Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 005 811
  • 12 943
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Yritin vastata mahdollisimman epädemaristi: mm. hyvinvointivaltion on aika väistyä, veroparatiisit ok, täystyöllisyys ei ole hyvä tavoite, vihapuhe ei minua liikuta, on hyvä että pankeilla on enemmän oikeuksia kuin ihmisilä jne. Lopputulos: 25% "pikkaisen demari" sekä kehotuksen äänestää Miapetra Kumpula-Natria (sd).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yrittämällä yritin olla jotain muuta kuin demari, olin mm. sitä mieltä että hyvinvointivaltion on aika väistyä, mutta silti 60% demari ja ihan samaa mieltä oleva ehdokaskin löytyi.
Ihan vastasin mitä mieltä olen ja 49% napsahti :D Nollaa tuskin tuosta voi saada.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Yrittämällä yritin olla jotain muuta kuin demari, olin mm. sitä mieltä että hyvinvointivaltion on aika väistyä, mutta silti 60% demari ja ihan samaa mieltä oleva ehdokaskin löytyi.

Samaa yritin. Näköjään jos vastaa myöntävästi viimeiseen kysymykseen siitä, pitäisikö tulevaisuudesta huolehtia, tekee sinut 8 prosenttiyksikköä enemmän demariksi. Pitäisikö tosiaan itkeä vai nauraa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yritin vastata mahdollisimman epädemaristi: mm. hyvinvointivaltion on aika väistyä, veroparatiisit ok, täystyöllisyys ei ole hyvä tavoite, vihapuhe ei minua liikuta, on hyvä että pankeilla on enemmän oikeuksia kuin ihmisilä jne. Lopputulos: 25% "pikkaisen demari" sekä kehotuksen äänestää Miapetra Kumpula-Natria (sd).

Sama täällä, paitsi että täysin antidemarivastauksilla sain 27-prosenttisen demariuden, "ihan saman" Liisa Jaakonsaaren kanssa ja onnittelut siitä, että olen "vähän demari".
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa olisi paikka tutkivalle journalistille. Vastaamalla täysin demareiden puolueohjelman vastaisesti olet kuitenkin vähän demari ja sinulle löytyy ehdokas. Onko siis nämä ehdokkaatkin demareiden puolueohjelmaa vastaan?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sikälihän tuo kuitenkin antaa oikean kuvan demariudesta että jättämällä kaikki vastaukset keskelle (en samaa enkä eri mieltä) saa tulokseksi 100% demari.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itse sain 44%. Ehkä joihinkin kohtiin vastasin vähän kusipäisesti, mutta kyllähän nuo vastaukset olivat perusteltavissa. Huumoriarvo tuolla kyselyllä oli sen verraan matala, ettei paljon naurata. Toisaalta se naurattaa, kun demarit ampuvat itseään jalkaan tällaisella paskalla, miksei toki muidenkin puolueiden kohdalla. Itken niille, jotka tuon perusteella tekevät jotain, nauran testille.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Mitä v.....? Olen 35% demari??!! Haistakaahan paska. Tämähän on taas niitä kyselyitä että vastaat miten vain niin aina olet mukamas punikki.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Sikälihän tuo kuitenkin antaa oikean kuvan demariudesta että jättämällä kaikki vastaukset keskelle (en samaa enkä eri mieltä) saa tulokseksi 100% demari.
Aivan kuin demarikansanedustajat - eivät vastaa mihinkään mitä kysytään, eivätkä uskalla olla mitään mieltä mistään - siinä on 100% täydellinen demari. Ja testi todistaa sen.

Kuka helvetti noita enää äänestää???
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen näemmä 74 prosentin demari. Aika eri tuli Liisa Jaakonsaaren kanssa. Näin käy aina, että Jaakonsaari on ihan oikeissakin vaalikonetesteissä häntäpäässäni. Siis siinä mielessä tuo humpuukitesti oli oikeassa.

Ei tässä mikään nyt itketä tai naurata tämän asian tiimoilta. No, olihan ne kysymykset pöljiä, mutta ehkä jopa ei ihan tosissaan tehtyjä. Nauran siis tosikoille.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rehellisellä vastaamisella sain 58%. Sitten koitin vetää kaikki vipstaakit juuri siihen toiseen ääripäähän kuin kuvittelisin keskivertodemarin vetävän ja tulokseksi tuli silti 37%. Anne Karjalaista pitäisi äänestää jälkimmäisen kokeilun perusteella.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen 62% demari ja vastasin kysymyksiin omien arvojeni mukaisella tavalla miettimättä onko se "demaria" vai ei.

Mutta eipä tällaisia kyselyitä kannata liian tosikkomaisesti ottaa ja ryhtyä niiden perusteella tekemään analyysiä suuntaan tahi toiseen. Joskus olen demariakin äänestänyt - itse asiassa useammankin kerran - mutta näillä näkymin en kyllä ihan kohta tule heille ääntäni antamaan. Niin kujalla puolue tätänykyä on.

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kysymykset on kyllä muotoiltu niin lapsellisiksi ettei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Jollekin oikeasti maksettukin tämän toteuttamisesta?

Puhdas vaalimainos mitä on kuitenkin edes vähän yritetty naamioida aidoksi testiksi. Yrityksestä hieman pisteitä, miksei joku olisi palkkaansa ansainnut.

Tässä on mietitty varmaankin esimerkiksi sitä, jos tämä lähtisi fasessa kiertämään. Testejä aina näkee, mutta eihän kukaan pelkkää mainosta jaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tässä on viime vuosien varrella pistänyt silmään termi "nettikiusaaminen". Hyvin usein saa lukea lehdistä kuinka joku 15v. tulevaisuuden toivo on saanut hermoromahduksen ja lahdannut luokallisen ikätovereitaan kun sitä on "kiusattu somessa." Ja sitten tämähän on ihan päivittäistä että junnut juoksee jossain terapiassa ja vetää kolmiojyviä kun niitten frendit puhuu niist paskaa faces. No voi hellanduudel, itku ja kokotriilon kyynel sentään! Silloin kun minä olin nuori niin ammattiapua tarvittiin silloin jos kaverit veteli halolla takaraivoon tai nakkasi musalla ohimoon. Jopa opettajat jankkasivat kylästymiseen asti että ei haukku haavaa tee jne. Mikä näistä nykynuorista on tehnyt tämmöisiä helvetin tissiposkia?

Ei ole tarkoitus suututtaa ketään, ja voihan olla että täälläkin on henkilöitä joiden lähipiirissä tällaista esiintyy. En vaan ymmärrä. Ehkä tämä on väärä ketju koska ei mua nyt varsinaisesti naurata. Ihmetyttää ja itkettää sitäkin enemmän.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tässä on viime vuosien varrella pistänyt silmään termi "nettikiusaaminen". Hyvin usein saa lukea lehdistä kuinka joku 15v. tulevaisuuden toivo on saanut hermoromahduksen ja lahdannut luokallisen ikätovereitaan kun sitä on "kiusattu somessa." Ja sitten tämähän on ihan päivittäistä että junnut juoksee jossain terapiassa ja vetää kolmiojyviä kun niitten frendit puhuu niist paskaa faces. No voi hellanduudel, itku ja kokotriilon kyynel sentään! Silloin kun minä olin nuori niin ammattiapua tarvittiin silloin jos kaverit veteli halolla takaraivoon tai nakkasi musalla ohimoon. Jopa opettajat jankkasivat kylästymiseen asti että ei haukku haavaa tee jne. Mikä näistä nykynuorista on tehnyt tämmöisiä helvetin tissiposkia?

Ei ole tarkoitus suututtaa ketään, ja voihan olla että täälläkin on henkilöitä joiden lähipiirissä tällaista esiintyy. En vaan ymmärrä. Ehkä tämä on väärä ketju koska ei mua nyt varsinaisesti naurata. Ihmetyttää ja itkettää sitäkin enemmän.

Voisin näin perstuntumalta sanoa, että oikeasti somessa kiusatut tyypit ovat myös kiusattuja koulussa. Jos ennen kiusaamista pääsi karkuun kotia, niin nyt kiusaaminen jatkuu koulun jälkeenkin. Ja onhan jossain facebookissa aivan erilaiset "mahdollisuudet" tehdä kiusaa mitä luokassa.

Onhan näitä kauhujuttuja, jossa joku ujo tyttö on huijattu ottamaan kuvia itsestään, ja tämän jälkeen julkaistu kuvat netissä. Tekee varmasti vitun hyvää kasvavan nuoren itsetunnolle. Tai suljetaan facebookissa luokan ryhmästä pois, kirjoitetaan paskaa yms. Mun mielestä kiusaamista, oli se sitten luokassa tai sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa, ei pitäisi koskaan vähätellä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Voisin näin perstuntumalta sanoa, että oikeasti somessa kiusatut tyypit ovat myös kiusattuja koulussa. Jos ennen kiusaamista pääsi karkuun kotia, niin nyt kiusaaminen jatkuu koulun jälkeenkin. Ja onhan jossain facebookissa aivan erilaiset "mahdollisuudet" tehdä kiusaa mitä luokassa.

Tähän nyt ei hirveästi perstuntumaa tarvitse. Nykyään lähetellään iltaisin kiusausviestejä missä uhataan tappaa tai vielä jotain kauheampaa, jos uskallat aamulla naamasi luokassa näyttää.

Johnny lienee vanhan kansan Jutin rillauskaveri mikä on täysin vieraantunut tietotekniikasta. Kyllä edelleenkin vanhemmat käskevät jälkikasvuaan nukkumaan, mutta siellä peiton alla on silti niitä pikaviestilaitteita ja internetiinkin pääsee.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Äsken Sub mainosti viikonlopun leffojaan.

Poliisiopisto 1.

Ja todennäköisesti taas kerran MTV3 / Sub kelaa koko opistotuotannon läpi tässä alkavan kesän aikana. Kuinkahan mones vuosi jo putkeen?

Lähetin muutama vuosi sitten kaikille kotimaisille tv-kanaville listan missä oli 150 elokuvaa 1980-1990-luvulta. Sen verran omaa lehmää ojassa, että kyseiset elokuvat puuttuvat omasta leffakokoelmastani ja niitä ei ole DVD-julkaisuiksi asti saatu. Heitin kysymyksen, että miksi kanavien pääpaino näytettävien leffojen osalta on 2000-luvun tuotannossa, mutta sitten kun jotain vanhempaa tuotantoa näytetään, ne on aina nämä saatanan Free Willyt, Poliisiopistot, Yksin Kotona jne. mitkä näytetään, ei koskaan mitään muuta.

Yksikään tv-kanavista ei minulle vastannut.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
No voi hellanduudel, itku ja kokotriilon kyynel sentään! Silloin kun minä olin nuori niin ammattiapua tarvittiin silloin jos kaverit veteli halolla takaraivoon tai nakkasi musalla ohimoon. Jopa opettajat jankkasivat kylästymiseen asti että ei haukku haavaa tee jne. Mikä näistä nykynuorista on tehnyt tämmöisiä helvetin tissiposkia?

Hellanduudeli sinne vaan. Itse olen ihan riittävästi nähnyt koulumaailmassa mitä tuhoa kiusaaminen saa aikaan. 15 vuoteen koulumaailmassa olen selvitellyt ihan tarpeeksi näitä kiusaamistapauksia ja tulen selvittelmään. Lähes kaikki tapaukset ovat olleet hyvin kuvottavia pitkään jatkuneita kiusaamistilanteita. Tätä selvittelypaskaa en soisi edes pahimalle vihamiehelleni. Se kiusaaminen, mikä tapahtui ennen koulussa/koulumatkalla tapahtuu tänä päivänä yhä enemmän "somessa". Mikään muu eläinlaji ei ole toiselle yhtä julman kuin ihminen on toiselle ihmiselle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Äsken Sub mainosti viikonlopun leffojaan.

Poliisiopisto 1.

Ja todennäköisesti taas kerran MTV3 / Sub kelaa koko opistotuotannon läpi tässä alkavan kesän aikana. Kuinkahan mones vuosi jo putkeen?
Justiinsa.

Poliisiopistot on helevetin hyviä elokuvia, mutta alkaa mennä jo maku kun joka kesä, joka talvi, joka syksy ja joka kevät uusitaan sama leffatrilogia.. Suurinpiirtein kaikki läpät muistaa jo ulkoa.

Kysymykseesi vastaus.. muistaakseni kesällä 2008 alkoi eka uusintakierros.. Eli onko tää jo kuudes vuosi putkeen kun sama leffatrilogia näytetään putkeen. (ja varmaan seitsemäs tai kahdeksas kerta..)
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Valitettava tosiasia on se, että jos haluaa helpoiten eroon kiusaajista, niin lähes ainoa vaihtoehto on turpaan veto. Kiusattu kun vetäisee pari kertaa nyrkillä päähän kiusaajaa niin kiusaaminen loppuu siihen paikkaan. Yleensä kiusaajat eivät oikeasti uskalla tapella eivätkä he oikeasti ole niin kovia jätkiä kuin mitä esittävät. Minullekin jostain ihmeen syystä rupesi vuosi sitten pari minua vuoden nuorempaa jätkää uhittelemaan ja tönivät koulun käytävillä. Parin viikon jälkeen tuli yksi heistä haastamaan tappeluun "haluutsä tapella häh?!" ja vastasin tyynesti että miksi ja en halua tapella kansssi. Tuli sitten tönimään ja yritti potkia mua, mutta koitin välttää väkivaltaa kaikin tavoin ja estää hänen yrityksensä. Sitten tönäs mua seinää vasten ja sitten suutuin. Lähti juoksemaan karkuun, mutta sain hänet kiinni ja löin nyrkeillä päähän ja hartioihin muutaman kerran kunnes kaverit tuli väliin. En ole ylpeä mitä tuli tehtyä, mutta ei siinä paljon muutakaan voinut tehdä (opettajallekaan en viitsinyt mennä kertomaan, olisi tullut vaan enemmän ongelmia). Ei sen jälkeen ollut ongelmia heidän kanssaan ja vaihtoivatkin seuraavana (2013 syksyllä) koulua (en toki ollut syynä siihen että vaihtoivat). Ovat juuri sellaisia ongelmanuoria ja "räkiksiä" jotka notkuvat ostareilla ja käyttävät kannabista lukio-ikäisenä.

Nyt jos tulisi vastaava tilanne vastaan (jota en toki usko, olen muuttunut mielestäni paljon viime kesän aikana) niin toimisin aivan eri tavalla. Olen kaikkea väkivaltaa vastaan paitsi itsepuolustustilanteissa, johon luokittelen tämän tapahtuman. Nämä jätkät eivät kiusanneet mua, muuten vaan kokeilivat rajojaan, enkä koe, että olisin tullut kiusatuksi. Joku voisi sanoa, että olen yhtä typerä kuin he, koska lähdin mätkimään heitä, mutta ei ole missään nimessä tapaistani enkä kannata väkivaltaa.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Noista kiusaamisista. Tapauskohtaista varmasti, mutta se mikä minua häiritsee on tämä uhrin "syyllistäminen". Monesti koulussa ei kiusaajalle/kiusaajille mahdeta mitään ja pahimmissa tapauksissa jopa suositellaan kiusatulle koulun vaihtoa. Vanhemmat kutsutaan kyllä koululle (niin kiusatun kuin kiusaajankin), mutta kun kiusaajan vanhemmat ovat varmoja "ettei se meidän jani-petteri ikinä tuollaista tekisi", ei tapaus etene sen pidemmälle. Sitten kun kiusaaminen menee fyysiseksi ja kiusattu veteleekin tätä jani-petteriä ympäri korvia, niin jo vain on sossutantasta lähtien kaikki kauhistelemassa, että miten huonosti lapsi on kasvatettu kun tuolla tavalla väkivaltaisesti käyttäytyy. Vähintään on kotona hakattu ja sieltä sitten vaikutteita saanut. Kas, äkkiä onkin kiusattu tekemisissä lastensuojelun kanssa vain koska puolusti itseään kun koululaitos ei siihen pystynyt/halunnut puuttua.

Saatanan kieroutunutta touhua ja tällaista siis ala-aste ikäisten kanssa, en välttämättä edes halua tietää kuinka hirveää meno on muutamaa vuotta vanhempien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Johnny lienee vanhan kansan Jutin rillauskaveri mikä on täysin vieraantunut tietotekniikasta. Kyllä edelleenkin vanhemmat käskevät jälkikasvuaan nukkumaan, mutta siellä peiton alla on silti niitä pikaviestilaitteita ja internetiinkin pääsee.

Ei olla tehty Jutin kanssa sinunkauppoja saati käyty rillailemassa, mutta kyllähän mieheen olen kirkolla jonkun kerran törmännyt ja mukavahan se nyt legendan kanssa rillata olisi. Mutta totta tosiaan, silloin suljettas virta älykkäistä puhulaitteista ynnä muista intternettilennättimistä!

Mutta tosissaan. En TODELLAKAAN sanonut etteikö ongelma olisi vakava. Mutta tosiaan tällaiselle (jutimaiselle?) jäärälle joku nettikirjoittelusta traumatisoituminen aiheuttaa kyllä itkeäkö vaiko nauraa fiiliksen. Myönnän että haitannee empatiakykyäni tässä asiassa se seikka että nämä facebookit, twitterit ja muut ovat yhä pitkälle sitä kuuluisaa näkemätöntä paskaa.

Mutta se siitä. Pahoittelen junttiuttani ja jos loukkasin jotakuta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valitettava tosiasia on se, että jos haluaa helpoiten eroon kiusaajista, niin lähes ainoa vaihtoehto on turpaan veto. Kiusattu kun vetäisee pari kertaa nyrkillä päähän kiusaajaa niin kiusaaminen loppuu siihen paikkaan...

Toivotavasti nuoriso ei ota tätä ohjetta ohjenuorakseen, tämä johtaa yleensä ojasta allikkoon. Väkivalta lopettaa joissain tapauksissa vittuilun, mutta yleensä se johtaa ongelmiin.

Johnny ei selkeästi tunne nuorison maailmaa, henkinen kiusaaminen on aina vahingoittanut nuoria. Entisaikaan haukkumiset jätettiin useimmiten aikuisten puolelta noteeraamatta, mutta se ei kuitenkaan tarkoittanut etteikö se olisi vahingoittanut kiusattua. Nykyisenä some aikakautena henkinen kiusaaminen seuraa nuorta joka paikkaan, se ei lopu missään vaiheessa ja aiheuttaa suuria ongelmia. Kannattaa tutustua aiheeseen hieman syvällisemmin, ennen kuin antaa lausuntoja.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Toivotavasti nuoriso ei ota tätä ohjetta ohjenuorakseen, tämä johtaa yleensä ojasta allikkoon. Väkivalta lopettaa joissain tapauksissa vittuilun, mutta yleensä se johtaa ongelmiin.

Oma esimerkkini nyt ei ole paras mahdollinen, eikä suositeltavin mahdollinen, mutta minua kiusattiin säännöllisesti noin viiden vanhasta alkaen erään naapurissa asuvan minua vuotta vanhemman pojan toimesta aina siihen saakka kunnes ollessani viidennellä luokalla hermostuin lopulta totaalisesti häneen ja vedin häntä turpiin välitunnilla luokkakavereideni silmien edessä. Sen jälkeen kyseinen mäntti lopetti kiusaamisensa, mikä oli pitänyt sisällään vuosien ajan niin fyysistä kuin myös henkistä väkivaltaa.

Jos minulla olisi lapsia, joita ei onneksi ole, sanoihin heille, että "lyö turpiin" jos mikään muu ei auttaisi tilanteen selvittämiseksi ja tämä "muu" pitää sisällään vanhempien välillä käydyt keskustelut, koulussa käydyt keskustelut etc. toimet. Jos rauhanomaiset keinot eivät lopeta kiusaamista niin kehottaisin lastani lyömään niin kovin kuin jaksaa ja pystyy. Ja tarvittaessa toistamaan teon riittävän monta kertaa, että haluttu lopputulos saadaan aikaan.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös