohdallani kyse ole kuitenkaan uskonnollisesta näkemyksestä, eli ei perustu mihinkään muun kehittämään ja valmiiseen ideologiaan. Toki kaikki kirjoittamani uskomukseni ja näkemykseni voi kyseenalaistaa jos haluaa, koska mielipiteissäkin on aina aukkoja ja mitä heikommasta mielipiteestä on kyse niin sitä helpommin enemmän tietävä sen voi jyrätä alleen. Jyräyksen jälkeen voi joko jatkaa tai olla jatkamatta näkemyksiensä ja uskomustensa perustelua, mutta yleisesti ottaen aika heikoilla kantimilla ollaan jos alkaa esittään uskomuksiaan totena ja kun tulee turpaan, niin ei ymmärrä ottaa oppia eikä kehittää itseään. Tämä on minusta uskovaisten heikkous. Ei ymmärretä koska ollaan sitä ja tätä mieltä, mutta perusteluja ei saa vaikka pyytäisi ja jatketaan oman totuuden toitottamista. Toki tätä tekee muutkin, vaikka tieteen saralla kaikki ei ole koskaan varmaa.
 

sinikettu

Jäsen
Mutta tämähän juuri on sinun henkilökohtainen usko, uskomus tai epäusko eikä sitä pidä kenenkään kyseenalaistaa. Ymmärrätkö, mitä ajan takaa?
Minusta tuntuu, että ymmärrän. Henkilökohtainen uskoni tässä kohtaa on, että te hyvä herra Len, olette saatananmoinen idiootti. Uskossani olen vahva, eikä sitä pidä kenenkään kyseenalaistaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minusta tuntuu, että ymmärrän. Henkilökohtainen uskoni tässä kohtaa on, että te hyvä herra Len, olette saatananmoinen idiootti. Uskossani olen vahva, eikä sitä pidä kenenkään kyseenalaistaa.
Juurikin näin ja peukutus. Olen kutenkin onnellinen ja eikös se ole meidän kaikkien tavoite?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ylläolevaan voi vain todeta, että vaikka kristinuskolla on vahva osa siinä millaisiksi suomalaiset tai länsimaalaiset yleensä ovat kulttuurillisesti ja arvomaailmojensa kautta kasvaneet, niin miksi esimerkiksi enää tarvitaan kristinuskoa, koska se on tuottanut ainakin osittain järkevät lait kuin ne on ihmisen mahdollisutta saavuttaa. Ei tarvita kuin lait, muu saa olla liberaalia höpinää vaikka joka päivä. Tarve uskonnonopetukselle on jo vanhentunut, koska mutulla suuri osa lapsista ja nuorista näkee asian ääritunteellisen humanistisena satukirjahöpinänä, josta kasvetaan jossain vaiheessa ulos mikäli järkeä on siunattu vanhempien ja suvun tasolta edes hitusen. Hauskaa toki sinänsä tällainen. Miten aikuinen ihminen voi olla konservatiivi noin vahvasti, ellei se ole vähän kujalla.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Paras perustelu evoluutioteorian puolesta on pekoni.
Noilta Lähi-Idän lampaannussijoilta olisi jäänyt tämä jumalainen herkku keksimättä, koska "jumala" kieltää sianlihan syömisen ja siksi se partainen kaveri taivaassa olisi tuskin edes luonut sikaa.
Evoluutio oli kuitenkin etevämpi ja siitä olen kitollinen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Paras evoluutioteorian peruste on se, että maapallolla on ollut eläimiä ennen ihmistä. Siinä meni sekin argumentti jumaluuden puolesta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En minä tiiä. Otin vaan tossa osaa keskusteluun ja luulin, että tahdot lisiä argumentaatioon kun ilmoitit "Niin ja?" Ilmeisesti ymmärsin väärin. Sitä pahoittelen nyt tässä.

En ymmärrä miten raamattu liittyy evoluutioteoriaan. En tiedä myöskään sen enempää missä mennään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kun Jukurit ei enää pelaa Mestistä, niin jonkun muun oli otettava se kustannustehokas rooli.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
1. Miksi monet ns. maailman tuhon ja ilmastonmuutosjulistajat ovat naisettomia/lapsettomia? Esim. Pentti Linkola?

2. Miksi tätä julistustmionen on muotia akateemisissa piireissä?

Nämä liittyvät toinen toisiinsa.

Maailman loppua tuskin tulee, mutta eurooppalainen sivilisaatio kyllä saattaa loppua. Suomenkin ns. lapsiluku on n. 1.5 lasta per kotitalous.

Alhaiseen lapsilukuun syynä on tietenkin etunenässä naisten koulutus ja muutenkin feminismi. Korkea koulutus naisella -> suuri todennäköisyys jäädä lapsettommaksi -> vihreät arvot - maailman loppu - ilmastonmuutosideologiat -> korkeakoulutetut ovat fiksua porukkaa -> lapseton elämä on fiksu valinta, koska ilmastonmuutos -> Korkeakoulutetut ovat tietenkin myös vaikutusvaltaisemmissa asemissa, jossa he pääsevät jauhamaan, kuinka lapsien hankkijat ovat tyhmiä, koska ilmastonmuutos. Esim. kuinka lahkolaiset ja lestadiolaiset ovat tyhmää porukkaa, kun tekevät niin paljon lapsia.

Itse olen ihmetellyt myös sitä miksi homofanaatikot ja ilmastojihadistit ovat aina samaa porukkaa? En voi välttyä ajatukselta, että kyseessä on joku salaliitto länsimaisen sivilisaation päänmenoksi. Tällä taholla ei ole resursseja fyysiseeen vastarintaan länsimaalaista sivilisaatiota vastaan. Tällä taholla on kuitenkin muunlaista valtaa esim.mediassa, politiikassa tai pankkimaailmassa. Niinpä se on kehittänyt tällaisen poliittisen ilmiön, jossa jauhetaan homoista ja ilmastonmuutoksesta. Tarkoitus on tuhota länsimainen sivilisaatio ovelasti pikkuhiljaa vähentämällä väkimäärää vähentämällä lapsilukua. Miksi lestadiolaisia haukutaan tyhmiksi, kun he juuri pitävät Suomenkin kansakuntaa yllä?
Pitkän tovin tavasin tätä viestiä ilmastonmuutosketjussa kun pohdin että mikä tämä taho on joka homottaa ja ilmastojihadisoi, mutta olihan se tieto siellä. Eli JUUTALAISET on jälleen syypää länsimaailman rappioon ja tuhoon. Hiihtoa fanittavalle palstatoverille kiitokset että toi jälleen tämän totuuden ilmi kun vähään aikaan ei ole puhdasta antisemitismiä ilmoilla ollutkaan.
 
Pitkän tovin tavasin tätä viestiä ilmastonmuutosketjussa kun pohdin että mikä tämä taho on joka homottaa ja ilmastojihadisoi, mutta olihan se tieto siellä. Eli JUUTALAISET on jälleen syypää länsimaailman rappioon ja tuhoon. Hiihtoa fanittavalle palstatoverille kiitokset että toi jälleen tämän totuuden ilmi kun vähään aikaan ei ole puhdasta antisemitismiä ilmoilla ollutkaan.

Missä vaiheessa minä mistään juutalaisista olen puhunut? Miksei se taho vo olla vaikka islam?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
1. Miksi monet ns. maailman tuhon ja ilmastonmuutosjulistajat ovat naisettomia/lapsettomia? Esim. Pentti Linkola?
Esimerkkisi on surkea, koska Pentti Linkolalla on useampia lapsia, mikä tekee hänen persoonastaan varsin absurdin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös