Viestin lähetti Ikijokeri
Sen olen tässä Jatkoajassa viettämieni vuosien varrella oppinut, että veli Cobolin sanaan luottaminen on sama kuin, jos antaisit autonavaimet 4-vuotiaalle pikkulapselle ja käskisit häntä ajamaan itsekseen lastentarhaan.
Toki sen voi noinkin ilmaista. Minun tietojeni mukaan Jokereiden viime vaiheen listalla ovat herrat Mats Sundin, Paul Kariya, Keith Tkachuk ja Tie Domi. Jokainen on ammattimies alallaan ja kun aikanaan kysyin Jortikalta, sopiiko rosteriin kaveri, jolla on ammattimainen asenne, vastaus oli kyllä. Nimistä ei kuitenkaan puhuttu yhtään mitään. On kokonaan toinen asia, kuka heistä on Jortikan mielestä paras valinta. Tämän ketjun avasi juuri sen vuoksi - kuten ketjun otsikosta aika hyvin selviää - että Domin puolesta saisi mahdollisimman paljon hyviä näkemyksiä.
Itse seison loppuun asti sen näkemykseni takana, että Jokerit eivät kaipaa menestyäkseen parivaljakkoa Selänne & Kariya. Heillä olisi molemmilla aikaa pelata runkosarjaa vain muutama ottelu. Kuinka he voisivat millään olla iskussa play offeissa? Mihin ja miten heidät sijoitettaisiin Jokereiden nykyiseen joukkueeseen? Kummatkin ovat huippupelaajia, joten he eivät pelaa nelosessa.
Sen sijaan Selänne & Domi ei olisi Jokereiden kannalta todellakaan huono valinta. Ei sitten millään muotoa. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja kuten ketjussa korostan, herrat tekevät päätöksen.
Edit: kirjain + viimeinen kappale
Sundinista sen verran, että minun tietääkseni hän ei pelaa Ruotsissa. Mutta muuta Sundin ei ole tietääkseni sanonut, vaikka jotkut ovat tulkinneet, että Sundin ei pelaisi missään. Tietääkseni hän on enemmän kuin alustavasti neuvottelut Jokereiden kanssa. Pisteet ja koko riittävät :)