Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 015 157
  • 12 951

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minkä vuoksi hänen piti uhata vetää lättyyn homoa, joka yritti tulla iskemään häntä?
 

motamoro

Jäsen
Minkä vuoksi hänen piti uhata vetää lättyyn homoa, joka yritti tulla iskemään häntä?

Se on tätä kun nykyään homoja ei saa enään suoraan vihata niin Dishierikin kuuluu näihin "Homot on ok, kunhan ei mua tule iskemään / pysyy pois silmistäni" - tyyppeihin. Melko idioottimaista toimintaa. On muakin joskus joku homo tullut iskemään, mutta hyvin siitä on tilanteesta on päässyt eroon ihan kohteliaalla Ei kiitoksella.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerran jo edesmenneessä Tempossa (Joensuussa) yksi hintti yritti iskeä. No olin sen verran kusipää, että annoin ymmärtää, että mikäs siinä, mutta veinkin vain hänen rahansa kun niitä tyrkytti jotta juomista saisi. Muutamasta kympistä oli kyse, ei sen enempää.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Niin, miksi homon lähentelyt pitäisi torjua eritavalla kuin heteron?
"Saavat tehdä keskenään mitä vaan, kunhan jättävät minut rauhaan"
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on tätä kun nykyään homoja ei saa enään suoraan vihata niin Dishierikin kuuluu näihin "Homot on ok, kunhan ei mua tule iskemään / pysyy pois silmistäni" - tyyppeihin. Melko idioottimaista toimintaa. On muakin joskus joku homo tullut iskemään, mutta hyvin siitä on tilanteesta on päässyt eroon ihan kohteliaalla Ei kiitoksella.

Tätä olen minäkin monesti ihmetellyt että minkä takia siihen homon iskuyritykseen pitää suhtautua niin töykeästi ja uhkailla väkivallalla. Pari kertaa olen minäkin ollut tilanteessa jossa homo on tullut iskemään mutta tilanteesta on päässyt ihan ystävällisellä "Sori, mutta pelaan toiseen päätyyn" -tyylisellä vastauksella. Joskus ennenkin asiasta kirjoitin tänne että paljon helpommin olen homoista päässyt eroon kuin näistä parasta ennen päiväyksen nähneistä pubiruusuista jotka on tulleet väkisellä vänkäämään tanssimaan tms. Tällaiselle pubiruusulle on joutunut joskus sanomaan jo vähän pahastikin kun eivät ole kerralla uskoneet. Mutta noin yleensä ottaen kaikkiin ei-toivoittuihin iskuyrityksiin pyrin aina vastaamaan kohteliaasti "kiitos ei", olipa kyseessä sitten nainen tai mies.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä vuoksi hänen piti uhata vetää lättyyn homoa, joka yritti tulla iskemään häntä?

Oleellista on tuo käsi polvelle -kohta. Pelkkään puhumiseen vastataan puhumalla, mutta jos aletaan fyysisesti koskettelemaan, niin sitten on jo luonnollisempaa että sieltä tulee fyysinen vastaus/uhkaus muodossa tai toisessa.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
...Nousin siitä heti penkiltä ja käskin kaverin lähtee vähän äkkiä lähtemään...

Oot varmaan ollu vakuuttava ja pelottava kuuden promillen kunnossas. "Lähe lähtemään ja vähän äkkiä..homo!..hik"

Mut ehottomasti oikein toimittu. Lähenteleviä homoja turpaan vaan, oppivat tavoille saatanat. Vaan ihmettelen kyllä niiden tyttöjen tarjouksen hylkäämistä..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minkä vuoksi hänen piti uhata vetää lättyyn homoa, joka yritti tulla iskemään häntä?

Mitä erikoista Disherin reaktiossa oli?

Mä katoin äijää suu auki, enkä osannut sanoa mitään. Vaikka parhaassa kunnossa en enää ollut, ei siinä suuri Einstein tarvinut olla tajutakseen kaverin homoksi. Nousin siitä heti penkiltä ja käskin kaverin lähtee vähän äkkiä lähtemään. Jotain se siinä sitten koitti vielä inistä, mutta tajusi se sentää sitten lähteä kun meinasin turpaan vetästä.

Tilanne tuli varmaan yllätyksenä ja ensimmäinen reaktio oli pelästyminen. Lähentelijä jatkaa yrityksiään, reaktiona on suuttumus. Mitä erikoista näissä reaktioissa on?

Mikäli Disher olisi juossut perään ja hakannut lähentelijän, voitaisiin puhua homovihasta yms.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minkä vuoksi hänen piti uhata vetää lättyyn homoa, joka yritti tulla iskemään häntä?

Ei ilmeisesti ensimmäisellä kehoituksella suostunut jättämään rauhaan, niin piti sitten jotain keksiä. Aika radikaalia kieltämättä, mutta harvoin kovassa kännissä mitään kovin rauhallisia tuossa tilanteessa ollaan. Toki sekin on yksilöllistä. Mutta en mie ainakaan nää tuossa mitään homovihaa, ylireagointia kyllä, ihan ymmärrettävistä syistä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Olen ollut siinä käsityksessä, että vielä hiukan tuota tukalammistakin tilanteista on selvitty ottamatta käyttöön väkivallan uhkaa, mutta osalla jengistä on näköjään aika lyhyt lanka.

On toki todella säälittävää lähteä vonkaamaan baarista ulosheitetyltä penkillä nuokkujalta, mutta ei niille vonkujille silti tarvitse pataan antaa (tai ottaa niiltä pataan).

Känni on aina känni, mutta jos juo rähinäviinaa, pitäisi osata olla ilman. En nyt tarkoita, että Dishier olisi kännissä rähisijä noin niin kuin yleensä, sillä tässä on varmasti ollut kyse pelkästä säikähdyksestä. Edellä ollut lause on siis ihan yleinen huomio elämästä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika jyrkkiä johtopäätöksiä vetelet tuon viestin perusteella. Itselle tuli kuva tilanteesta, jossa kaveri on pelästynyt lähentelyä ja on sen jälkeen käskenyt kaverin lähteä menemään kun vielä pääsee. Missä on se rähinä?

Mielestäni pelästyminen ja suuttumus on normaaleja reaktioita nuorelta mieheltä tuossa tilanteessa, väkivaltaa tai rähinäähän tuossa tilanteessa ei ollut.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Aika jyrkkiä johtopäätöksiä vetelet tuon viestin perusteella. Itselle tuli kuva tilanteesta, jossa kaveri on pelästynyt lähentelyä ja on sen jälkeen käskenyt kaverin lähteä menemään kun vielä pääsee. Missä on se rähinä?
Siinä kun vonkamies vastaa, että en muuten lähde.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kerrotaan sitten itsekkin samantyylinen tarina rähinäviinasta. Juttuhan meni näin, että baarin jälkeen kaverin ja vaimokkeiden kanssa kebabille ja mehän siinä jouduttiin maksumiehiksi kaverin kanssa ja jonottamaan, kun muijat jäivät istumaan. Siinä sitten sivukorvalla kuuntelin, kun joku tuntematon jätkä koitti kovin saada vaimokettani jonnekkin jatkoille ja muutenkin aivan järkyttävää epätoivosta iskuyritystä. Tilattuani menin vaimokkeen viereen ja otin syliin ja pieni pusu poskelle. Äijän ilme oli hetken aikaa tyyliä "mitä helvettiä".

Muija lähti siitä tupakalle niin eikö jo alkanut suunsoitto "haista vittu... painukaa helvettiin siitä! Voidaan me ulos mennä tappelemaan!" Loppusilaukseksi tämä äijä nousee lyö juuri saamansa kebabrullaan ja lähtee menemään ulos.

Eihän näissä tilanteissa voi muuta kuin nauraa. Tai itkeä sitä tultiinkin pohtimaan.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Mitäs ihmeellistä tässä on? Kyllähän Suomessakin kahviloissa ja esim. keburavintoloissa limsat maksavat reilusti enemmän, mitä kaupoissa.

Lähinnä naurattaa niiden puolesta jotka menevät kiireellä laivaan ja käyttävät sitten osan viimeisistä kruunuistaan ökyhintaisessa kahvilassa ostamalla esimerkiksi limua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pahoittelen, jos ketjuvalintani loukkaa jotakuta, mutten parempaakaan keksinyt.

Aikamoista naamapalmua aiheuttaa tämä Jenna Lepomäen tappanut kaksikko, varsinkin tämä uutinen salaviestistä:
Jenna Lepomäen murha: Vankilasta löytyi järkyttävä salakirjoitus | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Kas kun eivät kontinkielellä ole poliisia puijanneet. "Koitelehontti kosentti!"

Myös tuo Death before dishonor on melkoinen letkautus, varmaan ovat nyt tosi ylpeitä itsestään.

Itse tapaus sinänsä tietysti traaginen ja surullinen, vaikka retalejengin ympärille rakentuukin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Olen nimim. KiVin:n kanssa samoilla linjoilla tuosta iskuhommasta. Miksi pitää väkivallalla uhata kun voi vain lähteä tilanteesta pois tai sanoa kohteliaasti, että "en ole niitä miehiä"? Jos turpaanvetäminen on se ensimmäinen luonnollinen reaktio, niin kyllä tässä tapauksessa luonteessa on jotain vikaa. Ja kuten joku tuossa viittasikin, niin ne pubiruusuthan niitä pahimpia ovat yleensä, eikä niitäkään kuitenkaan lättyyn olla vetämässä vaikka eivät ensimmäisestä kieltäytymisestä uskoisikaan.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä tapauksessa turpaanvetäminen ei ollut käsittääkseni ensimmäinen reaktio, eikä kyllä toinenkaan. Kolmannesta en ole varma, mutta mielestäni Dishierin tapauksessa oli tarkoitus jotenkin verbaalisesti päästä jätkästä eroon, ja nyt se tapahtui hieman radikaalisti uhkaamalla. Se, kuinka vakava tämä Dishierin uhkaus oli, tietää mies varmaan itse, mutta minulla on jotenkin sellainen (lapsen)usko ts. jäi miehen tekstistä sellainen kuva, ettei mies tosissaan ollu siinä lyömässä ja nyrkkiä heiluttamassa.

Muutenkin, mielestäni jonkin henkilön luonteesta ei voi vetää kovin pitkälle johtopäätöksiä jonkin kännisekoilun perusteella.
 

J.Petke

Jäsen
Olen nimim. KiVin:n kanssa samoilla linjoilla tuosta iskuhommasta. Miksi pitää väkivallalla uhata kun voi vain lähteä tilanteesta pois tai sanoa kohteliaasti, että "en ole niitä miehiä"? Jos turpaanvetäminen on se ensimmäinen luonnollinen reaktio, niin kyllä tässä tapauksessa luonteessa on jotain vikaa. Ja kuten joku tuossa viittasikin, niin ne pubiruusuthan niitä pahimpia ovat yleensä, eikä niitäkään kuitenkaan lättyyn olla vetämässä vaikka eivät ensimmäisestä kieltäytymisestä uskoisikaan.

Eiköhän tuo johdu alitajuisesti siitä, että "eihän kukaan nyt luule, että olen homo" tai että tuo homoushan varmaan tarttuu kosketuksesta. Homothan ovat yleensä juuri niitä ketkä uskovat sitä sanaa eivätkä ala vinkumaan jos ilmoitat ettet ole kiinnostunut miehistä.

Mitä tulee heidän kanssaan hengaamiseen niin homothan on juuri parhaita wingmaneja, heiltä kun yleensä luonnistuu tuo tyttöjen jututtaminen niin etteivät heti lähde juoksemaan karkuun ja saat siinä sitten itsekin mahdollisuuden vokotteluun kun ovat tajunneet ettei kaverista ole mitään haittaa kun selkeästi on homo.

Tuhat kertaa mieluummin ottaisin jonkun homon jutuille kuin jonkun harvahampaisen pubiruusun iskemään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Stereotypiat viuhuvat puolin ja toisin näköjään. Homo!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
No, jos vonkamies haluaa rähinää, niin ei kai Disher sille mitään voi?
Ei voikaan.

Ilman mitään syytä kehenkään käydään käsiksi todella harvoin. Tässä(kään) tilanteessa kumpikaan osapuoli ei kuvailun mukaan ollut hakemassa tappelua. Molempien vääränlaisen toiminnan takia sellainen olisi silti tullut, jos homo olisi ollut idiootti.

Etkö ymmärrä, että miehiä ei tule ajaa sellaiseen tilanteeseen, jossa vaihtoehtona on "kasvojen menettäminen" tai nujakka? On aika pitkälti geeneissä ja hormonitoiminnassa, että nuori mies ei käännä selkää, jos kutsu tulee. Siis tilanne on ajautunut siihen pisteeseen, että on oikeasti tapeltava tai luikittava karkuun. Kaikki, joilla on yhtään sosiaalista tilannetajua, välttävät tuollaisten "taistele tai pakene" -tilanteiden luomista. Etenkin kännissä ja etenkin tuntemattomien kanssa.

Aina voi käyttää huumoria. Aina voi jättää kunniallisen takaoven auki. Joskus voi haistella tilanteen niin hyvin etukäteen, että lähtee ajoissa pois. Koskaan ei tarvitse esittää tanssiinkutsua.

***

Koska olen itse niin hyvä tässä, kerron esimerkin omasta elämästäni muutaman päivän takaa.

Istuin yöbussissa rättiväsyneenä musiikkia kuunnellen matkalla kotiin yhdeksän tunnin työvuoron jälkeen. Viereisillä penkkiriveillä istui kolme somalia, joista yksi oli kännissä kuin käki ja kaksi muutakin pienessä maistissa. Yritin totta kai jättää koko porukan huomiotta, koska ihan hirveästi ei kiinnostanut alkaa juttusille heidän kanssaan. Enhän minä tietenkään saanut istua rauhassa, vaan humalaisin änki viereeni juttusille. Nyt tulee sitten jutun pointti. En sanonut hänelle "painu vittuun vitun pummi" tai alkanut tönimään kauemmas, vaan otin kuulokkeet korvista ja kuuntelin, mitä miehellä on sanottavana. Jätkä olikin aika supliikkimies ja heitti Leijona-leka kädessä vitsiä integroitumisestaan suomalaiseen yhteiskuntaan ja huuteli "maassa maan tavalla" niin että bussi raikui. Kuuntelin sössötyksiä jonkun aikaa. Sitten tuli heidän pysäkkinsä, käteltiin ja kaveri lähti ulos.

Toinen tapaus myös tältä keväältä. Istuin töiden jälkeen metrossa taas musiikkia kuunnellen. Samassa vaunussa kantasuomalainen piripää seilasi aggressiivisesti penkiltä toiselle ja huusi mm. kahdelle nuorelle miehelle aivan täyttä kurkkua "NYT NE TURVAT KIINNI JUMALAUTA!" useampaan otteeseen. Lopulta spuge löysi minun penkkini ja alkoi sössöttää jotain. Luin hyvin keskittyneesti lehteäni, kuuntelin musiikkia ja yritin olla huomaamatta koko jätkää. Ukko alkoi kuitenkin kuulostaa sen verran hyökkäävältä lopulta, että otin taas napit korvista, katsoin häntä silmiin ja kuuntelin hänen asiansa. Kaveri pohti maailman syntyä; oliko se nyt alkuräjähdys vai jumalan työtä. Esitin pari tarkentavaa kysymystä, ja hän oli hetkessä ihan rauhallinen ja jopa ystävällisen oloinen. Päivitteli kovaa känniään lopuksi.

Molemmissa tilanteissa olisin satavarmasti päässyt painimaan, jos olisin ottanut asenteeksi "yksi varoitus ja sitten mennään". Ottakaa siis löysin rantein kaiken maailman apinoiden kanssa. Tappeluun tarvitaan kaksi.

***

Samastun kyllä jostain syytä enemmän noihin laitapuolenkulkijoihin kuin opiskelupiireissä pyöriviin pikkutakki/kotelomekko-suorittajiin. Aitoa juttua eikä mitään perusteetonta kuvitelmaa omasta paremmuudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös