Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 759 569
  • 12 920

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Minä olen Jon Gruden. Olen voittanut mm. Super Bowlin Tampa Bayn peräsimessä.
 
Mitä tehdä, kun tulee mokattua julkisesti? Siirretään keskustelunaihe muihin asioihin.

Ollaan aika kaukana ketjun aiheesta, mutta tämä voi toimia vähän isommissa piireissä mutta ei yhden henkilön kohdalla. Nimenomaan juuri julkisen ihmisen tapauksessa. Nostetaan tikun nokkaan kuten vaikka se kokoomusnuori yhdestä lauseesta ja millään mitä olet koskaan tehnyt tai tulet sillä hetkellä sanomaan ei ole väliä. En ymmärrä miten olet voinut olla noin väärässä käsityksessä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Hei, Jon. Oletko kuullut, että Petteri kuvittelee Jörgen Jönssonin asuvan Venäjällä? Kyllähän se etunimi voi vähän hämätä.

En ole ehtinyt, koska olen ystävieni Bill Cowherin, Tony Dungyn ja itsensä Bill Belichikin kanssa lukenut pelitapaketjua ja vaihdelleet e-mails koskien uusimpia pelikirjatuulia on the world.
 

DEFENCE

Jäsen
Faktaa II

YHDEN JALAN KYYKKY TOISTOTESTI - 60 sek.

Fysiologiset perustelut:
Jääkiekossa luistelun voimantuotto tapahtuu yhden jalan varassa. Voimantuotto lähtee lantiosta lonkkanivelen
ojentumisena, joten alaraajan voimantuottoa tulee tästä syystä myös mitata yhdellä jalalla.
Kahden jalan voimatestit eivät ole suoraan verrannollisia yhden jalan voimantuottoon, eikä kahden jalan
kyykyssä tule alaraajojen puolierot esille. Merkittävät puolierot voivat altistaa urheilijaa alaselän ja lähentäjä-/
nivusalueen vammoille.
Jääkiekossa voimakestävyys on puhdasta maksimivoimaa olennaisempi ominaisuus ja sen vuoksi toistotestin
pituus on 60 sekuntia. Minuutin mittaisen testin aikana tulee voimakestävyyden lisäksi testattua
myös tasapainoa ja lantion hallintaa sekä maksimivoimaa, koska heikon maksimivoiman omaava urheilija
ei jaksa pitää voimantuottoasentoa yllä ja tasapaino katoaa.

LEUANVETO
Fysiologiset perustelut:
Vaikka jääkiekossa ei varsinaisesti lihakset tuota leuanvedon omaista voimaa, on leuanveto hyvä testi
ylävartalon voimatasolle, lihashallinnalle ja voimakestävyydelle. Leuanvedon aikana urheilijan tulee aktivoida
sormien, ranteen ja hauislihasten lisäksi myös keskivartaloa ja rintarangan tukilihaksistoa. Tästä
syystä leuanveto on yksinkertainen ja lahjomaton testi kuvaamaan em. ylä- ja keskivartalon voimaa suhteessa
oman kehon painoon sekä lihasten aktivoitumiskykyä.

ISTUMAANNOUSU (60 sek. 2,5 kg lisäpainoilla jalat tuettuna)
Fysiologiset perustelut:
Keskivartalon lihaksista juuri vatsalihakset ja lonkankoukistajat ovat jääkiekon luistelun ja laukaisu- sekä
kamppailuvoiman kannalta hyvin olennaisessa asemassa. Vatsalihasten testaaminen erillään lonkankoukistajista
ei ole sen vuoksi perusteltua, etteivät lajissakaan ko. lihakset toimi koskaan itsenäisesti vaan
aina yhtenä kokonaisuutena. Siksi testin toteuttaminen jalat tiukasti tuettuna on perusteltua. Alaraajojen
tukeminen testin aikana vähentää myös alaraajojen ja ylävartalon pituussuhteiden vaikutusta testitulokseen
ja näin parantaa testitulosten vertailtavuutta erityyppisten urheilijoiden välillä. Lisäpainon käyttäminen
niskan takana poistaa käsien käytön voimantuoton apuna ja lisää testiin vaativuutta, jolloin saadaan
lihaskestävyyden lisäksi paremmin esille myös lihasten perusvoimaominaisuuksia.

JUOKSUNOPEUS (3 * 30 m / 2 min palautuksella)
Fysiologiset perustelut:
Jääkiekko on myös nopeuslaji, missä erityisesti lähtönopeudella on suuri merkitys. 30 m juoksutesti kertoo
erittäin luotettavasti urheilijan yleisestä alaraajojen nopeusominaisuuksista ja ko. juoksutesti on kohtuullisen
hyvin yhteydessä luistelunopeuden kanssa.
Koska matka on hyvin lyhyt, ei juoksutekniikalla ole merkittävää vaikutusta testitulokseen. Sen sijaan
voimaominaisuudet vaikuttavat tulokseen varsin paljon ja siksi varsinkin murrosikäisten kohdalla tuloksia
tulee verrata omiin aiempiin arvoihin ja pyrkiä seuraamaan yksilökohtaista kehitystä. Murrosiän jälkeen
voidaan tehdä myös vertailua yksilöiden välillä ja arvioida suorituskykyprofiilia sekä kuivaharjoittelussa
painotettavia ominaisuuksia.
Testi toteutetaan kahden minuutin toistopalautuksella, mikä on riittävä lihasten välittömien energiavarastojen
kannalta eikä merkittävää väsymystä saisi kolmen toiston aikana ilmetä.

5-LOIKKA (5 krt / 2 min palautuksella)
Fysiologiset perustelut:
Jääkiekkoilijan alaraajoilta vaaditaan räjähtävyyttä ja raajojen kykyä tuottaa voimaa syklisesti (vuoroittaisesti)
varsin pitkällä voimantuottoajalla. Vauhditon 5-loikka onkin testi, missä voimantuottoaika ja alaraajojen
nivelkulmat ovat hyvin lähellä luistelun potkua. 5-loikassa jalat toimivat vuorotellen, jolloin testi
kuvaa kevennyshyppyä tai vauhditonta pituushyppyä paremmin syklistä alaraajojen räjähtävyyttä.
Testin tulokseen urheilijan pituudella ja voimaominaisuuksilla on jonkin verran vaikutusta, joten varsinkin
murrosikäisten kohdalla tuloksia tulee verrata omiin aiempiin arvoihin ja pyrkiä seuraamaan yksilökohtaista
kehitystä. Murrosiän jälkeen voidaan tehdä myös vertailua yksilöiden välillä ja arvioida suorituskykyprofiilia
sekä kuivaharjoittelussa painotettavia ominaisuuksia.
Testi toteutetaan kahden minuutin toistopalautuksella, mikä on riittävä lihasten välittömien energiavarastojen
kannalta eikä merkittävää väsymystä saisi viiden toiston aikana ilmetä. Toistoja on viisi, jotta teknisesti
epäonnistuneet suoritukset eivät vaikuttaisi lopputulokseen.

30 MIN JUOKSUTESTI
Fysiologiset perustelut:
Kaiken harjoittelun, pelaamisen ja palautumisen pohja rakentuu riittävän aerobisen peruskunnon varaan.
Perinteinen Cooper-testi tai 3000 m juoksutesti kuvaavat kohtuullisen hyvin peruskuntoa, mutta testien
ongelmana on niiden lyhyys. Koska testi kestää keskimäärin 10–12 min, ei puhdas aerobinen rasvaaineenvaihdunta
ja liikkumisen taloudellisuus tule riittävästi esille. Puolen tunnin juoksutestin aikana urheilijalta
vaaditaan hyvää rasva-aineenvaihduntaa, juoksun taloudellisuutta ja tahdon lujuutta.
Vaikka ruumiinrakenne ja aiempi juoksutausta saattavatkin vaikuttaa testitulokseen jonkin verran, tulee
jääkiekkoilijan kyetä suoriutumaan testistä ilman ongelmia. Em. seikoista johtuen testituloksia tulee kuitenkin
arvioida yksilöllisesti ja seurata kehitystä varsinkin murrosikäisten ja heikon juoksutaustan omaavien
kohdalla. Aikuisurheilijoiden kohdalla voidaan asettaa jo puhtaita minimivaatimuksia, joiden alittaminen
vaikuttaa kuivaharjoittelun painotusalueisiin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Niin, itse olen voittanut Stanley Cupin pelaajana 18 kertaa, 3 kertaa GM:nä. Kanada-maljaa on tullut nosteltua 9 kertaa. Jalkapallon puolelta löytyy valmentajana 12 valioliigan mestaruutta, mestarien liiga viidesti, 3 Serie A:n mestaruutta, 3 La liigaa, Veikkausliigan mestaruus 4 kertaa. Pienempiä pyttyjä vielä iso pino. Sen lisäksi olen pelaajana voittanut kahdesti NBA:n mestaruuden. Yleisurheilussa olen ainoana ylittänyt 10.000 pistettä kymmenottelussa, satasen pistellyt 5,95 ja heittänyt moukaria yli 95 metriä. Ampumahiihdon olympiakultia on monia, samoin uimahypyn, ratsastuksen etc etc. Katson olevani pätevin tässä ketjussa keskustelemaan urheilusta ja valmennuksesta.

Urheiludokumentti - The Sports Documentary - YouTube
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Ollaan aika kaukana ketjun aiheesta, mutta tämä voi toimia vähän isommissa piireissä mutta ei yhden henkilön kohdalla. Nimenomaan juuri julkisen ihmisen tapauksessa. Nostetaan tikun nokkaan kuten vaikka se kokoomusnuori yhdestä lauseesta ja millään mitä olet koskaan tehnyt tai tulet sillä hetkellä sanomaan ei ole väliä. En ymmärrä miten olet voinut olla noin väärässä käsityksessä.

Eikös me puhuta ihan täsmälleen tämän ketjun aiheesta, eli Sihvosen toilailuista? Vai meinaatko tämän olevan urheilulajien monipuolisuuden ja vaativuuden pohtimiseen tarkoitettu ketju?

Minulla meni nyt vähän ohi, mitä tarkoitat. Sihvonen aiheutti kohtauksen täällä palstalla, joten hän siirsi keskustelun aika onnistuneesti siihen, seuraako Jussi Jokinen tosiaan Venäjän lomallaan pelitapaketjua.
 
Eikös me puhuta ihan täsmälleen tämän ketjun aiheesta, eli Sihvosen toilailuista? Vai meinaatko tämän olevan urheilulajien monipuolisuuden ja vaativuuden pohtimiseen tarkoitettu ketju?

Minulla meni nyt vähän ohi, mitä tarkoitat. Sihvonen aiheutti kohtauksen täällä palstalla, joten hän siirsi keskustelun aika onnistuneesti siihen, seuraako Jussi Jokinen tosiaan Venäjän lomallaan pelitapaketjua.

Minä taas puhuin yleisesti sun harhaluulosta että puhumalla jostain toisesta ihmisiä pystyisi harhauttamaan. Keltaiset Jaffat, iltapaskat sun muut pitää joka kerta huolen ettei harhakuvitelmasi onnistu. Niin P.Sihvosen kuin muidenkin yksittäisten henkilöiden kohdalla.

Tai kerroppa mulle yksikin esimerkki luokkaa saulshuupakki/teuvo hakkarainen joka tässä on onnistunut?
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Minä taas puhuin yleisesti sun harhaluulosta että puhumalla jostain toisesta ihmisiä pystyisi harhauttamaan. Keltaiset Jaffat, iltapaskat sun muut pitää joka kerta huolen ettei harhakuvitelmasi onnistu. Niin P.Sihvosen kuin muidenkin yksittäisten henkilöiden kohdalla...

Ihan oikeassa olet, niin siinä tuppaa käymään. Olisi pitänyt kirjoittaa tuohon aiemmin, että "Mitä ehkä kannattaa yrittää, kun mokaa julkisesti?"

Mutta kannattaa myös muistaa, että Sihvonen ei ole pienesti mokannut kokoomusnuori, vaan tunnettu ja useasti tuomittu palstariehuja.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totaalisen off-topic, mutta ainoa asia, jota itse jäin ihmettelemään oli se, miksi JJ pyysi P:tä soittamaan. Miksei JJ soittanut P:lle? Kyllä siitäkin olisi otsikko syntynyt.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totaalisen off-topic, mutta ainoa asia, jota itse jäin ihmettelemään oli se, miksi JJ pyysi P:tä soittamaan. Miksei JJ soittanut P:lle? Kyllä siitäkin olisi otsikko syntynyt.

Selvähän se on, kumpi noista on kiireisempi. P ei voi koska vaan puhua tuntia puhelimessa, JJ:llä enemmän löysää aikaa...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Totaalisen off-topic, mutta ainoa asia, jota itse jäin ihmettelemään oli se, miksi JJ pyysi P:tä soittamaan. Miksei JJ soittanut P:lle? Kyllä siitäkin olisi otsikko syntynyt.

Väite PAF:n blogissa oli vielä, että suhteellisen säännöllisesti Venäjältä tulee tuollainen viesti. Olettaisin, että JJ on ottanut yhteyttä jääkiekkotoimittajaan , kun siihen on hänellä aihetta ollut. Luonteva keskustelun aihe lienee ollut Meidän Peli, joka on totaalinen jääkiekon pelikirja. Päivitettävää Meidän Pelissäkin on jatkuvasti, mikä on ihan kirjattu JJ:n pelikirjaan, jonka olen referoinut useaan otteeseen Pelitapa-keskusteluun.

PS 1. Uusimmassa PAF:n blogikirjoituksessaan Sihvonen paljastaa JJ:n Jukka Jaloseksi. Oli pelkkä JJ synnyttänyt niin suuren kohun, että katsoi parhaimmaksi paljastaa koko nimen.

PS 2. Jatkoaika.com saa Sihvoselta PAF:n blogissa varauksettoman tunnustuksen korkeasta tasostaan. Oman rangaistuksensa hän ymmärtää täysin ja aikoo palata marraskuulla taas takaisin tänne.
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
PS 1. Uusimmassa PAF:n blogikirjoituksessaan Sihvonen paljastaa JJ:n Jukka Jaloseksi. Oli pelkkä JJ synnyttänyt niin suuren kohun, että katsoi parhaimmaksi paljastaa koko nimen.

Hyvä että teki näin ja puhdisti viattomat epäilyistä. Jesse Jyrkkiökin voi nyt rauhassa keskittyä pelipaikan metsästämiseen mestiksestä.

PS. Itse saan säännöllisesti tweettejä Yodalta. Keskustellaan tunteja voiman syvimmästä olemuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
...Uusimmassa PAF:n blogikirjoituksessaan Sihvonen paljastaa JJ:n Jukka Jaloseksi. Oli pelkkä JJ synnyttänyt niin suuren kohun, että katsoi parhaimmaksi paljastaa koko nimen...

Sulkipahan meidän nimikirjainhassuttelijoiden suut kerrasta, ja oikeastaan ihan hyvä niin. Minun silmissäni JJ-väitteen uskottavuus nousi aika hemmetisti, kun asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei,

Se, että P .Sihvonen viittaa mainittuun urheilutoimittajaan ja alkaa osoittautua uskottavasti todeksi, monipuolistaa merkittävästi kuvaa tästä persoonasta. Nyt on siis profiileja yksi lisää, tässä listaa:

1) Kaikin puolin esimerkillinen perheenisä, maisterismiehiä. Tämä on se oikea minä siellä verhojen takana:fiksu ja filmaattinen, hyvä jätkä. Taso: "Normaali ihminen".

2) Urheilulehden räksyttävä toimittaja, jolla riittää provosointiyrityksiä ja halua haastaa, mutta myös älykästä argumentointia. Taso: "Johtava".

3) Jatkoajan P .Sihvonen, jonka argumentointi ja ulosanti on parjaamiansa kanssakirjoittajia merkittävästi heikompaa, ala-arvoista. Taso: "Huuhaa-nimimerkkinä Jatkoajassa kuleksija"

Myönnän, puskista huutelu on puskista huutelua. Tässä tapauksessa "niin makaa kuin petaa" -sanonnalle tuli kuitenkin asteen syvempi merkitys.

Tervetuloa takaisin, otathan mukaan mielellään profiileista 1 ja 2 pala sivistystä ja kykyä keskustella asioista sillä tasolla, että syntyy oivalluksia rakastamastamme lajista pelkän huvituksen ja myötähäpeän tunteiden tilalle.

Jupa
 
Viimeksi muokattu:
Mutta kannattaa myös muistaa, että Sihvonen ei ole pienesti mokannut kokoomusnuori, vaan tunnettu ja useasti tuomittu palstariehuja.

Mikä on rehellisesti pielessä tässä jatkoajassa. Futisforumilla käsittääkseni anarkia riehuaa ja täällä saa olla yhtä mieltä tietyssä rajoissa. Itse olen muistaakseni yhet bannit saanut mutta muutenkin tämä tuntuu olevan joku päiviräsäsmäinen kappeli. Eip saapi. Mistä johtuen suuri osa keskusteluista on "minä elän hyvää elämää" tyyppien maailman tylsintä jaarittelua.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Futisforumilla käsittääkseni anarkia riehuaa ja täällä saa olla yhtä mieltä tietyssä rajoissa.

a) Tämä "FF2:lla on hulinaa" argumentti (lue: kendojanarismi) on vanha eikä pidä paikkaansa. Voit vaikka itse "kokeilla" tuota anarkiaa jos et muuten usko.

b) Petteri ei saanut penalttia mielipiteensä vuoksi vaan siitä tavasta millä hän ilmaisi itseään (lue: käytöstavat).

Toki jokaisella saa olla oma mielipiteensä siitä miten paljon yksilön tulisi saada ilmaista iditiotismiaan täällä.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
a) Tämä "FF2:lla on hulinaa" argumentti (lue: kendojanarismi) on vanha eikä pidä paikkaansa. Voit vaikka itse "kokeilla" tuota anarkiaa jos et muuten usko.

Ot: FF2 on elävä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun teinit ja esiteinit kasvavat aikuisiksi. Siellä on nykyään lähinnä järkevää keskustelua. Muutama viimeinen mohikaani yrittää pitää yllä "anarkiaa" (eli sitä ykkösversion uskomatonta sonta-tasoa), mutta aika epätoivoista ja ponnetonta on yritys.
 

Steus

Jäsen
JJ:llä tarkoitetaan mahdollisesti Juha Juujärveä, joka on valmentanut urallaan sekä LeKin että KooKoon Mestiksessä pronssille, sekä KooKoon hopealle. "Jupe" myös suosii Meidän-vitun-Peliä, joka on yhtymäkohta 1. Miehillä on selkeä yhteys KooKoon kautta, sillä Sihvonen on myös ollut KooKoon peräsimessä (pudottaen joukkueen divarista Suomi-sarjaan).
 

pertteli

Jäsen
Nyt kun nimimerkki P.Sihvonen on saanut pelikieltoa, on tämä ketju jostakin syystä mennyt ihan hiljaiseksi! Tähän ketjuun ilmeisesti kirjoittaa vaan ne, jotka haluavat olla kaikesta eri mieltä kyseisen nimimerkin kanssa. Kyseinen nimimerkki kirjoittelee kuitenkin pääasiassa ihan asiaa, tosin välillä vähän ehkä henkilökohtaisuuksiin mennen. Mutta rohkeasti kuitenkin niin, että henkilöllisyyskin saattaa monelle selvitä. Ja kyllä P.Sihvonen on saanut aika paljon paskaa niskaansa toisten kommenteista. Voiskohan P.Sihvoselle anoa armahdusta pelikiellosta, niin saataisiin taas eloa pariinkin keskusteluun?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tämä ketju taisi olla ajoittain pahasti offtopicia. Ketjussahan piti keskustella Petteri Sihvosesta, ja ketju oli perustettu kauan ennen kuin P.Sihvonen saapui siihen itse osallistumaan. Kyseisen nimimerkin tulo vei koko ketjun sivuraiteelle, kun tästä tuli jonkinlainen pelitapa- ja Nuori Suomi -ketjujen spin off, vaikka ketjun aiheen mukaan keskustelun olisi nimenomaan pitänyt käsitellä Sihvosta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
P.Sihvonen oli tosiaankin aikanaan mielenkiintoinen ja tervetullut lisä suomalaiseen jääkiekkomediaan. Varsinkin alkutaipaleellaan hän todellakin loisti tietotaidollaan ja näkemyksillään ns. ip-lehdistön urheilutoimittajien keskellä. Jos lukee tätä ketjua alusta asti, tämän huomaa myös kirjoituksista tässä ketjussa. Jossain vaiheessa sädekehä ja kupla kuitenkin puhkesi. Mentiin ihan puhtaasti 7-päivää osastolle, jossa henkilökohtaiset kaunat kaukalon ulkopuolella nousi varsinaista asiasisältöä isommaksi asiaksi, asiasisällön samalla jääden polkemaan paikallaan. Lisäksi mukaan tuli klikkihuoraaminen ja täällin hänen omin sanoin myöntämä tarkoituksellinen provosointi ja mediahuoraus UL markkinointistrategian takia, joten en oikeastaan yhtään ihmettele ettei tämä aihe juurikaan keskustelua enää aiheuta, koska kaikki täällä esitetyt mielipiteet on ikään kuin todistettu oikeiksi. Tää on vähän niin kuin nähty kortti jo.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Tämä ketju taisi olla ajoittain pahasti offtopicia. Ketjussahan piti keskustella Petteri Sihvosesta, ja ketju oli perustettu kauan ennen kuin P.Sihvonen saapui siihen itse osallistumaan. Kyseisen nimimerkin tulo vei koko ketjun sivuraiteelle, kun tästä tuli jonkinlainen pelitapa- ja Nuori Suomi -ketjujen spin off, vaikka ketjun aiheen mukaan keskustelun olisi nimenomaan pitänyt käsitellä Sihvosta.

Joo ja Nuori Suomi- sekä Pelitapaketjuista tuli taas tämän ketjun spin-offeja. Katsokaapa vaikka kuinka innokkaasti palstamme jääkiekkoihmiset ovat viime aikoina kirjoitelleet pelitapaketjuun :D

Toisaalta, riittää kun siffa sinne kerran jotain laittaa niin johan on taas olkiukkojen rakentelu vinhassa vauhdissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös