Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 776 892
  • 12 994

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Se on selvä juttu, että pelkät oman pään lähdöt kertovat pelistä kokonaisuudessaan todella vähän. Niistä on mahdoton päätellä edes sitä kumpi on peliä vienyt ja kuinka paljon. Itse olen päätynyt siihen, että niistä voi päätellä lähinnä sen, missä määrin mikäkin teko teko kuuluu joukkueen pelitapaan. Kaikki muu vaatii tuekseen sitten jo hyvin paljon muuta dataa. Sen takia jaksan aina vaan ihmetellä sitä intoa, jolla siffa näitä lähtöjä laskee. Alun alkaen motivaatio taisi olla Petteri Sihvosen kirjoituksissa pelin rytmittämisestä ja tälle jonkun tilastollisen tuen tarjoaminen. Mikäli pelistä haluaisi saada paremman kokonaiskäsityksen tulisi maalien lisäksi olla tieto ainakin maalintekopaikoista, vaikkapa jaoteltuna ykkös- ja kakkoskategorian paikkoihin. Tämä yhdistettynä esim. cobolin esittämään tilastointiin hyökkäysalueelle saatujen yli-/tasa-/alivoimaisista hyökkäyksistä kertoisi pelistä jo paljon. Ja näihin tietoihin kun yhdistää vielä oman pään rytmittämisen, niin pystyy ehkä jo hivenen enemmän päättelemään rytmittämisen merkityksestäkin.

Maineikas kiekkotoimittaja ja reaalimaailman todellinen jääkiekkoasiantuntija Esko Seppänen kommentoi muuten eilistä finaaliottelua seuraavasti: "Viivelähdöt + seisova 0-5-träppi = valitettava jääkiekon nykytrendi Suomessa".
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kertaan nyt jälleen kerran sen, mistä Meidän Pelistä on kysymys.

Jukka Jalosen Meidän Pelin pelikirja otsikko-ja selitystasolla lyhyesti esitettynä on seuraava:

1. MINKÄLAISTA PELIÄ HALUAN JOUKKUEENI PELAAVAN?

A. HYÖKKÄYSALUEEN PUOLUSTUSPELI
=> Agressiivinen karvauspeli
=>Ohjauspeli
B. KESKIALUEEN PUOLUSTUSPELI
=> Agressiivinen karvaus
=>ohjausoeli
C. PUOLUSTUSALUEEN PUOLUSTUSPELI
=> Mies-mies-puolustus
=> Aluepuolustus
=> Edellisten yhdistelmä

D. PUOLUSTUSALUEEN HYÖKKÄYSPELI
=> Avaus paineen alta (vs. agressiivinen karvaus)
=> Avaus paineettomasti (vs. ohjauspeli)
=> Vastahyökkäys (vs. organisoimaton puolustus)
=> Kontrolloitu hyökkäys (vs. organisoitu puolustus)
E. KESKIALUEEN HYÖKKÄYSPELI
=> Vastahyökkäys
=> Kontrolloitu hyökkäys
F. HYÖKKÄYSALUEEN HYÖKKÄYSPELI
=> Suora hyökkäys (ylivoima, tasavoima, alivoima)
=> Päätypeli

G. ERIKOISTILANTEET
=> Alivoimapeli
=> Ylivoimapeli
=> Aloitukset
=> Ilman maalivahtia

H. MAALIVAHTIPELI
=> Yksilöharjoittelu
=> Yhteistyö kenttäpelaajien kanssa (sovitut asiat, kommunikointi puheella)

I. PELIN RYTMITTÄMINEN TILANTEEN MUKAAN (PELITILANNE JÄÄLLÄJA/TAI TILANNE TULOSTAULULLA)
=> Puolustus: nopea paine vai alue?
=> Hyökkäys: nopea vai kontrolloitu hyökkäys?

J. PELINOPEUS
=> Mahdollisimman viiveettömät pelinnetilanneroolien vaihdot
=> Mahdollisimman viiveetön siirtyminen puolustuksesta hyökkäykseen ja päinvastoin
=> kommunikoinnin parantaminen
K. PUOLUSTUS- JA HYÖKKÄYSPELIN TASAPAINO
=> Pelissä
=> Suhde harjoittelussa

L. VOITTAMISEN VAATIMUKSET
=> Yksilö- ja joukkuetasolla
=> Kamppailupelaaminen (yrittäminen)
=> Maalineduspelaaminen
=> Pelinjohtaminen (matchaaminen vai oma peli?, kuormituksen jakaminen)
=> Ilmapiiri

Seuraavat kohdat laitan vain otsikkotasolla:

2. PELAAJAMATERIAALIN VAIKUTUS PELITAPAAN

A. PELAAJIEN YMPÄRIVUOTINEN KEHITTÄMINEN
B. VAHVUUKSIEN HYÖDYNTÄMINEN
C. SOPIVIEN ROOLIEN LÖYTÄMINEN

3. PELITAVAN OPETTAMINEN

A. KESÄHARJOITTELU
B. OHEISHARJOITTELU JÄÄKAUDEN AIKANA
C. VIDEO- JA MUUT PALAVERIT
D. JÄÄHARJOITTELU (tämä on pelikirjan laajin osio, johon voidaan tarvittaessa palata)

PELITAVAN JATKUVA PÄIVITTÄMINEN!!! HIENOSÄÄDÄ, ÄLÄ MUUTA KOKO PAKETTIA! OLET ASKELEEN EDELLÄ MUITA!

Tilastointini N+pN+H+nV+V+P kohdistuu vain pieneen osaan Meidän Pelin pakettia. Niillä selvitetään kohtien 1./D ja 1./I pelitapahtumia. Tämän olen tuonut jatkuvasti esille. Miksi H+nV+V+P? Siksi, että se erottaa parhaiten Meidän Pelin nopeasta, pystysuunnan jääkiekosta.

Sen olen toistanut arvostelijoille, että alkakaa tilastoida pelejä niiltä osin, kuin haluatte. Hiljaista on vuodesta toiseen ollut.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Sen olen toistanut arvostelijoille, että alkakaa tilastoida pelejä niiltä osin, kuin haluatte. Hiljaista on vuodesta toiseen ollut.

Kaikella kunnioituksella ja positiivisuudella siffa, niin eikö tämä jaottelu pystysuuntaan ja muihin ala olemaan jo aika kaluttu juttu? Vai mikä sinulla on se "suuri missio" tilastoinnissasi? Mitä haluat sillä osoittaa?

Kun sinulta kerran löytyy intoa tilastointiin, niin eikö olisi huomattavasti palkitsevampaa tilastoida sellaisia seikkoja, jotka kertovat enemmän joukkueiden pelillisestä tasosta? Näitä voisi olla ainakin ne yllä mainitsemani maalipaikat ja hyökkäysalueelle vietyjen hyökkäysten laatu (yv/av/tv). Ja ei, itse en aio moiseen ryhtyä, koska tällä hetkellä en juuri edes ehdi katsomaan pelejä muuten kuin pikakelauksella.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun olen näitä tilastoja tehnyt jo vuosia, niin analyysini on kristallin kirkas. Jukurit rytmitti hyökkäyksiään Turussa Meidän Pelin oman pään hyökkäyksiinlähdöillä Meidän Pelin pelikirjan mukaisesti.

Sitten rytmitti. Paikallaolleelle katsojalle se teki kaikkea muuta kuin rytmitti otteluiden aikana hyökkäyksiään. Se oli ns. jyrän alla suuria osia noista matseista. Ongelmallistahan tässä on nyt kaiken muun hyvän lisäksi se että sinun tilastosi eivät erittele millaisia tilanteita mitkäkin ovat. Jos tilastointisi kaltaisia kiekonsiirtoja on tapahtunut (näitäkin rohkenen osittain epäillä johtuen aikaisemmasta epäobjektiivisuudestasi) niin tämä koko vääntöhän on yhtä tyhjän kanssa koska ne osoittavat miten olematon vaikutus niillä on pelin kulkuun ollut. Tältä osin olen ylle kirjoittaneen kanssa samoilla linjoilla aivan täysin.

Sinulla ei ole mitään tolkkua pyynnöissäsi antaa sinulle vielä kellonajat esim. Jukurien 39 viiveen tai 86 palautuksen tai 22 hidastuksen suhteen. Kannattaa seurata niitä pelejä itse eikä pyytää muilta kohtuuttomia vaatimuksia. Sinulle lohduksi voin kertoa, että esim. 4PRO2 studion asiantuntijoilla, lukuunottamatta Karri Kiveä ja Jani Alkiota, ei ole hajuakaan Meidän Pelin hyökkäyksiinlähdöista. Siellä on sentään entisiä NHL- ja SM-liigapelaajia analysoimassa pelejä.

En ymmärrä jälkimmäisen lauseesi relevanssia tässä yhteydessä. Ei se ole kohtuutonta sen jälkeen että kirjaat ne kaikki ylös paperilla nauhalta katsoessasi. Tämä auttaisi ymmärtämään näiden Meidän Pelin hitaiden lähtöjen merkitykset ottelun kulkuun suhteutettuna pitkällä tähtäimellä. Lisäksi olisi ihan hyvä nähdä mitkä kiekon siirrot määrittelet millaisiksikin lähdöiksi, niin sekaisin tunnut välillä olevan tilastointiesi ja niiden jälkeisten johtopäätöksiesi kanssa. Vai kerrotko lisää Pekka Virran Ässistä pystysuunnan joukkueena?

Mutta, kun niitä palautuksia oli Jukureilla Turussa 5vs5 pelissä 86 ja pakki-pakki-pakki..-kiekotteluja 22. Etko niitä nähnyt, vai etko edes käynyt pelejä katsomassa, kun kirjoitat noin?

Kävin kyllä. Jokaisen. Kirjoitatko tässä Turun peleistä vai jostain tietystä ottelusta?

TuTo pelasi Turussa oman alueen hyökkäysten rytmittämisessä enemmän H+nV+V+P-lähtöjä, sen todistaa jälleen kerran minun tilastointini. Lopputekstisi on käsittämätöntä, jos olet pelit paikan päällä nähnyt.

Etkö osaa lukea? Juuri näinhän täällä sinulle on kirjoitettu. Sen kykenee ihan erottamaan ilman että raapustaa ylös asiaa. Sen todistaa tilastointisi lisäksi jokainen joka ottelun on nähnyt. Lopputekstini ei millään lailla ole käsittämätöntä.

Pakko taas kysyä, olitko paikalla tai katsoitko edes Mestistv:stä TuTo-Jukurit pelejä? Annan sinulle yhden vinkin, katso vaikka TuTo-Jukurit 1. välieräottelu 24.3.2014. Siinä TuTo heitti 6 ja Jukurit 3 norsukiekkoa. Norsukiekot kuuluvat Meidän Pelin purkukiekoiksi, joita SM-liigan finaalipeleissä harrastaa Meidän Pelin joukkue Tappara enemmän kuin Meidän Pelin joukkue Kärpät.

Olin paikalla jokaisessa. Enkä ole lainkaan yllättynyt siitä että näen ottelun kulun toisin kuin sinä.

EDIT: En muuten olisi yllättynyt siitä että joku toinen saisi kasaan sinun tilastoistasi poikkeavia lukuja näiden Turun matsien osalta. Ei millään pahalla.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Vertaillaanpa vähän, miten TuTo ja Jukurit pelasivat TuTo-Jukurit välieräsarjan 4 ottelun oman puolustusalueen hyökkäyksiinlähdöt. Nämä siis 5vs5 pelissä, yv/av-peliä oli lähes yhden ottelun verran jäähyrikkaissa otteluissa. Tilastoni lukemat ovat kaikkien neljän ottelun yhteenlasketut lukemat. N+pN+H+nV+V+H joukkueittain:

TuTo 136+28+34+48+37+80

Jukurit 148+34+22+33+39+86

Jukurit lähti nopeasti ja puolinopeasti (pakki-pakilla) enemmän hyökkäyksiin omalta puolustusalueelta. TuTo lähti selvästi enemmän hidastaen (pakki-pakki-pakki..) sekä nopeilla viiveillä. Viiveillä lähti Jukurit hiukan enemmän ja Jukurit myös palautteli hiukan enemmän. Analyysini tilastointini perusteella on, että TuTo lähti kiekkokontrollilla hienokseltaan enemmän kuin Jukurit omista ylöspäin.

Tilastointi lyö kirkkaasti aina silmämääräisen katselun ja siitä johtopäätökset tekemisen. Kun Kimmo Kuhta, Esa Tikkanen, Mika Kortelainen tai Tuomas Grönman ovat ilmoittaneet 4PRO2-studioissa, että jossain erässä ei ollut viiveitä, niin aina tukkimiehen tilastointini on osoittanut muuta. Jouduin kutsumaan aikoinaan Johtavan analyytikon Isonkyrön halkopinolle ja vetämään siellä rätinkini Atrian haalarien taskusta esille. Oli ollut kiistaa jonkin pelin oman alueen hyökkäyksiinlähdöistä. Sanoin Johtavalle, että jääkiekkopeli on niin nopeatempoista ja sekamelskaista, että yksityiskohtien muistaminen on mahdotonta ilman tilastointia. Tilastointi on lahjomaton tapa todistaa tapahtumien oikeat määrät.

Kun nyt olen käyttänyt aikaani runsaasti TuTo-Jukurit välieräsarjan otteluiden tilastoimiseen, on muiden tehtävä todistaa lukemani vääriksi tai oikeiksi. Näyttäkää Turun nimimerkit minulle omat lukemanne, jos ette usko minun tilatointiini.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Minun piti olla hiljaa, mutta nyt on pakko kysyä muutamia tarkentavia kysymyksiä tuosta Jukurit vs. TuTo hommasta. Minulla on tuossa vieressäni tilastoni Jukka Jalosen useista Leijonapeleistä vuosilta 2011-2013 (esimerkkitilasto ja linkkejä sisältävä viesti muutamiin muihin tilastoihini) ja niiden pohjalta minulle nousi pari ihmettelemisen aihetta.

- Jukurien ollessa jyrän alla, nopeuttiko se peliä huomattavasti enemmän kuin mitä yritti lähteä viivelähdöillä? Siis suhteessa toisiinsa, eli lähdettiinkö jyrän alla ollessa nopeasti esim. 7 kertaa kymmenestä ja sitten kun peli oli tasaväkisempää luotettiin enemmän viivelähtöihin?

- Puskiko kumpikaan joukkue yhdellä tai kahdella miehellä toistuvasti 4-5 miehen trappiin?

- Heittikö kumpikaan joukkue norsukiekkoja omasta päästä usein ja järjestelmällisesti?

- Puolustiko kumpikin joukkue selkeästi joko aluetta tai mies miestä vastaan?

- Pyrkikö joukkueet selvästi aina joko maalille tai aina kulmaan tappelemaan päästessään hyökkäysalueelle?

Mestis-pelejä en ole nähnyt, mutta kuvittelisin tietäväni Meidän Pelistä jonkin verran, että voisin jotain päätellä jos noihin saisin vastauksen.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Näiden eri lajien vaatimuksia on kamalan vaikea verrata, mutta kaksi tilannetta/esimerkkiä tekee mieleni kertoa. Eräs tuttava katkaisi sulkapalloa pelatessaan akillesjänteensä. Leikannut kirurgi sanoi tuttavalle 95% Suomessa tapahtuvista akillesjänteen katkeamisista johtuvan sulkapallon peluusta!

Toinen esimerkki on ex-formulakuljettaja Heikki Kovalainen joka juoksi aktiiviaikoinaan New Yorkin maratonin aikaan noin 3 tuntia 30 minuuttia tai jotakin sellaista. 45-vuotias pankinjohtaja/poliitikko Harri Holkeri juoksi 1980-luvulla (1982 tai 1983) New Yorkin maratonin aikaan 3 tuntia 20 minuuttia. Eli kovempaa kuin aktiivi Kovalainen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Minun piti olla hiljaa, mutta nyt on pakko kysyä muutamia tarkentavia kysymyksiä tuosta Jukurit vs. TuTo hommasta. Minulla on tuossa vieressäni tilastoni Jukka Jalosen useista Leijonapeleistä vuosilta 2011-2013 (esimerkkitilasto ja linkkejä sisältävä viesti muutamiin muihin tilastoihini) ja niiden pohjalta minulle nousi pari ihmettelemisen aihetta.

- Jukurien ollessa jyrän alla, nopeuttiko se peliä huomattavasti enemmän kuin mitä yritti lähteä viivelähdöillä? Siis suhteessa toisiinsa, eli lähdettiinkö jyrän alla ollessa nopeasti esim. 7 kertaa kymmenestä ja sitten kun peli oli tasaväkisempää luotettiin enemmän viivelähtöihin?

- Puskiko kumpikaan joukkue yhdellä tai kahdella miehellä toistuvasti 4-5 miehen trappiin?

- Heittikö kumpikaan joukkue norsukiekkoja omasta päästä usein ja järjestelmällisesti?

- Puolustiko kumpikin joukkue selkeästi joko aluetta tai mies miestä vastaan?

- Pyrkikö joukkueet selvästi aina joko maalille tai aina kulmaan tappelemaan päästessään hyökkäysalueelle?

Mestis-pelejä en ole nähnyt, mutta kuvittelisin tietäväni Meidän Pelistä jonkin verran, että voisin jotain päätellä jos noihin saisin vastauksen.

Lainaan koko kirjoituksen. Hyviä kysymyksiä kaikki. Vastaus niihin löytyy katsomalla nuo kaikki TuTo-Jukurit välieräsarjan pelit ja tilastoimalla vastaukset kysymyksiin. Siitä vaan jäkikäteen pelit katsomaan ihan kuka vaan. Arvioisin aikaa menevän taaksepäin kelausten vuoksi kymmeniä tunteja. Minä olen osuuteni tehnyt enkä palaa enää noihin peleihin, ellei joku paikan päällä otteluja seurannut osoita tilastojani vääriksi.

Olin eilen katsomassa paikan päällä Kärpät-Tappara 5. finaaliottelun. Täälläkin käytyjen keskustelujen pohjalta alkaa puolustuspelaaminen ja siihen liittyvien tapahtumien tilastointi kiinnostaa. Oman alueen, keskialueen ja hyökkäyspään puolustuspelaaminen ovat keskeisessä roolissa nykyisessä tarkan pelikirjapelaamisen maailmassa. Esim. eilen oli paljon Esko Seppäsenkin mainitsemia viivelähtö vs 0-5 puolustusasetelmia. Yleisön hurmokseen ne eivät vaikuttaneet mitenkään. Täyden Raksilan hornankattilaa voi verrata Vaasan Kuparisaaren tunnelmaan keväällä 2009, kun Sport ja Ässät pelasivat SM-liigan karsintapelejä.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Lainaan koko kirjoituksen. Hyviä kysymyksiä kaikki. Vastaus niihin löytyy katsomalla nuo kaikki TuTo-Jukurit välieräsarjan pelit ja tilastoimalla vastaukset kysymyksiin. Siitä vaan jäkikäteen pelit katsomaan ihan kuka vaan. Arvioisin aikaa menevän taaksepäin kelausten vuoksi kymmeniä tunteja. Minä olen osuuteni tehnyt enkä palaa enää noihin peleihin, ellei joku paikan päällä otteluja seurannut osoita tilastojani vääriksi.

Jos sinä näet joukkueiden pelitavoissa Meidän Pelin kirkkaasti, pystyt kyllä noihin kysymyksiin oman arviosi antamaan halutessasi.

Jos taas näet että Jukurit ja TuTo on käyttänyt viivelähtöjä omissa pelitavoissaan, niin eikai täällä kannata vielä Meidän Peliä huutaa. Korkeintaan kannattaa huutaa, että Jukurit ja TuTo on pelannut viivelähtöjä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jos sinä näet joukkueiden pelitavoissa Meidän Pelin kirkkaasti, pystyt kyllä noihin kysymyksiin oman arviosi antamaan halutessasi.

Jos taas näet että Jukurit ja TuTo on käyttänyt viivelähtöjä omissa pelitavoissaan, niin eikai täällä kannata vielä Meidän Peliä huutaa. Korkeintaan kannattaa huutaa, että Jukurit ja TuTo on pelannut viivelähtöjä.

Lue nyt tarkasti ensin TuTo-Jukurit Turun välieräpeleistä, mitä olen kirjoittanut ja palaa sitten asiaan. Lue myös, mitä turkulaiset paikalla olleet ovat pelistä kirjoittaneet ja vertaa kirjoituksiamme.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Lue nyt tarkasti ensin TuTo-Jukurit Turun välieräpeleistä, mitä olen kirjoittanut ja palaa sitten asiaan. Lue myös, mitä turkulaiset paikalla olleet ovat pelistä kirjoittaneet ja vertaa kirjoituksiamme.

Olen lukenut, ja minä näen paljon tällaista tekstiä:

Oho! Ihan jo noiden lukemien perusteella ammattisilmäni sanoo, että molemmat ovat pelanneet varsin täysiveristä Meidän Peliä, vaikka muutama uninen nimimerkki on Jatkoajassa väittänyt ihan muuta.

Peli näyttää kaiken.

Eli kysyn uudestaan. Oletteko te nähneet viivelähtöjä vai Meidän Peliä?
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Meidän Peliä, koska käsittääkseni (korjaan: olemassaolevin opein) yksikin viivelähtö määrittelee pelin Meidän Peliksi.

No miksei kukaan sitten suostu vastaamaan noihin viiteen ranskalaisilla viivoilla luettelemaani kysymykseen? Meidän Peliin liittyviä juttuja joihin voi alustavasti ottaa kantaa ilman tilastojakin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Vertaillaanpa vähän, miten TuTo ja Jukurit pelasivat TuTo-Jukurit välieräsarjan 4 ottelun oman puolustusalueen hyökkäyksiinlähdöt. Nämä siis 5vs5 pelissä, yv/av-peliä oli lähes yhden ottelun verran jäähyrikkaissa otteluissa. Tilastoni lukemat ovat kaikkien neljän ottelun yhteenlasketut lukemat. N+pN+H+nV+V+H joukkueittain:

TuTo 136+28+34+48+37+80

Jukurit 148+34+22+33+39+86

Jukurit lähti nopeasti ja puolinopeasti (pakki-pakilla) enemmän hyökkäyksiin omalta puolustusalueelta. TuTo lähti selvästi enemmän hidastaen (pakki-pakki-pakki..) sekä nopeilla viiveillä. Viiveillä lähti Jukurit hiukan enemmän ja Jukurit myös palautteli hiukan enemmän. Analyysini tilastointini perusteella on, että TuTo lähti kiekkokontrollilla hienokseltaan enemmän kuin Jukurit omista ylöspäin.

Kun nyt olen käyttänyt aikaani runsaasti TuTo-Jukurit välieräsarjan otteluiden tilastoimiseen, on muiden tehtävä todistaa lukemani vääriksi tai oikeiksi. Näyttäkää Turun nimimerkit minulle omat lukemanne, jos ette usko minun tilatointiini.

Tässä tilastointini tulokset TuTo-Jukurit välieräsarjan Turun otteluista. Tein tilastoni Meidä Pelin pelikirjan osioista 1./D j 1./I. Keltaisen Jaffan kysymyksiin voivat puolestani vastata Turun otteluissa paikalla olleet nimimerkit. Ennen kaikkea Keltaisen Jaffan itsensä pitäisi tutkia Turun neljästä ottelusta vastaukset kysymyksiinsä. Täällä kysellään, mutta ei viitsitä tehdä itse mitään.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Tässä tilastointini tulokset TuTo-Jukurit välieräsarjan Turun otteluista. Tein tilastoni Meidä Pelin pelikirjan osioista 1./D j 1./I. Keltaisen Jaffan kysymyksiin voivat puolestani vastata Turun otteluissa paikalla olleet nimimerkit. Ennen kaikkea Keltaisen Jaffan itsensä pitäisi tutkia Turun neljästä ottelusta vastaukset kysymyksiinsä. Täällä kysellään, mutta ei viitsitä tehdä itse mitään.


Näitkö Turussa viivelähtöjä vai Meidän Peliä?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Näitkö Turussa viivelähtöjä vai Meidän Peliä?

Niinkuin jo kirjoitin. Kysele vähemmän minulta ja tutki hieman itsekin mistä olen kirjoittanut. Yritin jo sinua auttaa, mutta turhaa työtä tein. Ennen kaikkea tutki nuo Turun pelit itse ennemmin kuin kyselet muilta niistä.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Niinkuin jo kirjoitin. Kysele vähemmän minulta ja tutki hieman itsekin mistä olen kirjoittanut. Yritin jo sinua auttaa, mutta turhaa työtä tein. Ennen kaikkea tutki nuo Turun pelit itse ennemmin kuin kyselet muilta niistä.

Eli siis näit viivelähtöjä, jotka sattumoisin ovat osa myös Meidän Peliä, kuten esim. Kalpan, Detroitin ja monen muun joukkueen pelitapaa. Miksi sitten täällä väitetään että TuTO/Jukurit pelasi Meidän Peliä, jos kukaan ei ole asiaan perehtynyt?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli siis näit viivelähtöjä, jotka sattumoisin ovat osa myös Meidän Peliä, kuten esim. Kalpan, Detroitin ja monen muun joukkueen pelitapaa. Miksi sitten täällä väitetään että TuTO/Jukurit pelasi Meidän Peliä, jos kukaan ei ole asiaan perehtynyt?

Etkö vieläkään ole tutustunut siihen, mitä tarkoittaa oman puolustusalueen hyökkäyksiinlähtöjen avauspelaaminen N+pN+H+nV+V+P ja mihin Meidän Pelin osa-alueeseen ne liittyvät? Ne kuuluvat Meidän Pelin pelikirjan osa-alueisiin 1./D ja 1./I. Meidän Pelin pelikirja löytyy edelliseltä sivulta. Tutki sinä itse Turun peleistä haluamasi Meidän Pelin pelikirjan osa-alueet äläkä kysele niitä muilta.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Etkö vieläkään ole tutustunut siihen, mitä tarkoittaa oman puolustusalueen hyökkäyksiinlähtöjen avauspelaaminen N+pN+H+nV+V+P ja mihin Meidän Pelin osa-alueeseen ne liittyvät? Ne kuuluvat Meidän Pelin pelikirjan osa-alueisiin 1./D ja 1./I. Meidän Pelin pelikirja löytyy edelliseltä sivulta. Tutki sinä itse Turun peleistä haluamasi Meidän Pelin pelikirjan osa-alueet äläkä kysele niitä muilta.

Myönnät siis, että Meidän Peli on suurempi asia kuin hyökkäyksiinlähdöt ja Jukurit ja TuTo eivät välttämättä pelanneet puhdasta Meidän Peliä?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Myönnät siis, että Meidän Peli on suurempi asia kuin hyökkäyksiinlähdöt ja Jukurit ja TuTo eivät välttämättä pelanneet puhdasta Meidän Peliä?

Et ole riittävän tarkkana. Minä olen tilastoinut omalta puolustusalueelta lähteneitä hyökkäyksiä. En ole siis tilastoinut keskialueelta enkä hyökkäyspäästä lähteneitä hyökkäyksiä. Siihen en pysty, kun teen tilastointini kertakatsomalla. Olen esitellyt Meidän Pelin koko pelikirjan täällä JA:ssa useaan kertaan. Katso edelliseltä sivulta viimeinen versio. Olen aina korostanut, että teen tilastointini Meidän Pelin kohdista 1./D ja 1./I. Minulla ei siis ole mitään myöntämistä sinulle sen suhteen, mitä Meidän Peli sisältää kokonaisuudessaan.

Kerrotko, miten sinä erotat Meidän Pelin vaikkapa nopeasta, pystysuunnan jääkiekosta. Sitten päästään tässä keskustelussa eteenpäin.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Kerrotko, miten sinä erotat Meidän Pelin vaikkapa nopeasta, pystysuunnan jääkiekosta. Sitten päästään tässä keskustelussa eteenpäin.

Kun sanot "vaikkapa", niin tarkoittanet, että on useita erilaisia pelityylejä kuin vain nämä kaksi. Mitä pelityylejä tarkoitat ja kuinka erotat Meidän Pelin näistä muista?
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
...Minulla ei siis ole mitään myöntämistä sinulle sen suhteen, mitä Meidän Peli sisältää kokonaisuudessaan.

Tässä palataan taas siihen samaan aiemmin esitettyyn kysymykseeni, miksi täällä väitetään Jukurien ja TuTon ja monen muun joukkueen pelaavan puhdasta Meidän Peliä, jos kukaan ei ole kunnolla perehtynyt asiaan?

Vaikkapa tässä:
...Norsukiekot kuuluvat Meidän Pelin purkukiekoiksi, joita SM-liigan finaalipeleissä harrastaa Meidän Pelin joukkue Tappara enemmän kuin Meidän Pelin joukkue Kärpät.

ja tässä

...Jukurit pelasi hieman enemmän kontrollilähtöjä, mutta molemmat rytmittivät oman pään hyökkäyksiään Meidän Pelin pelikirjan mukaisesti... [...] ...Sarja oli äärimmäisen tiukka ja niukasti parempi Jukurit sen voitti Meidän Pelin valmentaja Antti Pennasen johdolla. Ika ja TuTo hävisivät nyt omalla hyvällä Meidän Pelillään. Suomalaiselle kiekkoilulle koko sarja oli kunniaksi.

ja tässä:

...Tilastoin sitten KooKoo-Jukurit 3. finaalin 1. erästä huimat 11 KooKoon viivettä. Minua kiinnosti kovasti Juujärven pelikirja tältä osin. Toki myös se, mitä asioita Meidän Pelin valmentaja Antti Pennanen oli tuohon peliin käskyttänyt joukkueelleen.

ja tuossa:

...Usein, kun toinen Meidän Pelin joukkue lähtee viiveellä enemmän, kuten nyt Jukurit, niin toinen lähtee hidastuksilla enemmän kuten nyt TuTo. Päätykarvauksessa ei ollut niin selvää eroa joukkueiden kesken kuin 7. välieräottelussa, jossa TuTo karvasi agressiivisesti kaksi ensimmäistä erää.

Millä perusteella väität näitä joukkueita ja valmentajia puhtaiksi Meidän Pelin joukkueiksi ja valmentajiksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös