Pitäisikö Hancock korvata Domilla jos NHL ei ala

  • 53 288
  • 359

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Hielo
Tietysti, jos Sundinia on tarjottu joskus syksyllä tai alkutalvella, niin asiahan on ihan toinen.

Näin asia onkin. Sundin oli esillä jo viime keväästä alkaen Jokereihin. Silti hänen nimensä putkahti esille myös aivan viime vaiheessa. Ehkäpä siksi, että hän päätti olla pelaamatta Elitserienissä ja agentti kokeili kepillä ns. jäätä.

Jatkossa en enää kommentoi mitään pelaajanimiä. Menee liikaa suhteita itseltä kun joutuu heittämään lähteitä tiskiin.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Jatkossa en enää kommentoi mitään pelaajanimiä. Menee liikaa suhteita itseltä kun joutuu heittämään lähteitä tiskiin.

Aijai. Eihän tää nyt vaan mitenkään kallistu meikäläiseenpäin?
Kyllä nämä sinun kaikki tarinasi ovat olleet aina yhtä mielenkiintoista luettavaa. Tsemppaa cobol edelleen siellä kaukalon laidalla ja pidä lippu korkealla! Kiekkomies viimeisen päälle. Minä valitsen edelleen Domin.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Tuli tuossa 1) vedettyä mutkia hieman suoriksi ja 2) oltua huolimaton. Tehdäänpä tarvittavat korjaukset.

1) Sundin ei ilmoittanut suinkaan vielä joulukuussa, että Elitserien ja Djurgården olisi ainoa vaihtoehto. Tuossa vaiheessa se oli siis vielä ”jos Elitserien niin Djurgården”. Kuitenkin jo tammikuun puolivälissä tilanne oli muuttunut linjaan ”Djurgården tai ei mitään”
(Aftonbladet, SVT). Eli ensin suljettiin miehen omien sanojen mukaan pois muut sarjat ja viimeisenä Ruotsi. Siitä en tiedä, kuinka paljon Matsin sanaan on luottamista, mutta joku tässä laskee kuitenkin luikuria.

2) Se joulukuun kommentti viekin taas kevyellä aasinsillalla otsikon aiheeseen. ”Djurgården tai ei mitään” olikin juuri Tie Domin kommentti (Aftonbladet). Tähän me uskomme kuin vuoreen, vai mitä, Maple Leaf?
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puolustetaan Cobolia. Tottakai agentit tarjoavat pelaajiaan monille seuroille. Se ei tarkoita automaattisesti, että pelaaja olisi edes halukas pelaamaan tietyssä seurassa. Vipuvartena tarjoamista seuroille käytetään. On helpompi pyytää enemmin rahaa tai etuuksia kun pelaajalla on "kysyntää" Suomen ja Sveitsin huippuseuroista. Kulissien takana on varmasti tarjottu monta kiinnostavaa nimeä. Monille meistä nuo nimet saattavat olla uskomattomia. Jaa siis Sundin Suomeen?!?!

Vaikka välillä Cobolilla menee metsään, niin useammin hän on oikeassa. Oli kiva tietää, että Domia on tarjottu meille. Nyt voi ehkä vaikuttaa valintaan. Todennäköisesti ei, mutta on se pienikin vaikuttamisen mahdollisuus tässä parempi kuin saada tietää ensimmäinen helmikuuta, että Domia oli tarjottu. Kai ketju Ossi ja Teme Jokereihin vaikutti kai pikkaisen miesten saamisessa Jokereihin. Cobolin mukaan fanipaine sai Virmasen toimimaan.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Olen jo pitkiä aikoja ihmetellyt Cobolin herjanheittoa täällä, jota monet valitettavasti uskovat asiantuntevaksi tekstiksi.

Minua ne eivät ole varsinaisesti haitanneet tai häirinneet, vaikka tokihan se on hieman valitettavaa että pumppaa uskoa toisiin palstalaisiin ja muuten vaan johtaa porukkaa "väärään uskoon" koskien pelaajaliikennettä.

"Sundin oli esillä jo viime keväästä alkaen Jokereihin. Silti hänen nimensä putkahti esille myös aivan viime vaiheessa. Ehkäpä siksi, että hän päätti olla pelaamatta Elitserienissä ja agentti kokeili kepillä ns. jäätä. "

En aio jatkossakaan kommentoida Cobolin "asiantunteviin" kirjoituksiin ja lähteisiin, mutta nyt oli vaan pakko. Jos mies väittää täysin selvinpäin ja tosissaan, että Sundin on ollut jonkinlaisessa yhteydessä Jokereihin sopimusmielessä, niin se ei pidä paikkansa. Esimerkiksi se että agentti kokeilee kepillä jäätä on myös melko huvittava väite,. koska Sundinhan hoitaa nimenomaan itse hommia jotka eivär koske Pohjois-Amerikkaa.
Eli unohdetaanko tämä koko Sundin - Jokerit kytkös, jookos?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Renegade
. Jos mies väittää täysin selvinpäin ja tosissaan, että Sundin on ollut jonkinlaisessa yhteydessä Jokereihin sopimusmielessä, niin se ei pidä paikkansa

Tuo on sinun mielipiteesi. Fakta nyt vaan sattuu olemaan toinen. Juttelin asiasta Masa Virmasen kanssa ja hän kertoi, että Sundinia oli Jokereihin tarjottu. Mutta mitäpä Virmanen näistä asioista tietää Renegadeen verrattuna :)

No, tämä oli osaltani viimeinen kommentti pelaajien tai valmentajien soppareihin liittyen. Tällaisten teinien kanssa ei enää viitsi näistä väitellä. Minkäänlaista faktaa heiltä ei löydy koskaan eikä lähdettä. Sen sijaan toista mieltä olevan nimimerkin henkilöön menevää inttämistä, mustamaalaamista ja muutenkin alatyylistä kirjoittelua sitäkin enemmän.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mikäs Cobol ajojahti täällä on käynnissä? Cobol on niitä harvoja palstalaisia, joilla on jotain suhteita seuroihin ja asioista päättäviin henkilöihin. Tähän kategoriaan kuuluvat tietääkseni myös JHag ja Isaksson. Mutta eivät he herranjestas voi kaikkea tänne kirjoittaa ja heidän pitää olla tosivarovaisia kommenteissa etteivät suhteet tietolähteisiin katkea.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Valitettavasti ei ole mielipiteeni, vaan täysin varma tieto. Huom! TÄYSIN varma tieto! Joten voit hyvin mielin lopettaa tuon valehtelun Virmasesta.

Nyt meillä on nimittäin pikkaisen eri lähteet pelissä, sen voin sinulle ja muille luvata.

Nimimerk.: "Muutakin kuin pelkät Djurgårdenin verkkarit omistava"
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Kommentoidaan vielä, kun ilmoille on lennähdellyt epämääräisiä teini- ajojahtiväitteitä. Itse lähdin alunperin kommentoimaan cobolin virheellistä luuloa, että Sundin olisi viimeisissä puheissaan jättänyt takaportin Elitserienin ulkopuolella pelaamiselle. Tämä mahdollisuus oli puheiden perusteella toki aikaisemmin, mutta puolisentoista viikkoa kaveri on painottanut vain valintaa Djurgårdenin ja sapattivuoden välillä. Sitä en voi tietää, ajatteleeko Sundin toista kuin tekee, mutta ihmettelisin kyllä, miksi mies tällaisia lausuntoja siinä tapauksessa antaisi. Epäilemättä tunnusteluja on tehty suuntaan jos toiseenkin ennen kautta, sen aikana ja miksei vielä tämän vuoden puolellakin. Myös neuvotteluja on ehkä käyty edelleen suunnassa jos toisessakin. Se että Sundin olisi vielä nyt ajankohtainen Jokereille tuntuisi sen sijaan varsin oudolta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Sen sijaan toista mieltä olevan nimimerkin henkilöön menevää inttämistä, mustamaalaamista ja muutenkin alatyylistä kirjoittelua sitäkin enemmän.
Meinasin kirjoittaa tästä samasta jo aamulla. Mun mielestä suunta sekä otteluketjuissa että tässä ketjussa on huono. Vaikuttaa siltä, että keskustelut enemmän ja enemmän menevät nimimerkkien välisiksi väännöiksi ja itse asia jää sivuseikaksi.

Tässäkin ketjussa olisi mielestäni voitu keskittyä alkuperäiseen aiheeseen sen sijaan, että hakemalla haetaan esimerkiksi cobolin viesteistä pieleen menneitä arvioita. Jos jonkun mielestä cobol ei ole asioista perillä vaan kirjoittaa pelkkää sontaa, niin tarvitseeko niihin viesteihin puuttua ja sitä kautta käynnistää nimimerkkien välinen taisto.

Itse olen Kempesin kanssa samoilla linjoilla eli cobolilla sentään on useinkin uutta ja mielenkiintoista tietoa ja tämän johdosta ainakin itse luen erittäin mielelläni hänen kirjoituksensa. Senkin tiedostan, että muuttuvien olosuhteiden myötä kaikki "tiedot" tai ennustukset eivät aina toteudu, mutta silti tällaisia viestejä on kiva lukea. Siitä en sen sijaan löydä mitään kiinnostavaa, että haetaan yksi pieleen mennyt arvio ja aletaan sen perusteella nälvimään jotakin nimimerkkiä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Renegade
En aio jatkossakaan kommentoida Cobolin "asiantunteviin" kirjoituksiin ja lähteisiin, mutta nyt oli vaan pakko.

Toivottavasti pysyt lupauksesi takana.

Noilla lähteillä pullisteleminen on aivan turhaa, jos et pysty/halua/voi niitä täällä mainita. Minä olen itse asiasta ihan samaa mieltä kanssasi, Sundin ei Jokereihin ole tulossa, jota väitettä tukemaan linkitin aiemmin tähän ketjuun haastattelun, jossa Sundin itse sanoo että mikäli ei pelaa NHL:ssä, tekee jotain muuta (kuin pelaa jääkiekkoa).
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
samaa mieltä Bozikin kanssa

cobolin kirjoitukset ovat hyviä. Hänellä on useita eri kontakteja ,niitä jotka tietävät ja niitä (kuten minä :) ) jotka saattavat antaa tarinoita joiden faktoja he eivät itse ole tarkistaneet kunnolla.Tai sitten kertovat mitä itse haluavat ja ovat uskottavia.

Itselläni on eräs tuttu joka on töissä Jokereille sekä muutama pelaaja keiden kanssa juttelen joskus kiekko asioista, viimeksi tänään.
Jokerien tilanne on odottava ja tuskin mitään konkreettista tulee tapahtumaan ennen 29.1 jolloin Selänne saapuu Suomeen.

Asioista on puhuttu ja asioita on sovittu mutta se mitä niistä toteutetaan onkin aivan eri juttu.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti bozik
Jos jonkun mielestä cobol ei ole asioista perillä vaan kirjoittaa pelkkää sontaa, niin tarvitseeko niihin viesteihin puuttua ja sitä kautta käynnistää nimimerkkien välinen taisto.


En ehkä ymmärrä, mitä ajat takaa, mutta eikö tuo "sonnan kirjoittaminen" juuri ole varsin hyvä syy laatia asiaan vastine. Sitä ikään kuin toivoo, että kyseinen "sonta" ei muodostuisi vallitsevaksi mielipiteeksi. Tämä vain näin yleisellä tasolla. En mitenkään viittaa tämän ketjun asioihin, joista minulla ei todellakaan ole mitään tietoa.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Käsittämätöntä loanheittoa täällä teidän puolella. Onhan se nyt ihan selvää että eri pelaajien agentit tarjoavat suojattejaan seuroille joilla on näille pelaajille jotain tarjottavaa. En ymmärrä miksei Mats Sundinia olisi voitu tarjota Jokereihin. Onhan narreilla rahaa ja selvät tsargat voittaa mestaruus. Kyllähän siinä on kaksi asiaa jotka näitä lakossa olevia pelaajia kiinnostaa. Ei muuta kuin Sunkka tai Domi kehiin. Ja kevät senkun paranee ( mikäli lakko jatkuu ).
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
"Onhan se nyt ihan selvää että eri pelaajien agentit tarjoavat suojattejaan seuroille "

Joo joo, mutta minähän nimenomaan sanoin että en puuttuisi asiaan jos kyseessä ei olisi moinen väite, jossa pääjehunä häärii Sundin. Otin siksi asian esille, koska TIEDÄN että Sundinia ei todellakaan ole tarjottu Jokereihin.
Se tässä onkin pointti enkä muuta ole väittänyt. Minua ei kiinnosta pätkääkään jos NHL-pelaajia tarjotaan rahakkaille ja mestaruuden voittaviin joukkueisiin, mutta pointti oli nimenomaan se että se joka väittää että Sundinia olisi tarjottu johonkin, puhuu paskaa.

Ps. Kuten jo aiemmin kerroin, Sundinilla ei Euroopan kamaralla edes ole agenttia joka "tarjoaa suojattiaan seuroille".
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vakio
En ehkä ymmärrä, mitä ajat takaa, mutta eikö tuo "sonnan kirjoittaminen" juuri ole varsin hyvä syy laatia asiaan vastine. Sitä ikään kuin toivoo, että kyseinen "sonta" ei muodostuisi vallitsevaksi mielipiteeksi.
Jep, tuli vähän oikaistua tuon kirjoittamani suhteen ja viestini oli aika epäselvä. Totta kai on ihan ok pyytää vastinetta tai lisäselvitystä johonkin asiaan, kunhan sen tekee asiallisesti. Mulla oli mielessä lähinnä sellaiset viestit missä esim. väitetään cobolin puhuvan sontaa pelaajan X Jokeriyhteyksistä, mutta ei sitten kuitenkaan itse pystytä perustelemaan tai kertomaan sitä, mistä kirjoittaja tietää ettei yhteydessä ole oltu. Kun nämä vastineet harmittavan usein vielä alkavat tyyliin "taas tuo nimimerkki X kirjoittaa täyttä paskaa..." , niin silloin homma helposti menee nimimerkkien väliseksi taistoksi. Jotta tällaiselta vältyttäisiin, odottaisin pelkän syytöksen lisäksi myös jonkinlaista selvitystä siihen, miksi X:n kirjoittama viesti on virheellinen. Tai jos selvitystä ei ole antaa, niin viestin voisi kirjoittaa tyyliin "En millään usko X:n olleen yhteydessä..."

Vaan sopiihan tänne toki erilaisia viestejä. Vaikka jokainen ketjuun kirjoittanut olisi varma esim. Nylanderin tulosta Jokereihin, en sitä itse uskoisi ennen kuin ukko on Jokeri-paita päällä jäällä. Eli tavallaan sekin voisi olla hyvä vaihtoehto, että kun ei pidä kirjoitusta luotettavana, suhtautuu siihen vain kirjoittajan mielipiteenä.

Domi Jokereihin !
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bozik
Mulla oli mielessä lähinnä sellaiset viestit missä esim. väitetään cobolin puhuvan sontaa pelaajan X Jokeriyhteyksistä, mutta ei sitten kuitenkaan itse pystytä perustelemaan tai kertomaan sitä, mistä kirjoittaja tietää ettei yhteydessä ole oltu. Domi Jokereihin !

Mutta Renegadehan nimenomaan perusteli oman näkemyksensä ja kertoi äärimmäisen selvästi, että Sundinilla ei mitään tarjouksia heittelevää agenttia Euroopassa edes ole.

Ai niin, ei tule Domi Jokereihin (ei lähdettä, ei perusteluja, ei mitään)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Isaksson
Mutta Renegadehan nimenomaan perusteli oman näkemyksensä ja kertoi äärimmäisen selvästi, että Sundinilla ei mitään tarjouksia heittelevää agenttia Euroopassa edes ole.

Faktahan on se, että Sundinia on tarjottu nimenomaan ison jenkkitoimiston kautta Jokereihin ja kuten kirjoitin, ensimmäisen kerran viime keväänä. Samalla toimisto edustaa useita muitakin NHL-pelaajia. Juttelimme asiasta Virmasen kanssa ja hän kertoi, että myös Jagr oli saman toimiston listalla. Ihan turha vääntää. Jokainen voi soittaa Virmaselle ja kysyä, onko näin vai ei. Isakssonilta löytyy Masan numerokin. Ei luulisi olevan vaikea tarkistaa!

Anteeksi osaltani off-topic.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Minä olen oppinut tässä vuosien varrella olla uskomatta näitä innokkaita asioiden julkaisioita, jotka käyttävät aikaansa ottamalla asioista selvää.

Kylmä tosiasia vain on se, että todelliset asiat sekoittuvat harhautus mielessä kerrottuun asiaan ja niistä aioista on mahdoton ottaa selvää ennen kuin nimet ovat papereissa ja ne voidaan oikeasti kertoa ennen esim. lehdistötilaisuutta.

Masa on erittäin hyvä juuri tässä harhautus hommassa ja minäkin toimisin varmasti samoin, koska sillä pääsee parhaiten eroon kaiken näköisistä perskärpäsistä, jotka eivät luovuta ennen kuin saavat "tietoa".

Tietoa kyllä tulee sitten kun sitä on, se on aivan varma.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Ihan turha vääntää. Jokainen voi soittaa Virmaselle ja kysyä, onko näin vai ei. Isakssonilta löytyy Masan numerokin. Ei luulisi olevan vaikea tarkistaa!

Ei olisi ei, enkä oikeastaan asettunut itse asiassa kummankaan teidän kannalle, vaan vastasin Bozikille, joka vaati perusteluja erilaisille kannanotoille. Ja perusteluita oli, se olivatko ne oikein vai väärin, siihen en ota kantaa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Cobol on niitä harvoja kirjoittajia joiden viestit tulee luettua poikkeuksetta läpi.

Jos häntä haluaisin hieman neuvoa niin sanoisin ehkä, että miksi jakaa huomiota joillekin provoaville rääpäleille? Kyllä maailmaan pillitystä ja monta isompaansa haastamaan pyrkivää inisijää mahtuu. Antaa lasten leikkiä. Ei ne kaikki opi kuitenkaan ja aina tulee uutta yrittäjää jos jonkun saa hieman rauhoittumaan. Näin se maailma menee.

Mutta koskapa en halua olla ketään neuvomassa, niin totean vain että harmillista jos hän vähentää radikaalisti tänne kirjoitteluaan.

Kuten Kempes ylempänä totesi, on niitä kirjoittajia joilla on edes mahdollisuus tietää jostain jotain, todella vähän. Aina ei osu ja joskus pitää ampua ohi tahallaankin. Sekin on elämää.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
"Faktahan on se, että Sundinia on tarjottu nimenomaan ison jenkkitoimiston kautta Jokereihin ja kuten kirjoitin, ensimmäisen kerran viime keväänä."

Ok, jos tämä on mielestäsi faktaa niin mitäs helvettiä minä sille voin? Pakko kai uskoa, vaikka suurta hymyä tuo väitteesi aiheuttaakin täällä päässä.

Kuten sanottua, niin lähteet ovat pikkaisen eri luokkaa kuin allmighty Cobolilla, mutta vaikka näköjään kaikentyyppiset lapsokaiset lähteitä kielet kiimassa odottaa ja jopa vaatii, niin lähteitä en voi julkaista.

Sovitaanko, että Coboliin saa halutessan uskoa ja voidaan vaikka kaikki käsi kädessä harmitella että miksi helvetissä Sundin ei sitten Jokereihin tullut jos häntä on tarjottu? Siinä mielessä aika heikkoa toimintaa Virmaselta, jos kerran Sundin on tarjottu kaikkialle mutta silti Sudden ei missään halua pelata?

Arfvon Cobolhan voi sitten myös tietäväisenä tarkentaa meille kaikille muille miksi Sundin ei mihinkään sainannut jos kerran JENKKITOIMISTO hänen erittäin vahvasta kieltäytymisestään huolimatta tarjosi Sundinia?

Eikö tilanne ja Cobolin väite ole aika surkuhupaisa, siis että jokin jenkkitoimisto on tarjonnut Sundinia ympäri Eurooppaa vaikka Sundin itse ei MISSÄÄN nimessä halua mihinkään?

Ja lähteeni on edelleen erittäin pitävä, eikä mikään Virmanen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, kyllähän se kieltämättä erikoiselta tuntuu, ettei Sundin Jokereissa pelaa, jos sinne on kerran tarjottu ja vieläpä useaan otteeseen. Olisi mukava tietää ne Virmasen syyt, miksi Sundin ei ole kelvannut. Jos joku tietää, miksi ei kelpaa niin uteliasuuteni on suuri. Valaiskaa oi tietäjät.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Ainoa joka näihin väitteisiin voi ottaa kantaa ja kenen suusta totuus tulee on Mats Sundin itse. Onks kellään NHL-pelaajien sisäistä puhelinluetteloa?? Mä voin svenskaa språåkaavana kysellä, hördu Mats, ha du tänkt på att spela hockej i Jokerit?
Sillähän se selviäis. Cobol on sitäpaitsi osunut usein oikeaan arveluissaan pelaajarintamalla. Propsit hälle.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Lyhyenä vastauksena Balderikselle voin todeta, että eipä olisi kovinkaan hankala saada Suddenin haastattelu ja tämän koko "Cobolkusetuksen" taustan vaikka tällä viikolla käsiini, mutta eihän se kuitenkaan varmaan mitään osoittaisi tässä "jatkoajan hehkutus ja fantasiamailmassa"!

Ai niin, sen haastattelun tekisin luonnollisesti itse.

Hyvät päivänjatkot, nyt nuuskalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös