Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 759 984
  • 12 920
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Minna Marsh on menttaalivalmentaja, jonka palveluja käyttää monet suomalaiset huippu-urheilijat. Tuossa roolissa Marsh oli Sihvosen vieraana radiossa kesällä. Oli mainio jakso muutenkin hyvässä Sihvosen puheohjelmasarjassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aikamoinen wtf-olo tuli itsellekin tuota lukiessa. Mutta kirjoittaja (http://www.minnamarsh.com/) on kyllä jonkinlaista uskottavuutta omaava kirjailija ja mediapersoona, joten kai tuo totta lienee.
Minna Marsh on menttaalivalmentaja, jonka palveluja käyttää monet suomalaiset huippu-urheilijat. Tuossa roolissa Marsh oli Sihvosen vieraana radiossa kesällä. Oli mainio jakso muutenkin hyvässä Sihvosen puheohjelmasarjassa.

Minulle tulee kyllä heti sellainen vastareaktio tutkiessani tämän Marshin kotisivuja, lausuntoja sekä kuvia. Vaikuttaa aika sellaiselta Jatkiksen feminismi-ketjun stereotyypiltä, karvat nousee pystyyn.

Myös tästä harlekiini-tekstistä päätellen on aika v-mäinen tyyppi, ihmettelen että eikö Johtavalle mitään parempia naisia olisi tarjolla.

ps. en kyllä uskonut, että tässä ketjussa joskus alettaisiin Sihvosen naisjutuista puhumaan, mutta tähän on tultu.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Toi ohjelma on edelleen Areenassa.

Petteri Sihvonen
Vieraana Minna Marsh
Miten avataan urheilijan mielen lukot ja solmut? Aiheesta keskustelemassa Sihvonen ja mentaalivalmentaja Minna Marsh. Tunti rehellistä ja suoraa puhetta urheilusta.

areena.yle.fi/radio/2295093
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Odotellaan vielä Petterin versiota. Jos siinä vaikka eriteltäisiin hitaat lähdöt jne...

Erehdyin lukemaan pari muutakin Marshin kirjoitelmaa. Ei kyllä auennut minulle yhtään, mutta voi olla että en vaan osaa laittaa oikeaan kontekstiinsa, ja onkin esimerkiksi jonkinlaista parodiaa.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Voisiko olla niin että uutta brändiä vain käynnistellään?:

"… Bloggaajaksi ryhtyminen PAFille ottaakseni askeleita jääkiekkokirjoittamisesta urheilukirjoittamiseen. Twitterin ja Facebookin käyttäminen työtarkoituksiin. Facebookissa henkilökohtaisen elämän ja työelämän tietoinen sekoittaminen toinen toisiinsa."

https://blog.paf.com/petterisihvonen/2014/12/16/toimittajien-brandaaminen/#.VKw0EiusXg0

Sihvonen ja Marsh ovat todennäköisesti yhdessä kirjoittaneet jutun nostaakseen kumpaakin tai toista osapuolta jälleen tunnetummalle tasolle.

 

Fordél

Jäsen
Sihvonen ja Marsh ovat todennäköisesti yhdessä kirjoittaneet jutun nostaakseen kumpaakin tai toista osapuolta jälleen tunnetummalle tasolle.

Tuskinpa tarvitsee kummankaan tehdä tällaista. Eihän tuossa blogitekstissä ole mitään ihmeellistä vaan samanlaisista asiosita Marsh on jo tullut tutuksi ja herättänyt paljon keskustelua.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tuskinpa tarvitsee kummankaan tehdä tällaista. Eihän tuossa blogitekstissä ole mitään ihmeellistä vaan samanlaisista asiosita Marsh on jo tullut tutuksi ja herättänyt paljon keskustelua.

Onko Marsh tehnyt itseänsä aikaisemminkin tunnetuksi kinuamalla yökylään, mutta katsoa saa, ei koskea-mentaliteetilla?

Mielestäni tämä on hyvinkin voinut olla joku mainostemppu - joskin aika mauton sellainen - en minä ainakaan ole koskaan aiemmin kuullut tästä Marshista, vaikka rohkenen väittää aika paljon asioita seuraavani.
 

Fordél

Jäsen
Onko Marsh tehnyt itseänsä aikaisemminkin tunnetuksi kinuamalla yökylään, mutta katsoa saa, ei koskea-mentaliteetilla?

Ehkä tässä ei ole nyt olennaista mitä tuolla yökylässä tarkalleen ottaen tapahtui vaan se, että Marsh on kirjattunut blogissaan paljon ja avoimesti seksistä sekä herättänyt näillä kirjoituksillaan huomiota.

Mielestäni tämä on hyvinkin voinut olla joku mainostemppu - joskin aika mauton sellainen - en minä ainakaan ole koskaan aiemmin kuullut tästä Marshista, vaikka rohkenen väittää aika paljon asioita seuraavani.

Mainostemppu mille? Tekstihän ei eroa mitenkään noista muista blogiteksteistä tai siitä tavasta, jolla hän on aikaisemminkin esiintynyt. Tällä kertaa blogitekstissä vaan sattuu esiintymään myös Sihvosen nimi, mutta se ei tee siitä mitään erityistä mainostemppua. Mitään mauttomuuttakaan en tuosta saa irti. Ja hyvin kummallista jos et ole kuullut Marshista aikaisemmin vaikka ilmeisesti seuraat urheilua ja lätkää. Minulle Marsh on tullut esiin hyvin monessa kohtaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Mainostemppu mille? Tekstihän ei eroa mitenkään noista muista blogiteksteistä tai siitä tavasta, jolla hän on aikaisemminkin esiintynyt. Tällä kertaa blogitekstissä vaan sattuu esiintymään myös Sihvosen nimi. Mitään mauttomuuttakaan en tuosta saa irti. Ja hyvin kummallista jos et ole kuullut Marshista aikaisemmin vaikka ilmeisesti seuraat urheilua ja lätkää. Minulle Marsh on tullut esiin hyvin monessa kohtaa.

Mainostemppu Minna Marshille. Pidit sitä omituisena tai et, niin en minä ole hänestä koskaan kuullut. Nyt tiedän kuka hän on ja osaan yhdistää hänet tällaiseen harlekiini-roskaan. En tiedä, oliko se hänen alkuperäinen tavoitteensa.
 

Fordél

Jäsen
Mainostemppu Minna Marshille. Pidit sitä omituisena tai et, niin en minä ole hänestä koskaan kuullut. Nyt tiedän kuka hän on ja osaan yhdistää hänet tällaiseen harlekiini-roskaan. En tiedä, oliko se hänen alkuperäinen tavoitteensa.

Se, että sinä et ole hänestä kuullut, ei riitä vielä perusteluksi, että hän olisi tuntematon ja pyrkisi tätä kautta vain tekemään itseään tunnetuksi. Ei vaan hän on kirjoittanut hyvin samanlaisista asioista julkisesti aikaisemminkin. Se on sitten eri asia, että onko tällainen avoimesti seksistä kirjoittelu ylipäänsä jonkinlainen keino herättää kiinnostusta häntä itseään kohtaan, mutta tätä Sihvos-tekstiä en osaa nähdä minään erityisenä mainostemppuna.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Se, että sinä et ole hänestä kuullut, ei riitä vielä perusteluksi, että hän olisi tuntematon ja pyrkisi tätä kautta vain tekemään itseään tunnetuksi. Ei vaan hän on kirjoittanut hyvin samanlaisista asioista julkisesti aikaisemminkin. Se on sitten eri asia, että onko tällainen avoimesti seksistä kirjoittelu ylipäänsä jonkinlainen keino herättää kiinnostusta häntä itseään kohtaan, mutta tätä Sihvos-tekstiä en osaa nähdä minään erityisenä mainostemppuna.

Minun on vaikea olla näkemättä sitä mainostemppuna, kun asiaa on sivuttu useissa Jatkoajan ketjuissa, juurikin tämän Sihvos-linkin takia. En minä ainakaan olisi jaksanut lukea Marshin tekstiä, missä olisi kertonut seksuaalisesti kyykyttäneensä salaperäistä herra x:ää.

Asian teki kiinnostavaksi Johtavan nimen mainitseminen. Minä eksyin lukemaan tekstin, kun joku sen Jatkiksen naureskelu-puolella mainitsi.
 

Fordél

Jäsen
Minun on vaikea olla näkemättä sitä mainostemppuna, kun asiaa on sivuttu useissa Jatkoajan ketjuissa, juurikin tämän Sihvos-linkin takia. En minä ainakaan olisi jaksanut lukea Marshin tekstiä, missä olisi kertonut seksuaalisesti kyykyttäneensä salaperäistä herra x:ää.

Kyse on mainostempusta, koska asiaa on sivuttu useissa Jatkoajan ketjuissa? Kummalliset perustelut. Eiköhän asiaa kannata puntaroida ihan vain sen perusteella mitä blogin kirjoittaja on itse tehnyt ja mihin hän on voinut vaikuttaa. Hän on aikaisemminkin kirjoittanut avoimesti seksistä, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Nyt sattuu vain mainitsemaan Sihvosen nimen ja heti lätkäpalstalla ollaan ihmeissään, että mistä ihmeen mainostempusta tässä on kyse? No hyvin monelle ja esimerkiksi monelle naiselle nimi Petteri Sihvonen ei sano mitään. Lätkäpiireissä tottakai se herättää paljon kiinnostusta, mutta noilla seksikirjoitukset eivät olekaan varmasti suoraan kohdistettu lätkäpiireihin vaan ihan kaikille asiasta kiinnostuneille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyse on mainostempusta, koska asiaa on sivuttu useissa Jatkoajan ketjuissa? Kummalliset perustelut. Eiköhän asiaa kannata puntaroida ihan vain sen perusteella mitä blogin kirjoittaja on itse tehnyt ja mihin hän on voinut vaikuttaa. Hän on aikaisemminkin kirjoittanut avoimesti seksistä, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Nyt sattuu vain mainitsemaan Sihvosen nimen ja heti lätkäpalstalla ollaan ihmeissään, että mistä ihmeen mainostempusta tässä on kyse? No hyvin monelle ja esimerkiksi monelle naiselle nimi Petteri Sihvonen ei sano mitään. Lätkäpiireissä tottakai se herättää paljon kiinnostusta, mutta noilla seksikirjoitukset eivät olekaan varmasti suoraan kohdistettu lätkäpiireihin vaan ihan kaikille asiasta kiinnostuneille.

Riippumatta siitä, kuka Petterin tuntee ja kuka ei, niin kyseessä on julkisuuden henkilö ja tottakai kulmakarvat kohoavat kun nimi yhdistetään harlekiini-novelliin. Petteri Sihvonen on ennenkin ollut mukana asioiden tahallisessa kärjistämisessä ja huomiohakuisuudessa ja myöntänyt tämän avoimesti.

Sinä näytätä olevan kokenut Marshin tekstien lukija ja tiedät hänen tapansa kirjoittaa seksistä. Minulle asia on uusi, nyt minulla on ennakkoluuloja Marsin suhteen, eikä lainkaan positiivisia.
 

Fordél

Jäsen
Riippumatta siitä, kuka Petterin tuntee ja kuka ei, niin kyseessä on julkisuuden henkilö ja tottakai kulmakarvat kohoavat kun nimi yhdistetään harlekiini-novelliin. Petteri Sihvonen on ennenkin ollut mukana asioiden tahallisessa kärjistämisessä ja huomiohakuisuudessa ja myöntänyt tämän avoimesti.

Sinä näytätä olevan kokenut Marshin tekstien lukija ja tiedät hänen tapansa kirjoittaa seksistä. Minulle asia on uusi, nyt minulla on ennakkoluuloja Marsin suhteen, eikä lainkaan positiivisia.

Harlekiini-novelliin? Ei vaan ihan vain blogitekstiin miesten ja naisten välisestä ystävyydestä, parisuhteesta ja seksistä. Sihvonen on ollut ilman muuta mukana ties missä, mutta nyt ei olekaan suoranaisesti kyse Sihvosen tekemisistä vaan Marshin. Tuossa kirjoituksessa ei ole mitään ihmeellistä sen suhteen, mistä hän on aikaisemminkin kirjoittanut. Tätä olen vain yrittänyt tuoda tässä esille enkä siksi ole ollut mitenkään ihmeissäni tuosta blogitekstistä, kuten moni muu täällä. Kaiken kaikkiaan kummallisia perusteluita tälle mainostempulle, mutta tottahan toki saatte ajatella asiasta ihan vapaasti niin kuin haluatte.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Harlekiini-novelliin? Ei vaan ihan vain blogitekstiin miesten ja naisten välisestä ystävyydestä, parisuhteesta ja seksistä...

No tästä olemme eri mieltä tyystin. Kävin vielä äsken lukemassa tekstin uudestaan, kirjallinen tuotos on samaa tasoa, kuin S-marketin pokkarihyllystä löytyvät hammaslääkäri-harlekiininovellit. Parisuhteesta, ystävyydestä jne on varmasti kirjoitettu paljon ihan asiallisiakin tekstejä.

Petterin kanssa puhumme paljon seksistä, kuin kaksi seksin tietokirjaa, ja opimme toisiltamme lisää.

Neljän maissa kömmimme hänen talonsa yläkertaan, jonka takka oli lämmittänyt pehmeäksi linnunmaidoksi.
 

Fordél

Jäsen
No tästä olemme eri mieltä tyystin. Kävin vielä äsken lukemassa tekstin uudestaan, kirjallinen tuotos on samaa tasoa, kuin S-marketin pokkarihyllystä löytyvät hammaslääkäri-harlekiininovellit. Parisuhteesta, ystävyydestä jne on varmasti kirjoitettu paljon ihan asiallisiakin tekstejä.

Petterin kanssa puhumme paljon seksistä, kuin kaksi seksin tietokirjaa, ja opimme toisiltamme lisää.

Neljän maissa kömmimme hänen talonsa yläkertaan, jonka takka oli lämmittänyt pehmeäksi linnunmaidoksi.

Niin edelleen kyse on ihan vain blogitekstistä. Niitä ei välttämättä kirjoitella kuin vaikka tieteellisiä tekstejä vaan vauhdikkaammin ja vaikka provosoivammin, jotta saadaan lukijoiden mielenkiiinto heräämään. Kaiken kaikkiaan en näe tuossa tekstissä mitään ihmeellistä, suuntaan taikka toiseen. Eipä siinä mitään, muut saa sitä kyllä ihan vapaasti kritisoida ja ihmetellä. Perustelut ovat vaan olleet mun mielestä olleet ontuvat ja jopa väärät. Mutta eiköhän tämä tästä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Mutta eiköhän tämä tästä.

Juu, eiköhän tästä nyt tullut puolin ja toisin mielipiteet vaihdetuksi... se vielä jää odotuttamaan itseään, että oliko tämä nyt tässä, vai saadaanko asialle jatkokertomusta, Marshin blogissa tai Sihvosen toimesta...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ilmeisesti pikkuleijonat eivät ole ainoita joilla on kovasta yrityksestä huolimatta hankalaa toimittaa limppu rysään. Reenii, reenii vaa Juti sanoisi tähän.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jos vastapuolen veskari on vain niin kova, ettei antaudu onnettomien yritysten edessä, niin minkäs teet tai ne taidot on jäänyt junnuvuosina tekemättä kaiken muun harrastelun vuoksi, kun isäukko on kuskannut milloin minnekin, niin ei sitä enää vanhana pysty omaksumaan vaadittavaa suoritustasoa. Säälistä tai tilastotappion voi joskus ymmärtää...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mitään uutta Marshin aiempaan blogi-tuotantoon tuo ei anna, aika suorasukaista aikuisen naisen tekstiä pistää julki. Se että mukana matkassa seikkailee Johtava nimellä mainiten kieltämättä herättänyt huomiota. Kyllähän Marsh jonkun kirjan pisti ulos loppuvuodesta, eli siitä voi salaliittoteoreetikot vetää johtopäätökset.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitään uutta Marshin aiempaan blogi-tuotantoon tuo ei anna, aika suorasukaista aikuisen naisen tekstiä pistää julki. Se että mukana matkassa seikkailee Johtava nimellä mainiten kieltämättä herättänyt huomiota. Kyllähän Marsh jonkun kirjan pisti ulos loppuvuodesta, eli siitä voi salaliittoteoreetikot vetää johtopäätökset.

En tiedä kumpi ajatus minua naurattaa enemmän: se että "tarina" (siis onko tämä faktaa vai fiktiota vai jotain sekaista fantasiaa?) on julkaistu Johtavan suostumuksella vai se, että vonkaamisesta on kerrottu pyytämättä ja yllätyksenä...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
En tiedä kumpi ajatus minua naurattaa enemmän: se että "tarina" (siis onko tämä faktaa vai fiktiota vai jotain sekaista fantasiaa?) on julkaistu Johtavan suostumuksella vai se, että vonkaamisesta on kerrottu pyytämättä ja yllätyksenä...

Twitterin perusteella Johtava ei ole myynyt maataan tuon blogin jälkeen, ainakaan julkisesti. Olihan noista yhteiskuvia uudenvuodenaaton biletyksestä. Alkaa mennä muuten aika 7 Päivää -osastoon nämäkin jorinat.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Julkisuuden henkilön nimi nyt vaan tuo moninkertaisesti enemmän klikkauksia, kuin jos tarinassa seikkailee joku Esko Mörkö. Nämä media-alan ammattilaiset tietävät tasan tarkkaan miten tarinat kirjoitetaan ja brändit rakennetaan. Tuolla johtavankin bränditarinassa painotettiin sitä että sopivasti sekoitetaan mukaan kuvioihin henkilökohtaisia asioita.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Marshin pitäminen turhakkeena ja julkisuushakusena noupadijulkkiksena kertoo kyllä aika vähäsestä urheilijoiden menttaalivalmennuksen seuraamisesta. Marshin nimeen on väkisin törmänny huippu-urheilijoiden henkisen valmennuksen saralla.

Tossa Marshin omilta sivuilta

"Itsetuntemukseni kasvoi. Pystyn nyt käsittelemään paineita paljon paremmin."
- Kokenut SM-liigapelaaja, seura 1

"Minna Marshin juttusilla käyneet pelaajat ovat alkaneet ajatella asioita aivan uudella tavalla."
- Juha Pajuoja, Tampereen Ilves, liigajoukkueen päävalmentaja 2010-2011, Aamulehti 25.1.2011

"Alan todellinen taitaja. Suosittelen sekä pelaajille että valmentajille."
- Jääkiekkovalmentaja Pekka Kangasalusta

"Thanks, Minna, for helping with the mental part of the game. I was able to bring my game to a new level."
- Jääkiekkoilija, Elitserien, Ruotsi



http://www.minnamarsh.com/huippu_urheilu.html
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Marshin pitäminen turhakkeena ja julkisuushakusena noupadijulkkiksena kertoo kyllä aika vähäsestä urheilijoiden menttaalivalmennuksen seuraamisesta. Marshin nimeen on väkisin törmänny huippu-urheilijoiden henkisen valmennuksen saralla...

Voi olla hyvin näinkin ja siinä mielessä me sellaiset tumpelot, jotka hänestä emme ole kuulleet, olemme nyt saaneet hänet tutkan näytölle, vaikkakin hieman erilaista reittiä ja tarinankerrontaa pitkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös