Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 002 773
  • 12 943

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mitä mä just katsoin? Tulee jotenkin mieleen larppaajat..

Nyt tiedät, miltä monista tuntuu katsoa, kun jotkut ovat innoissaan jääkiekkopelistä. Kuminpalanen menee rautakehikkoon, niin noustaan ylös, huudetaan, taputetaan ja heilutetaan lippuja, pahvilappuja ja kaulahuiveja. Rallifanit eivät sentään pukeudu ajohaalareihin niin kuin kiekkofanit pelaajien työasujen kaksoiskappaleisiin, jotka ovat täynnä mainoksia, että eiköhän kiekkofanit muistuta enemmän larppaajia. Jyväskylän MM-ralli on sentään kerran vuodessa ja kestää vain muutaman päivän, mutta jääkiekkofanien toiminta toistuu usemman kuukauden ja monta kertaa viikossa. Ja pelien ulkopuolella ollaan niin kiinnostuneita, että käydään internetissä keskustelua jopa joukkueen harjoituksista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nyt tiedät, miltä monista tuntuu katsoa, kun jotkut ovat innoissaan jääkiekkopelistä. Kuminpalanen menee rautakehikkoon, niin noustaan ylös, huudetaan, taputetaan ja heilutetaan lippuja, pahvilappuja ja kaulahuiveja. Rallifanit eivät sentään pukeudu ajohaalareihin niin kuin kiekkofanit pelaajien työasujen kaksoiskappaleisiin, jotka ovat täynnä mainoksia, että eiköhän kiekkofanit muistuta enemmän larppaajia. Jyväskylän MM-ralli on sentään kerran vuodessa ja kestää vain muutaman päivän, mutta jääkiekkofanien toiminta toistuu usemman kuukauden ja monta kertaa viikossa. Ja pelien ulkopuolella ollaan niin kiinnostuneita, että käydään internetissä keskustelua jopa joukkueen harjoituksista.
Tämä lienee itseironiaa? Tai saatat olla väärällä palstalla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei siihen itseironiaa tarvita. Riittää kun seuraa, mitä ympärillä tapahtuu. En nyt suoranaisesti näe eroa tuon ralliyleisön ja kiekkokatsomoissa huutavien ja käsiä heiluttavien ihmisten välillä.

Tai vaikka rock-keikalla käsien heiluttelussa. Tai klassisen musiikin konsertissa jonkun kyynelehtiessä musiikin vaikutuksessa. Tai teatterissa annettaessa seisaaltaan aplodeja.

Kaikissa kyse ihan samasta asiasta - annetaan tunteelle hetkellistä valtaa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei siihen itseironiaa tarvita. Riittää kun seuraa, mitä ympärillä tapahtuu. En nyt suoranaisesti näe eroa tuon ralliyleisön ja kiekkokatsomoissa huutavien ja käsiä heiluttavien ihmisten välillä.
Minä nostan jääkiekkokatsomossa kädet ilmaan vain silloin kun oma joukkueeni tekee maalin tai voittaa ottelun, eli onnistuu tavoitteessaan. Noille ralliukoille suurimmat kiksit näkyvät tulevan siitä kun joku menee mahdollisimman näyttävästi mutkasta pitkäksi, eli epäonnistuu siinä mikä lajin tarkoitus on. Vähän kuin menisi taitoluistelukisoihin katsomaan kaatumisia tai keilaradalle hurraamaan epäonnistuineille paikoille.

Sinänsähän tuo ilmiö on ihan positiivinen. Välillä joku pääsee jatkamaan skabaa avulaiden katsojien ansiosta ja vaikkei pääsisi, niin roudataanpahan ne autonrämät ainakin pois muiden tieltä olemasta vaaraksi. Ukot vaikuttivat ihan aidosti riemuissaan kirmaavan tuolla pellolla ja sehän on vain hyvä asia.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Noille ralliukoille suurimmat kiksit näkyvät tulevan siitä kun joku menee mahdollisimman näyttävästi mutkasta pitkäksi, eli epäonnistuu siinä mikä lajin tarkoitus on.

Aika moni tuntuu nykyään innostuvan paljon muustakin. Vai mikä muu asia selittää sen, että aikuiset ihmiset pukeutuvat mainosrätteihin otteluun mennessään. Halleissa tunnutaan olevan hyvin innoissaan muustakin kuin pelkästään maaleista, sillä miksi muuten ihmiset jaksaisivat huutaa ja hyppiä. Pelaajille ja etenkin tuomareille huudetaan alatyylisiä sanoja. Ja aika moni tuntuu innostuvan tappeluista ja paineista, jotka keskeyttävät ottelun.

Sinänsähän tuo ilmiö on ihan positiivinen. Välillä joku pääsee jatkamaan skabaa avulaiden katsojien ansiosta ja vaikkei pääsisi, niin roudataanpahan ne autonrämät ainakin pois muiden tieltä olemasta vaaraksi. Ukot vaikuttivat ihan aidosti riemuissaan kirmaavan tuolla pellolla ja sehän on vain hyvä asia.

Tuossa on minusta kysymys yhteisöllisestä kokemuksesta, jossa ei pelkästään seurata sivusta vaan osallistutaan itse kilpailuun. Jääkiekossa näin ei taida olla kuin silloin, kun yleisöä käsketään olla heittelemästä tavaraa jäälle.

Pointtini siis on, että nauramme tai itkemme mille tahansa, niin on sitä hyvä verrata niihin touhuihin, joita mahdollisesti itse teemme. Mielipiteet tuosta videosta on hyvä esimerkki ymmärtää niitä, jotka huvittuneina katsovat urheilukatsomoissa innostuneita ihmisiä. Korostan vielä lopuksi, että kyseinen video on minusta hauska ja innostun minäkin joskus jääkiekko-otteluissa niin, että kädet nousevat ylös ja äänihuulet rasittuvat.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Aika moni tuntuu nykyään innostuvan paljon muustakin. Vai mikä muu asia selittää sen, että aikuiset ihmiset pukeutuvat mainosrätteihin otteluun mennessään.
Siis mikä tää mainosrättijuttu on? Omistan parikin jääkiekkopaitaa, mutta ei niissä ole ainuttakaan mainosta, eikä niiden pukeminen saa minua sen enempää innostumaan kuin jossain perus hupparissa ottelun seuraaminen. Se on vain tapa tukea joukkuetta ja ns. tunnustaa väriä.

Tuossa on minusta kysymys yhteisöllisestä kokemuksesta, jossa ei pelkästään seurata sivusta vaan osallistutaan itse kilpailuun. Jääkiekossa näin ei taida olla kuin silloin, kun yleisöä käsketään olla heittelemästä tavaraa jäälle.
Mitä se aikaisemmin mainitsemasi tuomareille viheltäminen ja tappeluille ja paineille hurraaminen on jos ei kollektiivista tapahtumaan osallistumista?

Pointtini siis on, että nauramme tai itkemme mille tahansa, niin on sitä hyvä verrata niihin touhuihin, joita mahdollisesti itse teemme. Mielipiteet tuosta videosta on hyvä esimerkki ymmärtää niitä, jotka huvittuneina katsovat urheilukatsomoissa innostuneita ihmisiä.
Ei kai tässä ole kenellekään epäselvää ollut, että ihan samalle junttiuden janalle kuuluvat niin jääkiekon kuin rallinkin intohimoinen seuraaminen. Täältä Hesaasta käsin tuntuu vain hirmuisesti etäisemmältä tuo rytyssä oleville autoille karjuminen ja siksi se aiheuttaa huvittuneisuutta. Ja kaikkihan tietävät että kaupunkilaisuus on junttiuden vastakohta, joten naureskeluni on oikeutettua.
 

sinikettu

Jäsen
Ei kai tässä ole kenellekään epäselvää ollut, että ihan samalle junttiuden janalle kuuluvat niin jääkiekon kuin rallinkin intohimoinen seuraaminen. Täältä Hesaasta käsin tuntuu vain hirmuisesti etäisemmältä tuo rytyssä oleville autoille karjuminen ja siksi se aiheuttaa huvittuneisuutta. Ja kaikkihan tietävät että kaupunkilaisuus on junttiuden vastakohta, joten naureskeluni on oikeutettua.
Hipsterismi on junttiuden alalaji, joka ilmenee enimmäkseen suurissa kaupungeissa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siis mikä tää mainosrättijuttu on? Omistan parikin jääkiekkopaitaa, mutta ei niissä ole ainuttakaan mainosta, eikä niiden pukeminen saa minua sen enempää innostumaan kuin jossain perus hupparissa ottelun seuraaminen. Se on vain tapa tukea joukkuetta ja ns. tunnustaa väriä.

Sinä ajattelet tätä koko kuviota nyt liikaa omasta perspektiivistä. Vähän niin kuin kokoomuslaiset.

Täältä Hesaasta käsin tuntuu vain hirmuisesti etäisemmältä tuo rytyssä oleville autoille karjuminen ja siksi se aiheuttaa huvittuneisuutta. Ja kaikkihan tietävät että kaupunkilaisuus on junttiuden vastakohta, joten naureskeluni on oikeutettua.

Ymmärrän. Suomen MM-rallista saisi nykyistä juntimpaa vain siirtämällä se Pohjanmaalle.

Hipsterismi on junttiuden alalaji, joka ilmenee enimmäkseen suurissa kaupungeissa.

Ei ole. Junttius on luontaista ja hipsteriys keinotekoista. Ero on siis kuin maaseudulla ja kaupungilla, ja siksi juntteja on enimmäkseen maaseudulla ja hipstereitä kaupungeissa.
 

sinikettu

Jäsen
Sinä ajattelet tätä koko kuviota nyt liikaa omasta perspektiivistä. Vähän niin kuin kokoomuslaiset.
Ei ole. Junttius on luontaista ja hipsteriys keinotekoista. Ero on siis kuin maaseudulla ja kaupungilla, ja siksi juntteja on enimmäkseen maaseudulla ja hipstereitä kaupungeissa.
Olemme tästä eriävää mieltä, herra Radiopää, eivätkä perustelunne vakuuttaneet minua.

Junttiuteen voi oppia ja junttiudesta voi oppia pois. 15 vuotta maalla asunut nuori henkilö voi olla täysi juntti, mutta muuttua kolmessa kuukaudessa fiiniksi kaupunkilaiseksi lukioon mennessään. Sama voi päteä toisin päin, jos vaikka perheen perustamisen jälkeen muuttaa maalle ja elää siellä 10 vuotta. Siinä ajassa moni saavuttaa monia junttiuden piirteitä. Tai vaikka Amerikkaan muuttamalla. Valioliigan joukkueen faniksi tunnustautuminen lienee myös samaa perua.

Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat alkaneet seurata jääkiekko tai jalkapalloa aikuisiällä ja vaipuneet samalla junttiuden suohon.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilta-Sanomien nettilehden pääuutiset:

Penturaivo repesi! Yle tuotti Ryhmä Haun faneille katkeran pettymyksen

Li Andersson yllättyi merellä: ”Laiva keinui niin että ihmiset oksentelivat”
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Penturaivo repesi! Yle tuotti Ryhmä Haun faneille katkeran pettymyksen
Luin valitettavasti tuon jutun ja voi hyvä Jumala. Aikuiset ihmiset Valittamassa miten piirroshahmo ei olekkaan ekassa jaksossa kun se luvattiin "uudelle tuotantokaudelle". lapset itkee ja nyt niitä pilkku mulkkuja pitää tyynnytellä. Kyllä ihmisillä on nykyään liian helppoa.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ilta-Sanomien nettilehden pääuutiset:

Penturaivo repesi! Yle tuotti Ryhmä Haun faneille katkeran pettymyksen

Oli kyllä aivan saatanan tragikoominen kirjoitus. Miten lapsi voikaan päästä tuollaisesta traumasta yli? Ikuiset arvet tämänkaltaisesta vastoinkäymisestä.

Tämän päivän mielensäpahoitukset ja someraivot ovat kyllä käsittämätöntä luettavaa. Tässäkään Yle ei tosiaan ollut missään vaiheessa sanonut, että uusi pentu olisi ensimmäisessä jaksossa. Vanhemmat olettivat näin ja kertoivat lapsilleen ja nyt tarvitaan terapiaa. Ehkä ihan tervettä, että lapsi kokee myös hieman niitä pettymyksiä (jos tämä nyt oikeasti sellainen oli) elämässään. Vaikeaa tulee olemaan, jos pienestä asti lähdetään tälle linjalle.

Meilläkin Ryhmä Haut pyörii televisiossa mutta eipä tullut edes mieleeni, että tästä joku voisi näin pahoittaa mielensä. Voimia perheille!
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ilta-Sanomien nettilehden pääuutiset:

Penturaivo repesi! Yle tuotti Ryhmä Haun faneille katkeran pettymyksen

Luin kanssa epäuskoisena tätä juttua ja siinä mielessä samaistuin, että kyllä meilläkin katsottiin tuorein Ryhmä Hau ja todettiin, että ei siellä näkynyt mainostettua uutta pentua, mutta meillä se olin lähinnä minä itse, joka edes noteerasi sen uuden pennun puuttumisen. Jälkikasvu ei ollut moksiskaan.

Mutta tosiaan, aika naurettava (tai itkettävä) tuo Ilta-Sanomien juttu. Pettymykset kuuluu elämään ja ne kasvattaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
media on käyttäytynyt huonosti, epäkunnioittavasti, surkeesti, ala-arvoisesti Räikköstä kohtaan aina joten voisiko tässä olla syytä Räikkösen media suhtautumiseen ?
tyhmiä kysymyksiä jatkuvasti, Räikkösen mollaamista jne. mtv3 on mokannut, kussut omiin muroihinsa.. joutuvat tekemään " f1 uutiset" tyhjistä lätinöistä.

ainakin englantilaiset saa toisinaan pitkiä Räikköshaastatteluja, sisältöä ei muokata jälkikäteen eikä kysymykset ole tyhmiä.

Räikkönen ei ole kypsä faneihin, valitettavasti vain media on fanien ja Räikkösen välissä.

kiitos median, etenkin mtv3+iltapvroskat, Räikkösen maine on huono, siinä sivussa herra on maailman tunnetuin suomalainen ja Ferrarin f1-kuljettaja.
Häkkinen puhunut usein Suomen mediasta ja sen aiheuttamasta negatiivisesta ilmapiiristä, (maikkari ei niitä juttuja julkaise.)

Oon aina vihannu "oikeinkirjoituspoliiseja", mutta tälläisen tekstin nähdessäni on pakko sortua itsekin leikkimään poliisia.

Räikkösen sentään kirjoittaja muistaa kirjoittaa erisnimenä isolla, mutta lauseen käynnistäminen isolla kirjaimella onkin sitten haastavampi tehtävä.
 

Kaivanto

Jäsen
Olen joutunut kuuntelemaan aamun Suomipopin Aamulypsyä.

Ohjelman konsepti vaikuttaa etäisesti tutulta. Kerrotaan vitsejä, jotka aasinsillataan lähipäivien uutisista ja muista ulkomaailman tapahtumista.

Konsepti taittui käytäntöön mm. siten, että kerrottiin, miten Isaac Makwala on tuonut Botswanasta mukanaan jonkin pöpön, taustalta huudettiin malaria, ja laitettiin siksi karanteeniin.

Taustahuutelija tiesi myös Michael Johnsonin lajit: 400 ja 800 metriä.

Vitsien laatu oli linjassa faktojen kanssa.

Kolme ilmapäätä nauraa yhdessä vailla syytä. Kuuntelija haluaa kokea kuuluvansa muukalaisten kanssa joukkoon, jolla on yhdessä hauskaa, joten hän nauraa perässä.

Vittu sentään, hankkikaa sisäinen maailma, joka ei kuivu yksinäiseksi rusinaksi ilman tämmöistä paskaa!
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Olen joutunut kuuntelemaan aamun Suomipopin Aamulypsyä.
Aiemmin työmatkalla kuuntelin autossa Aamulypsyä, koska pienen hetken Perälän tullessa mukaan, jutut olivat ihan hauskoja. Silloinkin jo välillä vitutti sen akan tyhjännauraminen. Varsinkin kun hänellä ei ole mitään annettavaa ohjelman sisällölle.
Nykyään jutut ovat huonontuneet ja akan kikatus vituttaa jo niin paljon, että olen siirtynyt kuuntelemaan Radio Rockia.
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Tossa muutama vuosi sitten kävi niin, että en oikeasti tietänyt pitäisikö itkeä vai nauraa.
Kyseessä oli metsästysseuran ampumaharjoitukset ja minä olin kopissa valvojana. Eräs kaveri joka ei ollut vähään aikaan käynyt metsällä oli tulossa ampumaan. Minuutteja kului ja aloin ihmettelemään miksi hän ei jo ammu.
Noh... siinä hän sitten kysyi minulta, että "Hei... voiks sää ladat mull tää asee"?
Kyseessä siis yli 50v metsästäjä. Oli siinä naurulla pidättelemistä :D
 
Aiemmin työmatkalla kuuntelin autossa Aamulypsyä, koska pienen hetken Perälän tullessa mukaan, jutut olivat ihan hauskoja. Silloinkin jo välillä vitutti sen akan tyhjännauraminen. Varsinkin kun hänellä ei ole mitään annettavaa ohjelman sisällölle.
Nykyään jutut ovat huonontuneet ja akan kikatus vituttaa jo niin paljon, että olen siirtynyt kuuntelemaan Radio Rockia.
Kuuntelin tuossa yhtenä aamuna työmatkalla kanavasurffailun lomassa muutaman minuutin Aamulypsyä. Siellä puhuttiin, sen minkä Anni Hautalan naurulta sain selvää, kakkaamisesta. Ja vieläpä juuri Anni Hautalan suorittamasta paskantamisesta. Juontajilla kuulosti olevan hauskaa, mutta kuulijana koin itseni kovin ulkopuoliseksi. Vaihdoin kanavaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oli varmasti, mutta miten toimit itkun kanssa?
Ehkä pidätti sitäkin. Ihan tosikkona ja vakavalla naamalla kysyn sinulta, että eikös tuo ollut juuri tähän ketjuun hyvin sopiva viesti, vai miten itse asian koet? Joudutko pidättämään itkua kun kuuntelet Radio Rockia? Oletko erikoisherkkä ihminen?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihan tosikkona ja vakavalla naamalla kysyn sinulta, että eikös tuo ollut juuri tähän ketjuun hyvin sopiva viesti, vai miten itse asian koet? Joudutko pidättämään itkua kun kuuntelet Radio Rockia? Oletko erikoisherkkä ihminen?

Oli, oli. Viestini ei ollut sarkasmia. En joudu pidättelemään itkua tai naurua, koska en Radio Rockia kuuntele, mutta itken tai nauran, jos joku myöntää kuuntelevansa, ja etenkin, kun kysymys on aamuradiosta. Sakari Kilpelä Ylen Ykkösaamussa on myös sellainen sönköttäjä, että myös hän kuuluu tähän ketjuun. Tai ehkä kuitenkin myötähäpeälle omistettuun ketjuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös