On vaikea olla nauramatta näille ihmisille, joiden silmissä Domi on jokin puolijumala vain sen takia, että on joskus tullut suomessa tunnetuksi Teemun suojelijana. Ilmeisen selvää on se, että Domista liikkuvat legendat tiedetään, mutta filmimateriaalia ei todellakaan ole nähty kuin ehkä satunnaisesti Canan+:lta.
Miehen kovuutta rehdin tappelun aikana en tule koskaan kiistämään, mutta lähes kaiken muun kyllä. Näkisin mielelläni Jokereissa - tai missä muussa tahansa liigaseurassa - Jody Shelleyn tapaisia kavereita, jotka tekevät työnsä täydellisesti. Domi ei tätä työtä tee täydellisesti ja mm. entinen kapteeninne tiesi kertoa - monien muiden tappelijoiden tavoin - että Domia kyllä pelätään mutta ei kunnioiteta. Ja tähän on syitä.
Kuuluisa pakeneminen joukkotappelussa Philadelphiaa vastaan on ehkä noloin temppu, minkä koskaan olen nähnyt. Jos on hamekangasta tarjottu milloin Nielikäiselle, milloin Valtoselle, milloin Kankaanperälle tai Mäkiaholle niin Domi ansaitsee jo pelkästään tuosta Philly-kärhämästä hameen ja korsetin. Oksettavaa neiteilyä.
Jos kerta Virmanen, Hjallis & co. lukevat tätä palstaa, niin voin vinkata teille kolme vapaana olevaa kovanaamaa jotka tekevät samaa työtä kuin Domi, mutta jotka eivät saattaisi missään vaiheessa organisaationne huonoon/neitimäiseen valoon tempaustensa takia. Voin vaikka antaa miesten yhteystiedot, ovat muuten Domia halvempiakin:
- Georges Laraque
- Ryan Vandenbussche
- Jim McKenzie
Ne jotka epäilevät DDR-hallin asukin 'pelkäävän' Domin tuloa, niin tässä vastine:
Tomek voisi tapella vihdoinkin Jeren kanssa, Laraque voisi hakata Hirson teholle, Järventie voisi antaa Luttiselle takaisin ja ottaa voiton, so what, mä nauttisin viihteestä. Mutta että Tie Domi? Haha... jos te todellisen pellen haluatte ja olette tyytyväisiä, hyvä niin. Ottaisi Vopat sitten turpaan Laraquelta, Jantuselta tai Virmaselta, so what.
Kun Maple Leafs pelasi Jokereita vastaan syksyllä 2003, juttelin Wade Belakin kanssa hallin ulkopuolella jonkin aikaa. Mr.Domi seisoi vierellä ja oli niin reppanan näköinen, luuli kai etten tunnista herraa. Belak on asia kaveri - ja sen verran propseja Domille että on Belakille antanut paljon oppitunteja. Belakia sentään kehtaa sanoa mieheksi.
Brashear & Domi ovat ainoat pelaajat, joita en haluaisi nähdä NHL:ssä, SM-liigassa tai muuallakaan. He ovat ainoat tappelijat, joita muut tappelijat eivät kunnioita koska nämä herrat eivät anna kunnioitukseen mitään syytä. Nyt varmasti joku finninaamainen erno tulee toteamaan että mitä väliä kunnioitetaanko, joten...
...vittuako mä täällä saarnaan? Mä meen keittää kahvit.