Joopa voisinpas vaikka tähän ketjuun kirjoittaa omasta oudosta illastani eilen, kun se tuntuu tänne sopivan.
Eli kun valkolakki oli päähän laitettu, kakut syöty ja vieraat saatu lähtemään oli edessä illan kohokohta, juhliminen kavereiden kanssa. Aluksi sitten mentiin alottelemaan yhdelle tutulle. Siellä olikin sitten ihan kunnon bileet menossa ja mitäpäs muutakaan sielllä sitten olisi tehty kuin ryypätty, grillattu ja taisi muutama pomppia takapihan trampolinillakin.
Noh joka tapauksessa kaikki oli mennyt ihan hyvin, kun lopulta noin puol 12 otettiin suunta kohti Rauman keskustaa ja paikallista yökerhoa. Itse en melkein ikinä juo itseäni huonoon kuntoon, mutta nytten oli pää jo ihan jumisssa eikä ajatus tahtonut liikkua lainkaan. Olivathan kaikki tutut ja vieraat käskenyt pitämään hauskaa ja nauttimaan nuoruudesta, joten kai sitä yllytyksen saattelemana oli kaljaa tullut liikaan vedettyä.
Kuitenkin sisälle päästiin ja tuttuja tiskillä havaittiin, joten lisää juotavaa tilattiin. Tässä kohtaa muistini hiukan pätkii, mutta muistelisin että seuraavaksi puhuttiin paskaa, tanssittiin ja odotettiin ylipitkässä vessajonossa omaa vuoroa. Hyvännäköiset tytötkin tapasin, mutta eipä mikään enää auttanut kun alkoholia oli päässyt liikaa vereen. Eli väistämätön sammuminen baarijakkaralle ja hetken kuluttua portsarin tukeva ote niskasta ja suunta kohti ulko-ovea. Jotain koitin vielä inttää vastaa, mutta enpä ruvennut enempää päätäni aukomaan, ei ollut yksinkertaisesti voimia.
Ja nyt tapahtuu se kaiken huippu. Jäin siihen pihalle sitten pällistelemään menoa. Kiroilin, poltin viimeiset tupakat (en tosin polta kuin vain juhliessa) ja jäin istumaan penkille. Ja tällöin viereeni saapuu täysin tuntematon nuori mies. Itse aloin siinä sitten puhumaan jalkapallon EM-kisoista ja siitä kuinka Hollanti vie koko potin. Kaveri siinä sitten myöntäili vieressä ja kuunteli kiinnostuneena, mutta jotenkin aloin vaistoamaan jotain erikoista tämän käyttäytymisessä. No silti jatkoin keskustelua ja kirosin yökerhon portsaria ja tällöin jätkä pisti käden polvelleni ja sanoi "voi voi... mut hei voisinko mää tehä jotain sellaista, mikä saisi sun mielen paremmaks...esim haluisiks sä tulla vaikka meille tai jotain?"
Mä katoin äijää suu auki, enkä osannut sanoa mitään. Vaikka parhaassa kunnossa en enää ollut, ei siinä suuri Einstein tarvinut olla tajutakseen kaverin homoksi. Nousin siitä heti penkiltä ja käskin kaverin lähtee vähän äkkiä lähtemään. Jotain se siinä sitten koitti vielä inistä, mutta tajusi se sentää sitten lähteä kun meinasin turpaan vetästä. Lopuksi menin vain takaisin istumaan ja ihmettelemään asioita, olin ehkä jopa pienen laisessa shokissa. Jonkun aikaa istuttuani viereeni tuli tällä kertaa parempaa seuraa - kaksi tuntemaani tyttöä. He sitten ehdottivat, että tulisin toiselle heistä yöksi, mutta pienen pohdinnan jälkeen kieltäydyin kohteliaasti. En uskonut olevani henkisesti ja fyysisesti siinä kunnossa, että olisin voinut siitä suoraan panemaan lähteä.
Niinpä nousin penkiltä ja soitin taksin. Matkalla kotiin sitten vituttikin ihan kunnolla, etten tohon jälkimmäiseen tajoukseen ollut suostunut, mutta en silloin vain pystynyt lähtemään. Ja lopulta noin klo 04.00 olin turvallisesti omassa sängyssäni yhtä kokemusta rikkaampana. Ja nyt kun heräsin tämä kaikki lähinnä itkutti ja naurutti, joten mikäs sen parempi paikka kertoa tästä kuin uskollisen jatkoajan kyseisellä nimelle varustettu viestiketju :DDD