Petulle kenkää

  • 449 936
  • 1 323

Darius

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei IFK:lla ole Petun aikana ollut mitään pelitapaa missään vaiheessa. Pakit eivät osaa avata peliä edes pitkällä kiekolla kun joku tulee karvaamaan (kauheimpana esimerkkinä Jokela), mieluummin heitetään vaikka kiekko ränniin ja suoraan vastustajalle siniviivalle. Tämä kausi on jo menetetty ellei joku Summanen tule pelastamaan. Hyviä jengejä vastaan vielä pystytään tappelemaan, varsinkin vieraissa, mutta myös kotona ja se perustuu vain h-tin hyvään yksilötaitoon jota meidän joiltakin pelaajilta kyllä löytyy,

Valmennus heti pihalle, kaikki kolme! Pärjätään paremmin ilman valmennusta!
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten voi olla mahdollista...

...että tämä ketju on ollut hiljaa kohtaa kuukauden. Ei käy perkele. Petulle kenkää ! Laittakaas te asiantuntijat, jotka olette kirjoittaneet jäätäviä analyysejä tänne, kerran vielä faktaa. Mikä tässä tökkii ? Miksei tällä tähtisikermällä kulje ?
 

MoBi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flintstensstigen Idrot Förening Kamrater
...niin kauan kun Petu ei koko ketjua Peltonen-Granlund-Kuhta, voi Petulle vaatia hyvällä omallatunnolla kenkää !!
 

VSP73

Jäsen
...niin kauan kun Petu ei koko ketjua Peltonen-Granlund-Kuhta, voi Petulle vaatia hyvällä omallatunnolla kenkää !!

Niin - faktahan on se, että edellä mainittu ketju kylvi hirwittävää tuhoa syyskuussa. Ketjun rikkoi Pesosen tulo, mikä rikkoi pitkäksi aikaa kaiken muunkin. Ketjulotto pisti sekaisin - ei vain joukkueen, vaan myös fanit. Pitkäksi aikaa. Peltonen-Mi Granlund-Kuhta -ketjun kemian varaan oli Matikaisen kuitenkin hyvä rakentaa joukkueen identiteetti. Faktahan on se, että loka-marraskuussa, yleisesti ottaen, HIFK oli hyvin syvältä. Se on historiaa nyt. Nyt ratkaisee nykyisyys, joka näyttää murhaavalta muiden kannalta. Yhdeksää perättäisvoittoa ei voi kukaan olla huomioimatta.

Hienointa on tieto siitä, että joukkueella on Liigan aivan ehdotonta eliittiä kaikilla osastoilla:

Endras
Söderholm, Fernholm
Peltonen, Mi Granlund, Wirtanen

Mitä tulee johtajuuteen, punaisilla on esittää tällekin Oscar-ehdokkuuden alttarille nimiä. Ekana tulee mieleen #16. Sitten tulee mieleen #26.

Vuoden 2012:kin ihminen kaipaa esimerkkiä, johon luottaa vaikeissa paikoissa.

Matikainen kuuluu ihmistyyppiin, joka sallii virheitä, niistä oppimista. Ja ennen kaikkea tietää kurinalaisuuden johtavan lopulta yhteiseen hyvään.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
...että tämä ketju on ollut hiljaa kohtaa kuukauden. Ei käy perkele. Petulle kenkää ! Laittakaas te asiantuntijat, jotka olette kirjoittaneet jäätäviä analyysejä tänne, kerran vielä faktaa. Mikä tässä tökkii ? Miksei tällä tähtisikermällä kulje ?
On kyllä vitun naurettavaa jeesustelua. IFK pelasi syksyllä saldon 9-1-0-12. 22 peliä, 20 pistettä ja lähes 3 kuukautta. Olit varmaan erittäin rauhallisin mielin viime kevään jälkeen, kun kulki noinkin hyvin?

Nythän taas kulkee, ja kenkimisjuna meni jo joulukuussa, joten mun puolesta ketjun voi sulkea, jos se jotain helpottaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Petulle kenkää totuuskomissio kuulusteli viime yön Johannes-nickiä. Nyt Johannes kirjoittaa "vapaaehtoisen" tunnustuksen:
"Hei, olen Johannes. Marraskuussa 2011 halusin 3 kirjoituksella tähän ketjuun Petulle kenkää. Nyt olen ollut jo melkein 3 kuukautta ilman "Petulle kenkää" ja olo on mainio. Viimeisen kerran lipsahdin 22.11.2011, mutta otin opikseni sen jälkeisistä HIFK:n peliesityksistä. En enää halua Petulle kenkää."

"Hei, kamoon. Älkää hakatko enää. En voi kirjoittaa, että en koskaan tulevaisuudessakaan halua Petulle kenkää..."

Nyt on nyt ja olemme 9 ottelun voittoputkessa. Loistavaa ja kiitos Matikaisen valmennusryhmälle, joka on lopulta saanut palikat loksahtamaan kohdalleen. Ehkä asiaan vaadittiin vielä jotain tammikuun pelaajakauppoja, että joukkue on nykyvireessä ja yhtenäinen. Pelitapa toimii ja sen toteutus toimii, on se mikä hyvänsä. Maalivahti torjuu loput. Mikäs tässä, ei huolia, kun lähdetään playoffeihin, jotka ovat sitten taas oma maailmansa, joka herättää tämänkin ketjun taas esiin ja toivottavasti ei herätä, koska silloin on taas HIFK:lla oikeiden juhlien aika, mutta sellaista ei kannata vielä julistaa, eikä edes varsinaisesti osdottaa, että HIFK olisi keväällä 2012 tuplamestari, mutta nyt se on taas yksi mahdollisuus, jota ei voi myös sulkea kokonaan pois ajatuksista.
 

Betoz

Jäsen
On kyllä vitun naurettavaa jeesustelua. IFK pelasi syksyllä saldon 9-1-0-12. 22 peliä, 20 pistettä ja lähes 3 kuukautta. Olit varmaan erittäin rauhallisin mielin viime kevään jälkeen, kun kulki noinkin hyvin?
Vitusti naurettavampaa on tuomita valmentaja parin kuukauden jälkeen, vaikka menisi kuinka huonosti. Olisi HIFK-faneille oikein, että joku menisi aikakoneella taaksepäin ja antaisi Kojolle kenkää viimeisen kauden marraskuussa. Ja niin, että HIFK-fanit tietäisivät, että Jalosen kanssa olisi mestaruus tullut ellei häntä olisi potkittu. Ihan sairasta välillä tämä fanien touhu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vitusti naurettavampaa on tuomita valmentaja parin kuukauden jälkeen, vaikka menisi kuinka huonosti. Olisi HIFK-faneille oikein, että joku menisi aikakoneella taaksepäin ja antaisi Kojolle kenkää viimeisen kauden marraskuussa. Ja niin, että HIFK-fanit tietäisivät, että Jalosen kanssa olisi mestaruus tullut ellei häntä olisi potkittu. Ihan sairasta välillä tämä fanien touhu.

Mun mielestä on naurettavampaa olla sillä tavalla jälkiviisas, että jos jotain hyvää alkaa vihdoin tapahtua pitkän odotuksen jälkeen, niin sitten tullaan vahvana esiin "mitä mä sanoin" -tyyppisillä kommenteilla. Yhtä mahdollista on se, että sitä hyvää ei olisi alkanut näkyä.

Se on totta, että IFK-fanit ovat hyvin kärsimättömiä. Se johtuu pitkästä menestymättömyydesta ennen viime kevättä. Mutta ei se ole häpeä antaa mielipiteiden virrata reaali-ajassa. Silloin kun asiat tapahtuu, tai on juuri tapahtunut, niin ne mielipiteet on mun mielestä aiheellisimpia ja niitä mä eniten arvostan.

No, yhtä kaikki. Onneksi tämä yhteinen paattimme menee vihdoin oikeaan suuntaan. Se on pääasia.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä hemmetin väliä sillä on vaikka joku/jotkut huutaisivat kurkkusuorana kenkää sille tai tuolle koko ajan? Eikö keskustelupalstan olemus ole se että jokaiselle sallittakoon omat mielipiteensä?

Itse en väheksy yhtään mielipidettä. En aina ymmärrä niitä mutta ei mun tarvikaan. Suon kaikille tapansa kannattaa HIFK:ta täällä. Sen verran sanon, että on tyylikästä jos osaa myöntää olleensa väärässä. Tässä kohtaa ainakin ak itse tietää joutuneensa muutaman kerran täällä näin tekemään. Mutta ei sitäkään voi edellyttää kaikilta.

Eli kenkää kaikille heti ja lähtekööt ne ketkä ovat eri mieltä kanssani menemään vielä kun pääsevät.

ps. Petu is the shit.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Miksi vitussa me potkittiin Tuomainen pihalle ? Sehän olisi heittänyt ensi kaudella 60 pinnaa joista yli puolet maaleja, perkele.

Jälkiviisastelu on turhaa, alkukaudesta IFK:n peli oli todella kamalaa, ja verkkokalvoilleni on syöpynyt kuva Lappeenrannan pelistä. Nyt äijät ovat kuitenkin saaneet homman toimimaan ja juna kulkee taas, ja hyvä niin.
Kiitokset IFK:n ylemmille tahoille kun olitte kärsivällisiä, itse en välttämättä olisi ollut.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mitä hemmetin väliä sillä on vaikka joku/jotkut huutaisivat kurkkusuorana kenkää sille tai tuolle koko ajan? Eikö keskustelupalstan olemus ole se että jokaiselle sallittakoon omat mielipiteensä?

Kyllä sallitaan, mutta myös tiettyjä mielipiteitä ja lähestymistapoja voi kritisoida. Mielestäni on suorastaan absurdia, että tämä ketju avattiin 30.9 kun runkosarjaa oli takana huikeat viisi ottelua uuden valmentajan ja uuden pelikirjan kanssa. Toisaalta tämä kuvastaa tietyntyyppisiä IFK-kannattajia, joiden ajattelusta puuttuu pitkäjänteisyys täysin. Tämä on myös yksi niistä pääpiirteistä, joka on leimannut IFK:ta paria viime kautta lukuunottamatta koko 2000-luvun ja jonka takia joukkue ei voittanut tuona aikana yhtään mitään.

Onneksi joukkueen päättävissä asemissa on henkilöitä, joilla on kykyä rakentaa joukkuetta pitkäjänteisemmin ja katsoa tulevaan. Pena kyllä hallitsi "tulos heti samantien tai ulos" -logiikan, mutta tällaisella logiikalla ei valitettavasti rakenneta nykypäivän menestyviä organisaatioita.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vitusti naurettavampaa on tuomita valmentaja parin kuukauden jälkeen, vaikka menisi kuinka huonosti. Olisi HIFK-faneille oikein, että joku menisi aikakoneella taaksepäin ja antaisi Kojolle kenkää viimeisen kauden marraskuussa. Ja niin, että HIFK-fanit tietäisivät, että Jalosen kanssa olisi mestaruus tullut ellei häntä olisi potkittu. Ihan sairasta välillä tämä fanien touhu.

Vitusti vielä tätä naurettavampaa on tulla jälkiviisastelemaan ja samalla nostaa itsensä muiden yläpuolelle, "kyllä mä tiesin, nih!". Kojo oltaisiin poltettu roviolla, jos herra Hentunen ei olisi jäätynyt eräässä nimeltämainitsemattomassa läpiajossa. Asiat ovat usein aika pienestä kiinni. Sitä voi kelailla aikakoneilla, makilla tai ilman, vaikka maailman tappiin asti.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Nyt sitten arvostellaan faneja, kun peli kulkee. Hyvä. Kyllä mä myönnän, että itse reagoin liiankin radikaalisti HIFK:n touhuihin, etenkin silloin kun peli ei kulje ja vituttaa.

Tämä kuitenkin johtuu pääsääntöisesti siitä, että HIFK on minulle niin tärkeä asia, johon suhtaudun tunteella ja toisaalta siitä syystä, että ihminen perusluonteeltaan vaatii päitä vadille kun homma kusee. Mikäs tässä nyt sitten on ihmeellistä?

Eihän mikään joukkue SM-liigassa herätä niin paljon tunteita puolesta ja vastaan kuin HIFK. Miksi meidän kannattajien pitäisi viileästi katsella vieressä, kun meille se kaikkein rakkain seura konttaa ja peli muistuttaa petolinnun persettä, häh?

Jos tämä nyt sitten oli jonkun mielestä jälkiviisastelua, niin olkoot.

Ugh, kiitos ja anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Täällä mitään tarvitse alkaa nöyristeleemään. Tänne kirjoitetaan fiilispohjalta ja rapatessa roiskuu. Petu ja koko joukkue oli hävettävän huono syksyllä, yksittäiset pelaajat olivat luokattomia. Eiköhän se ole ihan oikeutettua fanien toimesta antaa palautetta, jos ei pelaaminen ole sellaista kuin pitäisi. Nyt paketti on kuosissa ja tulokset näkyvät kentällä, suunta on oikea (juuri oikeaan aikaan).
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
En minä ainakaan ala häpeilemään omia vaatimuksiani Petun potkuista aiemmin. Joukkueen/valmentajan mukana tässä mennään. Myönnän kyllä auliisti sen, että reagoin huonoihin aikoihin erittäin voimakkaasti, mutta katson sen johtuvan siitä, että sydämeni kuuluu melkein yhtä paljon IFK:lle kuin vaimollekin. Toivon hartaasti, että tämä hyvä tatsi jatkuu, sillä olin yksi niistä, jotka ottivat Petun avosylin vastaan.

HEJA IFK!!!
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä mitään tarvitse alkaa nöyristeleemään. Tänne kirjoitetaan fiilispohjalta ja rapatessa roiskuu. Petu ja koko joukkue oli hävettävän huono syksyllä, yksittäiset pelaajat olivat luokattomia. Eiköhän se ole ihan oikeutettua fanien toimesta antaa palautetta, jos ei pelaaminen ole sellaista kuin pitäisi. Nyt paketti on kuosissa ja tulokset näkyvät kentällä, suunta on oikea (juuri oikeaan aikaan).

Nimenomaan. Fanien kuuluukin antaa palautetta silloin kun sen paikka on, ja syksyllä näin todellakin oli. Peli oli aivan täyttä paskaa ja mitään valoa tunnelin päässä ei ollut näkyvissä. Silloin kritiikkiä kuuluukin antaa. Mitä jos sitä ei olisi tullutkaan mistään suunnasta? Pahimmillaanhan se olisi voinut aiheuttaa tyytyväisyyden tunnetta jolloin pelin parantamista ei olisi enää edes tavoiteltukaan. Vähän niinkuin edellisen matikaisen aikana, vaikka silloin kritisoitiinkin, sitä nyt ei pena vaan oikein kuunnellut.

Jos saa hommat kusemaan huippumateriaalilla siihen tahtiin, mitä syksyllä kävi, niin ei sitä voi puolustella. Jäkiviisas on toki helppo olla. Ainut seikka mikä puolustaa sitä, ettei Pertille annettu syksyllä kenkää, on se, että sillä oli esittää Nybarille järkevä toimintasuunnitelma, miten tilanne aukaistaan. Faneillahan harvoin on mitään yksityiskohtaista tietoa jengin sisältä tai toimiston puolelta, joten kritiikkiä annetaan niiden tietojen valossa, mitkä heillä on käytössään. Ei fanit tiedä, mitä treeneissä tapahtuu ja mitä pelivihkoa siellä treenaillaan, ja milloin sitä peli-post-it-lappua sovitellaan matseissa käytettäväksi. Vain HIFK:n sisällä tämä tiedettiin varmasti, joten ei ihme jos fanit eivät uskoneet parempaan, varsinkin kun huomioi pertin aiemman menestyksettömyyden.

Nyt tilanne näyttää erittäin hyvältä, vaikka itse pelityyli nyt onkin aika puuduttavaa katseltavaa. Mutta tuskin täällä kukaan on enää marraskuun jälkeen potkuja vaatinutkaan, ainut syy potkuille olisi enää ollut se, että Pertin toiminta tietyissä tapauksissa olisi hankaloittanut pelaajien hankintaa(ts. kuka haluaisi tulla tuhoamaan uransa). En nyt mitään go pertti-banderolleja ala heiluttelemaan, pelityyli on silti sen verran tylsä ja tyyppinä hän on mitä vastenmielisin rasittavine puhetapoineen, mutta on toki annettava krediittiä joukkueen viimeaikaisesta ilmeestä. Aivan mahtava nousu syksyn jälkeen, ja nyt on nähtävissä tuollaista playoff-menestyjän peli-ilmettä. Puolustuspeli on saatu nyt hyvälle mallille ja parhaimmillaan peli on itsevarmaa vastustajan väsyttämistä, jossa itse annetaan kiekon tehdä työ, ja annetaan vastustajan puskea tuskallisesti ja toistuvasti trappiin. Omanlaista dominointia sekin, ja siinä mielessä nautittavaa katsottavaa, vaikka ei aina sitä viihdyttävintä lätkää kiekollisuuden yms. suhteen olekaan, mutta tuolla on monesti menty pleijareissa pitkälle.

Nyt näyttää todellakin siltä, että jengi tietää mitä tehdään, ja se onkin näkynyt viime aikojen matsien tuloksissa. Tuskin on enää puhettakaan siitä, ettei jengi ymmärrä yhtään, mitä valmentaja haluaa pelaajien treeneissä tekevän. Eiköhän viesti ole alkanut selkiytymään, vaikka murre ei vielä olekaan kadonnut.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suutuspäissäni olen vaatinut Petulle kenkää, mutta toisaalta, olen kyllä vaatinut monoa ihan jokaiselle. Olen kuitenkin koko ajan tiedostanut, että IFK ei tule tällä kaudella Petua kenkimään, joten ihan se ja sama, paljonko täällä olisin potkujen perään rääkinyt.

Mä jaksoin uskoa Kojoon päivästä yksi saakka ja välillä mulle naurettiin täälläkin päin naamaa. Ja kuten tännekin moneen kertaan kirjoitin, mä en tunne Kojoa henkilökohtaisesti, eikä mulla ollut mitään muuta "sidettä" häneen, paitsi suuri kunnioitus hänen ammattitaitoaan ja korkeaa vaatimustasoaan kohtaan. Kuulun siihen ihmisryhmään, joka uskoo, ettei oikotietä onneen ole ja kova työ on ainoa keino saavuttaa jotain pysyvää. Ja koska mä näen, että Jalonen oli saman asian mies, mun oli helppo jaksaa uskoa hänen aikaansaavan tuloksia, kunhan hänen opetuksensa menevät perille. Ja se taas vaati aikaa. Ja onneksi IFK sitä aikaa antoikin, vaikka viime kaudella ilmeisesti myös IFK:n kärsivällisyys oli koetuksella.

Kun huhut Matikaisen IFK-pestistä lähtivät liikkeelle ja varmistus hänen sopimuksestaan tuli aikaisessa vaiheessa ilmi, en ollut lainkaan innoissani saati vakuuttunut. Olen kuitenkin IFK-uskovainen ja mulle tärkeintä aina, on IFK:n menestys. Mä luotan vahvistunut intuitioon, enkä aina osaa täysin perustella, miksi joku asia tuntuu joltain. Mutta sen verran on ikää mittarissa, että olen myös oppinut, että kovin usein omat alkuvibat ovat tavalla tai toisella oikeassa. Ja mitä tulee Matikaisen menestymiseen IFK:n peräsimessä, ole aidosti onnellinen, jos ja KUN vibani ovat väärässä. IFK on myös fiilisjuttu, joten ihan kaikkea ei edes tarvitse perustella muille.

Alkukausi oli kamalaa kakkaa ja kyllä sitä sai arvostella. En erityisemmin ole ihastunut Matikaisen persoonaan, mutta ymmärrän myös, että se on täysin irrelevantti asia. Mutta kun IFKlaisuus ei oikein kohtaa valmennuksessa ja peliesityksetkin ovat suoraan syvältä suolenmutkasta, on vaikea olla hiljaa. Olen edelleen sitä mieltä, että Jalosen jälkeen vaatimustaso laski ja se näkyi myös kentällä. Monesti mietin, ettei IFK sittenkään ollut valmis menestykseen, koska aika moni asia viittasi siihen, että edarit are back in town. Kokeneimmat jätkät eivät varmaankaan muuttaneet tekemisessään mitään, mutta nuoremmilla on voinut keskittyminen olennaiseen herpaantua. Siltä se on ainakin ajoittain vaikuttanut. Ja kyllä se on mun mielestäni valmennuksen tehtävä saada pojat ruotuun. Jos ei hyvällä, niin pahalla sitten.

Juuri nyt näyttää hyvältä. Peli alkaa asettua uomiinsa ja katsomossa viihtyy taas. En aio pyytää anteeksi sitä, että olen jäkättänyt huonoista peliesityksistä. Maksan omasta pussistani sievoisen summan, jotta pääsen vaihtamaan vapaalle ja nauttimaan hyvästä jääkiekosta. Ja kun ajoittain oli suorastaan raskasta lähteä hallille, jossain oli vikaa. Vika olisi luultavasti ollut minussa, jos olisin ollut ainoa, joka näin Nordiksella istuessaan koki. Mutta valitettavasti tunne oli valitettavan yleinen. Se, että haluaa viihtyä vapaa-ajallaan ei ole väärin. Se, että tottui taas monen helvetin onnettoman kauden jälkeen näkemään hyvää ja usein myös erinomasta jääkiekkoa, ei saa ainakaan minua tyytymään paskaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ne, joilla on munaa ja selkärankaa, antavat palautetta reaaliajassa. Reaaliaika-käsite pitää sisällään sen, että mielipidettään saa muuttaa, kun siihen on selkeää aihetta. Jälkiviisaiden jorinat pitäisi kieltää lailla. Minä hyppäsin pois Petulle kenkää -junasta lokakuussa. Silloin HIFK pelasi hyvän pätkän pahoja joukkueita vastaan. Petu siirtyi mun papereissani valmentajaksi, siinä mielessä kuin esimerkiksi Kanki on pelaaja. Kaveri, joka on meillä ja vetää ainakin tämän kauden. Lokakuussa jo muistuttelin siitä, että liikaa ei kannata luottaa pelkästään omiin silmiin, jos ne katsovat vain omaa joukkuetta. Kun HIFK rupeaa naputtamaan keskimäärin kahta pistettä per peli, joukkue tekee paljon oikein ja sen pelisysteemi ei yksinkertaisesti voi olla toivottoman paska.

Nyt näen niin -ja tämänkin sanon reaaliajassa tietäen että HIFK voi vielä ryssiä kaiken- että Petu on näillä runkosarjaotteillaan tienannut jo työpaikkansa myös ensi kaudeksi. Jos kävisi niin, että HIFK töheltää pleijarit, se on vittumaista, mutta mielestäni HIFK:n pitää olla tasapuolinen. Myös Kojolle annettiin ryssityt pleijarit anteeksi. Pääasia, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja joukkue tekee oikeasti töitä. Kuka aikuisten oikeasti haluaa paluuta aikoihin, jolloin valmentaja vaihtui vähintään kerran kaudessa? Lähes kaikki mestaruudet SM-Liigassakin otettu jo monen kauden ajan pitkäaikaisilla valmennusprojekteilla. Se on oikea tie. Nyt HIFK tekee lujasti duunia, sen näki esimerkiksi lauantaina, ja on helvetin hienoa lukea, kuinka esimerkiksi HIFK:n fyysisyyttä kehutaan joukkuerajojen ylitse. Lukekaa vaikka pari Jatkoajan uutta artikkelia. Tämä joukkue on taisteleva ja kovaa pelaava HIFK ja se on meikäläiselle kova näyttö valmentajalta. Jos joukkueen pitää ryssiä tietty periodi sarjasta, olkoon se sitten syksy. Hyvä meninki Petu. Pahimmat antipetuilijat ovat nyt hiljaa ja mua vituttaa jo etukäteen, jos joku oikeasti odottaa HIFK:lle tapahtuvan jotain niin huonoa, että pääsee taas tuikkaamaan puukkoa selkään. Reaaliajassa kommentointi tarkoittaa äänessä olemista nousuissa, laskuissa ja tasaisella.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Kyllä, onhan faneilla oikeus vaatia valmentajalle fudua vaikka perkele yhden hävityn runkosarjaottelun jälkeen, tätä tuskin kukaan voi muuksi muuttaa. Mutta yhtälailla ovat oikeutettuja ne näkökannat, jotka pyrkivät analysoimaan tilannetta pidemmällä aikajänteellä. Toki jälkiviisaus on aina yhtä tyhjän kanssa, siitä ei kahta sanaa.

Edelleen sanon, että onneksi HIFK:n johdossa on henkilöitä, joilla on kykyä ajatella strategisesti ja rakentaa joukkuetta pitkäjänteisesti. Pena Matikainen osasi kyllä elää hetkessä ja vaihtaa valmentajia kuin sukkia, mutta kuten todettua, ei tällaisella mentaliteetillä rakenneta menestyviä organisaatioita, kuten mekin IFK-faneina olemme saaneet 2000-luvulla huomata.

Monen hetkessä elävän mielestä KJ olisi saanut poistua "hiuksista vittuun" jo ensimmäisellä kaudellaan. Lähes fakta lienee, että tällöin viime kevään kultajuhlat olisivat jääneet juhlimatta. Kuluvan kauden syksynä nämä samat henkilöt olisivat ottaneet avosylin Summasen tai hitto vie jopa Tammisen Petun tilalle. Tällaisilla liikuilla tilanne tuskin näyttäisi tällä hetkellä kovin ruusuiselta. Hetkessä saa elää, mutta jossain menee mielestäni jo naurettavuuden raja näiden potkuvaatimusten suhteen. Petulle kenkää -nimetty topic, johon itsekin nyt kirjoitan, avattiin 30.9.2011. Siis helvetti soikoon viiden pelatun runkosarjaottelun jälkeen! On mielestäni aivan perusteltua pitää tällaista lähestymistapaa naurettavana ja kritiikin puolustajat ymmärtänevät tällöin myös kritiikin kritisoijat. Varsinkin kun osa kritiikistä on ollut kuin suoraan jostain alaluokilta paskansyöjineen kaikkineen.
 
Viimeksi muokattu:

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silloin kritiikkiä kuuluukin antaa. Mitä jos sitä ei olisi tullutkaan mistään suunnasta? Pahimmillaanhan se olisi voinut aiheuttaa tyytyväisyyden tunnetta jolloin pelin parantamista ei olisi enää edes tavoiteltukaan. Vähän niinkuin edellisen matikaisen aikana, vaikka silloin kritisoitiinkin, sitä nyt ei pena vaan oikein kuunnellut.

Tässä piilee asian ydin. Kritiikki ja palaute on monessa tapauksessa ensiaskel kohti tilanteen perinpohjaista analysointia ja korjaavia toimenpiteitä. Ja kun nyt on yleisessä tiedossa, että suhteellisen moni asianosainen lukee tai on ainakin tietoinen mitä täällä keskustelupalstalla kirjoitetaan, niin huonompi vaihtoehto olisi ollut, että palautetta ei olisi annettu laisinkaan. Vai millä keskustelupalstalla yhtä moni kausikorttilainen/HIFK-fani joukkueen edesottamuksista kirjoittelee?

Keskustelupalstan tarkoitus ei ole olla absoluuttisen tiedon kohtaamispaikka, vaan mielipiteiden vaihtoon ja eri näkökantojen esittämiseen soveltuva 'kohtauspaikka'. Yksi nimimerkki - yksi mielipide-periaatteella. Ja voin myöntää, olen ollut monta kertaa niin väärässä mielipiteideni kanssa, että hävetä sietäisin...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tämä tunteiden heilahtelu ääriarvosta toiseen on meidän HIFK-kannattajien perinteinen voimavara, eikä heikkous. Itse ainakin jatkan vanhaan tapaan, jossa esim. huomenna illalla mahdollisen SaiPa-tappion jälkeen jo mietin olisiko Petulle sittenkin pitänyt antaa kenkää marraskuun maaottelutauolla 2011. Tiedän jo nyt, että se on typerää, mutta kikkelis-kokkelis, mitä synnyin kannattamaan HIFK:n lätkäjoukkuetta. Laajat kaaret ja ylilyönnit, ainakin ajatusten tasolla, kuuluvat HIFK-kannattajan sielumaailmaan ja sillä hyvä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jos kävisi niin, että HIFK töheltää pleijarit, se on vittumaista, mutta mielestäni HIFK:n pitää olla tasapuolinen. Myös Kojolle annettiin ryssityt pleijarit anteeksi. Pääasia, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja joukkue tekee oikeasti töitä. Kuka aikuisten oikeasti haluaa paluuta aikoihin, jolloin valmentaja vaihtui vähintään kerran kaudessa?

Muistetaan nyt kuitenkin, että KJ:n toinen kausi ja Petun ensimmäinen kausi eroavat toisistaan siinä, että meillä on nyt kovempi ryhmä kasassa. Lisäksi maalin suulla näyttää nyt olevan ihan oikeasti huippuveskari. Vaikka Noronen tuli huippuveskan statuksella, hän lähti täältä hyvän veskarin kengänkuva takamuksessa.

Sitten tästä reaaliaikaisesta kommentoinnista. Kyllähän peli nyt kulkee, mutta mietitääs syksyä ja muutamaa valmennuskolmikon loistavaa älynväläystä:

- Lunkan peluuttaminen

- pakkiparin Söderholm-Jokela peluuttaminen

- nelosketjun hajottaminen.

Kyllä kaikista noista on jo avattava sanainen arkku eikä Petu todellakaan ole valmentanut virheittä tätä kautta. Tuskin kuitenkaan Petu luki Jatkoajasta, että nyt pitää tehdä muutoksia. Silti aivan käsittämätön ratkaisu esimerkiksi hajottaa nelosketju eri osiin. Siis sama ketju, joka käytännössä käveli viime keväänä Bluesin yli.

Minä en ainakaan kaipaa aikoja, jolloin valmentaja vaihtui kerran kaudessa. Tämä oikeastaan onkin yksi parhaista puolista uudessa HIFK:ssa yhdessä sen kanssa, ettei keskeneräisistä asioista nyt huudella julkisuudessa.

Silti valmentajaa saa ja pitää arvostella hänen valmentamisestaan. Mehän viime kädessä maksamme Matikaisenkin palkan.
 

Fordél

Jäsen
Ne, joilla on munaa ja selkärankaa, antavat palautetta reaaliajassa. Reaaliaika-käsite pitää sisällään sen, että mielipidettään saa muuttaa, kun siihen on selkeää aihetta. Jälkiviisaiden jorinat pitäisi kieltää lailla.

Kukaanhan ei ole kieltänyt palautteen antamista ja tottakai sitä pitää antaa realiaikaisesti. Ei se vaadi mitään munaa tai selkärankaa. Riittää, että katsoo riittävästi pelejä ja ymmärtää siitä jotain. Jos pelissä joku asia tökkii niin ilman muuta siitä pitää sanoa. Palautteen antamisesta pitäisi kuitenkin olla pitkä matka potkujen vaatimiseen. HIFK:n fanien keskuudessa tuo matka on kuitenkin lyhyin liigaseuroista. Onneksi kuitenkin HIFK:n johdossa matka kriittisestä palautteesta potkujen uhkaan on koko ajan pidentynyt, mikä tekee siitä yhä ammattimaisemman organisaation.

Mitä tulee jälkiviisaiden jorinoihin niin miksi ihmeessä ne pitäisi kieltää lailla? Jos joku on ollut näkemyksensä kanssa oikeassa niin totta helkkarissa niistä voi sanoa ja toiset voi todeta, että oikeassa olit ja propsit sulle. Jos ei tätä kestä niin aika heikosti on asiat. Ihan samalla tavalla pitää myöntää myös omat virheet ja ottaa niistä opiksi. Tämä kaikki pätee myös ammattimaisen seuraorganisaation toiminnan pyörittämiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mitä tulee jälkiviisaiden jorinoihin niin miksi ihmeessä ne pitäisi kieltää lailla? Jos joku on ollut näkemyksensä kanssa oikeassa niin totta helkkarissa siitä pitää sanoa, että oikeassa olit ja propsit sulle. Jos ei tätä kestä niin aika heikosti on asiat. Ihan samalla tavalla pitää myöntää myös omat virheet ja yliammutut lausunnot.

Eikä pidä ja ei tarvitse. Kirjoitat nyt HIFK-osioon ja meidän sielunelämä ei aukea sinulle ja emme tarvitse tänne mitään aikuismaista viisastelua, kun emme paranna tapojamme, vaan olemme sitä mitä olemme, aidosti ja suurella sydämellä, jossa lukee HIFK.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Eikä pidä ja ei tarvitse. Kirjoitat nyt HIFK-osioon ja meidän sielunelämä ei aukea sinulle ja emme tarvitse tänne mitään aikuismaista viisastelua, kun emme paranna tapojamme, vaan olemme sitä mitä olemme, aidosti ja suurella sydämellä, jossa lukee HIFK.

Höpöhöpö. Mukana voi olla aidosti ja suurella sydämellä olematta idiootti. Idiotismia on ala-arvoiseksi tai jopa henkilökohtaiseksi menevä kritiikki. Idiotismia, tai ainakin äärimmäistä lyhytnäköisyyttä, on myös potkujen vaatiminen viiden runkosarjaottelun jälkeen. Tämä ei ole syytös sinua kohtaan, Johannes, mutta lienet huomannut, että tällaistakin on esiintynyt?

Siinäkään en näe mitään outoa, että jopa IFK-fani osaa myöntää olleensa väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös