Kiusallisen väkinäistä muka-hauskaa: Nenäpäivä on taas keskuudessamme.
Valitettavasti nenäpäivä vuosi toisen jälkeen paljastaa Suomen koomikkojen tason.
Englannissa ko. tapahtuma on oikeasti viihdyttävää seurattavaa.
Kiusallisen väkinäistä muka-hauskaa: Nenäpäivä on taas keskuudessamme.
Varmaan aika monikin huippufutaaja kotimaasta riippumatta töhöilee kun lädipallossa kuitenkin suuri osa harrastajista tulee hieman melko vaatimattomista oloista ja saa parikymppisenä mahdollisesti kymmenien miljoonien omaisuuden sekä hirvittävän egoboostin johtuen kannattajien ihailusta.
On Maikkarillakin tekstiteeveen uutiset vähissä kun äsken sivuja surffatessa sivulla 121 kerrottiin, että Hanna Kullizchen naimisiin! Kuka helvetti se on? Uteliaisuuttani luin tekstin niin tämä ko merkkihenkilö on tehnyt avokadopastaa. Noh, olisin voinut elää ilman tätäkin tietoa, mutta lukeminen kannattaa aina.
Ei kyllä mitään logiikkaa.Kulinaristi, kustantaja, feministi.
Nimimerkki Stonewallin kepuloinnille Hallitus -ketjussa. Voi taivahan luoja (c) @mjr
Pakko muuten sen verran yhtyä tähän, että aika harvan olen yhtä läpinäkyvästi huomannut harrastavan kepulointia tällä palstalla. Se on asia erikseen, jos pelataan näkyvin kortein, mutta ainakin jossain vaiheessa @Stonewall ei tätä ollut myöntänyt.
Pahoittelut muuten Stounille, mikäli onkin tullut ulos kaapista ja on tämä vain jäänyt huomaamatta.
Pikkuisen ihmettelen kuitenkin tuota termistöä. Tuosta voisi saada sellaisen kuvan, että Keskustan kannattamisessa olisi jotakin vikaa - vähän samaan tapaan kuin piipertämisessä. Kyllähän nyt kuitenkin hyvin monelle porvarillisuuteen kallellaan olevalle henkilölle Keskusta on jo parempi vaihtoehto kuin puisto-osastonsa jatkeeksi laimentunut Kokoomus.
...
Pikkuisen ihmettelen kuitenkin tuota termistöä. Tuosta voisi saada sellaisen kuvan, että Keskustan kannattamisessa olisi jotakin vikaa - vähän samaan tapaan kuin piipertämisessä. Kyllähän nyt kuitenkin hyvin monelle porvarillisuuteen kallellaan olevalle henkilölle Keskusta on jo parempi vaihtoehto kuin puisto-osastonsa jatkeeksi laimentunut Kokoomus...
Eli siis jos vedän yhteen, niin en voi julistautua Keskustan kannattajaksi, vaikka joissakin asioissa (aluepolitiikka suurinpana) olen hyvinkin heidän linjoillaan. Olen kuitenkin joissakin asioissa heidän kanssa erimieltä, enkä pidä Sipilästä, jonka johtamistyyli ei ole nykyaikaa. Muistuttaisin vielä, että aluepolitiikassa Persujen ja Keskustan linjat ovat hyvin samanlaiset, ja komppaan kyllä molempia. Joten vaikka ymmärränkin tarpeen lokeroida ihimisiä, niin en ihan täysin tuota hyväksy (en toki tuosta varsinaisesti pahastukaan). En kuitenkaan edelleenkään ole aikeissa sitoutua mihinkään tiettyyn liikkeeseen, vaan varaan oikeuden suhtautua kriittisesti niistä jokaiseen.
Sen sijaan en ymmärrä jargonia siitä, että koko maa pitäisi pitää asuttuna. Miksi? Ei Kanadassakaan ole kuin murto-osa maasta asuttuna ja asutus siis keskittynyt isoihin ja varsin mukaviin keskuksiin ja kaupunkeihin.
Tässä lienee se ongelma kepulaisuuden ymmärtämisessä. Kaikki eivät halua asua "mukavissa keskuksissa ja kaupungeissa." Tästä väestönosasta taas monet kokevat Kepun aluepolitiikan yms. omakseen ja siksi Keskusta on niin suuri puolue.
Jotta voisi ymmärtää kepulaisuutta, pitäisi pystyä ymmärtämään, että osa ihmisistä arvostaa elämänlaatuaan nostavina tekijöinä muita asioita, kuin kaupungissa viihtyvä kaupunkilainen arvostaa. Ja arvostaa niitä erittäin korkealle.
Demokratiassa kuitenkin Kepuakin saa äänestää ja haja-asutusalueella asuvat tai sinne haluavat saavat yrittää ajaa omaa etuaan siinä kuin muutkin. Tällä hetkellä demokraattisissa vaaleissa suurimmaksi puolueeksi päätyi Keskusta. Jokainen omista lähtökohdistaan voi miettiä, onko se hyvä vai huono asia, mutta Kepun aluepolitiikka ei ole sen enempää demokratian vastaista tai moraalisesti pahaa, kuin Kokoomuksen pääkaupunkiseutrukeskeinen aluepolitiikka. Molemmat saavat ajaa kannattajiensa näkemyksiä parhaaksi katsomillaan tavoilla.
Ja sanon vielä kerran, että mielestäni olisi hienoa, mikäli haja-asutus toimisi, mutta se ei selvästi ole taloudellisesti kestävä ratkaisu.
.
ainakin mulle lähinnä on tullut sellainen mielikuva joistain viesteistäsi, että vaivihkaa kirjoittelet positiivisesti Keskustasta, haluamatta suoraan myöntää, että olet puolueen vankka tukija ja vakioäänestäjä. Mutta kuten sanottua, tämä oli vain mielikuva, pahoittelut jos olen tulkinnut väärin.
Mä taas en ole ikinä ymmärtänyt tuota aluepolitiikkaa. ..
Sen sijaan en ymmärrä jargonia siitä, että koko maa pitäisi pitää asuttuna. Miksi? Ei Kanadassakaan ole kuin murto-osa maasta asuttuna ja asutus siis keskittynyt isoihin ja varsin mukaviin keskuksiin ja kaupunkeihin.