Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 013 059
  • 12 950

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiiä. Suomen Top Chef -ohjelmassa tuomari kysyy, missä on ranskalaisten majoneesi tai ketsuppi. Huoh.
En tiiä määkään, mutta niin hienossa raflassa en ole ranskalaisia syönyt, etteikö olisi tuotu annoksen kyljessä ketsuppia tai majoneesia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Jeffrey

Jäsen
Kukas tuomareista oli kyseessä? Oliko ranskalaisia varten joku muu kastike?

Mahtaakohan Freddie kompailla tässä. Eli, että suurin rikos olikin se, että ammattikokki ei tuonut ranskalaisiinsa minkäänlaista kastiketta, ei vaikka vei sen kokkikilpailussa tuomariston eteen. Itsekin elän siinä käsityksessä, että ranskalaisiin kuuluu aina soosi. Näin ainakin ranskalaisten synnyinseudulla Belgiassa.

Menisi ehkä vitutusketjun puolellekkin, mutta kun välillä naurattaakin tämä todellisuus. Eli se kuinka kaikki elämän negatiiviset asiat kasautuu aina kerralla. Viimeksi kuukauden sisään poistuivat sekä se koira, että ukki. Nyt kuukauden sisään parisuhde poikki (tässä myös plussaa), broidi makoilee teholla ja lisäksi muutama pienempi asia painaa mieltä.

Onneksi kohta on syksy, ja pääsee viettämään huoletonta opiskelijaelämää.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olen ymmärtänyt, että Top Chef -ohjelmassa ammattikokkien on tarkoitus kilpailla siitä, kuka on paras alallaan ja tuomareiden pitäisi kaiketi myös olla kulinarismin ammattilaisia. Päähäni ei yksinkertaisesti mahdu, kuinka tähän ympäristöön edes tuodaan sanat ranskalaiset perunat, majoneesi ja ketsuppi. Paljon kauemmas kulinarismista ei pääse.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen ymmärtänyt, että Top Chef -ohjelmassa ammattikokkien on tarkoitus kilpailla siitä, kuka on paras alallaan ja tuomareiden pitäisi kaiketi myös olla kulinarismin ammattilaisia. Päähäni ei yksinkertaisesti mahdu, kuinka tähän ympäristöön edes tuodaan sanat ranskalaiset perunat, majoneesi ja ketsuppi. Paljon kauemmas kulinarismista ei pääse.

Jospa se tuomari ei tiennyt itkeäkö vai nauraa, kun sai ranskalaiset eteensä. Juuri ja juuri pokkansa pidettyään sai sanottua "tuokko viä majoneesii ja ketsuppii".
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen ymmärtänyt, että Top Chef -ohjelmassa ammattikokkien on tarkoitus kilpailla siitä, kuka on paras alallaan ja tuomareiden pitäisi kaiketi myös olla kulinarismin ammattilaisia. Päähäni ei yksinkertaisesti mahdu, kuinka tähän ympäristöön edes tuodaan sanat ranskalaiset perunat, majoneesi ja ketsuppi. Paljon kauemmas kulinarismista ei pääse.

Palajon paremmihan pottu rötkistää kurkusta alas, kun se ensin voijjellaan tommaattisoossilla eli muulla kylyksellä. Paska kokkihan sellainen olisi, joka tukehtuttaa asiakkaan kulukkuva hankoovalla pottaatinpuolella.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Suomessahan tätä ei saa sanoa ääneen, mutta ylipäänsä peruna on raaka-aine, joka soveltuu hyvin huonosti ns. fine dining -tyyppiseen ruoanlaittoon.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suomessahan tätä ei saa sanoa ääneen, mutta ylipäänsä peruna on raaka-aine, joka soveltuu hyvin huonosti ns. fine dining -tyyppiseen ruoanlaittoon.

No niinpä. Olenkin korvannut keittiössäni perunan eräästä liiteristä löydetyillä pääskysenpesillä. Valmistan pääskysenpesistä erilaisia keittoja, soseita, paistoksia ja kohokkaita. Myös bulkkipaskabroileri ja semmoinen on paskaa, sen sijaan olen nauttinut viime aikoina ilmakiväärillä ampumieni viitasammakoiden koipia. Ei niillä nälkä lähde, mutta sammakonluita voi käyttää hammastikkuina. Sama pätee pääskysenpesäruokiin. Suusta sylkemistäni höyhenistä olen saanut monen matrassin täytteen.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No niinpä. Olenkin korvannut keittiössäni perunan eräästä liiteristä löydetyillä pääskysenpesillä. Valmistan pääskysenpesistä erilaisia keittoja, soseita, paistoksia ja kohokkaita. Myös bulkkipaskabroileri ja semmoinen on paskaa, sen sijaan olen nauttinut viime aikoina ilmakiväärillä ampumieni viitasammakoiden koipia. Ei niillä nälkä lähde, mutta sammakonluita voi käyttää hammastikkuina. Sama pätee pääskysenpesäruokiin. Suusta sylkemistäni höyhenistä olen saanut monen matrassin täytteen.

Toivottavasti olet varmistanut, että linnunpaskat ovat mukana pesissä. Ne nimittäin takaavat, että kyseessä on aito luonnontuote, eikä synteettisesti valmistettu pääskysenpesä. Sellaistakin nimittäin jossain päin maailmaa harrastetaan, nimittäin pääskysenpesien väärentämistä. Uskokaa tai älkää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Toivottavasti olet varmistanut, että linnunpaskat ovat mukana pesissä. Ne nimittäin takaavat, että kyseessä on aito luonnontuote, eikä synteettisesti valmistettu pääskysenpesä. Sellaistakin nimittäin jossain päin maailmaa harrastetaan, nimittäin pääskysenpesien väärentämistä. Uskokaa tai älkää.

Nykyään Suomessa myydään vain fosfaatittomia pesuaineita, eihän fosfaatittomilla pesuaineilla irtoa lika mistään. Ihan oikeista pääskysenpesistä olen saanut tätä korvaamatonta fosfaattia. Pesen linnunpaskalla jatketulla pesuaineella hampaanikin näinäpänä, mi' valko, mi' hohto! Mitä jää yli, myyn Nauruun. Naurussa on fosfaatti ehdyksissä, ja työttömyys siksi suuri ongelma. Myymäni fosfaatti kaadetaan Naurussa maaperään, minkä jälkeen naurulaiset ryhtyvät työhön. Työttömyys on ratkaistu, eikä uutta yhdyskuntarakennetta tarvitse näpätä uudestaan pystyyn.

Fosfaatti menee kaupaksi Nauruun siksikin, että siellä on paljon rasvaripulista kärsiviä, seikka johtuu ylensyönnistä paikallisessa Hesburgerissa. Nyt voi laskea yksi yhteen. No niin, housu- ja lannevaatepyykkiinhän se fosfaatti. Kuinka kiitänkään Luojaani siitä, että hän antoi minulle viisautta vaihtaa potut pääskysenpesiin.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tämän olisi voinut ehkä postata myös junttimaisuus-ketjuun, mutta pistetään nyt tänne.
 

Liitteet

  • Nolo tatska.jpg
    Nolo tatska.jpg
    89,9 KB · kertaa luettu: 1 379

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän ketjun tavaraa tuo Jokerit-khl-Sm liiga keskustelu tällä palstalla. Nyt siellä on jo juristivaimon ja 80-vuotiaan äidin analyysit otettu mukaan keskusteluun. Muutenkin aika lukukelvotonta molempien osapuolten jutut.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Tämän ketjun tavaraa tuo Jokerit-khl-Sm liiga keskustelu tällä palstalla. Nyt siellä on jo juristivaimon ja 80-vuotiaan äidin analyysit otettu mukaan keskusteluun. Muutenkin aika lukukelvotonta molempien osapuolten jutut.

TÄMÄ. Sanasta sanaan. Aamen!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tämän olisi voinut ehkä postata myös junttimaisuus-ketjuun, mutta pistetään nyt tänne.

Minusta harva tatuointi EI ole nolo, varsinkin sitten vanhemmiten roikkuvien nahkojen kera (kts. hantta_krause_vai_mikä_se_nyt_oli), mutta tässäkin lienee kyseessä makuasiat, joista täällä niin usein sorrutaan kiistelemään laihoin seurauksin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tänään kirjastoreisullani, kesken hyllyjen välissä surffailun, iski yllättäen vessahätä. No ei siinä, luikin kiireen vilkkaa saniteettitiloihin antamaan pahan tulla. Kohta perseeni kolotuolille saatuani ovenkahvaan tarrattiin ahnaasti ja tiedusteltiin oliko sisälläolijalla projekti mahdollisesti pahastikin kesken. Totesin hämmentyneenä että "Ei, ihan kohta pääset..." Kuului jotain mutinaa. Olin juuri lopettelemalassa aktia kun oven takaa kuului jotakin tähän tyyliin: "...eiku vittu. Mä veränki tähän..." Olin vetämässä housuja jalkaan ja taas oven takaa huudettiin: "Eiku oo rauhasa vaan, ei mitään!" Olin jo todella wtf fiiliksissä. Avattuani huussin oven näen n.50+ oriin meisseli kädessä, "Tapsan Tahdit"- olkihattu päässä, kusta loipottamassa lavuaariin. En tiennyt nauraako vaiko itkeä. Veti sanattomaksi. Jäi kädetkin pesemättä...

Ja kyllä, tämä tapahtui Hervannassa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avattuani huussin oven näen n.50+ oriin meisseli kädessä, "Tapsan Tahdit"- olkihattu päässä, kusta loipottamassa lavuaariin.

Ja kyllä, tämä tapahtui Hervannassa.
Ei sentään onneksi paskantanut.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Selkeästi tämän ketjun kamaa. Odotan fillarilla punaisissa valoissa suojatien yli pääsyä kun mopoauto tulee risteykseen. Autoille vaihtui juuri punaiset eikä suojatien valotkaan olleet vielä vaihtuneet. Mopoauton keulassa on rekkari missä lukee BLONDI, kuskina joku Lissu 15-v ja kun ritsa on vasta pysähtymässä valoihin, niin molemmat kädet ovat puhelimessa viestiä näpyttämässä ja katse myös. Vasta kun tuo itse saatanan keksintö pysähtyi, niin tytsyn katse nousi puhelimesta ehkä sekunniksi ja näpyttely jatkui.

Ei vittu.

Jos puhelimeen on pakko näpytellä niin ennemmin vaikka maantiellä niin todennäköisesti vain itselle käy huonosti kun kaartaa ojaan. Tai rekan alle. Muutenkin noilla moporitsashafööreillä havainnointikyky 0 ja siitä kapasiteetista kaikki puhelimen räpeltämiseen.

Ei vittu. Olen puhunut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos puhelimeen on pakko näpytellä niin ennemmin vaikka maantiellä niin todennäköisesti vain itselle käy huonosti kun kaartaa ojaan. Tai rekan alle. Muutenkin noilla moporitsashafööreillä havainnointikyky 0 ja siitä kapasiteetista kaikki puhelimen räpeltämiseen.
Teuvo, maanteiden kuningas bongattu 8-tiellä eilen, hyvä näkyvyys. No eikös paikallinen Teuvo kurvaa mopoautollaan vasemmalta, siis kaistojen yli suoraan eteeni. Eikä voinut edes mennä pientareelle, vaan jää ihan keskelle kaistaa köröttelemään. Ihan kohtuullinen liikennevirta vielä molempiin suuntiin ja väistömahdollisuudet olemattomat. Eikö noilla vittu-markoilla ole mitään itsesuojeluvaistoa tahi havainnointikykyä? Siis oikeasti, se auto tulee sataa siellä satasen alueella! Sun kopperosi ei kiihdy! Teuvo, susta tulee rusina, jos teet tuon vielä uudelleen heikommassa näkyvyydessä!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Teuvo, susta tulee rusina, jos teet tuon vielä uudelleen heikommassa näkyvyydessä!

Eräästä paikallisesta Teuvosta oli vähällä tulla rusina kun edestäni lähti mopoautolla (teinislangilla mauto) kolmion takaa suoraan auton eteen ja kolarihan siinä tuli. Oli vittumaista seurata kun Teuvo lähti liikkeelle ja sen kolarin vaan näki tulevan. Ne pari sekuntia tuntuivat pitkiltä. Onneksi Teuvo selvisi säikähdyksellä mutta mauton etukulma meni uusiksi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen kuluvana suvena minäkin törmännyt kuolemaa halveksuviin mopoautoilijoihin. Siis on siellä seassa ihan asiallisiakin kuskeja, jotka ovat selvästi jyvällä siitä miten liikenteessä kannattaa toimia. Heitä vaan soisi olevan enemmän.

Heinäkuussa näin Mäntsälän keskustataajamassa punaisen koppimopon, kuskina lippahattupäinen vähäsen ylipainoinen pallinaama. Kunnon poppikoneet sillä ainakin oli. Kaveri soitti ämyreistään poppia kovempaa kuin moni korolla-amis. No ei tuossa sinänsä mitään. Kohtuuttoman äänekkäästi soitettu musiikki on vain melusaastetta, eikä räppimökä ollut tuossakaan omiaan aiheuttamaan kuin korkeintaan pahennusta. Sitä vastoin kuskin tapa leikata risteykset hirvitti jo oikeasti. Jamppa ajoi sen mikä mopoautosta lähtee, ja esimerkiksi teki 90 asteen käännöksiä risteyksissä lainkaan vauhtia hidastamatta. Toki noissa tilanteissa piti mennä vahvasti vastaantulevan kaistalla. Sen mitä kerkesin seurata, niin ainakin yhdessä risteyksessä näkyvyys vasemmalle oli todella onneton. Tuolla tyylillä kun räppipoika jatkaa ajamista niin ennen pitkää kolahtaa kunnolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös