Valitettava tosiasia on se, että jos haluaa helpoiten eroon kiusaajista, niin lähes ainoa vaihtoehto on turpaan veto. Kiusattu kun vetäisee pari kertaa nyrkillä päähän kiusaajaa niin kiusaaminen loppuu siihen paikkaan. Yleensä kiusaajat eivät oikeasti uskalla tapella eivätkä he oikeasti ole niin kovia jätkiä kuin mitä esittävät. Minullekin jostain ihmeen syystä rupesi vuosi sitten pari minua vuoden nuorempaa jätkää uhittelemaan ja tönivät koulun käytävillä. Parin viikon jälkeen tuli yksi heistä haastamaan tappeluun "haluutsä tapella häh?!" ja vastasin tyynesti että miksi ja en halua tapella kansssi. Tuli sitten tönimään ja yritti potkia mua, mutta koitin välttää väkivaltaa kaikin tavoin ja estää hänen yrityksensä. Sitten tönäs mua seinää vasten ja sitten suutuin. Lähti juoksemaan karkuun, mutta sain hänet kiinni ja löin nyrkeillä päähän ja hartioihin muutaman kerran kunnes kaverit tuli väliin. En ole ylpeä mitä tuli tehtyä, mutta ei siinä paljon muutakaan voinut tehdä (opettajallekaan en viitsinyt mennä kertomaan, olisi tullut vaan enemmän ongelmia). Ei sen jälkeen ollut ongelmia heidän kanssaan ja vaihtoivatkin seuraavana (2013 syksyllä) koulua (en toki ollut syynä siihen että vaihtoivat). Ovat juuri sellaisia ongelmanuoria ja "räkiksiä" jotka notkuvat ostareilla ja käyttävät kannabista lukio-ikäisenä.
Nyt jos tulisi vastaava tilanne vastaan (jota en toki usko, olen muuttunut mielestäni paljon viime kesän aikana) niin toimisin aivan eri tavalla. Olen kaikkea väkivaltaa vastaan paitsi itsepuolustustilanteissa, johon luokittelen tämän tapahtuman. Nämä jätkät eivät kiusanneet mua, muuten vaan kokeilivat rajojaan, enkä koe, että olisin tullut kiusatuksi. Joku voisi sanoa, että olen yhtä typerä kuin he, koska lähdin mätkimään heitä, mutta ei ole missään nimessä tapaistani enkä kannata väkivaltaa.